abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75237151
quote:
Op donderdag 3 december 2009 08:43 schreef Nijna het volgende:
Jaaaaa hooor, die kleine is een nachtje uit logeren geweest. Pruttelde een keer om half 5, speen erin en om half 7 wilde ze NU een fles... .
En gisteren overdag had ze ook al een keer 3 !!!!! uur geslapen achter elkaar.
Ben benieuwd of ze dat thuis ook gaat doen dan... Ga haar zo weer ophalen.
En hebben jullie ook lekker geslapen?
Die Iris, bij opa en oma hangen ze gewoon het voorbeeldige kind uit....
Horen we hier ook weleens hoor: "hoezo huilt hij veel? Niks aan de hand hoor!"
Nodig ze dan even uit tijdens het huiluurtje, piepen ze wel anders
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75237638
Oeke wat gaat het hard zeg! Ko alweer 6 maanden!

Bar wat fijn dat er steeds meer up's zijn!!

Nijna, dat zal je altijd zien! Finn huilde altijd best wel veel als we thuis waren, maar zodra we ergens op visite waren liep hij de gezellige jongen uit te hangen!

Alle opa's en oma's hebben kadootjes voor Finn gekocht voor sinterklaas ik ben benieuwd.
pi_75238177
Kobus alweer 6 maanden
Jammer Oeke, dan loop ik je helaas net mis hier
edit: toch misschien nog een aantal dagen dat we hier wel allebei zijn zie ik nu
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_75240969
Wij krijgen Leander 's avonds ook nooit in bed. Hij slaapt van 4 tot half 6 ongeveer en dan blijft ie wakker tot de laatste fles. Hij is wel heel erg moe maar als je hem in bed legt gaat ie heel hard huilen. En als ik er naast ga liggen dan ligt ie alleen maar lief te lachen
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 3 december 2009 @ 11:49:17 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_75241604
Ja, het komt niet door wat de moeder eet, maar de afgelopen dagen had ik last van mijn darmen en Jochem ook
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 3 december 2009 @ 12:04:49 #181
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_75242150
Aaahgrrr te druk om alles bij te lezen, kreeg nog wel een glimp mee van Isabeaus mooie rug

Enne, volgens mij is het iets universeels dat baby's zich op een ander (maar vooral bij opa en oma) voorbeeldig gedragen!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_75242261
wat een gedoe met die dramkrampjes zeg! een dikke voor baby's en moeders. Is wel goed om te weten dat er een middel bestaat dat helpt. Ik heb het genoteerd voor het geval dat het bij ons nodig mocht zijn. Ik heb nog niet gemerkt dat het eten wat ik eet van invloed is op de krampjes van Thomas. Wel is hij 's avonds altijd onrustiger dan de rest van de dag, dus dat lijkt te kloppen.

Xenia, wat leuk van die woordenschat. Ik herken er nu 3 van die lijst. Eens kijken of de rest ook opvalt als ik er op ga letten.

Wat fijn dat Tess niet meer terug hoeft te komen!

Huup, ik verbaas me echt wat een grote bos haren jouw meisje heeft . Onze Thomas heeft niet zoveel en het is blond, dus je ziet z'n schedeltje erg goed.

Over bijvoeden: ikzelf doe daar niet zo moeilijk over. Omdat we na de keizersnede nog 3 dagen in het ziekenhuis moesten blijven en de borstvoeding nog niet zo heel lekker liep, hebben ze Thomas 2 keer bijgevoed (hij was de eerste dagen afgevallen en hij was al niet zo zwaar). Ook omdat hij zo'n honger had, daardoor heel hard ging huilen en dan vervolgens zo moe was dat hij niet meer kon drinken aan de borst. Dus dat hebben we met bijvoeding doorbroken. Ik ben blij dat we daar niet al te lang mee gewacht hebben. Ook al was de lactatiekundige er niet blij mee... Maar ik zag het probleem niet zo. Ook had de kraamhulp de eerste nachten toen we thuis waren kunstvoeding laten staan, voor het geval dat het aanleggen een probleem zou zijn. Dat ons mannetje tenminste geen honger hoefde te lijden. Ik weet niet, maar ik vond het een hele geruststelling. We hebben er geen gebruik van gemaakt, maar een beetje kunstvoeding belemmert de bv niet.

Nog bedankt voor de reacties over de poepluiers. Zijn ontlasting is alweer iets minder waterig, dus ik maak me geen zorgen meer.

Gisteren was de intake van het consultatiebureau. Aardige mensen. Ze hebben een wekelijks weeguurtje, ik denk dat we daar volgende week eens heengaan... Kijken of hij wat is bijgekomen.
pi_75244959
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:04 schreef Takkembah het volgende:
Aaahgrrr te druk om alles bij te lezen, kreeg nog wel een glimp mee van Isabeaus Lente's mooie rug
Ere wie ere toekomt he?

Alles bijgelezen, wat een klus!
voor wie het kan gebruiken.

Ben nogal duf, Toby kwam vannacht 5 keer voor voeding, hij had wat in te halen geloof ik!
Misschien dat hij toch nog niet helemaal okay was van de prikjes van afgelopen dinsdag, hij was wat koortsig.
Goed aangekomen bleek op het CB, hij is nu 64 cm 6466 gram.

En ik baal. Enorm
De komende 2 maanden moet ik verplicht heel erg veel extra werken. Ook op (extra) koopavonden, op zaterdag en zondag, op dagen dat ik normaal gesproken niet werk.
Morgen zelfs van 9:30 tot 21:00 uur!
Geen idee hoe ik het allemaal moet gaan doen wat betreft extra opvang regelen voor de jongens, het kolven maar boven alles : Het Gemis
Toby is pas 3 maanden,, het is niet eerlijk
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 3 december 2009 @ 13:32:39 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_75245034
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:30 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Ere wie ere toekomt he?

Alles bijgelezen, wat een klus!
voor wie het kan gebruiken.

Ben nogal dus, Toby kwam vannacht 5 keer voor voeding, hij had wat in te halen geloof ik!
Misschien dat hij toch nog niet helemaal okay was van de prikjes van afgelopen dinsdag, hij was wat koortsig.
Goed aangekomen bleek op het CB, hij is nu 64 cm 6466 gram.

En ik baal. Enorm
De komende 2 maanden moet ik verplicht heel erg veel extra werken. Ook op (extra) koopavonden, op zaterdag en zondag, op dagen dat ik normaal gesproken niet werk.
Morgen zelfs van 9:30 tot 21:00 uur!
Geen idee hoe ik het allemaal moet gaan doen wat betreft extra opvang regelen voor de jongens, het kolven maar boven alles : Het Gemis
Toby is pas 3 maanden,, het is niet eerlijk
Ruilen? Pas jij op Jochem en ga ik voor jou werken. Ik kan niet wachten om weer aan het werk te gaan, maar ben tot nu toe alleen nog maar afgewezen (zelfs ik ben overgekwalificeerd ) en van het herplaatsingsgebeuren van de universiteit heb ik ook nog niets gehoord. Ik ben bang dat ik in het nieuwe jaar nog geen nieuwe baan heb
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75245119
Kersjes en ik wil ook best in ruil voor jou werken hoor, mag jij Roy erbij passen.
ik vind juist dat ik veel te weinig uren draai.

Hier ben ik gewoon blij m'n kleine man doet gewoon middag slaapjes
Samen knuffelend met zijn tuttel ligt meneertje prinsheerlijk te slapen in zijn bedje.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_75245236
Troel, mijn baan staat ook op de tocht hoor!
Van de week een brief binnengekregen van de boekhouder van werkgever met vele bijlagen waarin o.a. toestemming aan het UWV gevraagd wordt mij om bedrijfseconomische redenen te mogen ontslaan. Mijn functie zou overbodig zijn geworden... Volgens werkgever had ik de brief niet moeten ontvangen en is er een fout gemaakt ergens bij de boekhouder. Lulkoek, hij is gewoon te vroeg verzonden als je het mij vraagt Hij heeft me nodig voor de komende 2 maanden en daarna vlieg ik er volgens mij alsnog uit
.... met gevoel voor drama....
pi_75245322
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:39 schreef Kersjes het volgende:
Troel, mijn baan staat ook op de tocht hoor!
Van de week een brief binnengekregen van de boekhouder van werkgever met vele bijlagen waarin o.a. toestemming aan het UWV gevraagd wordt mij om bedrijfseconomische redenen te mogen ontslaan. Mijn functie zou overbodig zijn geworden... Volgens werkgever had ik de brief niet moeten ontvangen en is er een fout gemaakt ergens bij de boekhouder. Lulkoek, hij is gewoon te vroeg verzonden als je het mij vraagt Hij heeft me nodig voor de komende 2 maanden en daarna vlieg ik er volgens mij alsnog uit

Brief goed bewaren!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_75247434
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:08 schreef Aoraki het volgende:
Ik weet niet, maar ik vond het een hele geruststelling. We hebben er geen gebruik van gemaakt, maar een beetje kunstvoeding belemmert de bv niet.
Hier zat het de borstvoeding wel in de weg. Als hij in het ziekenhuis kunstvoeding had gehad, dan wilde hij 3-4 uur later niet of moeilijk aan de borst drinken. Daarom zijn we er erg terughoudend in geweest, maar ik kan me goed voorstellen dat het voor jou/jullie een uitkomst is geweest! Elke situatie verschilt weer.

Vervelend, al die werkperikelen. Het is heel naar als het op dat front niet loopt zoals je zelf graag zou willen. Sterkte, dames.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_75249145
hoelang houden jullie kindjes het vol om "alleen"te spelen?

Hier moet ik het dus echt niet in mijn hoofd halen om Roy in de box te leggen en zelf even een was opvouwen/dweilen oid.
Dan is het het echt brullen.

Ik moet echt entertaimen, en ermee bezig zijn, opzich niet erg, maar het belemmerd een boel huishoudelijke dingen, en niet alleen bij mij ook bij Peter die gewoon nergens aan toe komt omdat we aldoor met Roy bezig moeten zijn als hij wakker is.
En de draagdoek werkt hier echt niet, hij kan er alleen maar in huilen.
pi_75249515
Ooo Kersjes, wat lastig zeg met dat werken. Ontslaan mag hij je niet de eerste x weken na je zwangerschapsverlof (effe opzoeken, ik weet niet meer hoeveel weken het nou was), maar daarna natuurlijk wel. Shit zeg. En je motivatie om meer te werken is natuurlijk ook weg als je weet dat je toch de laan uit gaat vliegen. Trouwens, hoe stom kun je zijn om die brief per ongeluk naar jou zelf te sturen. En inderdaad, brief heeeel goed bewaren, je weet nooit of het nog eens van pas komt. Werkgevers....
Zo kwam ik er gisteren achter dat een bepaalde vergadering waar ik altijd bij moest zijn ineens op dinsdag gepland is en ik werk niet op dinsdag. Ik zie er dan meteen allemaal complottheorieen in en maak me er ongelofelijk druk over. Dus ik heb maar besloten mijn leidinggevende een mail te sturen waarin ik gewoon ga vragen of ik mijn eigen werk wel terugkrijg of dat ik iets anders moet gaan doen. Blegh, helemaal geen zin in, maar goed.
Een voor Roy!
Takkembah, zo'n weeguurtje is nog best gezellig, tenminste hier wel. Kom je nog eens wat anderen tegen, bijvoorbeeld van de gym. Maar goed, we zitten hier dan ook in een wijk waar meer dan een baby per week geboren wordt, dus lekker druk altijd op het cb. En fijn dat ze aardig zijn. Wat jullie trouwens zeiden over het vragen naar inkomen enzo, dat hebben ze hier niet gedaan. Wel wat ons beroep is, maar dat snap ik nog wel.
Twinkly, ze kunnen zo'n lol hebben op een speelkleed. Hier is het een groot succes, Driekus ligt er best veel op te spelen, eigenlijk meer dan in de box. Nou kan het natuurlijk ook nog, je legt ze neer en ze gaan nergens heen. Wordt wat als er straks ineens wel beweging in gaat komen.

Ben trouwens net alleen met em de stad in geweest, had ik nog nooit alleen gedaan. Dus kinderwagen in de auto, Driekus in de cosi en dan naar de stad. Daar alles weer eruit en winkelen. Vervolgens procedure andersom nog een keer. En het geheel nog een keer herhaald bij de supermarkt. En ik heb em bij de babywinkel 2 minuten alleen in de auto gelaten, afgesloten en wel. Binnenrennen, fles pakken, afrekenen en constant uit het raam de auto in de gaten houden. Maar goed, was beter dan met cosi naar binnen, want dat kost me een boel tijd. Ik zag daar trouwens ook die silly billys liggen, mooi, heb ik vast een adres waar ik ze kan halen tzt.

Vraagje nog, Driekus heeft na de fles regelmatig de hik en dan gaat ie soms ook spugen, niet veel ofzo, maar hij spuugt anders nooit. Is er nog een trucje om em snel van die hik af te helpen?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_75249622
flink boeren wilt hier het beste helpen tegen de hik, of huilen, of een speentje.
pi_75249726
Bar, Driekus kan juist heel goed alleen bezig zijn. We hebben zo'n kleed met van die bogen eraan waar speeltjes aan kunnen hangen. We hebben er nu 1 ding aan hangen, maar daar vermaakt ie zich al weken mee. En per keer ligt ie zo al gauw een half uur tot drie kwartier. Ik ga wel telkens kijken of ik zit ernaast (te fokken ) maar hij speelt echt zelf. Misschien is zo'n boogding ook voor jullie wat? In de box is het trouwens een mobile waar ie naar kijkt en dat houdt ie ook zo'n half uur vol.

[ Bericht 0% gewijzigd door mefke79 op 03-12-2009 16:21:49 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_75249889
we hebben hier 2 speelkleden, een mobiel in de box (daar houd hij het ongeveer 5 min in vol)
maar we moeten echt tegen Roy bezig zijn.
pi_75250113
Leander wil ook liever niet alleen spelen. Maar soms heeft ie echt even pech. Hij begint ook meestal na een minuut of 5 te zeuren maar als ik met Mikael bezig ben dan moet ie toch even wachten. Meestal als ie paar minuten gezeurd heeft dan speelt ie wel weer verder!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 3 december 2009 @ 16:45:42 #195
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75251663
Haai! Hoe is het hierzo met allen? Vicky, wat fijn dat je kleine dame niet meer terug hoeft, woohoo! En die foto, OMG, wát een scheet van een meid zeg Héérlijk!

Aoraki, wat jij schrijft over kunstvoeding vind ik precies zo, toen in het begin bij mij de BV niet lekker ging (i.v.m. vlakke tepels lukte aanleggen vaak niet en raakte Stef ongelooflijk gefrustreerd, en ik dus ook) heeft hij bijvoeding gehad en mijn enige gedachte daarbij was "het kan me niet schelen wát hij eet, áls hij maar eet!" en uiteindelijk is het inderdaad allemaal hardstikke goed gegaan

Kersjes en Troel, bluh @ werk zeg.. Als de duimen moeten draaien voor u beiden roept u maar!

Twinkly, hoe gaat het vandaag? Nog steeds happy happy joy joy met de Infacol?

Hier een lekker jankdagje, volgens mij is mijn kat ziek, maar om dit te onderzoeken moeten we een plasje van hem inleveren en dat is lastig, lief heeft geen rijbewijs, ik mag nog niet alleen weg en Stef mag nog niet naar buiten. Ik kan het dus niet wegbrengen, lief kan niet met me mee omdat Stef dan alleen is en ik maak me zorgen om dat gekke beest Daar komt dan nog bij dat Stef vanmorgen toch weer was afgevallen (gelukkig niet zo veel als hij gisteren was aangekomen, dus de VK vond het niet zo erg) en dat ik onder andere omstandigheden mijn ouders even in kon schakelen om ons te helpen met zieke kat en die andere dingen die lief ook nog moest, maar om eerlijk te zijn worden we volledig debiel van mijn moeder, ze is zo vreselijk opdringerig aanwezig.. Dus daar kunnen we beter even niks aan vragen, de eerste keer dat ik mijn eigen zoon aan stond te kleden trok ze hem zowat uit mijn handen om het van me over te nemen en ze grijpt elke kans om hier binnen te komen en zo lang mogelijk te blijven plakken.. Dikke bluh..
3!
pi_75251874
O jee Incantrix, heb je al een keer een goeie hint die kant opgemikt?
Dit gaat wel een beetje ver he?
Snap dat ze blij is met het kleine kereltje, maar ze moet papa en mama wel de kans geven om een gezinnetje te zijn.

Had vanmiddag de wvk aan de telefoon, en we proberen de pepti af te bouwen. Heeeeel langzaam...
We vervangen per dag van 1 fles 1 schepje pepti voor omneo.
Dat betekent dat hij over 5 dagen 1 hele fles omneo krijgt en 4 flessen pepti.
Maandag belt ze weer. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Hoop dat Lars er niet op reageert. Een zo normaal mogelijke voeding zou het allermooist zijn natuurlijk.
En men, een poepbroek vanmiddag....Lente zou er jaloers op zijn. Lars eronder, mama eronder....dus schoongemaakt en lekker afpoedelen in bad!
pi_75252055
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:55 schreef _Bar_ het volgende:
we hebben hier 2 speelkleden, een mobiel in de box (daar houd hij het ongeveer 5 min in vol)
maar we moeten echt tegen Roy bezig zijn.
Bar, Lotte wilde ook nooit alleen spelen, en nu hebben we zo'n babygym gekocht (nadat ze die in NL heel leuk vond). Daar kan ze namelijk zelf bij, itt de speelkleden met boog. Misschien dat dat een idee is?

Trixie, wat een vervelende dag voor jullie. Hopelijk gaat het al een beetje beter met de poes? Is er een mogelijkheid dat je kan praten met je moeder over hoe je je voelt? Wij hadden de eerste week een bezoekverbod ingesteld, dat was erg lekker moet ik zeggen, lekker met zn 3tjes wennen aan elkaar. Misschien een idee om alsnog te doen?
Lotte!
Noah!
pi_75252066
Incantrix, weet niet hoe de verstandhouding met haar is, maar kun je dit niet aangeven bij haar?
Onder het mom van ''ik weet dat je het hartstikke lief bedoelt allemaal, maar...." als je dit gewoon eerlijk vertellen kunt zal ze zich toch niet gepasseerd voelen, of denk je van wel?
Ik kan me zo levendig voorstellen dat je van zoiets erg kriegelig kan worden op den duur
En wat zielig v je kat, sowieso knap als je daarvan urine opvangen moet, mij is dat nog nooit gelukt (heb blaasgruis kat, al zn ''mannelijkheid'' is weggehaald en moet levenlang op dierenartsvoer, was echt kantje boord eind vorig jaar.)
Hopelijk lukt het je toch via iemand anders die even langs kan gaan bij de arts.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_75252233
Laat je moeder anders met de kat naar de dierenarts gaan, 2 vliegen in 1 klap
pi_75252361
Lastig Incantrix En inderdaad misschien is de tip van Karin handig?

Misschien handige tip: plas opvangen van de kat gaat zo heel eenvoudig: maak de kattenbak goed schoon, in plaats van korrels knip je wat vuilniszakken/plastic tassen in stukjes. (wel die van dik plastic gebruiken) en als de kat plast neemt plastic dit niet op en kan je het zo in een bakje gieten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')