quote:
Ga eens ergens anders trollen.quote:Vage shit dit. Heb nu de kabel op de laptop aangesloten en hier werkt het internet perfect.
O, sorry hoor, had ik per ongeluk overheen gelezen. Mijn excuses....quote:Op maandag 30 november 2009 17:14 schreef Trollface. het volgende:
[..]
[..]
Ga eens ergens anders trollen.
Geen adressen op het moment, heb het op de pc aangesloten maar nu blijft ie volhouden dat de kabels niet aangesloten zijn.quote:Op maandag 30 november 2009 17:21 schreef MarkyMarkx het volgende:
Ga eens naar start --> uitvoeren --> typ: CMD --> druk: ENTER
Krijg je een zwart scherm.
Typ: ipconfig --> druk: ENTER
Welke IP adressen staan daar? Ik hoef alleen de eerst 3 cijfers te weten, de rest niet posten, want dan heb je dadelijk gezeik.
Hmm, heb de kabel die je gebruikt voor je laptop ook al op je pc aangesloten of was dat weer een andere kabel op dezelfde poort? Je moet 100% zeker weten dat het niet aan de modem ligt voor je verdere actie op je pc onderneemt.quote:Op maandag 30 november 2009 17:30 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Geen adressen op het moment, heb het op de pc aangesloten maar nu blijft ie volhouden dat de kabels niet aangesloten zijn.
Heb de eigenschappen van de netwerkkaart bekeken en die zijn ook goed (alleen bij Netwerk adres staat 'niet aanwezig, maar dat is bij deze laptop ook zo).
Af en toe geeft ie aan 'beperkte verbindingsmogelijkheden', dan staat er 'Alleen toegang tot lokaal netwerk' (van de pc naar de modem dus), maar hij gaat niet door met het internet
Nogmaals de andere kabel geprobeert.quote:Op maandag 30 november 2009 17:52 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Andere kabel geprobeert.
Werkt nog niet.
Ligt dus niet aan de modem.
Gedaan. Haalt niks uit. Net zoals /release, /registerdns etc.quote:Op maandag 30 november 2009 19:09 schreef Kwezel het volgende:
/release is loskoppelen.
doe nu eens: ipconfig /renew
Was dit ook een kabel van een ander merk? Bij de buren hetzelfde gezeik gehad, 3 kabels uit de verpakking die het op een Toshiba allemaal wel deden, en niet op een HP.quote:Op maandag 30 november 2009 17:52 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Andere kabel geprobeert.
Werkt nog niet.
Ligt dus niet aan de modem.
Ander merk kabel ook nog eens ja.quote:Op maandag 30 november 2009 20:01 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Was dit ook een kabel van een ander merk? Bij de buren hetzelfde gezeik gehad, 3 kabels uit de verpakking die het op een Toshiba allemaal wel deden, en niet op een HP.
Zelf een (ander merk) kabel gehaald, en die werkte op allebei..
Helaas. Ook dit heeft niet geholpen. Vreemd genoeg geeft hij vaak ook aan dat er geen kabels aangesloten zijn, terwijl dat wel zo is. Als ik de kabel dan uit de pc haal en er weer in doe is het wel goed,maar geen verbinding met internet.quote:Op maandag 30 november 2009 20:22 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Zojuist een driver uit 2007 gedownload voor de netwerkkaart, de vorige was uit 2006.
Eens kijken of dit iets verhelpt.
ga nog eens naar het DOS prompt (start --> uitvoeren --> cmd) en typ daar in.quote:Op maandag 30 november 2009 20:32 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
Helaas. Ook dit heeft niet geholpen. Vreemd genoeg geeft hij vaak ook aan dat er geen kabels aangesloten zijn, terwijl dat wel zo is. Als ik de kabel dan uit de pc haal en er weer in doe is het wel goed,maar geen verbinding met internet.
Ga nu te bed want heb een lange dag gehad, hoop hier morgen nuttige reacties te hebben. I hope so.
Heb overigens het 'nieuwe stuurprogramma' 'getest' met zowel de oude als nieuwe kabel, beide geen succes.
kan niet. Pc is inmiddels twee keer geformatteerd.quote:Op maandag 30 november 2009 21:43 schreef Kwezel het volgende:
Zet anders je pc via systeemherstel een aantal dagen terug voordat het probleem optrad.
quote:Op maandag 30 november 2009 21:46 schreef Kwezel het volgende:
start -> uitvoeren -> cmd
ping 216.239.59.99 -n 100
ping www.google.com -n 100
zie je hierin verschil?
Network Interface Cardquote:Op maandag 30 november 2009 23:20 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Nog ff via de mobiel: wat is een nic en waar kan ik dit online kopen
deze heeft 1 ethernet poort.quote:
Ook in veilige modus werkt het niet.quote:Op maandag 30 november 2009 21:55 schreef Adames het volgende:
Probeer veilige modus eens. Als die daar wel wat doet conflicteerd er software op je pc
Kan ik dit zelf gemakkelijk vervangen?quote:Op dinsdag 1 december 2009 05:47 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Network Interface Card
Netwerkkaart dus
Kan ik helaas niet testen aangezien hij nu niet eens meer verbinding krijgt met het internet.quote:Op maandag 30 november 2009 21:46 schreef Kwezel het volgende:
start -> uitvoeren -> cmd
ping 216.239.59.99 -n 100
ping www.google.com -n 100
zie je hierin verschil?
Die kan ik dus niet pingen. Want ik heb geen gateway meer.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:33 schreef HeatWave het volgende:
Je zou wel je router moeten kunnen pingen, dus in ipconfig/all je gateway. Als dat werkt is er niets mis met je netwerkkaart.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |