quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 13:41 schreef Barca het volgende:Kunst.
Want:
1. Het stamt af van de fresco's (muurschilderingen) en dat is ook kunst.
2. Het wordt onderwezen op de kunstacademie.
3. Het is kunstig wat sommigen maken.
4. Kunst is subjectief. Brood of Mondriaan is ook kunst, terwijl er genoeg mensen zijn die het 10x niks vinden.
Ja, dit zou je kunnen noemen als redenen waarom het kunst KAN zijn, maar naar mijn mening kan vrijwel alles kunst zijn.
Tekenen werd vroeger ook gedaan en was ook (soms) kunst, wordt vast ook wel onderwezen op de kunstacademie en is ook best kunstzinnig soms, maar niet elke tekening die gemaakt wordt is kunst.
Ik vind dat het voor het grootste deel geen kunst is, omdat het ik er vaak geen diepere betekenis of boodschap in zie en mooi is het meestal ook niet, en dan zijn er nog maar weinig dingen over om het kunst te noemen voor mij.
Meestal is het wel crimineel gedrag, op de meeste muren mag je gewoon geen graffiti spuiten, en dat is wettelijk vastgelegd, dus daar kan weinig discussie over zijn. Maar dat het crimineel gedrag is wil nog niet zeggen dat het geen kunst kan zijn. In WO2 (of was het met stalin/lenin?) bestond er iets als een cultuurkamer, alle schilderijen werden daar gekeurd of het niet in strijd was met de idealen van de totalitaire dictatuur, was het dat wel werd het vernietigd. Hier zullen vast wel een paar mooie kunstwerken tussen hebben gezeten, maar die waren toen dus in strijd met de wel.