abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 december 2009 @ 23:36:12 #76
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75394794
OMG B. ::o
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_75409003
Lekker deuntje

Appelflappen bakken met peutertje is leuk
Slapen is voor peutertje iets minder leuk
Hij zit nu al een dik uur op zijn kamertje. Hij praat vrolijk, leest een boek in het half donker, maar slapen zit er niet in.. Nou ja, zo krijgt hij ook wat rust
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:02:09 #78
108648 cattie
lieve moeder
pi_75420876
Rocka, met beat?

Klinkt lief Deepfreeze!

Ive is vandaag weer gebeten op het kdv. Het lijkt wel een jungle daar en Ive is regelmatig de gebeten hond. Volgens de leidster gebeurde het tijdens stoeien met zijn vriendje. Ik vind het wel vervelend, een keer kan gebeuren, maar hij id nu in 2 jaar tijd zeker een keer of 5 gebeten (wel steeds door andere kindjes). Ive zelf bijt niet, gelukkig. Of zou hij juist van zich af moeten bijten?
  dinsdag 8 december 2009 @ 20:16:41 #79
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_75421576
Ligt eraan, dat van zich af bijten. Je wilt ze niet "aanleren" om te bijten ofzo, maar om je telkens te laten bijten is natuurlijk ook niet leuk.
We leren Mahre niet direct terug te meppen/slaan/bijten doorhalen wat niet van toepassing is, maar te zeggen "niet doen". Maar dat werkt het beste als 1 van ons erbij is.
Ik zou bij KDV vragen er iets beter op te letten en de betreffende kinderen hier op aanspreken. Bij Mahre zit ook een jongetje die aardig strak gehouden moet worden...
Suc6
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  dinsdag 8 december 2009 @ 21:04:00 #80
108648 cattie
lieve moeder
pi_75423576
Ik bedoelde ook niet letterlijk bijten, maar meer dat Ive misschien wat te lief is. Met het kdv heb ik het er al over gehad. Ze doen hun best.
pi_75441454
Sommige kindje bijten niet zo makkelijk van zich af.. Toch wel jammer als ze niet zo goed weten wat te doen in zo'n situatie. En je als ouder ook niet even bij kunt sturen.
Chris begint nu af en toe kindjes te duwen als ze hem dwarszitten. Daar ben ik eigenlijk ook wel blij mee, want die van ons was/is ook niet zo'n terugbijter..

Chris is gistermiddag nog gaan slapen, na 5 kwartier te hebben gelezen hoorde ik een pok. En 10 minuten later ging ik kijken. Lag het boek netjes aan het voeteneind (de pok) en hij netjes in slaap onder de dekens.
Gisteravond ook weer bijna een uur gelezen. Dus vanavond gaat hij mooi wat eerder naar bed. Dan slaapt hij tenminste op een normale tijd..
pi_75470926
Lief vind ik dat lezende peutertjes! Heeft mahre ook een tijdje gedaan. Nu gaat ze vaak lezen als ze wakker is, willen we even kijken of ze wakker is zit ze gewoon op haar gemakkie een boekje te lezen.
  donderdag 10 december 2009 @ 13:16:20 #83
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_75479927
DF, wat lief!
Eli leest ook graag in bed, of de kamer. Maar hij doet gewoon zelf het licht aan, en kruipt dan weer zn bedje in. Dus na het nachtritueeltje gaan we standaard na een kwartiertje kijken of het licht nog uit is

s ochtends is het wel heel makkelijk. als meneer weer eens om half 6 wakker is of zo, gaat hij gewoon een boekje lezen of met zn treintje spelen.

al geeft hij tegenwoordig niet meer aan dat hij wil gaan slapen, dat was zo makkelijk! maar hij gaat gelukkig wel, maar we moeten nu zelf echt op de klok kijken van "het is bedtijd, hup naar boven jij!"

en meneer heeft weer last van zichzelf, best zielig en stiekem ook een beetje vermakelijk, hoe hij dan uit het niks weer eens doet alsof de wereld vergaat naja, maar hij begint met volzinnen te praten (laat duplotoren in zn pap vallen "toren bouwen handje wassen" en een dag later gingen we tafel dekken voor het eten "tafel dekken lekker eten") en de eerste echt volzin was "daar zit de poep!" khoef dus ook niet uit te leggenw aar hij nu ook me bezig is
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_75480424
Chris komt dus zijn bedje niet uit.. Hij blijft netjes liggen/zitten totdat wij de deur open doen. Na 4 maanden peuterbed heeft hij nog niet door dat hij eruit kan
Waarschijnlijk ga ik voor kerst zo'n ikealampje kopen, dan kan hij die in bed zelf aan/uit doen, zonder dat er een 240V stekker aan vastzit..

En wat leuk dat Eli meer gaat praten. Chris begint ook meer 3 woord zinnetjes te maken, of 2 zinnetje van 2 woorden te plakken. Zo handig. Alleen de letter K is nog heel lastig. Als hij vraagt om telei, dan mag je de klei gaan pakken. En hij heet tis..
Chris zegt ook steeds vaker van mij, ipv van tis. Leuk die ontwikkeling..
pi_75517156
Heerlijk he, pratende en lezende kindertjes?

Wij hebben vandaag ook weer écht zo'n genietdag!
Vanochtend een kerstboom uitgezocht in het tuincentrum. Dat is al een uitje an sich. Vooral de vissen zijn favoriet. Maar er was ook een enorme uitstalling van die kitscherige bewegende muziekmakende beeldjes en wintertaferelen (hoe heet zoiets?? ). Kind vindt dat natuurlijk geweldig!
Nu zijn we de boom op ons gemakje aan het versieren. Thies loopt hier rond met een kerstmuts op, en twee van die kerstsokken aan (waar wij vorig jaar geld in hadden gekregen).
En het 'paard' en de 'koe' van de stal geven elkaar de hele tijd kusjes.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 11 december 2009 @ 14:26:42 #86
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75517324
Ohhh Wij hebben gisteraaf met zijn drietjes een kerstboom gehaald, vader & zoon met zo'n karretje door het gure weer (en ik orders uitdelen ernaast).

En toen thuis met z'n drietjes versierd. en de Cars racebaan eromheen gelegd .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_75517788
Gheghe!
pi_75517950
haha Vivi, dat ziet er vast beregezellig uit bij jullie! Foto???
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75518624
Even jullie mening graag:

Ik twijfel of ik moet vragen of Meike naar een andere groep kan op de psz.
In haar klas zitten 13 kinderen, 10 jongens en 3 meisjes. 1 meisje is dat kindje wat Meike zo plaagt, en het andere meisje gaat bijna naar een andere groep. Er komen voorlopig geen meisjes meer bij. Wel 2 jongens.
In haar groep zitten vrij veel kinderen vanuit een lage sociale klasse, en na de vakantie komen daar nog 2 jongens van bij.
Kort samengevat; Meike heeft geen meisjes om mee te spelen, de groep is behoorlijk fysiek naar elkaar toe (hoor ik van de juf) Meike is vaak erg op haar hoede, en ik hoor dat ze heel rustig is en veel observeert.
Volgens de juf komt ze wel langzaam steeds een beetje los, zien ze vaker een lachje op haar gezicht en durft ze nu soms voor zichzelf op te komen.
Toch vraag ik me af of het voor Meike toch ook niet leuker zou zijn als ze ook wat meisjes zou hebben om mee te spelen. Zo'n rustig kindje steeds maar tussen de rauwdauwers, ik vraag me af of ze zich veilig voelt.

Maar aan de andere kant, ik hoor haar niet klagen. Ze gaat er met plezier naartoe.
Ze vind haar juf enorm lief.
En ze is een kindje wat wel moet wennen aan nieuwe situaties.

Maar aan de andere kant, voordat ze naar de peuterplusgroep zou gaan zijn we een jaar verder.
een vriendinnetje van haar zit in een andere groep, op een andere locatie, met evenredigheid wb jongens/meisjes aantallen. Ik denk erover om te vragen of ze bij haar vriendinnetje in de groep kan.
pi_75519027
Karin, Meike zal niet klagen omdat ze niet beter weet. Als ik jou zo hoor, zou ik idd bij die andere groep informeren.
pi_75522871
Ik zou ook informeren of ze naar de andere groep kan Karin, helemaal als daar al een vriendinnetje zit.

Wij hebben hier ook gisteren een kerstboom gekocht. Morgen of zondag optuigen. Mahre heeft al wel een eigen boompje, een neppert dat wel. Helemaal blij is ze ermee, zeg gaat er steeds voor zitten om lichtjes te kijken!
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:14:04 #92
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_75527097
100 % eens met Moonah en Lenaatje!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:19:19 #93
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75527310
Wat lwuk die verhalen Moonah en Vivi

En ik sluit me ook bij de anderen aan karin

En eli en chris die het goed doen

Gezocht: Mijn lieve meisje, man man man wat een draak, soms hilarisch grappig wel , soms echt stierlijk vervelend
Het is een fase he? ja toch?
pi_75527680
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 19:19 schreef _evenstar_ het volgende:

man man man wat een draak

ik ga maandag maar es met Meikes juf praten
  vrijdag 11 december 2009 @ 19:34:57 #95
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75527929
Wacht maar Meike wordt er ook nog wel een
pi_75528498
maar wel lieve
  vrijdag 11 december 2009 @ 20:01:11 #97
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75528866
ik noem maar even wat zijstraatjes op:

Mam ik moet plassen! ik ga vervolgens een uurtje later naar de wc.. 4 wc rollen over de vloer afgerold..
Klaar op de wc, kruipt kind wel verdacht veel onder de salon tafel..
Ik kijk, heeft madam een pakje ham uit de koelkast gepakt en daar ging ze dus telkens een stukje van op peuzelen..
Oke even het bed op maken, uit voorzorg de oude TV, die nog opgehaald moet worden voor de keukendeur gezet. dan kan ze daar iig niet in.
bed opgemaakt, ik zoek arwen zit ze in een hoekje ijs te eten ze heeft dus de Tv verplaatst ijs gepakt tv terug gezet.

Dit gaat dus over een ochtendje he..

En ik kan oprehct zeggen.. dat doet ze anders nooooooit
pi_75531044
Wel inventief evenstar .

Karin, lijkt me een prima plan om het er met juf over te hebben.

Hier is veel: "neeeeeeee" gevolgd door een dramatisch neerstorten op de vloer en hartverscheurend snikken. Gisteravond hadden we kerstkransjes in de boom gehangen, komt ze aanlopen met zo'n kransje waar ze overduidelijk aan heeft zitten likken. Om em vervolgens maar helemaal in haar mond te stoppen. En vandaag wilde ze die actie op herhaling en boos dat ze was toen we het zagen en nee zeiden . Ik moet er stiekum wel om lachen hoor, hehehe.
Fake it till you make it...
pi_75532437
Goed dat je een gesprek aangaat Karin!

Succes met je draakje evenstar. Hopelijk duurt deze fase niet lang.
pi_75532584
Evenstar!! Wel slim van haar maar op het moment zelf!
Nijna heel herkenbaar dat ter aarde storten bij nee!!!

En toch vind ik het stiekem wel leuk, dat hele eigen willetje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')