APK bij de Gamma?quote:Op woensdag 2 december 2009 16:55 schreef Fastmatti het volgende:
Afgelopen maandag via internet een APK geboekt. Uiteraard direct 29,95 overgemaakt omdat je als je voorruit betaald je 25% korting krijgt. Vanmorgen dus mijn auto naar de Kwikfit gebracht. Kom ik daar thuis valt mijn oog op het Gamma-krantje. Kan je voor 14,95 een bon halen voor de APK![]()
Klacht: 15 euro teveel betaald![]()
Anti-klacht: gelukkig in één keer goedgekeurd
Als bij de verf artikelen bent, ben je te ver door gelopenquote:Op woensdag 2 december 2009 16:57 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Bij de olie en het laminaat linksaf.
Er is enige kans aanwezig dat je genaaid wordt. Daarom controleer ik uiteraard mijn banden, uitlaat, remschijven en blokken en schokdempers zelf. Dat is het enige dat ze zelf kunnen dus daar letten ze op. Voor de rest is het de makkelijkste en vooral een spotgoedkope manier om door de APK te komen omdat ze redelijk incapabel zijn.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:59 schreef remlof het volgende:
APK laten doen bij de Kwikfit
En, zat er te weinig profiel op je banden?
Ja, hebben een lekke uitlaat zelfs goedgekeurdquote:Op woensdag 2 december 2009 16:59 schreef remlof het volgende:
quote:Op woensdag 2 december 2009 17:01 schreef Goliath_82 het volgende:
[..]
Als bij de verf artikelen bent, ben je te ver door gelopen gereden
Wat voor voorruit?quote:Op woensdag 2 december 2009 16:55 schreef Fastmatti het volgende:
Afgelopen maandag via internet een APK geboekt. Uiteraard direct 29,95 overgemaakt omdat je als je voorruit
Carglass repareert, Carglass vervangt!quote:
Wel goedkoopquote:
Jet Cars voor uw apk terwijl uw koekblik er niet bij aanwezig hoeft te zijn!quote:Op woensdag 2 december 2009 17:13 schreef ASroma het volgende:
APK koop je toch gewoon voor 35 euroEcht laten keuren en voor honderden euros genaaid worden voor allerlei "gebreken"
en ze reden onder een andere auto door?quote:Op woensdag 2 december 2009 17:11 schreef Lano het volgende:
Mijn opa en oma hebben weleens een band op de motorkap gekregen van een auto die net zijn banden had laten vervangen bij de kwikfit
Kan wel:quote:Op woensdag 2 december 2009 17:23 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
en ze reden onder een andere auto door?
Zie nou niet snel een opa en een oma daarin rijdenquote:
Nee die auto kwam ze tegemoet op een 80 km weg, en verloor zijn 2 voorwielen, eentje rolde tegen de auto van mn opa en omaquote:Op woensdag 2 december 2009 17:23 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Zoeen Yaris past overal onderdoorquote:Op woensdag 2 december 2009 17:23 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Wel een non.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:29 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Zie nou niet snel een opa en een oma daarin rijden
Ey ze hebben wel een volkswagen golf tdi toevalligquote:Op woensdag 2 december 2009 17:30 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Zoeen Yaris past overal onderdoor
Dan was hij dus zo rot als stront.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:43 schreef Repeat het volgende:
Ik ben bij een onafhankelijk keurstation namelijk een stuk harder genaaid. Ik zie die kerel naar m'n uitlaat kijken, pakt een schroevendraaier en prikt zo een gat in m'n demper. Krijg ik later te horen dat m'n auto afgekeurd is vanwege een lekke uitlaat
Nee, zijn uitlaat was vast gar en zijn schokbrekers ook en het remvermogen was natuurlijk ook ver onder de maat.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:59 schreef remlof het volgende:
Er zat een roestplek in. Maar die was zoals ibaneX zegt gewoon dicht, dus dat maakt niet uit. Als die lul dan een gat prikt is ie ineens wel lek en kon ik dat dus gaan regelen...quote:Op woensdag 2 december 2009 20:13 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan was hij dus zo rot als stront.
Ik ben niet opgelicht, ik heb alleen geen gebruik kunnen maken van de korting doordat het gamma-foldertje twee dagen te laat werd bezorgd. Waardoor ik dus geen kortingsbon kreegquote:Op woensdag 2 december 2009 20:19 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, zijn uitlaat was vast gar en zijn schokbrekers ook en het remvermogen was natuurlijk ook ver onder de maat.
Het erge is: al bij de TT dacht ik:"Vast Kwik-Fit."
En jawel.
Heb je het topic uberhaupt gelezen? Hij werd in één keer goedgekeurd, het enige probleem was dat TS te laat merkte dat hij een kortingsbon had kunnen kopen...quote:Op woensdag 2 december 2009 20:19 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, zijn uitlaat was vast gar en zijn schokbrekers ook en het remvermogen was natuurlijk ook ver onder de maat.
Het erge is: al bij de TT dacht ik:"Vast Kwik-Fit."
En jawel.
Beunhaas praktijken. Volgend jaar ben je dan zeker aan de beurt.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:19 schreef ibaneX het volgende:
Hij moet gasdicht zijn, roestig maakt niks uit hij heeft em gewoon lek gemaakt. OT: beetje uitlaaktfix pasta er op voor de apk
Net alsof dat uitmaakt.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:22 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Beunhaas praktijken. Volgend jaar ben je dan zeker aan de beurt.
Dat is normaal hoor. Apk is een moment opnamen, het is niet de bedoeling dat de uitlaat na een maand kapot gaat en je 11 maanden met een lekke uitlaat blijft rijden.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:20 schreef Repeat het volgende:
[..]
Er zat een roestplek in. Maar die was zoals ibaneX zegt gewoon dicht, dus dat maakt niet uit. Als die lul dan een gat prikt is ie ineens wel lek en kon ik dat dus gaan regelen...
Het hele punt is juist dat de APK los staat van onderhoud. Ik weet ook dat mijn remschijven + blokken voor allebei ruim voor de volgende APK vervangen moeten worden. Daar mag die terecht nu niet op afgekeurd worden.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:25 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat is normaal hoor. Apk is een moment opnamen, het is niet de bedoeling dat de uitlaat na een maand kapot gaat en je 11 maanden met een lekke uitlaat blijft rijden.
Bij een apk keuring is het heel normaal dat de apk keurmeester prikt in dempers dorpels die hij niet vertrouwd.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:26 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het hele punt is juist dat de APK los staat van onderhoud. Ik weet ook dat mijn remschijven + blokken voor allebei ruim voor de volgende APK vervangen moeten worden. Daar mag die terecht nu niet op afgekeurd worden.
Tuurlijk niet. Je hele auto kan toch uit elkaar vallen de dag na de APK keuring. Dat is inherent aan een jaarlijkse keuring.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:25 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat is normaal hoor. Apk is een moment opnamen, het is niet de bedoeling dat de uitlaat na een maand kapot gaat en je 11 maanden met een lekke uitlaat blijft rijden.
Dorpels terecht, dempers niet. Gasdicht is de eis/quote:Op woensdag 2 december 2009 20:31 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Bij een apk keuring is het heel normaal dat de apk keurmeester prikt in dempers dorpels die hij niet vertrouwd.
Dus jij vind het ook normaal dat er mensen tussen zitten die met banden met 1,6mm profiel nog rustig 20.000km rijden tot de volgende apk?quote:Op woensdag 2 december 2009 20:32 schreef Repeat het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Je hele auto kan toch uit elkaar vallen de dag na de APK keuring. Dat is inherent aan een jaarlijkse keuring.
Daar gaat het niet om. De eis is 1.6 mm, dan kan je bij de apk niet afgekeurd worden als je met 1.7mm aankomt.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:36 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dus jij vind het ook normaal dat er mensen tussen zitten die met banden met 1,6mm profiel nog rustig 20.000km rijden tot de volgende apk?
Bij de APK letten ze op de wettelijk eisen. Dat na een paar maanden slijtage de auto misschien niet meer voldoet is niet relevant. Bovendien moet de auto ten alle tijden aan de eisen voldoen.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:36 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dus jij vind het ook normaal dat er mensen tussen zitten die met banden met 1,6mm profiel nog rustig 20.000km rijden tot de volgende apk?
Wel als ze er een stuk profiel afsnijden.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:37 schreef Repeat het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. De eis is 1.6 mm, dan kan je bij de apk niet afgekeurd worden als je met 1.7mm aankomt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |