Wat is brunelquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:36 schreef mezzy het volgende:
Mensen die werken via Brunel, kunnen jullie wat vertellen over jullie ervaringen, hoe Brunel precies werkt met arbeidsvoorwaarden, contracten en dergelijke?
Nog steeds weet ik niet wat het isquote:Op dinsdag 1 december 2009 13:38 schreef mezzy het volgende:
[..]
een arbeidsbemiddelaar voor Young Professionals.
Detacheerder/uitzendbureau.quote:
Brunel ICT..... Laura Minne toevallig al gesproken? die kan je alles vertellen...quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:36 schreef mezzy het volgende:
Mensen die werken via Brunel, kunnen jullie wat vertellen over jullie ervaringen, hoe Brunel precies werkt met arbeidsvoorwaarden, contracten en dergelijke? Gaan ze je eerst opleiden voordat je kan beginnen met werken, of kan je direct aan de slag?
Heb een opleiding gehad (kosten ruim 10.000 euro) en nu gooien ze me er na 3 jaarcontracten uit omdat ze bang zijn me niet meer te kunnen plaatsen in de huidige economische situatie. (terwijl mijn huidige project nog doorloopt en vooralsnog geen einddatum daarvoor in zicht is)quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:44 schreef B-FliP het volgende:
Toen ik er een hele tijd geleden begon hadden ze t over opleidingen, toen bleek dat er met veel pijn en moeite boeken en een internet-gebaseerd leersysteem gingen gebruiken... Verder heb k wel leuke collega's en opdrachten gehad... Daarna ben ik naar een andere detacheerder gegaan welke wel eerst mensen opleiden voordat ze de vloer op gestuurd worden, bovendien werd er beter betaald... Ik weet niet ofdat het met Brunel intussen veranderd is dat ze dit ook doen het is namelijk zo'n 10 jaar geleden...
quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:57 schreef maok het volgende:
Ik heb er 2x via gewerkt. 2x op een tijdelijk contract (op project basis), 1x een contract van 2 maanden dat uiteindelijk 4 maanden werd en de tweede keer (tussen door iets anders gedaan) ook begonnen met een contract van 2 maanden dat uiteindelijk 11 maanden werd (en toen ben ik weer gaan studeren). Was beide op mijn eigen vakgebied dus hoeft ik geen opleiding bij Brunel oid. Eigenlijk precies het zelfde als via een uitzendbureau alleen dan met een contract waardoor ze je niet zomaar op straat kunnen zetten en je ook niet zomaar weg kunt (uiitgezonderd de proeftijd natuurlijk).
De arbeidsvoorwaarden ed waren niet in beide gevallen hetzelfde. Ze keken ook een beetje naar het berdrijf waar ik aan de slag ging om het daar een beetja aan aan te passen. Overgens ben ik erg tevreden over de begeleiding vanuit Brunel, ze kwamen regelmatig langs om te kijken hoe het ging en ze waren ook altijd snel met dingen regelen.
hey pssst.. horloge kopen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 13:46 schreef DrDarwin het volgende:
[ afbeelding ]
Isambard Kingdom Brunel.
Als je bij een detacheerder wordt aangenomen dan ben je in dienst van het bureau, en wordt uitgezonden naar nieuwe of lopende projecten, ondertussen ben je dus wel gewoon in (betaalde) dienst (onder contract dus), ook al is er geen project... Als je niet continu naar andere bedrijven gezonden wil worden moet je niet de detachering in gaan... Als je tekent voor een opleiding dan zit daar meestal aan vast dat je minimaal voor een bepaalde tijd in dienst moet blijven...quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:04 schreef mezzy het volgende:
![]()
ik moet dus oppassen met wat ik teken...
zijn het alleen maar projecten, want ik wil uitzicht hebben op een vaste baan.
Kan ook, maar ik had er juist zelf op deze manier voor gekozen omdat ik iets tussen mijn studie zocht.quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:04 schreef mezzy het volgende:
[..]
![]()
ik moet dus oppassen met wat ik teken...
zijn het alleen maar projecten, want ik wil uitzicht hebben op een vaste baan.
ik bedoel werken (longterm) totdat je met pensioen gaat bij wijze van spreke....quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:12 schreef maok het volgende:
[..]
Kan ook, maar ik had er juist zelf op deze manier voor gekozen omdat ik iets tussen mijn studie zocht.
En bedoel je met vaste baan een vast contract of een vaste werkplek? Want een vast contract bij een detacheerder werkt net zoals bij een ander bedrijf, je kunt gelijk aangenomen worden met een vast contract of het word automatisch een vastcontract na een aantal verleningen (max 3 jaar?).
Een vaste werkplek zit er denk ik minder in, maar er zijn mensen die al jaren gedetacheerd zijn op dezelfde plek.
maar aan wat voor salaris moet ik denken vanaf dag 1.. ik vraag me af hoe het zit met de hoogte van het salaris als je in het begin alleen maar wordt opgeleid. ik heb dus geen idee wat ik zou kunnen verdienen en of je over het salaris moet onderhandelen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:18 schreef maok het volgende:
Ik zou allebij doen en kijken wie de leukste/beste baan heeft
Maar je kunt ook gewoon kijken of je bij Brunel een vastcontract kunt krijgen en eventueel kun je daarna je ook door het bedrijf waar je dan zit als het je bevalt over laten nemen (kan onder bepaalde voorwaarden) zodat je daar in dienst bent. Maar als je eenmaal een vastcontract heb ergens (dus ook bij Brunel) kun je daar theoretisch tot je pensoen blijven, ze kunnen je er iig niet zomaar uit gooien. Als ze even niets voor je hebben krijg je nog steeds door betaald, (alleen zit je dan dus thuis op de bank.)
Eerlijk gezegd zou k eerder bij Simac (in Woerden) gaan kijken... Daar heb k veel betere ervaringen mee...quote:Op dinsdag 1 december 2009 14:21 schreef mezzy het volgende:
maar aan wat voor salaris moet ik denken vanaf dag 1.. ik vraag me af hoe het zit met de hoogte van het salaris als je in het begin alleen maar wordt opgeleid. ik heb dus geen idee wat ik zou kunnen verdienen en of je over het salaris moet onderhandelen?
OK. Begeleiding, salaris, lease auto en enige zekerheid op een vaste baan zijn allemaal kut, maar je hebt wel lekker veel vakantiedagen? Klinkt als de perfecte werkgever zo te horenquote:Op dinsdag 1 december 2009 14:41 schreef AufDerAxe het volgende:
Niet om Brunel af te zeiken ( ik heb er nu met plezier bijna 2 jaar gewerkt) maar de realiteit van Brunel ICT (kantoor EHV) is op het moment:
- moeilijk of niet bereikbaar via de telefoon
- geen project, ontslag, of je contract wordt niet verlengd
- de accountmanagers zitten er alleen maar voor hun eigen bonus
- je moet tussen de projecten door zelf met vacatures aan komen, de accountmanagers doen over het algemeen weinig om je aan het werk te krijgen omdat ze te druk zijn met nieuwe medewerkers binnen halen dan bestaande medewerkers te helpen (voor een nieuwe krijgen ze meer bonus)
- opleiding, als je geluk hebt en heel hard er om blijft vragen en zolang het maar niks al te duurs is.
- over het algemeen weten de accountmanagers helemaal niets van ict, ook al wordt daarmee geadverteerd
- als je op een project zit dan hoor je niets meer van ze
- een lease auto krijg je niet
- salarisverhoging krijg je niet of nauwelijks
- vast contract krijg je niet, aan het eind van je laatste verlenging wordt je gewoon aan de kant gezet, ook al loopt je project nog
Opzich is het qua arbeidsvoorwaarden geen slecht bedrijf, vrije dagen etc zijn prima geregeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |