Haha, ik dacht er zelf net ook aan toen ik het tikte. Ik weet het niet, misschien is het iets Rotterdams? Mijn ouders vinden die zegswijze ook vreemd namelijk, zij komen oorspronkelijk uit Gelderland. Wij zeggen het hier allemaal - maar 'ik heb iets met hem/haar' zou beter zijn, denk ik.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:49 schreef conleche het volgende:
Waarom zeggen mensen: Ik heb een half jaar met die en die?? Wát heb je dan? Ik vind dat erg lelijk Nederlands. Je hebt een relatie, verkering of voor mijn part kriebels in je buik.
Waarom zo vaag 'iets'? Je hebt toch een relatie?quote:Op woensdag 2 december 2009 13:51 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Haha, ik dacht er zelf net ook aan toen ik het tikte. Ik weet het niet, misschien is het iets Rotterdams? Mijn ouders vinden die zegswijze ook vreemd namelijk, zij komen oorspronkelijk uit Gelderland. Wij zeggen het hier allemaal - maar 'ik heb iets met hem/haar' zou beter zijn, denk ik.
Ik hoor hier ook bijna niets anders dan "die hebben wat met elkaar"quote:Op woensdag 2 december 2009 13:51 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Haha, ik dacht er zelf net ook aan toen ik het tikte. Ik weet het niet, misschien is het iets Rotterdams? Mijn ouders vinden die zegswijze ook vreemd namelijk, zij komen oorspronkelijk uit Gelderland. Wij zeggen het hier allemaal - maar 'ik heb iets met hem/haar' zou beter zijn, denk ik.
Seheks danquote:Op woensdag 2 december 2009 14:00 schreef P.F het volgende:
Verkering klinkt ook puberaal
en een relatie heb je met zo veel mensen!
Dat is misleidend, want niet iedereen duikt op dag 1 met elkaar in bedquote:Op woensdag 2 december 2009 14:08 schreef Adelante het volgende:
"We doen het nu drie jaar met mekaar"
quote:Op woensdag 2 december 2009 14:14 schreef P.F het volgende:
Hmmm... Hij doet nu al 1,5 jaar wat ik zeg!!
Nee, maar als je dat al drie jaar met elkaar doet, is dat toch meestal wel een relatiequote:Op woensdag 2 december 2009 14:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Daar hoef je ook geen relatie voor te hebben.
Goeie!quote:Op woensdag 2 december 2009 14:14 schreef P.F het volgende:
Hmmm... Hij doet nu al 1,5 jaar wat ik zeg!!
Waarschijnlijk is het gewoon bescherming van zijn zelfbeeld dat hij dat denkt.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Goeie!
Grappig trouwens: ik vind mezelf heel dominant en vind dat Mark altijd doet wat ik zeg en hij zei laatst dat hij mij totáál niet dominant vindt en dat het eerder andersom is. Poef! Daar ging m'n zelfbeeld
.
Volgens mij kom ik op jullie ook best dominant over of niet?.
Als iedereen dat gaat vertellen, weten de mensen die hun pakje al in huis hebben wie hun Santa niet is.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:24 schreef motorbloempje het volgende:
oh, en ik heb net de Secret Santameuk geregeld
scherp!quote:Op woensdag 2 december 2009 14:26 schreef loveli het volgende:
[..]
Als iedereen dat gaat vertellen, weten de mensen die hun pakje al in huis hebben wie hun Santa niet is.
Maar jij voegt het woordje wat toe en dan is het wel goed. Dus zij hebben wat met elkaar, of iets met elkaar kan wel. Nederlandstechnisch gezien dan. Dat je dan nog niet precies weet wat ze hebben is meer een inhoudelijk probleem.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:02 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik hoor hier ook bijna niets anders dan "die hebben wat met elkaar". Ik zeg het zelf ook. Verkering is voor pubers, een relatie is voor volwassenen, daar kan ik me allebei niet in vinden. Dus heb ik 'wat'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |