Er komt niet echt een goed voorbeeld in me op. Maar op de een of andere manier gaat mijn bloed koken als ik "regels zijn regels" lees.quote:
Dan rijd ik straks naar huis en rijd ik bij ons door de 30-zone lekker 130 en niet met 0,2 promille maar lekker met 2,2 want regels zijn slechts richtlijnen en is niet iets wat we strikt moeten opvolgen.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:50 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Er komt niet echt een goed voorbeeld in me op. Maar op de een of andere manier gaat mijn bloed koken als ik "regels zijn regels" lees.
Zat ik laatst lekker wijffie te verkrachten komt zo'n agent naar me toe 'ja meneertje u bent gearresteerd' dus ik zo 'he?! wat dit is toch lache', zegt hij weer 'nee regels zijn regels'quote:Op woensdag 2 december 2009 18:50 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Er komt niet echt een goed voorbeeld in me op. Maar op de een of andere manier gaat mijn bloed koken als ik "regels zijn regels" lees.
Ja als je dat gaat doen kun je misschien wel iemand doodrijden.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:52 schreef Sobraine het volgende:
[..]
Dan rijd ik straks naar huis en rijd ik bij ons door de 30-zone lekker 130 en niet met 0,2 promille maar lekker met 2,2 want ja, "regels zijn regels" is een kutzin en word alleen gebruikt door mensen met een kutmentaliteit.
Jawohl!, alleen zijn regels er ook om gebroken te wordenquote:
Je weet dus eigenlijk niet eens waar je nou over klaagt?quote:Op woensdag 2 december 2009 18:50 schreef Appelknaller het volgende:
Komen we weer terug. Noem eens een voorbeeld, word concreet. Wat je nu doet is ruimtelijk lullen en hierdoor is het niet eens zozeer een klacht maar meer een mening. Als ik een telefoon koop en die gaat na 3 maanden stuk, toestel moet worden opgestuurd voor reparatie omdat het de regel is. Dan is dat toch normaal??quote:Op woensdag 2 december 2009 18:55 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Ja als je dat gaat doen kun je misschien wel iemand doodrijden.
En dit brengt ons tot de kern van wat ik over de "regels zijn regels"-mentaliteit kwijt wil. Namelijk dat je vooral moet nadenken over de gevolgen van iets en op basis daarvan iets niet doen, in plaats van dat gewoon niet doen omdat dat nou eenmaal de regel is.
Gast je begrijpt z'n punt toch?quote:Op woensdag 2 december 2009 18:52 schreef Sobraine het volgende:
[..]
Dan rijd ik straks naar huis en rijd ik bij ons door de 30-zone lekker 130 en niet met 0,2 promille maar lekker met 2,2 want regels zijn slechts richtlijnen en is niet iets wat we strikt moeten opvolgen.
Die 1040-uren norm in het middelbaar onderwijs bijvoorbeeld. Een school doet zijn werk gewoon goed, is door de onderwijsinspectie als goed aangeduid, heeft hoge slagingspercentages enzo. Maar toch krijgen ze een boete want ze geven maar 940 uur les of zo iets.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:58 schreef Sobraine het volgende:
[..]
Komen we weer terug. Noem eens een voorbeeld, word concreet. Wat je nu doet is ruimtelijk lullen en hierdoor is het niet eens zozeer een klacht maar meer een mening. Als ik een telefoon koop en die gaat na 3 maanden stuk, toestel moet worden opgestuurd voor reparatie omdat het de regel is. Dan is dat toch normaal??
Nee, ik vind dat je geen gelijk hebt.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:06 schreef Appelknaller het volgende:
[..]
Die 1040-uren norm in het middelbaar onderwijs bijvoorbeeld. Een school doet zijn werk gewoon goed, is door de onderwijsinspectie als goed aangeduid, heeft hoge slagingspercentages enzo. Maar toch krijgen ze een boete want ze geven maar 940 uur les of zo iets.
In dit geval schiet de regel zijn doel voorbij, die regel was immers bedacht om voor goed onderwijs te zorgen en dat was er in dit geval. Dus doordat er niet wordt nagedacht over het nut van de regel maar er puur gekeken wordt naar het feit dat deze school zich niet aan die regel houdt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |