Aangezien je al een linkje naar de handleiding van jouw camera hebt gekregen zal ik het stukje van de lenzen proberen toe te lichten

die ringen met getallen kan je de scherpte-diepte mee bepalen zonder dat je door je camera/lens heen kijkt

Stel, je zet het diafragma op 11, dan lopen vanuit dat nummer 2 lijnen richting de afstand.
Een van die afstanden is het begin van het gebied wat scherp is, de andere is het einde van het gebied wat scherp is.
Bij een van mijn lenzen heb ik bij het diafragma 11, 2 lijntjes lopen naar de afstand.
een gaat naar 0,5 meter, de andere naar 0,55 meter.
Zonder door de camera gekeken te hebben weet ik nu dat met die instelling alles tussen de 0,5 meter en de 0,55 meter scherp zou moeten zijn.
Als je iets wilt fotograferen als een landschap of lucht kan je het oneindig teken op de lijn van het diafragma nummer plaatsen, en in het geval van mijn lens met diafragma 11 zal alles tussen de 4 en het "oneindige" scherp moeten zijn.
Hulpmiddeltje dus voor als je de afstand weet om zo snel scherp te stellen.
Ook kan het een geheugensteuntje zijn om te kijken bij welk diafragma je een groot of juist extra klein scherpstelgebeid hebt.
diafragmagetal wat groot is zorgt voor een groot gebied wat scherp is, een klein diafragmagetal zorgt voor een klein scherpstelgebied.
een klein scherpstelgebied kan je bijvoorbeeld leuk gebruiken bij portretten om de achtergrond wazig te krijgen.
Hoop dat het niet te vaag is uitgelegd en dat je er iets aan hebt.