Overigens had ik nog geen vast contract, maar een 8-maanden contract en daarvoor een half-jaar contract.quote:Op maandag 30 november 2009 16:12 schreef clauwie het volgende:
Ik ben een leek op dit gebied, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Momenteel ben ik werkzaam in een bedrijf waar 3 mensen werkzaam zijn, ik, mijn baas en zijn broer. Afgelopen vrijdag heb ik te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd kan worden, hij kan het financieel niet meer opbrengen om mij te betalen. Aantal vragen hierover:
- Krijg ik mijn vakantiegeld pas in mei 2010 of wordt dit direct bij het salaris van december 2009 uitgekeerd, mijn contract loopt namelijk tot de 31e december.
- Krijg ik nog een oprotpremie? Ik werk er nu iets meer dan 1,5 jaar, dus dat zou 1 maandsalaris moeten zijn...
- Is hij verplicht mij door te betalen totdat ik wat anders vind?
Heel erg bedankt alvast voor het willen meedenken!
Nee, waar baseer je deze vraag op?quote:Op maandag 30 november 2009 16:12 schreef clauwie het volgende:
- Is hij verplicht mij door te betalen totdat ik wat anders vind?
Iets met collectief ontslag, maar heb al gelezen dat dat pas geldt bij een ontslag van 20 of meer personen tegelijk ofzo...quote:Op maandag 30 november 2009 16:15 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Nee, waar baseer je deze vraag op?
Je contract loopt af. Je wordt niet eens ontslagen.quote:Op maandag 30 november 2009 16:16 schreef clauwie het volgende:
[..]
Iets met collectief ontslag, maar heb al gelezen dat dat pas geldt bij een ontslag van 20 of meer personen tegelijk ofzo...
Geloof mij, dit zie je lang niet altijd aankomen. Mij werd vorig jaar net voor mijn vakantie verteld dat er een mogelijkheid was dat het contract niet verlengd werd. En serieus, dat was echt het laatste wat ik had verwacht. Maar goed, bij ons zit er nog een hoofdkantoor tussen die dit soort dingen beslist en dus niet direct mijn baas waar ik mee werk. Voor hem kwam het zelfs als een verassing. Alles is inmiddels weer prima hoor, zelfs een vast contract nu. Maar dit soort dingen zie je lang niet altijd op tijd aankomen dusquote:Op maandag 30 november 2009 16:17 schreef _Flash_ het volgende:
Maar dit risico zie je toch al veel eerder aankomen? Als een gek op zoek naar een nieuwe baan dus!!!
quote:Op maandag 30 november 2009 16:19 schreef Soohr het volgende:
Het is wel collectief met al het personeel
oja, maar geen ontslag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |