abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75913809
Ah is dit de afdeling peuterpubers? *check*

Linde wil je zo een boterham? Neeeeh! ik! wil! niet! boterhammie! Oke dan eet mama wel alleen een boterham. Neeeh! ik! wil! ook! boterhammie!

En dan hetzelfde over wassen, aankleden, tanden poetsen, drinken, jas aandoen (kan! ik! zelf! *10 minuten later* nee! mama! moet! doen!), schoenen aandoen etc.

O ja en dat "moeten" is ook nieuw, normaal vragen is ineens heel moeilijk geworden Nieuw zijn ook gooien, mama slaan, schoppen tegen je speelgoed en schreeuwen (en dan verbaasd zeggen:"Huh Esmee wakker?")

hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase - hetiseenfase -

O ja zijn jullie peuters ook zo bezig met kleuren? Kijk mama dat is paars en die ook! Die zijn dezelfde!
pi_75913909
Hier nog zo'n peuterpuber...

IK WIL NIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET!!!!
Ik kan niet goed lopen, jij moet tillen.
etc
pffff

we gaan zo eens kijken of we bij de kapper terecht kunnen.
pi_75914171
Mirte we gaan aankleden... NEEEEEEEEEEEEEEEEE *valt op de grond drama huil brul schreeuw*.

Afdeling schattig: heel verlegen zachtjes vragen of de cd aan mag.
En tellen, 1..4..5
Fake it till you make it...
pi_75916477
Kreeg net telefoontje van de huisarts-assistente. We hadden vorige week ontlasting ingeleverd voor een kweek en daar is uitgekomen dat ze een parasiet heeft, dus ze krijgt een kuurtje.
Straks even ophalen bij de apotheek.
Fake it till you make it...
pi_75917455
he nijna wat vervelend zeg van die parasiet. Beterschap voor Mirte!

"Gelukkig" dus meer peuterpubers. *Stiemie wist zweet van voorhoofd*
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:54:32 #231
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75921073
ik mag me ook melden Wat een genot om te lezen dat je als moeder niet de enige bent die zo'n monster in huis heeft. En werkelijk waar jullie noemen het op en ik zit instemmend te knikken.

Maar gelukkig hebben we ook nog steeds de lieve momenten. D'r zus missen omdat die uitlogeren is en in haar bed in slaap valt om zo dichtbij Fleur te zijn met de grootste knuffel in de armpjes geklemd.
pi_75922207
He Nijna, vervelend dat ze een parasiet heeft, maar gelukkig wel op te lossen dus. Enig idee hoe ze daaraan gekomen is?

Stiemie, hier ook kleurtjes en tellen. Vooral blauw. Maar de andere beginnen ook redelijk te komen. Als hij 2 dingen ziet gaat hij tellen: tee, twee.. En wij maar verbeteren met één, twee..

Klinkt gezellig al die peutertjes zo.. Zullen we ze bij elkaar zetten, kunnen ze elkaar doof brullen
Zou het nu de kerststress zijn?
pi_75922592
Ah dat klinkt wel heel lief zo dat tellen Deepfreeze En kleine Maud die d'r zusie mist

Kerststress lijkt me stug hiero. We doen met kerst eigenlijk niks speciaals, ja naar de opa's en oma's, maar dat
doen we anders ook. Verder geen cadeau's enzo...

Mijn peuterpuber is onder luid protest naar bed gegaan (nee eerst nog even... maillot moet aanblijveeeeeeeh!!!!, neee niet in slaaaaapzaaaaaaak ) ben benieuwd wanneer het hele circus hier weer begint Vanmorgen was de werkster hier en dat is nu met 2 kinderen echt een ramp. Ze doet 3 kamers tegelijk en Esmee kan dan niet naar bed en ik heb met Linde ook het gevoel dat ik overal en nergens in de weg sta... En naar buiten gaan leek me nou ook niet echt super met al die dooi-sneeuw. Nou ja als ze eenmaal weer vertrokken is, is het wel heeeeerlijk zo'n schoon huis! Nu eerst een lekkere koffie-verkeerd maken!
pi_75922595
Quinten is ook met kleuren bezig, en met tellen. Het tellen is zo grappig om te horen, alles gaat door elkaar en ook een stukje achteruit Hij heeft een hele duidelijke voorkeur voor geel. Als hij gaat tekenen pakt hij geel, mag hij een ballon kiezen dan is het geel, bij mozaïeken doet hij eerst alle gele mozaïekjes, etc.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_75922682
Wat leuk zeg dat hij echt een voorkeur voor een kleur heeft! En geel is zo lekker vrolijk!

Onze "paris hilton" gaat vaak voor roze, paars en glitters
pi_75923048
Hier ook luid protest bij het slapen, meneer wilde "sfoto maken" Chris plakt hier en daar een s voor een woord, ook bij gooien, dus hij sgooit de hele tijd.
Maar mama had bedacht dat slapen toch eerst moest. Nou brullen, echt gewoon van boosheid. Chris klimt (nog) niet uit bed, dus hij is daar toch lekker in slaap gevallen.

Beefcake, leuk zo'n favo kleur, Het is hier heel jongensachtig-blauw.
pi_75923316
Quinten heeft dat ook, dan MOET er iets gedaan/afgemaakt worden voordat hij wat anders kan doen. Meestal laat ik het begaan omdat het anders een driftbui wordt waar je u tegen zegt en als hij zijn ding gedaan heeft gaat hij ook gewoon zonder morren doen wat hij moest gaan doen. Maar soms moeten we weg, Dylan van school halen bijvoorbeeld en vindt Quinten dat er eerst opgeruimd moet worden. Dus dat wordt dan ruzie
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_75953661
Oh dat meteen moeten is hier ook! Ik geef er ook maar aan toe dan zijn we sneller daar waar we wezen moeten inderdaad!
En de peuterpuber streken zijn ook heel herkenbaar hoor! Soms ook wel grappig zo'n eigen willetje!
  woensdag 23 december 2009 @ 11:12:53 #239
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75961602
inderdaad ook grappig. Maud MOEST vanochtend perse d'r slaapzak aanhouden en vond dat ze moets aankleden. Dus de compromis opgezocht. Eerst aankleden en dan weer in d'r slaapzak. Gekke meid.
pi_75962714
Mijn peuter verveeld zich. Hij wil niet spelen, niet naar buiten, niet helpen met afwassen, geen spelletjes spelen en zelfs geen tv kijken. Hij wil gewoon naar school
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_75962793
Meike:
"mama vraag eens aan mij of je een snoepje mag?"
ik: "meike mag ik een snoepje?"
M: "nee, want je bent op visite, en als je op visite bent mag je niet om snoep vragen!"

ik: "ah oke, wie zegt dat?"
m: "Jip!"

(jip en janneke verslaafde)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 23 december 2009 @ 12:00:56 #242
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75963458
Meike heerlijk he Jip en Janneke!

MeNicole, kun je niet schooltje spelen met hem. Misschien wil ie dan wel 'spelen'.
pi_75964600
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:00 schreef chacama het volgende:
Meike heerlijk he Jip en Janneke!

MeNicole, kun je niet schooltje spelen met hem. Misschien wil ie dan wel 'spelen'.
Hijheeft ondertussen al een treinbaan gebouwd. Die steeds weer door zijn broertje uit elkaar getrokken werd. Die ligt nu dus in bed
  woensdag 23 december 2009 @ 12:36:44 #244
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75964968
Da's mooi! Fijn dat ie toch iets gevonden heeft om te doen.
  woensdag 23 december 2009 @ 13:02:25 #245
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75966039
Meike

Moonah ( en andere juffen mag ook ) even een vraagje.
we hebben bij de bibliotheek pico-piccolo geleend http://content.heutink.nl/catalog500/e632001.jpg
Omdat ze de gewone loco al zovaak gedan had.
Nu heeft ze die voor jaargang 2 gedaan ( groep 2)
De biebdame wou hem eerst niet uitlenen want te jong, en dat zou ze niet kunnen
Maar goed binnen 20 minuten had ze alle 16 platen klaar, en op 2 foutjes na helemaal goed.
Het is duidelijk te gemakkelijk voor haar.
Maar ze vind het om te doen echt heel erg leuk, zou ik gewoon een stapje verder nog kunnen of toch beter niet doen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door _evenstar_ op 23-12-2009 13:37:24 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 23 december 2009 @ 13:21:15 #246
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_75966734
Mahre wordt grote zus! Wat leuk voor jullie, van harte!

Vanmorgen dus met peuter naar oogcontrole geweest en hij moet een bril.
Ik moet even wennen aan het idee. Maar we gaan zo het allerstoerste brilletje uitzoeken voor hem. Want slecht zicht is niet fijn.
Hij blijkt een cilinder te hebben (ik ben net nieuw id materie, maar heeft iets met ovale vormen te maken) en die is op 1 oog zelfs -4. Schijnt best behoorlijk te zijn.
Ik moest het even op me in laten werken, dus ik wist zo gauw geen vragen te bedenken. Maar zo bij de opticien hopen we nog een keer uitleg te krijgen, zodat ik het zelf ook uit kan leggen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 23 december 2009 @ 13:23:39 #247
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_75966847
k denk dat jou manneke heel stoer eruit gaat zien met zijn bril , natuurlijk is het schrikken, maar soms nodig
misschien heb je nu wat vragen die je te binnen schieten? En die even opschrijven wellicht?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 23 december 2009 @ 13:32:42 #248
144006 chacama
Ondernemend!
pi_75967245
Dat gaat vast een hele mooie stoere bril worden! Kan me wel voorstellen dat je schrikt.

Evenstar, wat lekker dat ze zo goed kan 'loco-en'.
pi_75970740
Mikael ging helpen met eten maken. Hij had een ui afgeschild en rook er voorzichtig aan. Hmm ruikt goed en toen nam ie een hap. Het smaakte hem ook nog
pi_75970909
Dutchie, dat is niet leuk nee!
Het staat hem vast goed, en hij zal er een stuk gemak van hebben.
Maar je wilt gewoon niet dat je kind iets mankeert, en dus ook niet aan de oogjes.
Ik heb zelf ook een cilinderafwijking, niet zo sterk, maar volgens mij zie je dan bijv van de letter T het bovenste stokje niet, dus dan zie je zeg maar ipv een T en I
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')