abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2010 @ 00:04:34 #251
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_76705242
je hebt een poging gedaan zo sloom mogelijk te rijden ipv zo zuinig mogelijk te rijden.

Als je met je 20 kleppertje bij 2000 toeren gaat schakelen, dan verbruik je juist meer. Als jij tot de 3000-3500 toeren doortrekt en zo snel mogelijk in de 5 terecht komt (tenzij de Vmax onder de 50 km/u is), dan ben je pas echt zuinig.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_76705498
Veel meer dan 1 op 12 haal je gewoonweg niet met een 1.8 20v, ik spreek uit ervaring

Een prachtige motor, veel koppel voor een atmo 4 cilinder en een lekkere roffel, maar zoek gerust verder als je op zoek bent naar een zuinige golf
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:05:23 #253
177489 Disaster_Master
A complete disaster!
pi_76771297
Ik ben nu op zoek naar bandjes voor de zomer voor mijn Audi A2
Er zitten nu winterbandjes onder van 145, zal het verbruik veel stijgen als ik er
nieuw setje velgen met 165 banden onder gooi???
er zitten nu van die standaard wieldoppen onder en dat staat voor geen meter.

Ik heb de A2 met 1.2 diesel motor mijn verbruik 1 op 24.
pi_76774200
Ik heb vandaag een rit opgenomen met GPS en vergeleken met de dagteller.

Dagteller: 43,6 km
GPS: 44,63 km

Reken ik de waarde van de dagteller terug a.d.h.v. de oude bandenmaat, dan had de dagteller 44,5 km aan moeten geven. Kortom: het werkt niet zoals ik had bedacht en de tellernaald is dus niet de snelheid die de auto registreert.

Conclusie: ik ga vanaf nu alle ritten bijhouden met GPS om te kijken wat de precieze afwijking is. Die afwijking gebruik ik dan om de verbruikscijfers van de komende tankbeurten te corrigeren.

Iedere gereden meter van de volgende tank(en) ga ik met GPS bijhouden om te vergelijken.

Meten is weten!

Om de discussie op gang te houden: GPS zal ook niet 100% accuraat zijn. Maar ja, wat dan wel.

Ik heb het gemeten met de software Nokia Sports Tracker op mijn Nokia N85.

De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:34:35 #255
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_76774793
Ik zou persoonlijk meer vertrouwen hebben in je dagteller dan in de sports tracker...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:17:29 #256
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_76779579
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:04 schreef Catch22- het volgende:
je hebt een poging gedaan zo sloom mogelijk te rijden ipv zo zuinig mogelijk te rijden.

Als je met je 20 kleppertje bij 2000 toeren gaat schakelen, dan verbruik je juist meer. Als jij tot de 3000-3500 toeren doortrekt en zo snel mogelijk in de 5 terecht komt (tenzij de Vmax onder de 50 km/u is), dan ben je pas echt zuinig.
Dat ga ik proberen. Schakel nu inderdaad vaak bij 2000 - 2500 toeren.

Vandaag overigens getankt, 1:9.2. Viel tegen maar heb dan ook goed doorgereden. Volgende test is lekker doorrijden en 120 rijden. Al zou 100 - 110 vast zuiniger zijn, maar het is zo'n irritante snelheid...

kevin20vt: Fijne motor ja, rijdt heerlijk. Op benzine zou hij inderdaad 1:12 moeten rijden volgens de boordcomputer. En met erg je best doen bijna 1:13. Ik rij veel en dan rij ik gewoon normaal, maar het is wel lekker als zo af en toe een lekker kunt gassen

Michelin Energy Savers zouden zo'n 0,5 liter op 100 km moeten besparen (en zouden ook nog eens lekker rijden). Bij 50000 km per jaar is dat toch 250 liter die je bespaart. Ze gaan ook nog eens lang mee, dus ik ga het maar proberen
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:21:04 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_76779775
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:34 schreef Catch22- het volgende:
Ik zou persoonlijk meer vertrouwen hebben in je dagteller dan in de sports tracker...
Ik niet, ik heb Sportstracker eens gechecked adhv Google Maps (bekende afstand, daarna gefietst met GPS). Nu kan het zijn dat de afstanden in Maps niet correct zijn natuurlijk maar ik vind het logischer dat je een tellerafwijking hebt door de nieuwe banden.
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:22:36 #258
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_76779855
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:05 schreef Disaster_Master het volgende:
Ik ben nu op zoek naar bandjes voor de zomer voor mijn Audi A2
Er zitten nu winterbandjes onder van 145, zal het verbruik veel stijgen als ik er
nieuw setje velgen met 165 banden onder gooi???
er zitten nu van die standaard wieldoppen onder en dat staat voor geen meter.

Ik heb de A2 met 1.2 diesel motor mijn verbruik 1 op 24.
Dan heb je de zuinigste auto die je kunt vinden volgens mij Misschien ook eens kijken voor de Energy Savers? Al weet ik niet of ze er in die maat zijn... Met winterbanden verbruik je wel meer dus je zult er volgens mij niet op achteruit gaan.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:10:52 #259
177489 Disaster_Master
A complete disaster!
pi_76813614
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dan heb je de zuinigste auto die je kunt vinden volgens mij Misschien ook eens kijken voor de Energy Savers? Al weet ik niet of ze er in die maat zijn... Met winterbanden verbruik je wel meer dus je zult er volgens mij niet op achteruit gaan.
De zuinigste auto is de Lupo 3L, moet je maar eens op het lupo 3L forum kijken daar zijn mensen die standaard de 1 op 30 halen.

Die audi moet ook zuiniger kunnen een keer langs de chip boer en kijken wat hij kan betekenen
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:56:39 #260
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_76822774
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:10 schreef Disaster_Master het volgende:

[..]

De zuinigste auto is de Lupo 3L, moet je maar eens op het lupo 3L forum kijken daar zijn mensen die standaard de 1 op 30 halen.

Die audi moet ook zuiniger kunnen een keer langs de chip boer en kijken wat hij kan betekenen
Kijk maar eens op de eerdergenoemde duitse site.
pi_76862024
Dinsdag 26 januari ga ik naar Carrec Technocenter te Soesterberg, zij gaan het project ook sponsoren.
Ze gaan onder andere de verstuivers testen en evt. reinigen e.d.

Lees meer op http://www.mijnbluemotion(...)t-mijn-bluemotion-17
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_76863804
Wat wegen die audivelgen?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:32:35 #263
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_76863863
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:49 schreef Yoan het volgende:
Dinsdag 26 januari ga ik naar Carrec Technocenter te Soesterberg, zij gaan het project ook sponsoren.
Ze gaan onder andere de verstuivers testen en evt. reinigen e.d.

Lees meer op http://www.mijnbluemotion(...)t-mijn-bluemotion-17
vet! Heeft de leeftijd / kilometerstand van het blok etc. overigens nog enige invloed op het verbruik?
pi_76864994
Die Audivelgen wegen 5,8kg per stuk.

De leeftijd/kmstand heeft zeker invloed. Hoe ouder het spul hoe meer de slijtage hoe hoger het verbruik. Ligt er natuurlijk ook aan hoe de auto onderhouden en gereden is.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  zaterdag 16 januari 2010 @ 19:38:42 #265
177489 Disaster_Master
A complete disaster!
pi_76899262
zijn gewone stalen velgen zwaarder dan de velgen die jij er nu op hebt zitten ???

Ga je je auto zelf ook lichter maken??? minder gewicht is een lager verbruik.

Lichte kuipstoeltjes er in, geluidsisolatie weghalen, achterbank er uit, in plaats van een reserve wiel een
reparatie setje. Met een halve tank rijden hoef je minder gewicht mee te slepen.

zijn er ook lichte accu's te krijgen???
Een beetje fatsoenlijke accu legt al gouw wat kilo's in de schaal.

Het zal wel niet zo veel uitmaken maar al je een hele boel dingen bij elkaar gaat optellen moet
het wel voordeliger worden.
pi_76900599
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:38 schreef Disaster_Master het volgende:
zijn gewone stalen velgen zwaarder dan de velgen die jij er nu op hebt zitten ???

Ga je je auto zelf ook lichter maken??? minder gewicht is een lager verbruik.

Lichte kuipstoeltjes er in, geluidsisolatie weghalen, achterbank er uit, in plaats van een reserve wiel een
reparatie setje. Met een halve tank rijden hoef je minder gewicht mee te slepen.

zijn er ook lichte accu's te krijgen???
Een beetje fatsoenlijke accu legt al gouw wat kilo's in de schaal.

Het zal wel niet zo veel uitmaken maar al je een hele boel dingen bij elkaar gaat optellen moet
het wel voordeliger worden.
het statische gewicht is denk ik minder belangrijk dan het rollend en bewegende gewicht zoals wielen, aandrijfassen, vliegwiel en dergelijke
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_76900919
En zonder geluidsisolatie wil je echt niet rijden.

Je wilt nog wel een beetje comfort houden.
pi_76923899
Gewone stalen velgen zijn een stuk zwaarder dan deze gesmede velgen die er nu onder zitten.
Ik heb een losse stalen 15" velg liggen, die moet ik nog steeds wegen. Zal ik van de week eens doen.

Statisch gewicht is ook heel belangrijk voor zuinig rijden. Daar zal ook heel wat af moeten. Ik ben van plan om met carbon te gaan werken.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_76931617
Door de smalle velgen en banden vallen de wielen best ver in de wielkasten. Dat veroorzaakt weer veel luchtweerstand. Hoewel ik het niet mooi vind, is het misschien toch een idee om een met kappen te gaan werken zoals hier:



Zeker als ik richting de 1 op 30 wil dan moet de aerodynamica verbeterd worden.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_76931987
Vind je het rijden zelf nu ook nog echt leuk?? Voor mij zou dat zuinig MOETEN rijden echt killing zijn op een gegeven moment.
pi_76932030
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:09 schreef Yoan het volgende:
Door de smalle velgen en banden vallen de wielen best ver in de wielkasten. Dat veroorzaakt weer veel luchtweerstand. Hoewel ik het niet mooi vind, is het misschien toch een idee om een met kappen te gaan werken zoals hier:

[ afbeelding ]

Zeker als ik richting de 1 op 30 wil dan moet de aerodynamica verbeterd worden.
Misschien iets met de "gaten" in de voorkant doen. Zeker die wat onder in de bumper zitten.
pi_76932090
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:19 schreef kikoooooo het volgende:
Vind je het rijden zelf nu ook nog echt leuk?? Voor mij zou dat zuinig MOETEN rijden echt killing zijn op een gegeven moment.
Ik rij teveel kilometers om nog zin te hebben om mijn verbruik te drukken.
pi_76940814
Ik vind autorijden geweldig, zeker als er een doel achter zit. Of dat nu zo snel mogelijk is of zo zuinig mogelijk, ik zie het allebei als een sport.

De buitenste gaten in de voorbumper wil ik idd ook dicht hebben.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  zondag 17 januari 2010 @ 21:38:21 #274
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_76940964
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:22 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Ik rij teveel kilometers om nog zin te hebben om mijn verbruik te drukken.
Ik rij ook veel kilometers (plusminus 1000 per week) en vindt het daarom des te aantrekkelijker om de kosten te drukken. Dat doe ik door goedkoop te tanken, zuinig te rijden en daarmee ook direct te besparen op onderhoud.
pi_76941880
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:22 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Ik rij teveel kilometers om nog zin te hebben om mijn verbruik te drukken.
Ik dus ook. Lijkt me vreselijk. En ik heb een tankpas, dat helpt ook niet natuurlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')