1 dag erover heen en je gaat kapot als je het eetquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:42 schreef Quinn_Dexter het volgende:
Heb een tijdje geleden een tubetje wasabi-pasta gekocht.
[ afbeelding ]
Volgens het doosje moet het spul na opening, binnen 3 weken worden gebruikt.
Nu ben ik best een liefhebber van wasabi maar zo'n tubetje opmaken binnen 3 weken lukt me niet. Ik vraag mij dan ook af of die 3 weken erg letterlijk moet worden genomen of niet ?
Ja zou het nog geen 2uur langer bewarenquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:45 schreef Kevincy het volgende:
[..]
1 dag erover heen en je gaat kapot als je het eet
Ja dat is één van de grootste geheimen van de wereld!quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:46 schreef Vandaag... het volgende:
Nooit geweten, ik heb het altijd maanden in de koelkast. Smaakt gewoon hetzelfde.
Ja, leve de immer toenemende betutteling vanuit instanties die lang niet altijd weten waar ze het over hebbenquote:Op woensdag 2 december 2009 01:12 schreef ASSpirine het volgende:
Het valt me wel op dat dingen tegenwoordig minder lang "houdbaar" zijn. Vroeger kon je zoiets, volgens de verpakking, jaren bewaren bij wijze van spreken. Tegenwoordig moet alles al gekoeld bewaard worden, en x aantal dagen nog opening geconsumeerd worden
tuurlijk is dat zo. TS kan jouw en mijn advies denk ik het beste opvolgen.quote:Op woensdag 2 december 2009 19:33 schreef Oceanonix het volgende:
Het is echt maar 3 weken houdbaar na openen. Schimmel groeit er prima in en je ziet en proeft het niet. Maar je word er wel enorm ziek van.
Er schijnt ook wasabi poeder te koop te zijn. Dat kan je wel bewaren en aanmaken zo veel als je nodig hebt.
Ik wist het ook niet maar op de sushi-workshop die ik vorige week deed kreeg ik dit te horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |