Dat ga ik proberen. Schakel nu inderdaad vaak bij 2000 - 2500 toeren.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:04 schreef Catch22- het volgende:
je hebt een poging gedaan zo sloom mogelijk te rijden ipv zo zuinig mogelijk te rijden.
Als je met je 20 kleppertje bij 2000 toeren gaat schakelen, dan verbruik je juist meer. Als jij tot de 3000-3500 toeren doortrekt en zo snel mogelijk in de 5 terecht komt (tenzij de Vmax onder de 50 km/u is), dan ben je pas echt zuinig.
Ik niet, ik heb Sportstracker eens gechecked adhv Google Maps (bekende afstand, daarna gefietst met GPS). Nu kan het zijn dat de afstanden in Maps niet correct zijn natuurlijk maar ik vind het logischer dat je een tellerafwijking hebt door de nieuwe banden.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:34 schreef Catch22- het volgende:
Ik zou persoonlijk meer vertrouwen hebben in je dagteller dan in de sports tracker...
Dan heb je de zuinigste auto die je kunt vinden volgens mijquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:05 schreef Disaster_Master het volgende:
Ik ben nu op zoek naar bandjes voor de zomer voor mijn Audi A2
Er zitten nu winterbandjes onder van 145, zal het verbruik veel stijgen als ik er
nieuw setje velgen met 165 banden onder gooi???
er zitten nu van die standaard wieldoppen onder en dat staat voor geen meter.
Ik heb de A2 met 1.2 diesel motor mijn verbruik 1 op 24.
De zuinigste auto is de Lupo 3L, moet je maar eens op het lupo 3L forum kijken daar zijn mensen die standaard de 1 op 30 halen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan heb je de zuinigste auto die je kunt vinden volgens mijMisschien ook eens kijken voor de Energy Savers? Al weet ik niet of ze er in die maat zijn... Met winterbanden verbruik je wel meer dus je zult er volgens mij niet op achteruit gaan.
Kijk maar eens op de eerdergenoemde duitse site.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:10 schreef Disaster_Master het volgende:
[..]
De zuinigste auto is de Lupo 3L, moet je maar eens op het lupo 3L forum kijken daar zijn mensen die standaard de 1 op 30 halen.
Die audi moet ook zuiniger kunnen een keer langs de chip boer en kijken wat hij kan betekenen
vet! Heeft de leeftijd / kilometerstand van het blok etc. overigens nog enige invloed op het verbruik?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:49 schreef Yoan het volgende:
Dinsdag 26 januari ga ik naar Carrec Technocenter te Soesterberg, zij gaan het project ook sponsoren.
Ze gaan onder andere de verstuivers testen en evt. reinigen e.d.
Lees meer op http://www.mijnbluemotion(...)t-mijn-bluemotion-17
het statische gewicht is denk ik minder belangrijk dan het rollend en bewegende gewicht zoals wielen, aandrijfassen, vliegwiel en dergelijkequote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:38 schreef Disaster_Master het volgende:
zijn gewone stalen velgen zwaarder dan de velgen die jij er nu op hebt zitten ???
Ga je je auto zelf ook lichter maken??? minder gewicht is een lager verbruik.
Lichte kuipstoeltjes er in, geluidsisolatie weghalen, achterbank er uit, in plaats van een reserve wiel een
reparatie setje. Met een halve tank rijden hoef je minder gewicht mee te slepen.
zijn er ook lichte accu's te krijgen???
Een beetje fatsoenlijke accu legt al gouw wat kilo's in de schaal.
Het zal wel niet zo veel uitmaken maar al je een hele boel dingen bij elkaar gaat optellen moet
het wel voordeliger worden.
Misschien iets met de "gaten" in de voorkant doen. Zeker die wat onder in de bumper zitten.quote:Op zondag 17 januari 2010 18:09 schreef Yoan het volgende:
Door de smalle velgen en banden vallen de wielen best ver in de wielkasten. Dat veroorzaakt weer veel luchtweerstand. Hoewel ik het niet mooi vind, is het misschien toch een idee om een met kappen te gaan werken zoals hier:
[ afbeelding ]
Zeker als ik richting de 1 op 30 wil dan moet de aerodynamica verbeterd worden.
Ik rij teveel kilometers om nog zin te hebben om mijn verbruik te drukken.quote:Op zondag 17 januari 2010 18:19 schreef kikoooooo het volgende:
Vind je het rijden zelf nu ook nog echt leuk?? Voor mij zou dat zuinig MOETEN rijden echt killing zijn op een gegeven moment.
Ik rij ook veel kilometers (plusminus 1000 per week) en vindt het daarom des te aantrekkelijker om de kosten te drukken. Dat doe ik door goedkoop te tanken, zuinig te rijden en daarmee ook direct te besparen op onderhoud.quote:Op zondag 17 januari 2010 18:22 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Ik rij teveel kilometers om nog zin te hebben om mijn verbruik te drukken.
Ik dus ook. Lijkt me vreselijk. En ik heb een tankpas, dat helpt ook niet natuurlijkquote:Op zondag 17 januari 2010 18:22 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Ik rij teveel kilometers om nog zin te hebben om mijn verbruik te drukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |