mijn reply was;quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:40 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Doordat Monolith je op je plaats heeft gezet en je daarop geen verweer hebt?
hoezo op mijn plaats gezet?quote:tuut tuut, niet zo gretig wilde brasje ik zei;
En jij komt niet over als iemand die überhaupt niet in staat is om zijn gekwebbel en gezanik duidelijk te maken in termen van wetenschappelijke feiten aan te kaarten die het tegendeel bewijzen van wat ik zojuist uiteen heb gezet.
en om over de mentale rekbaarheid te beschikken om in te kunnen zien dat ik mijn rant ten dele als een persiflage van de werkelijkheid bedoelde zoals ik die ervaar en beleef althans nog maar te zwijgen
Een gokje, maar ik denk omdat hij een keer zo'n zapruder artikeltje en de onderliggende publicatie even had ontleed om te laten zien dat dergelijke samenzweringssitejes geen flauw benul hebben van de daadwerkelijke inhoud van de publicaties die ze aanhalen. Dat stond meneer natuurlijk niet zo aan, want tot een discussie op inhoudelijk niveau is hij niet in staat. Hij argumenteert liever met linkjes naar samenzweringssites en youtube filmpjes.quote:
Omdat ik Monolith iets hoger in schat dan jou.quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:43 schreef slackster het volgende:
[..]
mijn reply was;
[..]
hoezo op mijn plaats gezet?
noem je dat op mijn plaats gezet? kom kom in je dromen![]()
Omdat hij een hekel heeft aan de rede? Lambiekje is niet slechts irrationeel, hij voert een kruistocht tegen de ratio. Het is een ratioterorrist. Of, om op zijn niveau te spreken, het volgende joetjoepfilmpje geeft wel een aardige analogie van zijn belevingswereld:quote:
En hoe nauwkeurig denk jij dat die temperatuursmetingen van toen zijn?quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:09 schreef Iblis het volgende:
[..]
Uiteraard heb je bronnen om dit te staven? Ik heb er alvast eentje: Global Signatures and Dynamical Origins of the Little Ice Age and Medieval Climate Anomaly.
Dit is recent onderzoek, en vrij interessant, hier de samenvatting:
[..]
Die spatial patterns zijn de sleutel. Want de mondiale temperatuur was gemiddeld niet extreem hoog. Maar het blijkt dat er regionaal wel duidelijke opwarmingsverschijnselen waren (b.v. Groenland); dit heeft het idee gegeven (aangezien dat het gedeelte is waar wij geschreven geschiedenis van kennen vanwege Vikingen e.d. en archeologische opgravingen) dat het toen warm moest zijn, en dat is voor het gemak op de gehele aarde toegepast.
Dat blijkt niet geheel juist. Het was warm, maar tamelijk regionaal. Niet overal. Gemiddeld was het niet extreem warm. Als je dus middeleeuwse temperaturen ziet, dan zie je meestal mondiale gemiddelden waar het lokale effect enigszins bij uitdooft.
DIe site hé...quote:
Het is best een prestatie om het eerste zinnetje uit een post te citeren en te beantwoorden met een vraag, die gewoon in de rest van die post beantwoord wordt.quote:
Alhoewel er een aantal volstrekt ten onrechte in verheven positie wanende RETEN-schappers hier en elders actief zijn die überhaupt niet bepaald gediend zijn van geagiteerde geluiden vanuit de "gewone burgerij, doen YouTube filmpjes tevens het nodige stof opwaaien en daarom bij voorbaat ook niet populair bij die mensen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:46 schreef Zith het volgende:
[..]
Een gokje, maar ik denk omdat hij een keer zo'n zapruder artikeltje en de onderliggende publicatie even had ontleed om te laten zien dat dergelijke samenzweringssitejes geen flauw benul hebben van de daadwerkelijke inhoud van de publicaties die ze aanhalen. Dat stond meneer natuurlijk niet zo aan, want tot een discussie op inhoudelijk niveau is hij niet in staat. Hij argumenteert liever met linkjes naar samenzweringssites en youtube filmpjes.
Als dat zo is, zou je dan die niet op erkende wetenschappelijke site's plaatsen?quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:13 schreef slackster het volgende:
[..]
Alhoewel er een aantal volstrekt ten onrechte in verheven positie wanende RETEN-schappers hier en elders actief zijn die überhaupt niet bepaald gediend zijn van agiterende geluiden vanuit de "gewone burgerij, doen YouTube filmpjes tevens het nodige stof opwaaien en daarom bij voorbaat ook niet populair bij die mensen.
Zeker niet zonder deze van relevante teksten en aankondiging te voorzien, er wordt zoals gezegd toch al om onverklaarbare redenen met een zeker dedain op YouTube video's neergekeken.
Terwijl deze net zo goed wetenschappelijke informatie kunnen bevatten maar in sommige gevallen botsende speedboten b.v. ik bedoel maar het gaat om de inhoud en niet het medium zelf dat wel of niet bekritiseerd zou moeten worden.
goed punt, je zegt waarom deze niet altijd via wetenschappelijke site's terug te vinden zijn, zal ik je kort en bondig proberen uit te leggen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:16 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Als dat zo is, zou je dan die niet op erkende wetenschappelijke site's plaatsen?
LaRouchequote:
Is dit niet gewoon stiekem pro-industrie propaganda?quote:
kom kom. LaRouche is toch niet vanzelfsprekend 100% cultachtige paranoide?quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:29 schreef Terecht het volgende:
[..]
LaRouche. Past helemaal in jouw paranoide, cultachtige belevingswereld. Of ga als verweer weer aanbrengen dat het platform niet uitmaakt (tenzij het van de overheid of MSM komt natuurlijk)?
Ik zie niet in waarom dat geen gezonde grondhouding zou zijn gezien hun geschiedenis.quote:Op vrijdag 4 december 2009 13:37 schreef slackster het volgende:
[..]
kom kom. LaRouche is toch niet vanzelfsprekend 100% cultachtige paranoide?
alhoewel LaRouche een controversiële en dogmatisch club is zoals bekent hebben zij wel een glasheldere kijk op economische zaken en trekken daarom ook fel van leer over de huidige misstandenquote:Op vrijdag 4 december 2009 13:41 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat geen gezonde grondhouding zou zijn gezien hun geschiedenis.
Operation damage control?quote:
Interessante hypothese.quote:
Nee, dat ligt het niet, helaas.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:47 schreef slackster het volgende:
waar t om te doen is natuurlijk de realisatie dat we van doen hebben met een keiharde milieu beweging sekte dat achter het onderzoek naar klimaat verandering zit en die compleet uit de panties springen zodra er geen alarmerend hoge temperatuurcurves te rapporteren vallen.
Dat het shockeffect wat tot in de botten doordringt van velen met kennis van zaken en wiens geestelijke welzijn tijdelijk uit het balans werd gekukeld door aan die ongein te worden blootgesteld, althans dat mag ik aannemen
Het kan toch niemand zijn ontgaan dat de wetenschap volstrekt onafhankelijk zou moeten zijn?
Om het even cru te zeggen; De taak van de wetenschap is toch om de neus sec op de feiten te houden en de niet de neus tussen de reet van de politiek en corporaties omdat daar het subsidiegeld vandaan komt?
Of ligt het misschien aan mij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |