abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 november 2009 @ 22:43:14 #26
862 Arcee
Look closer
pi_75164581
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:37 schreef LXIV het volgende:
Dat kan niet. Alle beursdalingen zijn een logisch gevolg van de economische werkelijkheid waarin we verkeren, iedere stijging is kunstmatig door het PPT. Dat weet je na 100+ topics in de AEX toch wel!
Het is een complot! Moord! Brand!
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75164700
tvp
pi_75164842
tvp
pi_75166095
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Daar zit inderdaad het probleem (herken ik ook van mezelf): als je een tijdje succes hebt, dan ga je geloven dat je daadwerkelijk bepaalde skills bezit. Het gevolg is meer geld inzetten... en er dan achter komen dat het achteraf gezien vooral geluk was. Ik zie dit bij bijna iedereen die een tijdje succesvol is op de beurs
Ik ben het volledig met je eens, maar ik besef donders goed dat ik bij de 3 trades die ik vandaag plaatste erg gelukkig was. Vooral de laatste 2, bij de 1e vanochtend was ik relatief(!) zeker dat ik goed zat. Het wordt natuurlijk wel een probleem als er straks meer kapitaal opstaat, en ik dat de margin dan rond de 100k gaat lopen. Dan kun je op 1 dag, met een percentage stijging van bijv. 2 percent als 250k uit de deur trekken, en als je mis zit, ja, dan kun je hard aan het werk de rest van het leven en kunnen we een R&P topic verwachtten. Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat mocht er ooit 100k op het spel staat dat ik die positie nooit onder water zou laten lopen.
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:42 schreef SeLang het volgende:

Maar ik wil niemand ontmoedigen om te spelen op de beurs, het is tenslotte tof! Maar veel leverage toepassen e.d. moet je niet doen als je doel vermogensopbouw is. De kick en adrenaline echter...
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn! Traden is ontzettend, ontzettend verslavend
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 30 november 2009 @ 23:22:23 #30
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75166115
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:37 schreef LXIV het volgende:
Dat kan niet. Alle beursdalingen zijn een logisch gevolg van de economische werkelijkheid waarin we verkeren, iedere stijging is kunstmatig door het PPT. Dat weet je na 100+ topics in de AEX toch wel!
LXIV, user met de droogste humor... Zat je weer short?
pi_75166224
Zo maar eens even kijken welke posities we overnight nemen .

En snel nog even blog updaten, ik denk dat ik dat maar wat professioneler moet aanpakken. Op deze manier kost het te veel tijd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 november 2009 @ 23:29:10 #32
862 Arcee
Look closer
pi_75166358
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Dan kun je op 1 dag, met een percentage stijging van bijv. 2 percent als 250k uit de deur trekken, en als je mis zit, ja, dan kun je hard aan het werk de rest van het leven en kunnen we een R&P topic verwachtten.
Dit dus: Veel geld verloren.
quote:
Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat mocht er ooit 100k op het spel staat dat ik die positie nooit onder water zou laten lopen.
Klinkt als Miljoenenjacht met Linda de Mol.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75166506
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:29 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dit dus: Veel geld verloren.
Je weet dat die user mijn naam heeft genoemd in zijn OP?
quote:
Klinkt als Miljoenenjacht met Linda de Mol.

[ afbeelding ]
Ik ben niet op jacht naar geld. Als k het puur uit winst bejag doe, (en dat heb ik wel eens gedaan) dan ga je geheid knetterhard op je bek. Dan zet je namelijk na een slechte dag, de volgende dag er op nog meer geld in en ben je opeens alle wetten van de wiskunde wereld vergeten. Als je nagaat dat je zo'n beetje 24 uur per dag kunt traden zijn er dus altijd gigantisch veel opties om te traden. Ik vind het juist de kunst om de juiste momenten te vinden. Dat dat lukt en geld oplevert is natuurlijk wel een zeer toffe bijkomstigheid (en als dat niet zo was was ik natuurlijk nooit gaan traden)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 november 2009 @ 23:36:13 #34
862 Arcee
Look closer
pi_75166624
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Je weet dat die user mijn naam heeft genoemd in zijn OP?
Ja, ik wist wel dat jij het topic kent, maar ik noemde 't voor de mensen die 't topic nog niet kennen. Wat er hier niet veel zijn trouwens, denk ik.
quote:
Ik ben niet op jacht naar geld. Als k het puur uit winst bejag doe, (en dat heb ik wel eens gedaan) dan ga je geheid knetterhard op je bek. Dan zet je namelijk na een slechte dag, de volgende dag er op nog meer geld in en ben je opeens alle wetten van de wiskunde wereld vergeten. Als je nagaat dat je zo'n beetje 24 uur per dag kunt traden zijn er dus altijd gigantisch veel opties om te traden. Ik vind het juist de kunst om de juiste momenten te vinden. Dat dat lukt en geld oplevert is natuurlijk wel een zeer toffe bijkomstigheid (en als dat niet zo was was ik natuurlijk nooit gaan traden)
Als je wél op jacht naar geld zou zijn zou die strategie wel net zo goed zijn, beter zelfs.
pi_75166909
Denk overigens dat ik een long positie neem in de japanse futures, die zitten er toch wel wat troosteloos bij na de groene sluiting bij van Amerika, en die gap lijkt me iets waar ik kan van profiteren.
pi_75167097
Net short posities genomen op de aud/usd en de eur/usd, puur op basis van TA intraday, poef, ze staan direct al in de groene cijfers.
pi_75167139
Wow, de aud/usd ging opeens wel erg rap!

Heb ook een kooporder staan voor long op de future van Japan, en ook longs aangeschaft voor de FTSE FTI
  † In Memoriam † maandag 30 november 2009 @ 23:51:28 #38
230491 Zith
pls tip
pi_75167167
tvp
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_75167176
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Wow, de AUD/USD ging opeens wel erg rap!
Ik wou hem eigenlijk overnight vasthouden maar ik denk dat ik hem er zo al weer uit doe.
pi_75167672
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Wow, de aud/usd ging opeens wel erg rap!

Heb ook een kooporder staan voor long op de future van Japan, en ook longs aangeschaft voor de FTSE FTI
Iig Longs op de FTSE en shorts op de AUD/USD

Ook dus nog 2 orders staan voor long op de Aziatische futures, weet niet of die gehit worden..
Ook nog een order staan voor long op silver (ook nog een short voor goud, afhankelijk welke er gehit wordt met brede stoplosses)
Ook een short order op de Cac fti maar die komt pas in werking als de FTSE FTI naadje bende zullen gaan en verkocht worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door sitting_elfling op 01-12-2009 00:17:38 ]
pi_75167828
Ik neem aan dat je voorzichtiger bij overnightposities (vwb leverage dus ) bent dan bij intraday posities, of ga je ook hier vol in?
pi_75167983
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 00:11 schreef tjoptjop het volgende:
Ik neem aan dat je voorzichtiger bij overnightposities (vwb leverage dus ) bent dan bij intraday posities, of ga je ook hier vol in?
Voorzichtiger, ik zet immers koop orders neer voor wat nog komen gaat als Azie straks open gaat. Daar wil ik niet met een joekel van een margin in zitten. Stel dat ze daar wel een scheet laten, en ik sta morgen ochtend op, zie ik opeens alles in het rood staan en belangrijker nog, boven mijn margin! Dat is zoals LXIV al zei, dansen boven op een vulkaan. Ik accepteer dus als het even kan geen al te grote verliezen, en meer dan mn margin verliezen heb ik toch echt geen trek in. Ga uit van 1 contract voor de currencies tot 30 ong. voor de indices.
pi_75168276
Ik ben overigens wel gruwelijk de zak als de koop stop loss gehit wordt en mn order niet verwerkt wordt als de verkoop stop loss gehit wordt. Een stop loss is immers geen garantie.
pi_75168522
Maar verder toppie hoor die CFDs
pi_75168546
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 00:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben overigens wel gruwelijk de zak als de koop stop loss gehit wordt en mn order niet verwerkt wordt als de verkoop stop loss gehit wordt. Een stop loss is immers geen garantie.
Kun je niet een programmatje (laten) schrijven dat je wekker triggert als het in de buurt van een bepaald niveau komt

Hoever ben je nu op weg naar het miljoen? Zou briljant zijn als je dat met 1-2 jaar redt
pi_75168591
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 00:31 schreef TeringHenkie het volgende:
Maar verder toppie hoor die CFDs
Ja ja, nou ik weet ook wel dat je het niks vind Dat heb ik nu al wel vaker van je gehoord, maar vind het beter dan aandelen of opties op ING
pi_75168757
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 00:32 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Kun je niet een programmatje (laten) schrijven dat je wekker triggert als het in de buurt van een bepaald niveau komt

Hoever ben je nu op weg naar het miljoen? Zou briljant zijn als je dat met 1-2 jaar redt
Ik heb vandaag maar niet meegeteld voor de blog, had geen tijd om het allemaal bij te houden, een update op FOK! is wat makkelijker. Vandaag tellen we dus gewoon niet mee (anders had hij inderdaad hoger gestaan)
pi_75168878
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 00:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb vandaag maar niet meegeteld voor de blog, had geen tijd om het allemaal bij te houden, een update op FOK! is wat makkelijker. Vandaag tellen we dus gewoon niet mee (anders had hij inderdaad hoger gestaan)
Je weet toch wel wat je middelen momenteel zijn
pi_75168893
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 00:46 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Je weet toch wel wat je middelen momenteel zijn
Dat sowieso, ik zie overigens dat mijn beide long futures op de Aziatische index al gehit zijn en aangeschaft zijn! Donders, nu al
pi_75169076
quote:
Op maandag 30 november 2009 23:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik wou hem eigenlijk overnight vasthouden maar ik denk dat ik hem er zo al weer uit doe.
Je bent er mooi op tijd uitgestapt.
Behoorlijke move net...
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')