abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75153035
Bij meer dan 3 uur vertraging van je vliegtuig zijn ze nu verplicht een vergoeding te betalen aan alle gedupeerden.
Nu hoor ik net op EénVandaag dat dit met terugwerkende kracht ingaat, tot 5 jaar hiervoor.

Hoe kan ik zo'n vergoeding aanvragen? Ik ben in de zomer op vakantie gegaan en heb ongeveer 20 uur vertraging gehad bij de overstap in Frankfurt. Aangezien het komt door en uitspraak van het Europees Hof moet ook Frankfurt zich eraan houden. Toch? Ik vind het allemaal nog een beetje wazig.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_75173502
Had onderstaande al in een ander topic gezet, maar hier dan ook maar even:
-----------------------

Gisteren bestede 1Vandaag aandacht aan dit onderwerp.
Hier werd gezegd dat het met terug werkende kracht geldt.

IK heb zelf ook een claim neergelegd via EUclaim.
Zij bemiddelen op basis van No cure No pay.

Afgelopen Oktober had ons vliegtuig naar Kuala Lumpur een vertraging van ruim 5,5 uur.
Wel netjes een excuusbriefje en een coupon van 15euro pp (wat niet veel is op Schiphol).
Omdat je min 3uur van te voren aanwezig moet zijn hebben we ruim 8 uur op Schiphol gezeten.
Gelukkig was dat voor ons het enige. Sommige mensen misten hun aansluiting op KL.

Uiteraard kun je op de website van 1Vandaag de uitzending bekijken.
pi_75174099
Ik val buiten de werkingssfeer van die website volgens de calculator
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_75174352
Huh?! Jij hebt meer dan 20 uur vertraging......en dan val je er buiten?
Zou ik effe met ze bellen als ik jou was. 0900 nummer staat op de site.
Misschien dat meer dan 20 uur annulering is ofzo....geen idee eerlijk gezegd.
pi_75174531
Na het narekenen komt het uit op ongeveer 11 uur vertraging, ik heb het wat erger gemaakt in mijn herinneringen

Misschien heeft het er mee te maken dat het een vlucht met tussenstop was? Of dat het een vlucht van een niet-europese maatschappij was?
Chocoladetaartjes.
pi_75175111
Vraag het na bij die EU-claim, want die lui kennen de wetten, kennen jou rechten én hebben een compleet overzicht van alle vertraagde vluchten.
pi_75175713
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 10:40 schreef Xaryna het volgende:
Na het narekenen komt het uit op ongeveer 11 uur vertraging, ik heb het wat erger gemaakt in mijn herinneringen

Misschien heeft het er mee te maken dat het een vlucht met tussenstop was? Of dat het een vlucht van een niet-europese maatschappij was?
LOL wachten kan heel vervelend zijn inderdaad.

Tussenstop op die vlucht of een tussenstop geregeld door jou?
In principe is het zo dat deze regeling van toepassing is op het vertraagde toestel.
Alle vluchten die je daardoor mis bent gelopen, je nacht hotel, je taxi of zoiets, dat zit volgens mij in het bedrag dat je via deze regeling terug krijgt.
Had je aansluitende vlucht ook meer dan 3 uur vertraging, dan kun je daarvoor een aparte claim indienen.

Maar als je het echt zeker wilt weten kun je het beste gewoon bellen.
Zij weten precies hoe de vork in de steel zit, als consument kun je niet alles weten.
pi_75178254
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 11:21 schreef TOVOS het volgende:

[..]

LOL wachten kan heel vervelend zijn inderdaad.

Tussenstop op die vlucht of een tussenstop geregeld door jou?
In principe is het zo dat deze regeling van toepassing is op het vertraagde toestel.
Alle vluchten die je daardoor mis bent gelopen, je nacht hotel, je taxi of zoiets, dat zit volgens mij in het bedrag dat je via deze regeling terug krijgt.
Had je aansluitende vlucht ook meer dan 3 uur vertraging, dan kun je daarvoor een aparte claim indienen.

Maar als je het echt zeker wilt weten kun je het beste gewoon bellen.
Zij weten precies hoe de vork in de steel zit, als consument kun je niet alles weten.
Dank je wel, ik ga het even verder uit zoeken..

Ik had een overstap in Frankfurt en het vliegtuig waar ik toen inmoest, kwam er nadat iedereen er al 3 uur inzat achter dat ze hem toch niet konden repareren. Het kapotte onderdeel moest namelijk geheel vervangen worden en dat onderdeel hadden ze niet en moesten ze invliegen vanuit Londen en zou pas de volgende ochtend aankomen. We hadden wel overnachtingsplek gekregen, maar verder niets en volgens die regeling zou ik nog geld kunnen krijgen

Ik weet alleen niet meer precies hoelaat we toen uiteindelijk vertrokken/aankwamen
Chocoladetaartjes.
pi_75178948
Je hebt wel papier nodig om te kunnen claimen, als bewijs van.
Voor mij is het nog recent en heb ik gelukkig alles nog.
pi_75179840
Het is toch gelukt om het via EUclaim in te dienen, trouwens. Ik had een fout gemaakt met de aankomsttijd waardoor het leek of ik terug in de tijd reisde

Ik had een e-ticket en heb dat allemaal ook nog online, dus dat zou genoeg moeten zijn.. hoop ik.
Chocoladetaartjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')