Maar TS kan zich ook nog het volgende nieuwtje van een tijdje herineren:quote:Taak- en celstraffen voor Friese hooligans
De rechtbank in Leeuwarden heeft vandaag werkstraffen tot 240 uur en een gevangenisstraf van drie maanden opgelegd aan acht Friese voetbalvandalen wegens geweldpleging na de wedstrijd SC Cambuur - Roda JC in juni van dit jaar.
Nadat Cambuur had verloren van Roda JC, zetten honderden jongeren in en buiten het stadion de boel op stelten. Ze duwden met hekken en containers en gooiden stenen naar ME'ers en stewards van het stadion. Bij de rellen raakten 25 agenten gewond.
Het was vandaag de laatste dag van een lange reeks 'Cambuurzaken', waarbij bijna vijftig verdachten terechtstonden. De hoogste straf die werd opgelegd was drie maanden cel.
De rechtbank buigt zich in een later stadium nog over de zaken tegen een aantal andere verdachten. De behandeling van deze zaken liep vertraging op omdat het onderzoek vertraging heeft opgelopen.
quote:Taakstraffen voor waterpolozusjes
De rechtbank in Almelo heeft vandaag twee waterpoloėnde zussen veroordeeld tot taakstraffen van 60 en 120 uur wegens zware mishandeling van een tegenstandster in een waterpolowedstrijd. De twee zussen uit Borne van 17 en 22 jaar oud hebben een jaar geleden bij een wedstrijd in Neede een tegenstandster zo lang onder water gehouden dat ze bijna is verdronken.
Het slachtoffer liep een posttraumatische stressstoornis op en kon lange tijd niet werken.
Daarbij werden de 'waterpolozusjes' ook gestraft door de vereniging en de bond. Het is voor hun dan, lijkt me, al duidelijk dat ze fout zitten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:54 schreef Adelante het volgende:
Belagen van ME (andere overheidsdienaren) wordt zwaarder bestraft dan een willekeurig waterpolomeisje.
Een ME peleton met stenen belagen is wat anders dan aan een hek rammelenquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:50 schreef L-uuc het volgende:
Waarom is aan een hek rammelen tegenwoordig een grotere misdaad dan iemand proberen te verdrinken?!..
De schoonmaakster!quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:58 schreef phpmystyle het volgende:
Sowieso is de justitie in Nederland een pot nat.
Ik hoef TS niet uit te leggen op wie hij moet stemmen als hij dat veranderd wilt hebben?
Ja want politieke partijen hebben invloed op rechters! Oh wacht...quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:58 schreef phpmystyle het volgende:
Sowieso is de justitie in Nederland een pot nat.
Ik hoef TS niet uit te leggen op wie hij moet stemmen als hij dat veranderd wilt hebben?
Wat precies begrijp je niet aan:quote:
quote:Ze duwden met hekken en containers en gooiden stenen naar ME'ers en stewards van het stadion. Bij de rellen raakten 25 agenten gewond.
Vooral blijven denken dat zwaarder straffen zin heeft. Onee, het heeft juist een negatief effect.quote:Op woensdag 2 december 2009 00:00 schreef phpmystyle het volgende:
Vooral links blijven stemmen als je het rechtssysteem zo wilt houden!
Het probleem met rechters tegenwoordig is dat zij zich aan de strafmaatregelen moeten houden die in de wet staan en ze niet zelf vaststellen. De politiek kan dit wel degelijk veranderenquote:Op dinsdag 1 december 2009 23:59 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ja want politieke partijen hebben invloed op rechters! Oh wacht...
straffen dient niet alleen ter verkoming van recidivering maar ook dat ze boeten voor hun daad. Maar de Nederlandse gevangenis lijkt mij eigenlijk nog best wel gezelligquote:Op woensdag 2 december 2009 00:07 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Vooral blijven denken dat zwaarder straffen zin heeft. Onee, het heeft juist een negatief effect.
Onzin, het is juist het slappe handelen van de rechters, zij kunnen zeker hoger geven wanneer dit op grote schaal gebeurd.quote:Op woensdag 2 december 2009 00:11 schreef Personan het volgende:
[..]
Het probleem met rechters tegenwoordig is dat zij zich aan de strafmaatregelen moeten houden die in de wet staan en ze niet zelf vaststellen. De politiek kan dit wel degelijk veranderen
Jahoor, geen vrijheid hebben lijkt jou wel gezelligquote:Op woensdag 2 december 2009 00:13 schreef Personan het volgende:
[..]
straffen dient niet alleen ter verkoming van recidivering maar ook dat ze boeten voor hun daad. Maar de Nederlandse gevangenis lijkt mij eigenlijk nog best wel gezellig
Dat blijkt alleen nergens uit. Het aantal recidivsten in de VS is bijvoorbeeld veel hoger. Sommige knallen daar zelfs 4 agenten dood.quote:Op woensdag 2 december 2009 00:26 schreef phpmystyle het volgende:
Volgens mij groeit het aantal recidivisten met zo'n beleid juist.
Die worden nu juist steeds harder aangepakt, ook door ze in te sluiten (preventief!) bij belangrijke wedstrijdenquote:Op woensdag 2 december 2009 00:26 schreef phpmystyle het volgende:
Volgens mij groeit het aantal recidivisten met zo'n beleid juist.
Je kan de VS en Nederland niet vergelijken. VS heeft geen sociale vangnetten zoals uitkeringen, Als je arm de gevangenis ingaat kom je er natuurlijk ook arm uit dus is het logisch dat ze gaan recidiveren. En je hebt ook geen reintegratiebureau die je aan een baan helptquote:Op woensdag 2 december 2009 00:31 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat blijkt alleen nergens uit. Het aantal recidivsten in de VS is bijvoorbeeld veel hoger. Sommige knallen daar zelfs 4 agenten dood.
Fijn, al die bewijzen voor deze mooie feiten. Onee, je hebt geen enkel bewijs voor deze aannames.quote:Op woensdag 2 december 2009 00:50 schreef Personan het volgende:
Als je de gevangenisstraffen in Nederland omhoog gooit dan kan je er zeker van zijn dat het percentage kleine misdrijven en vooral dingen zoals drugs dealen en stelen zullen afnemen
Ja, laten we handen gaan afhakken en mensen zonder eerlijk proces de doodstraf geven. Of homo's oppakken omdat ze homo's zijn. Goede ideeenquote:Op woensdag 2 december 2009 09:51 schreef phpmystyle het volgende:
Neemt niet weg dat wij een incompetent beleid voeren. Vergeleken met landen als Iran en andere Arabische landen.
Je pakt een uiterste, je moet de middenweg pakken.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:34 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, laten we handen gaan afhakken en mensen zonder eerlijk proces de doodstraf geven. Of homo's oppakken omdat ze homo's zijn. Goede ideeen
Die hebben we in Nederland goed te pakken. De middenweg tussen niet straffen, en heel extreem staffen. Wij straffen met als doel de terugkeer in de samenleven goed te regelen. Op een aantal extreme gevallen na van mensen die levenslang hebben.quote:Op woensdag 2 december 2009 11:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je pakt een uiterste, je moet de middenweg pakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |