abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75226628
ik heb vreemd gesprek met mijn werkgever gehad. Bedrijf loopt slecht en nu hebben ze weer eens iets bedacht...

vandaag kwam mijn baas naar mij toe dat ik ontslagen wordt, helemaal in de ww ga en maar dan wel mag komen werken. Geven ze mij op een of andere manier aanvulling op mijn uitkering. maar dat kost bedrijf minder geld.

heeft iemand wel eens zo iets gehoord en hoe zorg ik dat uwv niets merkt?
  Redactie Games woensdag 2 december 2009 @ 21:10:55 #2
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_75226693
Als je in de ww zit moet je toch gewoon weer werk zoeken? Verplicht gezien, anders krijg je geen ww..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_75226736
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:09 schreef Ploefje het volgende:
ik heb vreemd gesprek met mijn werkgever gehad. Bedrijf loopt slecht en nu hebben ze weer eens iets bedacht...

vandaag kwam mijn baas naar mij toe dat ik ontslagen wordt, helemaal in de ww ga en maar dan wel mag komen werken. Geven ze mij op een of andere manier aanvulling op mijn uitkering. maar dat kost bedrijf minder geld.

laat je werkgever het eerst een ff op papier zetten. Daarna zal (vermoedelijk) blijken dat er vast een addertje onder het gras zit.
Als je ww vangt, moet je namelijk beschikbaar zijn voor werk.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  woensdag 2 december 2009 @ 21:13:01 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75226779
Um, stapje terug. Dat je ontslagen wordt? Heeft hij een ontslagvergunning voor je? Wat voor contract heb je? Ik zou eerst maar even uitvogelen wat je rechten zijn en oh ja, dat voorstel? Niet doen. Daar is een hele lelijke term voor: Fraude.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_75226893
Als jij een ww uitkering hebt ben jij verplicht inkomsten gegenereerd uit werk op te geven. Doe je dat niet, en je wordt gepakt, ben je zwaar de pineut

Daarnaast heb ik geen zin belasting te betalen om jouw, en die van je baas, ass te redden. Zoek een andere baan nu je nog in een goeie positie zit
  woensdag 2 december 2009 @ 21:16:36 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75226931
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Fraude.
Dat dus! En als je dat even aankaart gaat het zeker slecht met het bedrijf...
censuur :O
  woensdag 2 december 2009 @ 21:16:50 #7
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_75226945
BSN nummers to the rescue
Lang leve mij! *O*
pi_75227561
Dat is mogelijk inderdaad. Sommige bedrijven zijn hiervoor in aanmerking gekomen. Je krijgt ww uitkering idd, zij betalen dus 70% van je laatst verdiende loon, en je werkgever de overige 30%, en je werkt nog steeds 40 uur (of minder als je parttime werkte). Dit is om bepaalde bedrijven nog overeind te kunnen houden.
pi_75227563
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:16 schreef Echo99 het volgende:
BSN nummers to the rescue
Die aanvulling is natuurlijk zwart , als die baas zo'n voorstel doet zal dat ongetwijfeld zo zijn.

trouwens niet accoord gaan met voorstel.
pi_75227590
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:32 schreef Silven het volgende:
Dat is mogelijk inderdaad. Sommige bedrijven zijn hiervoor in aanmerking gekomen. Je krijgt ww uitkering idd, zij betalen dus 70% van je laatst verdiende loon, en je werkgever de overige 30%, en je werkt nog steeds 40 uur (of minder als je parttime werkte). Dit is om bepaalde bedrijven nog overeind te kunnen houden.
Bij deeltijd ww krijg je geen ontslag en deeltijd ww is voor bepaald aantal weken maximaal.
pi_75227639
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:32 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Bij deeltijd ww krijg je geen ontslag en deeltijd ww is voor bepaald aantal weken maximaal.
Oke. Klok en klepel inderdaad van mijn kant, hoorde laatst zoiets vallen.
pi_75227682
quote:
Da's inderdaad de deeltijd-WW. De werkgever kan dat aanvragen (ik gok bij het UWV, maar de werkgever heeft vast wel kanalen om die informatie te krijgen). Vervolgens, als de werkgever aan hele strikte voorwaarden voldoet, kan dit toegekend worden. Dit lijkt in de verste verte niet op het voorstel wat TS beschrijft. Dat klinkt zoals al gezegd als fraude, waarbij ik vermoed dat het niet de werkgever zal zijn die op de blaren komt te zitten als het uitkomt...
  woensdag 2 december 2009 @ 21:36:12 #13
42847 ra
Orbis Non Sufficit
  woensdag 2 december 2009 @ 21:36:37 #14
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_75227736
quote:
je hebt het over deeltijd-ww en ik kan je beloven dat dat geen reet te maken heeft met een ontslag.

TS: als je ontslag neemt, kun je per definitie fluiten naar je WW; laat 'm eerst alles op papier zetten en ga er dan mee naar een arbeidsrechtdeskundige (als in: kom niet hier op het forum raad vragen).
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_75227851
Wat is dit voor bedrijf?
pi_75227918
In de deeltijd-ww blijf je gewoon in dienst.

TS moet heel goed oppassen. Als hij hier 'ok' op zegt heeft hij vrijwillig ontslag genomen. De boterzachte belofte van de baas is niet af te dwingen en zoals hier boven beschreven is het zelfs niet eens toegestaan.
M.a.w. als TS hier op ingaat heeft hij helemaal niets.

TS: Niets tekenen, nergens 'OK' op zeggen, eerst het voorstel op papier afwachten. Daarna meteen naar het juridisch loket om dat papier te laten doorlezen.
Dit stinkt.
pi_75229340
Niet akkoord gaan met ontslag. Zorg dat je ontslagvergoeding krijgt.
En zeg maar dat als je in de WW moet je dan beter ergens anders tegen een hoger bedrag kan gaan zwartwerken.

Succes met solliciteren.
pi_75233301
quote:
Op woensdag 2 december 2009 22:12 schreef HarryP het volgende:
Niet akkoord gaan met ontslag. Zorg dat je ontslagvergoeding krijgt.
Ehm ... die 2 zinnen gaan niet goed samen.
(geen ontslag, dan ook geen ontslagvergoeding )
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_75235346
quote:
Op woensdag 2 december 2009 23:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Ehm ... die 2 zinnen gaan niet goed samen.
(geen ontslag, dan ook geen ontslagvergoeding )
Ze gaan prima samen. Als je werkgever je wilt ontslaan dan moet je daar niet mee akkoord gaan.
Zet de werkgever toch door dan kun je daar weinig tegen doen, buiten het ontslag een paar maanden vertragen, dan moet je dus zorgen dat je een goede ontslagvergoeding krijgt.
pi_75236154
Een constructie van ontslag met wederzijds goedvinden (via beeindigingsovereenkomst!) en daarna een afspraak dat de oud-werkgever nog X maanden de uitkering aanvult tot 100% van het oude salaris is daarentegen wel geheel legaal en wordt ook door het UWV geaccepteerd.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  donderdag 3 december 2009 @ 07:04:23 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75236270
quote:
Op donderdag 3 december 2009 06:28 schreef Essebes het volgende:
Een constructie van ontslag met wederzijds goedvinden (via beeindigingsovereenkomst!) en daarna een afspraak dat de oud-werkgever nog X maanden de uitkering aanvult tot 100% van het oude salaris is daarentegen wel geheel legaal en wordt ook door het UWV geaccepteerd.
Ja, maar het UWV zal niet accepteren dat ze als een loonsubsidieverstrekker worden gebruikt. TS geeft aan dat zijn baas zegt dat hij wel mag komen werken, maar dat het UWV het grootste deel van zijn salaris betaalt. Ik heb het vermoeden dat het UWV dat geen goed idee vindt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_75240442
quote:
Op donderdag 3 december 2009 01:40 schreef HarryP het volgende:
Ze gaan prima samen. Als je werkgever je wilt ontslaan dan moet je daar niet mee akkoord gaan.
Zet de werkgever toch door dan kun je daar weinig tegen doen, buiten het ontslag een paar maanden vertragen, dan moet je dus zorgen dat je een goede ontslagvergoeding krijgt.
Met deze nuancering erbij, klopt het dan weer wel. Maar zoals je ze eerst in één adem ongenuanceerd neerplempte, was het een contradictie.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_75243494
T.S., ik zou hier verschrikkelijk mee oppassen,wat je werkgever nu voorstelt lijkt me behoorlijk af te stevenen op fraude en als je betrapt word krijg je een behoorlijke dauw, dit lijkt me meer een eenvoudige manier van je werkgever om je zonder al te veel problemen van je af te komen.

Als het echt zo slecht gaat zal hij je gewoon moeten ontslaan maar dan zal hij je waarschijnlijk een vergoeding moeten betalen en zwart werken? niet goed genoeg om in dienst te blijven maar wel goed genoeg om voor hem te werken (en als het fout gaat krijg jij de zwarte piet toegespeeld.

Dus wat hier al eerder is gezegd niets zomaar tekenen of toezeggen en vraag alle voorstellen op papier!

Succes!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:14:22 #24
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_75244461
ben hier benieuwd naar...lijkt me niet zuiver.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_75298105
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:09 schreef Ploefje het volgende:

Ten eerste, wat bereik jij hiermee? Ten tweede, als het de bedrijf minder kost, dan wordt dat door een ander betaald. De ander ben jij (bijv. minder pensioen opbouw), of een ander bedrijf (fraude).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')