Het is een complot! Moord! Brand!quote:Op maandag 30 november 2009 22:37 schreef LXIV het volgende:
Dat kan niet. Alle beursdalingen zijn een logisch gevolg van de economische werkelijkheid waarin we verkeren, iedere stijging is kunstmatig door het PPT. Dat weet je na 100+ topics in de AEX toch wel!
Ik ben het volledig met je eens, maar ik besef donders goed dat ik bij de 3 trades die ik vandaag plaatste erg gelukkig was. Vooral de laatste 2, bij de 1e vanochtend was ik relatief(!) zeker dat ik goed zat. Het wordt natuurlijk wel een probleem als er straks meer kapitaal opstaat, en ik dat de margin dan rond de 100k gaat lopen. Dan kun je op 1 dag, met een percentage stijging van bijv. 2 percent als 250k uit de deur trekken, en als je mis zit, ja, dan kun je hard aan het werk de rest van het leven en kunnen we een R&P topic verwachtten. Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat mocht er ooit 100k op het spel staat dat ik die positie nooit onder water zou laten lopen.quote:Op maandag 30 november 2009 18:59 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daar zit inderdaad het probleem (herken ik ook van mezelf): als je een tijdje succes hebt, dan ga je geloven dat je daadwerkelijk bepaalde skills bezit. Het gevolg is meer geld inzetten... en er dan achter komen dat het achteraf gezien vooral geluk was. Ik zie dit bij bijna iedereen die een tijdje succesvol is op de beurs
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn! Traden is ontzettend, ontzettend verslavendquote:Op maandag 30 november 2009 18:42 schreef SeLang het volgende:
Maar ik wil niemand ontmoedigen om te spelen op de beurs, het is tenslotte tof! Maar veel leverage toepassen e.d. moet je niet doen als je doel vermogensopbouw is. De kick en adrenaline echter...![]()
LXIV, user met de droogste humor... Zat je weer short?quote:Op maandag 30 november 2009 22:37 schreef LXIV het volgende:
Dat kan niet. Alle beursdalingen zijn een logisch gevolg van de economische werkelijkheid waarin we verkeren, iedere stijging is kunstmatig door het PPT. Dat weet je na 100+ topics in de AEX toch wel!
Dit dus: Veel geld verloren.quote:Op maandag 30 november 2009 23:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Dan kun je op 1 dag, met een percentage stijging van bijv. 2 percent als 250k uit de deur trekken, en als je mis zit, ja, dan kun je hard aan het werk de rest van het leven en kunnen we een R&P topic verwachtten.
Klinkt als Miljoenenjacht met Linda de Mol.quote:Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat mocht er ooit 100k op het spel staat dat ik die positie nooit onder water zou laten lopen.
Je weet dat die user mijn naam heeft genoemd in zijn OP?quote:
Ik ben niet op jacht naar geld. Als k het puur uit winst bejag doe, (en dat heb ik wel eens gedaan) dan ga je geheid knetterhard op je bek. Dan zet je namelijk na een slechte dag, de volgende dag er op nog meer geld in en ben je opeens alle wetten van de wiskunde wereld vergeten. Als je nagaat dat je zo'n beetje 24 uur per dag kunt traden zijn er dus altijd gigantisch veel opties om te traden. Ik vind het juist de kunst om de juiste momenten te vinden. Dat dat lukt en geld oplevert is natuurlijk wel een zeer toffe bijkomstigheid (en als dat niet zo was was ik natuurlijk nooit gaan traden)quote:
Ja, ik wist wel dat jij het topic kent, maar ik noemde 't voor de mensen die 't topic nog niet kennen.quote:Op maandag 30 november 2009 23:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Je weet dat die user mijn naam heeft genoemd in zijn OP?
Als je wél op jacht naar geld zou zijn zou die strategie wel net zo goed zijn, beter zelfs.quote:Ik ben niet op jacht naar geld. Als k het puur uit winst bejag doe, (en dat heb ik wel eens gedaan) dan ga je geheid knetterhard op je bek. Dan zet je namelijk na een slechte dag, de volgende dag er op nog meer geld in en ben je opeens alle wetten van de wiskunde wereld vergeten. Als je nagaat dat je zo'n beetje 24 uur per dag kunt traden zijn er dus altijd gigantisch veel opties om te traden. Ik vind het juist de kunst om de juiste momenten te vinden. Dat dat lukt en geld oplevert is natuurlijk wel een zeer toffe bijkomstigheid (en als dat niet zo was was ik natuurlijk nooit gaan traden)
Ik wou hem eigenlijk overnight vasthouden maar ik denk dat ik hem er zo al weer uit doe.quote:Op maandag 30 november 2009 23:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Wow, de AUD/USD ging opeens wel erg rap!
Iig Longs op de FTSE en shorts op de AUD/USDquote:Op maandag 30 november 2009 23:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Wow, de aud/usd ging opeens wel erg rap!
Heb ook een kooporder staan voor long op de future van Japan, en ook longs aangeschaft voor de FTSE FTI
Voorzichtiger, ik zet immers koop orders neer voor wat nog komen gaat als Azie straks open gaat. Daar wil ik niet met een joekel van een margin in zitten. Stel dat ze daar wel een scheet laten, en ik sta morgen ochtend op, zie ik opeens alles in het rood staan en belangrijker nog, boven mijn margin! Dat is zoals LXIV al zei, dansen boven op een vulkaan. Ik accepteer dus als het even kan geen al te grote verliezen, en meer dan mn margin verliezen heb ik toch echt geen trek in. Ga uit van 1 contract voor de currencies tot 30 ong. voor de indices.quote:Op dinsdag 1 december 2009 00:11 schreef tjoptjop het volgende:
Ik neem aan dat je voorzichtiger bij overnightposities (vwb leverage dus) bent dan bij intraday posities, of ga je ook hier vol in?
Kun je niet een programmatje (laten) schrijven dat je wekker triggert als het in de buurt van een bepaald niveau komtquote:Op dinsdag 1 december 2009 00:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben overigens wel gruwelijk de zak als de koop stop loss gehit wordt en mn order niet verwerkt wordt als de verkoop stop loss gehit wordt. Een stop loss is immers geen garantie.
Ja ja, nou ik weet ook wel dat je het niks vindquote:
Ik heb vandaag maar niet meegeteld voor de blog, had geen tijd om het allemaal bij te houden, een update op FOK! is wat makkelijker. Vandaag tellen we dus gewoon niet mee (anders had hij inderdaad hoger gestaan)quote:Op dinsdag 1 december 2009 00:32 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Kun je niet een programmatje (laten) schrijven dat je wekker triggert als het in de buurt van een bepaald niveau komt
Hoever ben je nu op weg naar het miljoen? Zou briljant zijn als je dat met 1-2 jaar redt![]()
Je weet toch wel wat je middelen momenteel zijnquote:Op dinsdag 1 december 2009 00:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb vandaag maar niet meegeteld voor de blog, had geen tijd om het allemaal bij te houden, een update op FOK! is wat makkelijker. Vandaag tellen we dus gewoon niet mee (anders had hij inderdaad hoger gestaan)
Dat sowieso, ik zie overigens dat mijn beide long futures op de Aziatische index al gehit zijn en aangeschaft zijn! Donders, nu alquote:Op dinsdag 1 december 2009 00:46 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Je weet toch wel wat je middelen momenteel zijn
Je bent er mooi op tijd uitgestapt.quote:Op maandag 30 november 2009 23:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik wou hem eigenlijk overnight vasthouden maar ik denk dat ik hem er zo al weer uit doe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |