quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:54 schreef zwartemarktplaats het volgende:
HAHAHA IK GA HIER REAGEREN EN PRETENDEREN HEEL ERG VEEL WAARDUH TE HECHTEN AAN HET WOORD PATAT DAN ZAL IEMAND ANDERS WEER DOEN ALSOF HET FRIET IS EN DAN GAAN WE SAMEN IN EEN LOLLIGE DISCUSSIE EN VERGEET IK AL MIJN PROBLEMEN ALS LEVENLOZE KANKERNERD![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee de baas van fock opent een topic wij volgenquote:Op dinsdag 1 december 2009 23:55 schreef Lonker het volgende:
Het gaat best snel met stemmen,, blijkbaar wil iedereen zijn stem laten horen over dit belangrijke onderwerp
quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:56 schreef Adames het volgende:
Friet, of is het nou Frieten?
Daar moet een poll over komen!
Omdat ze een minderheidsgroepering zijn.quote:Op woensdag 2 december 2009 00:02 schreef DirkZz het volgende:
Patat wint altijd van Friet, dus waarom blijven die friethomos door kankeren?
OMDAT HET GODVERDOMME ONEERLIJK ISquote:Op woensdag 2 december 2009 00:02 schreef DirkZz het volgende:
Patat wint altijd van Friet, dus waarom blijven die friethomos door kankeren?
Duurt langquote:
Waarom is iedereen hier altijd zo bang voor de lock.. lafaardsquote:
Zoiets als klassenstrijd. Hollanders en armoedzaaiers roepen patat. Rijken en de deftiger groep zegt 'friet'.quote:Op woensdag 2 december 2009 00:09 schreef Ben. het volgende:
[..]
Ja, snap echt niet waarom... Stel kanslozen.
Schopje SeS dan maar?quote:
Doe es nietquote:
'k Zou niet durven, ben hier geen MODquote:Op woensdag 2 december 2009 00:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Doe es niet
ach doe maar dan, ik ga toch slapen, red je er maar mee
Gelukkigquote:Op woensdag 2 december 2009 00:14 schreef Adolecens het volgende:
[..]
'k Zou niet durven, ben hier geen MOD
bronquote:Patat frites is volgens de overlevering een Belgische uitvinding. Inwoners van de steden Namen en Dinant konden geen vis meer in de olie bakken toen de Maas rond 1680 was dichtgevroren. Als noodoplossing deden ze dat met reepjes aardappel. Een ander verhaal wil dat kermisklant Fritz begon met aardappels ('patatten' in het Vlaams) in de olie te bakken, waarna de naam 'patat frites' zou zijn ontstaan.
quote:Op woensdag 2 december 2009 00:21 schreef poqpoq het volgende:
patat = de aardappelen, deze wordt vervolgens geFRIETuurd.
dus je krijgt patat frites (c'est francais oui oui)
maar als we dan moeten kiezen, kiezen we dan voor het grondproduct of voor het product dat is gebruikt voor de bereiding?
laten we even nagaan, een snitzeltje dat je bakt in de frituur noem je toch verdomme ook geen snitzeltje frituur, of een frituur. Het is snitzel. Zo is het ook met patat frites, het is patat en NIET ik herhaal NIET friet.
[..]
bron
opgelost slotje
quote:Op woensdag 2 december 2009 00:13 schreef DuTank het volgende:
Het leuke is dat het deel van Nederland boven de rivieren patat zegt en de rest van de wereld het friet/fries/pommes frites/frytki/pomfrit noemt
Maar we zijn in NLquote:Op woensdag 2 december 2009 00:27 schreef Adames het volgende:
Inderdaad, bestel in belgie patat. Krijg je bakje aardappelen
zal ik je geen ongelijk in geven. Echter moet ik je er wel aan herinneren dat we hier in 'ollande leven non?quote:Op woensdag 2 december 2009 00:27 schreef Adames het volgende:
Inderdaad, bestel in belgie patat. Krijg je bakje aardappelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |