abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 februari 2006 @ 21:42:15 #76
10005 KTEINO
http://www.fabianvalkenberg.nl
pi_35269948
Zojuist hebben wij (studenten van de kunstacademie Utrecht) een site gemaakt voor de nederlandse straatkunst:

http://www.ondergrond.org

Alle werken in de database zijn voorzien van tags. Op deze manier worden de werken gecatagoriseerd en krijg je werk te zien dat gerelateerd is aan het werk dat je op dat moment bekijkt.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties / meningen
pi_35270514
Ik heb liever dat jullie daar een nieuw topic voor openen, KTEINO. De discussie hier gaat over de vraag of graffiti kunst is of crimineel gedrag.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_35275447
Ik vind graffiti echt wel kunst!

Maar..... zolang je het uitvoert op plekken waar het ook mag. Bedoel; wanneer je bijvoorbeeld zomaar een huis gaat graffiti-en vind ik het wel weer crimineel gedrag.
Waar ik woon zijn er diverse plekken waar graffiti gedoogd wordt. Die "tekeningen" vind ik echt super mooi!
pi_35291679
quote:
Die zijn mooi! Ik houd zelf ook heel erg van http://www.banksy.co.uk/ .

Zoals al eerder vermeld, grafitti kan kunst zijn, maar het is vaker vandalisme. Alleen een (versierde) naam is nog geen kunst. Wat dan wel kunst is gaat terug op de eeuwige en eigenlijk niet te beantwoorde vraag wat kunst is.
pi_35293635
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 13:41 schreef Barca het volgende:
Kunst.
Want:
1. Het stamt af van de fresco's (muurschilderingen) en dat is ook kunst.
2. Het wordt onderwezen op de kunstacademie.
3. Het is kunstig wat sommigen maken.
4. Kunst is subjectief. Brood of Mondriaan is ook kunst, terwijl er genoeg mensen zijn die het 10x niks vinden.
Ja, dit zou je kunnen noemen als redenen waarom het kunst KAN zijn, maar naar mijn mening kan vrijwel alles kunst zijn.
Tekenen werd vroeger ook gedaan en was ook (soms) kunst, wordt vast ook wel onderwezen op de kunstacademie en is ook best kunstzinnig soms, maar niet elke tekening die gemaakt wordt is kunst.
Ik vind dat het voor het grootste deel geen kunst is, omdat het ik er vaak geen diepere betekenis of boodschap in zie en mooi is het meestal ook niet, en dan zijn er nog maar weinig dingen over om het kunst te noemen voor mij.
Meestal is het wel crimineel gedrag, op de meeste muren mag je gewoon geen graffiti spuiten, en dat is wettelijk vastgelegd, dus daar kan weinig discussie over zijn. Maar dat het crimineel gedrag is wil nog niet zeggen dat het geen kunst kan zijn. In WO2 (of was het met stalin/lenin?) bestond er iets als een cultuurkamer, alle schilderijen werden daar gekeurd of het niet in strijd was met de idealen van de totalitaire dictatuur, was het dat wel werd het vernietigd. Hier zullen vast wel een paar mooie kunstwerken tussen hebben gezeten, maar die waren toen dus in strijd met de wel.
  donderdag 23 februari 2006 @ 17:57:21 #81
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_35413920
ik kijk inderdaad liever naar strak beton dan naar " kunstig" bespoten muren. ik hou niet zo van dat drukke gekleurde gedoe.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  maandag 6 maart 2006 @ 15:33:45 #82
143179 kinni
be like me
pi_35775932
ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat graffiti soms indd een vorm van kunt kan zijn..
en dat je indd.. niet zonder kunstzinig te zijn dingen die niet van jou zijn gaat staan onder kladden!
das dan ook weer duidelijk..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')