abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75218511
Fokkers, ik geef toe: ook ik ben nou niet bepaald positief over de islam, ondanks het feit dat ik veel islamitische vrienden heb. Hoe ik mijn best ook doe, ik zie amper tot geen positieve aspecten aan de islam wat betreft de mogelijke waarde van de islam voor de Nederlandse samenleving. Het enige wat ik kan verzinnen is de kunst en cultuur. Kalligrafie bijvoorbeeld. Toch wil ik graag van jullie horen wat jullie kunnen verzinnen qua positiviteit aan de islam. Graag serieuze reacties.
pi_75218539
doner.

oh sorry, serieuze reacties.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  woensdag 2 december 2009 @ 17:45:26 #3
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75218558
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:44 schreef VincentvanGogh het volgende:
Fokkers, ik geef toe: ook ik ben nou niet bepaald positief over de islam, ondanks het feit dat ik veel islamitische vrienden heb. Hoe ik mijn best ook doe, ik zie amper tot geen positieve aspecten aan de islam wat betreft de mogelijke waarde van de islam voor de Nederlandse samenleving. Het enige wat ik kan verzinnen is de kunst en cultuur. Kalligrafie bijvoorbeeld. Toch wil ik graag van jullie horen wat jullie kunnen verzinnen qua positiviteit aan de islam. Graag serieuze reacties.
Waarom ga je met ze om dan? IK heb ook moslim vrienden maar totaal geen problemen met ze en zie ook niks aan negatief er van .Maar als je er geen positieve dingen aan ziet wrm ga je er mee om dan
pi_75218626
Hoi, ik heb absoluut geen problemen met mijn islamitische vrienden, integendeel. Maar ik kan niets positiefs ontdekken aan hun manier van religiebeleving. Of in ieder geval niet iets waarvan ik denk: dat is ook iets voor mij of daar heb ik wat aan.
  woensdag 2 december 2009 @ 17:48:16 #5
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75218661
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:47 schreef VincentvanGogh het volgende:
Hoi, ik heb absoluut geen problemen met mijn islamitische vrienden, integendeel. Maar ik kan niets positiefs ontdekken aan hun manier van religiebeleving. Of in ieder geval niet iets waarvan ik denk: dat is ook iets voor mij of daar heb ik wat aan.
Dat hoef tog ook niet hun geloven erin en jij niet Heb sowieso niet zo veel met geloof maar als iemand erin gelooft vind ik al positief op zich voor die gene Vind je christendom wel wat toevoegen?
pi_75218664
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:47 schreef VincentvanGogh het volgende:
klopt.

dan hebben we aan het christendom gelukkig nog de vrije zondag.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  woensdag 2 december 2009 @ 17:48:39 #7
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_75218669
Net zoveel als elke andere grote religie eigenlijk.
Ook geen sig dus
pi_75218679
ik zag dit in de actieve topic lijst en zou bijna gezworen hebben dat het een KLB topic was toen ik de titel las
ook niet.
  woensdag 2 december 2009 @ 18:46:14 #9
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_75220730
Ik vraag me af of dit topic echt serieus bedoelt is want ken wel soortgelijke topics
waar antwoorden die jij zoekt ook al voorbij zijn gekomen....

OT: Aller eerst je moet niks,maar het belangrijkste is dat je zonder vooroordelen
andere tegemoet treedt en als de kennismaking/omgang bevalt dan doet de
geloofsovertuiging er ook niet meer zo toe toch? Ik heb zelf Koerdische
kennissen,nou dat zegt wat als Turk.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_75222446
quote:
Op woensdag 2 december 2009 17:45 schreef donthate het volgende:

[..]

Waarom ga je met ze om dan? IK heb ook moslim vrienden maar totaal geen problemen met ze en zie ook niks aan negatief er van .Maar als je er geen positieve dingen aan ziet wrm ga je er mee om dan
Waarom ga je met ze om.. damn kerel dat is best kortzichtig, omdat er altijd nog een mens achter schuilt met al zijn/haar voor en nadelen..
  woensdag 2 december 2009 @ 19:31:12 #11
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75222625
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:26 schreef Symo het volgende:

[..]

Waarom ga je met ze om.. damn kerel dat is best kortzichtig, omdat er altijd nog een mens achter schuilt met al zijn/haar voor en nadelen..
Maar dan kan als je geen positieve dingen aan dat hele geloof ziet dan ach laatmar als je da niet snapt
  woensdag 2 december 2009 @ 19:37:48 #12
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_75222889
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:31 schreef donthate het volgende:

[..]

Maar dan kan als je geen positieve dingen aan dat hele geloof ziet dan ach laatmar als je da niet snapt
Een mens is meer dan alleen zijn geloof hoor, in tegenstelling tot wat Grote Leider Geert ons wil wijsmaken
Ook geen sig dus
  woensdag 2 december 2009 @ 19:39:22 #13
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75222969
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:37 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Een mens is meer dan alleen zijn geloof hoor, in tegenstelling tot wat Grote Leider Geert ons wil wijsmaken
EUHM... volgens mij moet je ff beter lezen ik gaf ergens aan DAT IK HET POSITIEF VOND ... Kheb een schijthekel aan Geert wilders... IK bedoelde alleen voor TS dat als die er zon hekel aan had was mn vraag waarom ga je er mee om alsk islam negatief vind zou ik geen moslim vrienden en die heb ik juist wel dat was mn punt
  woensdag 2 december 2009 @ 19:41:42 #14
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_75223072
Ik vind de VVD ook maar kut, maar ik heb toch vrienden die VVD'ers zijn. Kan toch gewoon?

En je Nederlands
Ook geen sig dus
  woensdag 2 december 2009 @ 20:03:12 #15
267258 Ghaazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_75223862
Gastvrijheid is toch het paradepaardje van de Islam.

Of je het nou over de Marokkaanse cultuur hebt of de Indonesische.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ghaazi op 02-12-2009 20:08:59 ]
What lies in the shadow of the statue?
  woensdag 2 december 2009 @ 20:06:32 #16
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_75223978
Wat is er positief of negatief over een religie?

Is dat hetzelfde als afvragen of elk ander willekeurig boek positief of negatief voor de samenleving is? Of schaar je 1 miljard mensen, een religie, een boek en criminaliteit voor het gemak op 1 hoop?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  woensdag 2 december 2009 @ 20:09:26 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_75224107
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:06 schreef Bowlingbal het volgende:

Is dat hetzelfde als afvragen of elk ander willekeurig boek positief of negatief voor de samenleving is? Of schaar je 1 miljard mensen, een religie, een boek en criminaliteit voor het gemak op 1 hoop?
Waarom niet? Je hebt ook honderden miljoenen communisten, mag je dan geen topic openen over de merites van het communisme? Het is toch een geloofsysteem met regels, epistemologie, ontologie en moraliteit die al die mensen op een of andere manier onderschrijven?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 2 december 2009 @ 20:11:41 #18
267258 Ghaazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_75224179
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:06 schreef Bowlingbal het volgende:
Daar hebt je natuurlijk gelijk in. Want wat is het referentiekader, waarlangs je het meet?

Abortus en de geassocieerde 'keuzevrijheid' vind de gemiddelde Westerling iets positiefs, terwijl anderhalf miljard Moslims dit gruwel verwerpen. Is dat laatste nou positief of negatief?
What lies in the shadow of the statue?
  woensdag 2 december 2009 @ 20:13:27 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_75224249
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:11 schreef Ghaazi het volgende:
Daar hebt je natuurlijk gelijk in. Want wat is het referentiekader, waarlangs je het meet?

Abortus en de geassocieerde 'keuzevrijheid' vind de gemiddelde Westerling iets positiefs, terwijl anderhalf miljard Moslims dit gruwel verwerpen. Is dat laatste nou positief of negatief?
Voor de gemiddelde westerling is dat negatief.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 2 december 2009 @ 20:15:53 #20
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75224353
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:41 schreef Dennis_enzo het volgende:
Ik vind de VVD ook maar kut, maar ik heb toch vrienden die VVD'ers zijn. Kan toch gewoon?

En je Nederlands
Dat is wat anders als een geloofsovertuiging waar je heilig in gelooft dan een partijtje beetje rare verglijking
  woensdag 2 december 2009 @ 20:26:40 #21
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_75224827
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:15 schreef donthate het volgende:

[..]

Dat is wat anders als een geloofsovertuiging waar je heilig in gelooft dan een partijtje beetje rare verglijking
Net zoals een mens niet zijn politieke partij is, is hij ook niet zijn geloof (uitzonderingen daargelaten).
Ook geen sig dus
  woensdag 2 december 2009 @ 20:28:08 #22
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75224891
quote:
Op woensdag 2 december 2009 20:26 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Net zoals een mens niet zijn politieke partij is, is hij ook niet zijn geloof (uitzonderingen daargelaten).
Als je als moslim 5x per dag bid geen varkens vlees eet en weet ik het allemaal.Dan is het tog wel kut mischien kwetsend voor je als een vriend van je het maar raar en negatief vind(Ik zou het in ieder geval niet leuk vinden):)
  woensdag 2 december 2009 @ 20:31:15 #23
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_75225013
Ik heb vegetarische vrienden, erg vervelend met koken maar verder heb ik er weinig last van hoor En mijn oma doet bidden voor het eten maar daar heb ik me ook nog nooit aan gestoord.
Ook geen sig dus
pi_75232338
Ik deel de mening van TS dat het maar zeer de vraag is of je de Islam een aanwinst kunt vinden op Nederlands grondgebied. Los daarvan wel een pluim wat het volgende betreft:
Moslims (e.a. gelovigen natuurlijk) kennen nog zoiets als eergevoel en solidariteit. Men heeft een beeld van 'hoe het hoort' en gedraagt zich er naar. Wat stelt 'onze cultuur'(dwz de huidige) er tegenover? Ik kan me ergens soms voorstellen dat Moslims vraagtekens stellen bij onze samenleving, waarin meisjes van 16 er soms wel erg uitdagend bijlopen (hoe geil je dat ook moge vinden, het is en blijft gevaarlijk gedrag), de drank- en drugsproblemen (ookal zijn ze er natuurlijk juist ook onder allochtonen en ook jongeren van Islamtische gezinnen), het gebrek aan zingeving en de apathie naar elkaar. Moslims sparen een centje van hun schamele uitkering of loon en storten dat naar hun tante in Marokko. Waarom? Omdat dat zo hoort. Sla één neefje in elkaar en de rest komt verhaal halen.

De grootste bedreiging van de Islam is mischien niet eens dat ze het zo slecht doen, maar dat ze het op sommige punten (ik spreek nu zeer veralgemeniserend, dat weet ik) juist beter doen. Meisjes die minder klagen en prestatiegericht zijn; jongens die voor elkaar opkomen; vaders die handhaven; moeders die zorgen. Dat mis je bij Nederlanders te vaak. Ik heb al 'ns vaker in dit soort discussies aangegeven: wat zij teveel hebben, hebben wij te weinig en vice versa. Dat is dan ook al één verklaring voor de enorme spanningen in Nederland. En ik heb niet de indruk dat verbetering eraan zit te komen, au contraire.
Het draait niet om de vraag of de Islam goed is danwel onze op de verlichting gebaseerde cultuur (met wat restanten Christendom, Jodendom en Romeins-Grieks erfgoed op de achtergrond) want zo'n vraag is niet objectief beantwoordbaar. Wel is het IMO een vaststaand feit dat zo'n enorm cultuur verschil voor onhoudbare spanningen zorgt. Of wij gaan terug naar een geslotener, strakker, ouderwetser samenleven, of zij laten hun wortels los. Geen van beiden zie ik gebeuren.
pi_75232684
goed stukje, sneakypete.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')