Je kunt ophouden met duimen en gebedjes voor me doen - ik ben weer veilig huiswaarts gekeerd! Wat een enorme bikkel ben ik toch ook.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wel als een echte Nederlander zometeen gaan klagen, dat je niet meer terugkomt, omdat het vanmiddag nog gaat sneeuwen en ijzelen natuurlijk
We waren allemaal erg bezorgd inderdaad. "Zou underscoreman vandaag nog wel thuiskomen met dit weer?", dachten wij allemaal. Gelukkig maar dat het gelukt isquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:01 schreef k_man het volgende:
Je kunt ophouden met duimen en gebedjes voor me doen - ik ben weer veilig huiswaarts gekeerd! Wat een enorme bikkel ben ik toch ook.
I rest my case.quote:It's amazing how well the Dutch public transport is organised even in adverse weather situations. Quite a difference to England...
Kan je tegenwoordig het atomium weer in? Van buitenaf heb ik het al vaak genoeg gezien.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Atomium, Horta museum, Stripmuseum, andere Art Nouveau-panden en het museum voor moderne kunst.
Helaas niet, de dag nadat ik weg ben pas.quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:15 schreef Liejannuh het volgende:
De Ancienne Belgique, vast wel een leuk concert daar.Wanneer moet je?
quote:Op dinsdag 22 december 2009 16:42 schreef DutchTrain het volgende:
Ben je er niet net met de Autosalon? http://www.salonauto.be/public/default.aspx?lang=NL
Een goed restaurant/kroeg vinden is niet veel werk inderdaadquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:23 schreef Lemans24 het volgende:
België is bier en eten, meer heb ik niet nodig!
Hij was eerst nog even drugs gaan halen in Amsterdam waardoor het wereldbeeld aangepast werd?quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:42 schreef DutchTrain het volgende:
Deze quote wil ik jullie niet onthouden van een in Engeland wonende Duitser die vandaag naar Schiphol vloog en naar Enschede moest met de trein:
[..]
I rest my case.
Ik kwam afgelopen week terug van Londen (waar ik nooit verkeers problemen heb) om een bezoekje te doen in Nederland. 5 uur vertraging gehad vanwege sneeuwval (!)quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:42 schreef DutchTrain het volgende:
Deze quote wil ik jullie niet onthouden van een in Engeland wonende Duitser die vandaag naar Schiphol vloog en naar Enschede moest met de trein:
[..]
I rest my case.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
I rest my case.
Zoals al vaker gezegd; het waren niet een paar sneeuwvlokken. Het dooit hier al de hele dag en er ligt nog meer dan 30 cm op de stoep. Rondom m'n auto lag vanwege het uitgraven gisteren nu een muurtje van 60 cm dat nog niet gesmolten was.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:10 schreef Fogel het volgende:
Volgens mij zou Nederland nog beter functioneren als er een atoombom op Utrecht geflikkerd was dan nu met een paar sneeuwvlokken hier en daar.
Agreed, wat een kutzooi was dat met Utrecht zeg, ik kwam vanuit het zuiden en als je naar het noorden wil gaat bijna alles via Utrecht. Maarja, daar reed dus niks heenquote:Op woensdag 23 december 2009 00:10 schreef Fogel het volgende:
Volgens mij zou Nederland nog beter functioneren als er een atoombom op Utrecht geflikkerd was dan nu met een paar sneeuwvlokken hier en daar.
Wat was dan de reden dat Utrecht afgelopen donderdag uren stil lag?quote:Op woensdag 23 december 2009 00:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd; het waren niet een paar sneeuwvlokken. Het dooit hier al de hele dag en er ligt nog meer dan 30 cm op de stoep. Rondom m'n auto lag vanwege het uitgraven gisteren nu een muurtje van 60 cm dat nog niet gesmolten was.
Vandaag heeft de nooddienstregeling gewoon goed gewerkt, hebben genoeg mensen alternatieven gevonden voor hun reis en vielen de problemen op de weg ook wel mee. Kost altijd een dag voordat alles en iedereen aangepast is aan de bijzondere situate. Dat is niets geks.
Die storing in Utrecht afgelopen donderdag had toch niet direct met het weer te makenquote:Op woensdag 23 december 2009 00:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat was dan de reden dat Utrecht afgelopen donderdag uren stil lag?(en iedereen daaronder uren moest wachten)
Als heel Zweden en Noorwegen morgen ineens zou verhuizen naar Trondheim, zou de boel toch ook enigszins ontregeld raken in Trondheim?quote:Op woensdag 23 december 2009 00:22 schreef Fogel het volgende:
Goed, er is misschien een keer echt wat sneeuw gevallen (ik raak nog steeds geirriteerd als ik terugdenk aan mijn geannuleerde vlucht op Schiphol, er was toen echt sprake van hier en daar een vlokje met sneeuw), maar dat het hele land erdoor compleet ontregeld is geweest vind ik toch echt raar.
Dat lag er waarschijnlijk meer aan dat je KLM vloog dan aan het sneeuwvrij houden van de banen.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:22 schreef Fogel het volgende:
Goed, er is misschien een keer echt wat sneeuw gevallen (ik raak nog steeds geirriteerd als ik terugdenk aan mijn geannuleerde vlucht op Schiphol, er was toen echt sprake van hier en daar een vlokje met sneeuw), maar dat het hele land erdoor compleet ontregeld is geweest vind ik toch echt raar.
Ik wou dat het openbaar vervoer net zo was als het metro systeem in NY en London. Als er iets niet is, heb je genoeg mogelijkheden voor iets anders of wacht je 2 minuten en heb je weer een metroquote:Op woensdag 23 december 2009 00:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Die storing in Utrecht afgelopen donderdag had toch niet direct met het weer te maken![]()
's ochtends reden de treinen nog gewoon en alleen Utrecht is de rest van de dag een probleem geweest, waardoor wat logistieke problemen ontstonden.
De echte problemen met het weer begonnen zondag pas, toen er ineens veel sneeuw lag.
Heb je in London of NY wel eens een kapotte metro voor je meegemaakt? Of nooit genoeg gekregen van de oneindige metro works en stationssluitingen? Om nog maar te zwijgen van de enorme drukte.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik wou dat het openbaar vervoer net zo was als het metro systeem in NY en London. Als er iets niet is, heb je genoeg mogelijkheden voor iets anders of wacht je 2 minuten en heb je weer een metro
Ooit naar Amerikaans nieuws gekeken naar de "sneeuwstormen" daar. Komt vaak genoeg voor dat het een enorme chaos is wegens '4(!) inches of snow'. Dat is 10 centimeter. Ter vergelijking: In Nederland is donderdag in het noorden en zondag in het midden en zuiden tussen de 20 en 40 cm sneeuw gevallen. Daarnaast was er in Utrecht en omgeving voornamelijk veel sneeuw gevallen op zondag (25 cm), waardoor de snelwegen in een ijsmassa veranderden. Ik heb er maandag overheen gereden, en dat was echt geen pretje. Als je wil kon je schaatsend over de A2.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:12 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
![]()
Ik vraag me altijd af waarom er hierzo altijd gelijk zo'n transportshit is als er 3 sneeuwvlokken vallen...![]()
Net zoiets als in Zuid-Europa; elke keer als het er stortregent, loopt alles in het honderd en doet iedereen alsof ze nog nooit zoveel regen hebben meegemaakt. Elk jaar weer.
Sinds wanneer zijn mensen sneeuwvlokken?quote:Op woensdag 23 december 2009 00:36 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als heel Zweden en Noorwegen morgen ineens zou verhuizen naar Trondheim, zou de boel toch ook enigszins ontregeld raken in Trondheim?
Ik ga vanmiddag ca 220km rijden over voornamelijk kleine slingerwegen met waarschijnlijk voor een groot deel van het traject sneeuw en/of ijs (+ strooizand, geen zout) op de weg. Ik verwacht ook geen file.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:38 schreef DutchTrain het volgende:
O ja, herinner me inderdaad nog de sneeuw donderdag. Maar toen was ik met de auto en heb meer dan 100km zonder file en over mooie sneeuwvrije autosnelwegen kunnen rijden.
Was heerlijk rustig op de weg
Na 4 jaar Londen en dagelijkse de metro? Nee, nog nooit een kapotte metro voor me gehad. Metro works kan ik altijd lang van tevoren al zien aankomen, want op mijn vaste lijn worden ze gewoon op het station aangekondigd dagen van tevoren en als ik in het weekend is ergens anders heen moet check ik vaak even snel de website. Je komt er uiteindelijk altijd, en meestal met minimale vertraging.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:56 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Heb je in London of NY wel eens een kapotte metro voor je meegemaakt? Of nooit genoeg gekregen van de oneindige metro works en stationssluitingen? Om nog maar te zwijgen van de enorme drukte.
Overigens wordt er nu wel gekozen voor een dergelijk systeem, maar dan moeten er nog wel genoeg mensen in de Randstad overblijven de komende 30 jaar, anders is het niet echt rendabel.
Maar het is net zo onwaarschijnlijk en leven moeilijk op te lossenquote:Op woensdag 23 december 2009 08:57 schreef Fogel het volgende:
Sinds wanneer zijn mensen sneeuwvlokken?
In Noorwegen wonen dan ook geen 16 miljoen mensen op 35.000 km2, maar 5 miljoen mensen op 385.000 km2.quote:Op woensdag 23 december 2009 09:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ga vanmiddag ca 220km rijden over voornamelijk kleine slingerwegen met waarschijnlijk voor een groot deel van het traject sneeuw en/of ijs (+ strooizand, geen zout) op de weg. Ik verwacht ook geen file.
Het is makkelijker met om sneeuw om te gaan (bijvoorbeeld door het in zee te dumpen) dan opeens 10-20 miljoen mensen in de stad te proppen (want in zee dumpen wordt als onethisch gezienquote:Op woensdag 23 december 2009 09:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Maar het is net zo onwaarschijnlijk en leven moeilijk op te lossen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |