Waarom ga je met ze om dan? IK heb ook moslim vrienden maar totaal geen problemen met ze en zie ook niks aan negatief er vanquote:Op woensdag 2 december 2009 17:44 schreef VincentvanGogh het volgende:
Fokkers, ik geef toe: ook ik ben nou niet bepaald positief over de islam, ondanks het feit dat ik veel islamitische vrienden heb. Hoe ik mijn best ook doe, ik zie amper tot geen positieve aspecten aan de islam wat betreft de mogelijke waarde van de islam voor de Nederlandse samenleving. Het enige wat ik kan verzinnen is de kunst en cultuur. Kalligrafie bijvoorbeeld. Toch wil ik graag van jullie horen wat jullie kunnen verzinnen qua positiviteit aan de islam. Graag serieuze reacties.
Dat hoef tog ook niet hun geloven erin en jij nietquote:Op woensdag 2 december 2009 17:47 schreef VincentvanGogh het volgende:
Hoi, ik heb absoluut geen problemen met mijn islamitische vrienden, integendeel. Maar ik kan niets positiefs ontdekken aan hun manier van religiebeleving. Of in ieder geval niet iets waarvan ik denk: dat is ook iets voor mij of daar heb ik wat aan.
klopt.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:47 schreef VincentvanGogh het volgende:
Hoi, ik heb absoluut geen problemen met mijn islamitische vrienden, integendeel. Maar ik kan niets positiefs ontdekken aan hun manier van religiebeleving. Of in ieder geval niet iets waarvan ik denk: dat is ook iets voor mij of daar heb ik wat aan.
Waarom ga je met ze om.. damn kerel dat is best kortzichtig, omdat er altijd nog een mens achter schuilt met al zijn/haar voor en nadelen..quote:Op woensdag 2 december 2009 17:45 schreef donthate het volgende:
[..]
Waarom ga je met ze om dan? IK heb ook moslim vrienden maar totaal geen problemen met ze en zie ook niks aan negatief er van.Maar als je er geen positieve dingen aan ziet wrm ga je er mee om dan
Maar dan kan als je geen positieve dingen aan dat hele geloof ziet dan ach laatmar als je da niet snaptquote:Op woensdag 2 december 2009 19:26 schreef Symo het volgende:
[..]
Waarom ga je met ze om.. damn kerel dat is best kortzichtig, omdat er altijd nog een mens achter schuilt met al zijn/haar voor en nadelen..
Een mens is meer dan alleen zijn geloof hoor, in tegenstelling tot wat Grote Leider Geert ons wil wijsmakenquote:Op woensdag 2 december 2009 19:31 schreef donthate het volgende:
[..]
Maar dan kan als je geen positieve dingen aan dat hele geloof ziet dan ach laatmar als je da niet snapt
EUHM... volgens mij moet je ff beter lezen ik gaf ergens aan DAT IK HET POSITIEF VOND ... Kheb een schijthekel aan Geert wilders... IK bedoelde alleen voor TS dat als die er zon hekel aan had was mn vraag waarom ga je er mee om alsk islam negatief vind zou ik geen moslim vrienden en die heb ik juist wel dat was mn puntquote:Op woensdag 2 december 2009 19:37 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Een mens is meer dan alleen zijn geloof hoor, in tegenstelling tot wat Grote Leider Geert ons wil wijsmaken
Waarom niet? Je hebt ook honderden miljoenen communisten, mag je dan geen topic openen over de merites van het communisme? Het is toch een geloofsysteem met regels, epistemologie, ontologie en moraliteit die al die mensen op een of andere manier onderschrijven?quote:Op woensdag 2 december 2009 20:06 schreef Bowlingbal het volgende:
Wat is er positief of negatief over een religie?
Is dat hetzelfde als afvragen of elk ander willekeurig boek positief of negatief voor de samenleving is? Of schaar je 1 miljard mensen, een religie, een boek en criminaliteit voor het gemak op 1 hoop?
Daar hebt je natuurlijk gelijk in. Want wat is het referentiekader, waarlangs je het meet?quote:Op woensdag 2 december 2009 20:06 schreef Bowlingbal het volgende:
Wat is er positief of negatief over een religie?
Voor de gemiddelde westerling is dat negatief.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:11 schreef Ghaazi het volgende:
Daar hebt je natuurlijk gelijk in. Want wat is het referentiekader, waarlangs je het meet?
Abortus en de geassocieerde 'keuzevrijheid' vind de gemiddelde Westerling iets positiefs, terwijl anderhalf miljard Moslims dit gruwel verwerpen. Is dat laatste nou positief of negatief?
Dat is wat anders als een geloofsovertuiging waar je heilig in gelooft dan een partijtje beetje rare verglijkingquote:Op woensdag 2 december 2009 19:41 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik vind de VVD ook maar kut, maar ik heb toch vrienden die VVD'ers zijn. Kan toch gewoon?
En je Nederlands
Net zoals een mens niet zijn politieke partij is, is hij ook niet zijn geloof (uitzonderingen daargelaten).quote:Op woensdag 2 december 2009 20:15 schreef donthate het volgende:
[..]
Dat is wat anders als een geloofsovertuiging waar je heilig in gelooft dan een partijtje beetje rare verglijking
Als je als moslim 5x per dag bid geen varkens vlees eet en weet ik het allemaal.Dan is het tog wel kut mischien kwetsend voor je als een vriend van je het maar raar en negatief vind(Ik zou het in ieder geval niet leuk vinden):)quote:Op woensdag 2 december 2009 20:26 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Net zoals een mens niet zijn politieke partij is, is hij ook niet zijn geloof (uitzonderingen daargelaten).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |