abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:54:51 #101
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75275327
Mooi stukje fictie Slackster
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:59:17 #102
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_75275461
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:50 schreef slackster het volgende:

[..]

beetje stoom afblazen je weet toch?
Geestelijke klimaatregulering. Waarom dan niet op globale schaal?
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:01:08 #103
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75275525
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:54 schreef ATuin-hek het volgende:
Mooi stukje fictie Slackster
had van jou natuurlijk geen applaus verwacht tuinhek, want ik weet inmiddels maar al te goed dat jij in geen verre velden noch wegen in staat om te kunnen inzien dat...

"truth is stranger then fiction"
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:04:09 #104
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75275628
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:01 schreef slackster het volgende:

[..]

had van jou natuurlijk geen applaus verwacht tuinhek, want ik weet inmiddels maar al te goed dat jij ook niet in staat om te kunnen inzien dat...

"truth is stranger then fiction"
Hoeveel heb jij gewerkt binnen de wetenschappelijke wereld? Bijv samen met phd's etc.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:08:17 #105
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75275763
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoeveel heb jij gewerkt binnen de wetenschappelijke wereld? Bijv samen met phd's etc.
heb de nodige wetenschappelijke studies gevolgt en werk op hbo niveau, maar beschik over iets wat ik als veel kostbaarder beschouw maar waar jij het bestaan niet eens van af weet, namelijk een flinke doses gezond verstand

oftewel "common sense" zoals de engelstaligen dat zeggen

[ Bericht 0% gewijzigd door slackster op 04-12-2009 11:17:45 ]
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:32:32 #106
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75276585
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:08 schreef slackster het volgende:

[..]

heb de nodige wetenschappelijke studies gevolgt en werk op hbo niveau, maar beschik over iets wat ik als veel kostbaarder beschouw maar waar jij het bestaan niet eens van af weet, namelijk een flinke doses gezond verstand

Oh echt joh? Dat laat je niet echt blijken. Mijn 'common sense' is prima in orde.
En als je die ervaring niet hebt, vind je het dan echt zo gek dat je op een stuk fictie uitkomt als je er toch over probeert te schrijven? Dat wereldje ziet er van binnen iig lang niet overal uit zoals jij het over laat komen. Oftewel, fictie.
Onikaan ni ov dovah
pi_75276734
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:08 schreef slackster het volgende:

[..]

Gezond verstand is de meest beroerde raadgever bij wetenschappelijk vraagstukken. Daarnaast heb je 'de nodige wetenschappelijke studies gevolgd' en werk je op HBO niveau?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_75276953
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Serieuze bron voor het eerste?
De middeleeuwse periode was doelbewust kouder gemaakt om het effect van de huidige "opwarming" te versterken. Daarbij werd er ook geknoeid met de ranges langs grafieken, een bekende truuk die vaak wordt toegepast binnen de wetenschap maar hier met een vuil politiek doel.
quote:
Voor het tweede lees je maar eens zoiets.
quote:
Men kijkt inhoudelijk naar de zaak. Het soort 'argumentjes' dat je hier weer probeert te poneren zijn zoals zo vaak in deze topics van creationistisch niveau. Pak kritiek van de ene wetenschapper op de methodologie van een andere betreffende een klein onderdeel van een zeer uitgebreid ondersteunde, algemene claim en verwerp vervolgens die algemene claim.
Juist het verzinnen van een Man Made Global Warming, elk natuurwetenschappelijk argument in de wind slaand, is creationisme-gezeik. De mens is slecht en verneukt de natuur, is het credo. En daar moet natuurlijk een of ander pseudowetenschappelijk lulverhaal aan gehangen worden...
quote:
We moeten helemaal niets. We kunnen gewoon kijken naar de mogelijke implicaties van klimaatverandering en bepalen of we daar wat aan wensen te doen.
We moeten wel veel volgens de Kopenhagen-randmongolen! Die denken de Aarde en de atmosfeer te kunnen reguleren. Niet vreemd, gezien de maakbaarheidsonzin die op andere vlakken door links en rechts uitgekotst wordt op ons "domme burgers"...

Implicaties van klimaat(verandering) zijn er altijd geweest! Daarom zijn wij kleding gaan dragen, we zijn gemigreerd, etc.

Maar nu, met 6 miljard (DAT is het grootste probleem op aarde, de vette overbevolking) zielen, dan hebben meer mensen last van natuurverschijnselen. Dat ligt niet aan die natuurverschijnselen, maar aan de arrogante mens.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:43:28 #109
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75277000
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gezond verstand is de meest beroerde raadgever bij wetenschappelijk vraagstukken.
die twee dingen zijn in sommige gevallen geheel onverenigbaar idd, vandaar ook dat je bioterrorisme moet toepassen (vaccinatie fascinatie) in een poging het gezonde verstand te ontmantelen (neurologie vd mens sabotteren) het is een zieke zieke wereld
quote:
aarnaast heb je 'de nodige wetenschappelijke studies gevolgd' en werk je op HBO niveau?
ja, niet dat je dat n ene malle moer aangaat maar goed

[ Bericht 1% gewijzigd door slackster op 04-12-2009 19:57:52 ]
pi_75277336
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:43 schreef slackster het volgende:

[..]

die twee dingen zijn in sommige gevallen geheel onverenigbaar idd, vandaar ook dat je bioterrorisme moet toepassen (vaccinatie fascinatie) in een poging het gezonde verstand te ontmantelen (neurologie vd mens sabotteren) het is en zieke zieke wereld
Oh je bent zo'n figuur.
quote:
[..]

ja, niet dat je dat een ene malle moer aangaat maar goed
Ik gok dat het eerder een hersenspinsel is. Je komt niet over als iemand die basale methodologische concepten begrijpt, laat staan 'meerdere wetenschappelijke studies' heeft gevolgd. Om over je kennis van primatologie en de toepassing op de mens nog maar te zwijgen.
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:56:47 #111
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75277470
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:32 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Oh echt joh? Dat laat je niet echt blijken. Mijn 'common sense' is prima in orde.
En als je die ervaring niet hebt, vind je het dan echt zo gek dat je op een stuk fictie uitkomt als je er toch over probeert te schrijven? Dat wereldje ziet er van binnen iig lang niet overal uit zoals jij het over laat komen. Oftewel, fictie.
Alhoewel wat kleurrijk beschreven voor sommige (maar wat je inmiddels wel van mij gewent zal zijn) en ik het e.e.a. in provocerende en niet te verstane bewoordingen duidelijk heb geprobeerd te maken hoe ik bepaalde zaken bekijk kan ik me best voorstellen dat het zoals gebruikelijk geheel boven je petje gaat.

Als jij dat allemaal fictie vindt (hetgeen ik op mijn beurt inmiddels wel van jou gewend ben) wil dat niet zeggen dat jij gelijk hebt en ik niet.

en ook al was ik een zwerver in de goot en nooit verder was gekomen dan middelbare school dan zou dat gegeven het ook niets minder waar maken, hetgeen ik daar uiteen heb gezet zojuist.

vond het zelf een loepzuivere weergave van hoe de wereld in elkaar steekt.

jij hebt uiteraard het volste recht om het daar totaal niet mee eens te zijn natuurlijk..

[ Bericht 0% gewijzigd door slackster op 04-12-2009 12:41:12 ]
pi_75277616
Min god, wat trekken dit soort topics toch een stel triangeljosti's aan.
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:04:54 #113
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_75277772
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet dat ik zelf kan nadenken. Dat is handig, want dan kan ik gewoon inhoudelijk kijken of iets hout snijdt en hoef ik niet af te gaan op simplistische randzaken.
jij en nadenken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_75277821
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:00 schreef Monolith het volgende:
Min god, wat trekken dit soort topics toch een stel triangeljosti's aan.
Tot heeft vergeten de deur van BNW af te sluiten Monolith
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:07:08 #115
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75277849
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:56 schreef slackster het volgende:

[..]

Alhoewel wat kleurrijk beschreven voor sommige (maar wat je inmiddels wel van mij gewent zal zijn) en ik het e.e.a. in provocerende en niet te verstane bewoordingen duidelijk gemaakt is hoe ik bepaalde zaken bekijk.

Als jij dat allemaal fictie vindt (hetgeen ik op mijn beurt inmiddels wel van jou gewend ben) wil dat niet zeggen dat jij gelijk hebt en ik niet.

en ook al was ik een zwerver in de goot en nooit verder was gekomen dan middelbare school dan zou dat gegeven het ook niets minder waar maken, hetgeen ik daar uiteen heb gezet zojuist.

vond het zelf een loepzuivere weergave van hoe de wereld in elkaar steekt.

jij hebt uiteraard het volste recht om het daar totaal niet mee eens te zijn natuurlijk..
Dat jouw beeld zo is betekend niet dat het geen fictie is. Voor de groepen waar ik bekend mee ben gaat jouw verhaal iig niet op.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:07:25 #116
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75277857
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

Oh je bent zo'n figuur.
Ja zo'n figuur ben ik, en niet bang voor mijn mening uit te komen.
quote:
Ik gok dat het eerder een hersenspinsel is. Je komt niet over als iemand die basale methodologische concepten begrijpt, laat staan 'meerdere wetenschappelijke studies' heeft gevolgd. Om over je kennis van primatologie en de toepassing op de mens nog maar te zwijgen.
En jij komt niet over als iemand die überhaupt in staat is om zijn gekwebbel en gezanik duidelijk te maken in termen van wetenschappelijke feiten aan te kaarten die het tegendeel bewijzen van wat ik zojuist uiteen heb gezet.

en om over de mentale rekbaarheid te beschikken om in te kunnen zien dat ik ten dele als een persiflage van de werkelijkheid bedoelde zoals ik die ervaar en beleef nog maar te zwijgen

[ Bericht 3% gewijzigd door slackster op 04-12-2009 12:12:51 ]
pi_75277865
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

jij en nadenken.
Krijg je weer eens tegengas waar je je geen raad mee weet?
Dan ga je op de man spelen, jouw manier van discussiëren
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:09:33 #118
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75277922
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:42 schreef El_Matador het volgende:
De middeleeuwse periode was doelbewust kouder gemaakt om het effect van de huidige "opwarming" te versterken. Daarbij werd er ook geknoeid met de ranges langs grafieken, een bekende truuk die vaak wordt toegepast binnen de wetenschap maar hier met een vuil politiek doel.
Uiteraard heb je bronnen om dit te staven? Ik heb er alvast eentje: Global Signatures and Dynamical Origins of the Little Ice Age and Medieval Climate Anomaly.

Dit is recent onderzoek, en vrij interessant, hier de samenvatting:
quote:
Global temperatures are known to have varied over the past 1500 years, but the spatial patterns have remained poorly defined. We used a global climate proxy network to reconstruct surface temperature patterns over this interval. The Medieval period is found to display warmth that matches or exceeds that of the past decade in some regions, but which falls well below recent levels globally. This period is marked by a tendency for La Niņa–like conditions in the tropical Pacific. The coldest temperatures of the Little Ice Age are observed over the interval 1400 to 1700 C.E., with greatest cooling over the extratropical Northern Hemisphere continents. The patterns of temperature change imply dynamical responses of climate to natural radiative forcing changes involving El Niņo and the North Atlantic Oscillation–Arctic Oscillation.
Die spatial patterns zijn de sleutel. Want de mondiale temperatuur was gemiddeld niet extreem hoog. Maar het blijkt dat er regionaal wel duidelijke opwarmingsverschijnselen waren (b.v. Groenland); dit heeft het idee gegeven (aangezien dat het gedeelte is waar wij geschreven geschiedenis van kennen vanwege Vikingen e.d. en archeologische opgravingen) dat het toen warm moest zijn, en dat is voor het gemak op de gehele aarde toegepast.

Dat blijkt niet geheel juist. Het was warm, maar tamelijk regionaal. Niet overal. Gemiddeld was het niet extreem warm. Als je dus middeleeuwse temperaturen ziet, dan zie je meestal mondiale gemiddelden waar het lokale effect enigszins bij uitdooft.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:10:41 #119
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75277957
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:04 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

jij en nadenken.
Dat is best een mooi iets, nadenken Problemen/puzzels oplossen, vraagstukken beantwoorden, rationeel nadenken etc. De voldoening als je idee werkt, en in het geval van bepaalde personen mogelijk gepubliceerd kan worden. Hartstikke tof allemaal.
Onikaan ni ov dovah
pi_75278005
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:07 schreef slackster het volgende:

[..]

Ja zo'n figuur ben ik, en niet bang voor mijn mening uit te komen.
[..]

En jij komt niet over als iemand die überhaupt in staat is om zijn gekwebbel en gezanik duidelijk te maken in termen van wetenschappelijke feiten aan te kaarten die het tegendeel bewijzen van wat ik zojuist uiteen heb gezet.
Daar heb ik vandaag de tijd en zin niet voor. Als je zo graag wilt discussiëren over primatologie en overeenkomsten tussen mens en andere primaten wat betreft sociale structuur, dan open je er maar een W&T topic over. Als je een serieuze, inhoudelijk reactie over klimaatverandering wenst te plaatsen, dan wil ik daar best op reageren.
pi_75278024
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:10 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat is best een mooi iets, nadenken Problemen/puzzels oplossen, vraagstukken beantwoorden, rationeel nadenken etc. De voldoening als je idee werkt, en in het geval van bepaalde personen mogelijk gepubliceerd kan worden. Hartstikke tof allemaal.
Voel je je nu niet een roepende in de woestijn als je dit aan Lambiekje vertelt?
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:14:28 #122
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75278097
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar heb ik vandaag de tijd en zin niet voor. Als je zo graag wilt discussiëren over primatologie en overeenkomsten tussen mens en andere primaten wat betreft sociale structuur, dan open je er maar een W&T topic over. Als je een serieuze, inhoudelijk reactie over klimaatverandering wenst te plaatsen, dan wil ik daar best op reageren.
tuut tuut, niet zo gretig wilde brasje ik zei;

En jij komt niet over als iemand die überhaupt niet in staat is om zijn gekwebbel en gezanik duidelijk te maken in termen van wetenschappelijke feiten aan te kaarten die het tegendeel bewijzen van wat ik zojuist uiteen heb gezet.

en om over de mentale rekbaarheid te beschikken om in te kunnen zien dat ik mijn rant ten dele als een persiflage van de werkelijkheid bedoelde zoals ik die ervaar en beleef althans nog maar te zwijgen
pi_75278108
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:07 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Krijg je weer eens tegengas waar je je geen raad mee weet?
Dan ga je op de man spelen, jouw manier van discussiëren
Ik geloof dat 'ie een hekel aan me heeft sinds ik een keer zo'n zapruder artikeltje en de onderliggende publicatie even had ontleed om te laten zien dat dergelijke samenzweringssitejes geen flauw benul hebben van de daadwerkelijke inhoud van de publicaties die ze aanhalen. Dat stond meneer natuurlijk niet zo aan, want tot een discussie op inhoudelijk niveau is hij niet in staat. Hij argumenteert liever met linkjes naar samenzweringssites en youtube filmpjes.
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:20:19 #124
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75278340
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:12 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Voel je je nu niet een roepende in de woestijn als je dit aan Lambiekje vertelt?
Denk idd niet dat het aan hem besteed is maar is wellicht leuk/nuttig voor anderen om het zo te verwoorden.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:33:40 #125
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75278775
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik geloof dat 'ie een hekel aan me heeft
Tja en hoe zou dat nou komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo