In ieder vooroordeel zit wel een kern van waarheid.quote:Op maandag 30 november 2009 16:09 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nopeen wat als dat wel zo was
Maar op deze manier zijn alle Turken crimineel, studenten lui (ok, dat klopt nog aardig), agenten dom, mensen in het Gooi bekakt en rijk, etc.
oja.quote:
natuurlijk, ik kan je zo een rijk en bekakt iemand in het Gooi geven etc. Maar wat jij doet is iedereen bij voorbaat al veroordelen op basis van een (foute) aanname. Mijn oom en een paar neven zijn vrachtwagenchauffeur, mijn opa is het geweest en ikzelf en mijn vader zijn touringcarchauffeur. Zijn we nou allemaal hufters of zijn we juist die uitzonderingen? Er rijden genoeg mongolen op de weg, en dat zijn vaker gewone automobilisten dan professionele chauffeurs!quote:Op maandag 30 november 2009 16:21 schreef griekjeee het volgende:
[..]
In ieder vooroordeel zit wel een kern van waarheid.
Wat ik postte maak ik bijna continue mee met vrachtwagenchauffeurs en zelden met gewone personenauto's, dus ik kan wel degelijk stellen dat het vooroordeel ergens op gebaseerd is vanuit mijn persoonlijke ervaringen. Ja jullie zijn de uitzonderingen als jullie niet dat schijtgedrag vertonen.quote:Op maandag 30 november 2009 16:36 schreef qu63 het volgende:
[..]
natuurlijk, ik kan je zo een rijk en bekakt iemand in het Gooi geven etc. Maar wat jij doet is iedereen bij voorbaat al veroordelen op basis van een (foute) aanname. Mijn oom en een paar neven zijn vrachtwagenchauffeur, mijn opa is het geweest en ikzelf en mijn vader zijn touringcarchauffeur. Zijn we nou allemaal hufters of zijn we juist die uitzonderingen? Er rijden genoeg mongolen op de weg, en dat zijn vaker gewone automobilisten dan professionele chauffeurs!
Ik ben het wel een beetje met hem eens griekjeee, het zijn meer mannen waar jij op doelt.quote:Op maandag 30 november 2009 16:36 schreef qu63 het volgende:
[..]
natuurlijk, ik kan je zo een rijk en bekakt iemand in het Gooi geven etc. Maar wat jij doet is iedereen bij voorbaat al veroordelen op basis van een (foute) aanname. Mijn oom en een paar neven zijn vrachtwagenchauffeur, mijn opa is het geweest en ikzelf en mijn vader zijn touringcarchauffeur. Zijn we nou allemaal hufters of zijn we juist die uitzonderingen? Er rijden genoeg mongolen op de weg, en dat zijn vaker gewone automobilisten dan professionele chauffeurs!
Ja, zo kan je het ook zien!!quote:Op maandag 30 november 2009 16:38 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Wat ik postte maak ik bijna continue mee met vrachtwagenchauffeurs en zelden met gewone personenauto's, dus ik kan wel degelijk stellen dat het vooroordeel ergens op gebaseerd is vanuit mijn persoonlijke ervaringen. Ja jullie zijn de uitzonderingen als jullie niet dat schijtgedrag vertonen.
Ik rij nu net langs een snelweg en zie ruim 8 vrachtwagens in een keer. Als ik zelf op de weg rij kom ik er nog veel meer tegen. Jij wil nu zeggen dat veel van die chauffeurs gevaarlijk zijn? Natuurlijk is wel eens een die in gaat halen (wat ie gewoon mag!), en ja er slingerd er wel eens een wat gevaarlijk. Maar zolang ik ook op blijf letten is er niets aan de hand!quote:Op maandag 30 november 2009 16:38 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Wat ik postte maak ik bijna continue mee met vrachtwagenchauffeurs en zelden met gewone personenauto's, dus ik kan wel degelijk stellen dat het vooroordeel ergens op gebaseerd is vanuit mijn persoonlijke ervaringen. Ja jullie zijn de uitzonderingen als jullie niet dat schijtgedrag vertonen.
Ik had het niet over slingeren, maar over onnodig lichtsignalen geven/toeteren.quote:Op maandag 30 november 2009 16:41 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik rij nu net langs een snelweg en zie ruim 8 vrachtwagens in een keer. Als ik zelf op de weg rij kom ik er nog veel meer tegen. Jij wil nu zeggen dat veel van die chauffeurs gevaarlijk zijn? Natuurlijk is wel eens een die in gaat halen (wat ie gewoon mag!), en ja er slingerd er wel eens een wat gevaarlijk. Maar zolang ik ook op blijf letten is er niets aan de hand!
ik zit in de treinquote:Op maandag 30 november 2009 16:44 schreef griekjeee het volgende:
En als jij daar nu langs rijd, is het niet zo slim dit in te tikken op je mobiel. Ik zou jou dan ook bestempelen als een slecht chauffeur.
onnodig is altijd fout, ongeacht wie of waar!quote:Op maandag 30 november 2009 16:43 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik had het niet over slingeren, maar over onnodig lichtsignalen geven/toeteren.
Ah dat is een ander verhaal.quote:Op maandag 30 november 2009 16:45 schreef qu63 het volgende:
[..]
ik zit in de trein
En wat als ik gewoon in de file stond?
Dat lijkt me logisch, maar dat komt het meest voor onder vrachtwagenchauffeurs. Waarschijnlijk omdat dat meestal mannen zijn en die lang achter elkaar eenzaam op de weg zitten, maar het is wel zo.quote:Op maandag 30 november 2009 16:46 schreef qu63 het volgende:
[..]
onnodig is altijd fout, ongeacht wie of waar!
Ik dacht dat vrachtwagenchauffeurs het altijd met elkaar deden op die lange, eenzame tochtenquote:Op maandag 30 november 2009 16:51 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, maar dat komt het meest voor onder vrachtwagenchauffeurs. Waarschijnlijk omdat dat meestal mannen zijn en die lang achter elkaar eenzaam op de weg zitten, maar het is wel zo.
Ook automobilisten doen dat....dus....weet ni welke t meer doen, ik heb meer ervaring met automobilisten.quote:Op maandag 30 november 2009 16:51 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, maar dat komt het meest voor onder vrachtwagenchauffeurs. Waarschijnlijk omdat dat meestal mannen zijn en die lang achter elkaar eenzaam op de weg zitten, maar het is wel zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |