abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75209248
Vicky, fijn dat jullie niet meer terug hoeven! Die Liga ziet er wel yummie uit!!!

Stiemie, heb je aandelen ofzo?

Karin, ik voel me je mee. Iris is naar oma even zien of we wat bij kunnen tanken zelf.
Fake it till you make it...
pi_75209322
Ha Nijna nee geen aandelen

Dubbel gevoel is dat he Karin. Ene kant soms best lekker om e-ven-tjes wat anders te kunnen doen, maar toch raar dat je kleintje er dan niet is
  woensdag 2 december 2009 @ 13:17:57 #153
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75209545
...........maar wel even lekker Karin! Veel plezier. Wij gaan ook zo naar papa's werk, komt Sinterklaasje langs.. We gaan niet voor Sint hoor, maar ben wel nieuwsgierig naar de collega's en de collega's naar de mannen
Hoe gaat het nu met Lars?
pi_75209794
Oh wat zielig voor Stef dat hij nou ook al krampjes heeft kusje erop! Hopelijk werkt de Infacol snel

Oeke is Kobus nu al weer bijna een half jaar wat een grote man al! Ik ga jullie missen in dit topic

Het lijkt wel of de Infacol werkt! Oeps, niet te hard roepen, wet van Fok! enzo... Vannacht ging heel goed, hij huilde alleen om de honger en omdat hij niet neergelegd wilde worden. Alleen gisteravond had hij even krampjes. Vanmorgen had hij ineens heel erge krampen na een halve voeding, waarschijnlijk omdat 's morgens de hoeveelheid melk hoger is en daardoor ook de voormelk (?). Toen heb ik hem een dubbele dosis gegeven en dat werkte na een half uur. Was wel heel zielig, ik had hem tegen mijn opgetrokken benen aangezet zodat hij zich niet kon overstrekken en hij keek me zo zielig recht in mijn ogen aan van "Mama ik heb zo'n pijn". Na de krampen heeft hij weer rustig gedronken en daarna wilde hij niet slapen. Toen heb ik hem meegenomen om zijn tas in te pakken omdat we zometeen naar het UWV moeten. Ik legde hem eventjes op het aankleedkussen en kreeg drie keer achter elkaar zo'n breedbekglimlach! Hij bleef heel aandachtig wakker aan het rondkijken dus toen heb ik hem op het speelkleed gelegd en hij vond het leuk! Hij trappelde enthousiast met zijn beentjes en had een tevreden glimlachje op zijn gezicht. Na een tijdje werd hij moe, toen heb ik hem eventjes aangelegd en even later lag hij voor pampus. Nu ligt hij al anderhalf uur te slapen op zijn buikje in de co-sleeper. Wow, wat een ander kind zo.

En ik weet nu ook wanneer hij "Ieuwe ieuwe ieuwe" zegt bij het zuigen en de borst weigert, dan heeft hij dus gewoon krampen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_75210153
Een voor Tess, juh niet meer terug! En Vicky, succes me wassen..
Karin, veel plezier met de Sint en jij ook Mikoxx
Nijna, bijtanken dan!
Stiemie, hebben jullie pas echt zo kort die maat 2 luiers? Wij zitten al in 3 nu. Maar daar komt misschien ook wel door de enorme poepluiers die we hier hebben, die gingen er altijd langs, dus vandaar al snel naar 3, absorbeert ietsje beter. Oja en geen pampers meer, de kruidvat bevalt hier tot nu toe goed.
Die sillybillys zijn vast niet bij de prenatal te krijgen, toch? Ik ga wel effe google'n
Driekus heeft van die mooie zootjes en officieel zouden ze tot 6 maanden moeten zijn. Ik deed ze net aan en volgens mij zijn ze al bijna te klein. We hebben echt een groeispurt hier en dan vooral in de lengte. Niet raar, papa en mama zijn ook lang, maar toch. Het kwetsbare, kleine babyachtige is er echt af.
Miss, hier gewoon laten staan hoor, geen probleem! En wat Huup zegt, pas goed op jezelf!
Huup, grappig dat ze wel dingen vastpakt, maar ze niet meer loslaat. Je zou zeggen dat dat dezelfde beweging is, maar dat snappen ze dan toch nog niet. Raar he, hoe een brein werkt. Hier komen we nog niet verder dan enthousiast meppen naar dingen die ie wil hebben en ze soms per ongeluk vastpakken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_75210517
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:41 schreef ymme het volgende:
Hier even een dubio-post

Ik hoor hier dus eigenlijk nog niet. Maar jullie kunnen mij hier wel antwoord op geven.
Ik heb laatst 6 pakken, pampers new born maat 1 gekregen (dat is tot 5 kilo).
Nu heb ik zojuist een groei echo gehad en daaruit bleek dat ons kind, boven het gemiddelde zat.
Schatting ongeveer 8 pond (dus 4 kilo).

Volgens mij heb ik nu dus veel te veel luiers maat 1
Of gebruik je zoveel luiers, dat deze de eerst (week, weken? Hoe lang doet een baby ongeveer over 1 kilo)wel opkomen.
Ivan was bij geboorte 10 pond en we zijn vrij gauw op maat 2 overgestapt, maar voor die tijd zijn er toch 3 pakken of zo doorheen gegaan van maat 1 (weliswaar niet van die reusachtige pakken). Ik vermoed dus dat je ze wel op zult krijgen, maar ik zou er zeker niet meer kopen.

Het blijft overigens een schatting, dus je kunt er niet zeker van zijn dat er een kind van 8 pond uit komt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 02-12-2009 14:00:00 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_75210539
Pff Miss, ik heb even terugezocht, wat een drama! Kan me voorstellen dat je boos bent!
Hij heeft zichzelf er het meeste mee natuurljk, maar sleept zo wel de hele familie erin mee.
Fijn dat Senna zo lekker bij je heeft gedronken gister, biedt jou op een of andere manier misschien ook wel weer troost met je allesie zo lekker bij je.

Hihi dat vastpakken, Lars had gister ineens een boekje in zijn hand, en hij keek ernaar alsof hij dacht: huh hoe komt dat ding hier nou, en wat is het in vredesnaam?

Twinkly, wat fijn dat de infacol lijkt te helpen. Zielig he, als ze je zo aankijken..."help!"

Mikoxx, veel plezier bij de Sint! Ben je wel lief geweest dit jaar?

Lars gaat een beetje op en af, ik vind hem nu nog niet zo ontspannen als hij wel geweest is.
Het is heel vervelend dat ik hem zoveel moet meeslepen om Meike overal heen te brengen. Dat brengt zijn hele regelmaat in de war. Tegen de tijd dat hij wil slapen moet Meike naar school. Dus dan moet hij mee, en huilt hij steeds maar in de maxicosi. Als we weer thuis zijn is hij er doorheen, wil niet meer slapen, en alleen maar bij me zijn. Dan mag hij even later de fles, en denkt hij lekker te kunnen gaan slapen, wat niet doorgaat want Meike moet ook weer worden opgehaald. Ik vind dit zo vervelend voor hem.
Meike zou wel met iemand mee kunnen naar de psz, maar dat wil ik voor haar weer niet, het is niet een meisje dat zo met iemand meegaat die ze niet zo goed kent.

We moeten hier aan de slag met het afbouwen van de pepti, moet nog even uitzoeken hoe we dat gaan aanpakken. Steeds 1 schepje vervangen voor Omneo dacht ik, maar hoe snel ga je dan naar 2 schepjes... bel de wvk maar even denk ik.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75210621
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:29 schreef Vicky het volgende:

[..]

niet denkik
of proberen met vanish of ossegal
Hier gaat alles met vlekken standaard in de biotex, daarna smeer ik de vlekken in met ossengal en vervolgens was ik op 60 graden. Het enige wat ik er niet uit heb gekregen zijn rode vlekken van een fruithapje in een wit slabbetje (gemaakt door mijn neefje ).
quote:
Op woensdag 2 december 2009 11:29 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Tip: koop niet te veel witte/ lichte kleding

O ja en schaf een paar silly Billyz aan
[ afbeelding ]
Hehe, precies. Dank voor de tip! Dat gaat me veel wasleed besparen.
pi_75210696
Bij Wibra hebben ze ook nog wel eens van die slabbetjes met mouwen eraan, die zijn ook handig.
pi_75210946
Wat fijn dat het helpt Twinkly! Xeentje leek ook ineens een heel andere baby toen ze Infacol kreeg. Echt heel fijn dat dat spul bestaat. Succes bij het UWV zo.

Ik las laatst in de babygids het volgende:
quote:
"Uit onderzoek is gebleken dat baby's communiceren met 5 woorden. Deze woorden zijn reflexen en hebben ze meegekregen bij de geboorte. Wanneer je als ouder niet naar deze reflexen luistert, verdwijnen ze na een maand of drie.

• Neh: "Ik heb honger" en gaat vaak samen met zuigen en sabbelen
  • Ohw: "Ik ben moe"
  • Heh: "Ik voel me ongemakkelijk". Je baby kan het dan koud of warm hebben of een natte luier.
  • Eair: "Ik doe een drukje". Je baby heeft last van krampjes.
  • Eh: "Ik moet een boertje"

Deze woordjes zitten in de beginfase van het huilen.
  • Ik ben erop gaan letten en het klopt nog ook

Ymme het is maar een schatting. Mijn meisje werd geschat op 6 a 7 pond en bleek uiteindelijk maar 2590 gram te wegen bij haar geboorte.
    Ze heeft nog steeds maat 1 luiers (2 maanden nu).
    Ze woog gisteren trouwens 4 kilo, mijlpaal

Miss wat een moeilijke situatie. Enerzijds is het logisch dat je ouders naar hem toe willen om hem te helpen, anderzijds heb jij je ouders ook nodig. Sterkte

Vicky wat superfijn dat Tess helemaal goed is gekeurd nu! Pak van je hart lijkt mij
    Die foto... Wat een pretletter!

Huub wat een geweldige foto met dat vindervoeden Die kleine voetjes en dat droppige jurkje
    We hebben Xeentje de eerste drie weken ook zo moeten voeden, in de hoop dat de borstvoeding op gang zou komen. Maar helaas. Ik heb het de afgelopen twee weken trouwens nog een keer geprobeerd op gang te krijgen. Ik dacht dat nu alles wat rustiger is geworden het misschien wel zou lukken. Gisteren heb ik de kolf weer teruggegeven, het is weer mislukt en dit keer moet ik het echt definitief opgeven.

Oeke wat een mooie mobiel is dat!
    Is Ko's handje inmiddels helemaal genezen?

Alle mama's die naar Sinterklaas gaan, veel plezier!
    pi_75211073
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 14:08 schreef Xenia het volgende:
    Ik las laatst in de babygids het volgende:
    [..]

Ik ben erop gaan letten en het klopt nog ook
    Verdomd! Ivan heeft alleen "neh" en "eair" in zijn vocabulaire, en heel soms "eh" (hij hoeft niet zo vaak te boeren). Dat "eair" is ook zo'n heel smerige kreun waarop regelmatig ongelooflijke scheten volgen.
    pi_75211613
    Ik zal er eens op letten die huiltjes!

Ohw ik ben vergeten te zeggen dat Cinababy in de tas zit, dat helpt hem echt met krampjes...maar ik wil niet bellen want stel dattie huilt....
    pi_75212333
    Karin kan je geen sms sturen?
    pi_75224956
    Ik heb mijn vriend even laten bellen, vanaf het werk.

Het was natuurlijk goed gegaan, hij had vanmiddag lekker geslapen, en mooi in het rond gekeken.
    Toen we hem kwamen halen hoorde ik hem buiten al huilen, maar goed, tussen 17 en 19 huilt hij thuis ook altijd, dus dat is niks bijzonders.
    Fijn dat het zo goed ging!

Hebben jullie babietjes ook een vast huiluurtje(s)?
    Zoals Lars dus, van 17 tot 19 uur, dan gaat er een fles in, en gaat hij lekker slapen...niks meer aan de hand.
    Tis altijd een beetje lastige timing, zo met het eten, maar goed, dat zal ook wel overgaan voordat hij naar de disco gaat.
    pi_75227589
    Pff beetje rare avond. De hele dag ging het supergoed met Esmee. Steeds zo'n uur/anderhalf uur op en dan was ze weer moe. Zonder een kik te geven in bed gelegd. Zelf in slaap gevallen en steeds zeker 3 uur geslapen. Totdat ze 's avonds om 6 uur weer naar bed ging. Huilen, huilen, huilen. Eruit gehaald en toen had ze ineens 38 graden. Dacht eerst dat het door het huilen kwam, maar na een uurtje was het nog steeds zo "hoog". Toch nog even opgehouden en gewacht en toen ineens weer 37,4

Net maar een flesje gegeven en naar bed gebracht, maar vind het toch een beetje eng dat ze daar nu zo alleen ligt...

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 02-12-2009 21:40:25 ]
    pi_75227643
    Ga je een paar keer extra kijken Stiemie.
    Maar wat een goeie dag zeg! Super hoor!!!
    pi_75229650
    Tess, wat ben je toch een lekkertje. En wat een goed ontslag!

Stiemie, ik heb er een besteld!
    Je aandelen zijn weer iets gestegen.

Fijn Twinkly, dat de infacol helpt. Die eerste maanden zijn echt pittig vond ik, vooral als de bv ook nog best een gevecht is maar wel iets is wat je graag wilt.
    Ken je ook de krampjeshouding? Niels met zijn rug tegen jouw borst houden, en je arm onder zijn knietjes doen, die omhoog brengen richting zijn kin, En met je andere hand over zijn buikje aaien.
    Sowieso, ook als hij ligt kun je zijn knietjes buigen en omhoog brengen, zijn bovenbenen op zijn buik leggen als het ware, dan duw je zachtjes en dan komen de scheetjes vrij.
    In de draagdoek is ook heel fijn voor krampjes, en dan lekker gaan zitten met hem.
    Ik ga jullie ook missen in dit topic.

Lastig Karin, dat je zo moet slepen met Lars voor je gevoel. Kun je zijn ritme niet proberen af te stellen met het schoolritme van Meike? Wel fijn dat het vandaag goed ging.
    Ko heeft niet echt een huiluurtje, wel is hij wat mopperig tussen 17.00-20.00. Tenminste als hij niet slaapt.
    Oja en om 5 uur in de ochtend heeft hij meestal een huil uurtje. Dan nemen we hem bij ons in bed.

Grappig Xenia, die huiltjes, ik heb er niet zo specifiek op gelet, maar slaap/verveling/honger kan ik wel herkennen bij Kobus.
    Zijn handje geneest erg goed. Het is nu nog roze maar dat zal ook verdwijnen, denk ik.
    Jammer dat de bv niet gelukt is, maar je hebt gedaan wat je kon en je meisje is het gelukkigst als jij ook lekker in je vel zit.

Hoe is het nu met Esmee? Hopelijk ligt ze lekker te slapen, en is haar temperatuur weer normaal.
    Meer dan een paar ochtendzoenen
    heb ik nood aan stoute schoenen.
    https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
    pi_75229994
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 22:20 schreef oeke het volgende:
    Hoe is het nu met Esmee? Hopelijk ligt ze lekker te slapen, en is haar temperatuur weer normaal.
    Ha ik ga toch maar eens kijken of ze aandelen verkopen!

En Esmee ligt inmiddels in bed. Maar echt rustig zit ik niet. Ga steeds maar even kijken. Had haar eerst op schoot liggen, maar dan sliep ze toch niet echt vast en werd ze steeds weer huilend wakker.
      woensdag 2 december 2009 @ 22:39:23 #169
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_75230459
    Heb vanavond voorlichting gehad van een diėtiste/lactatiekundige over (borst)voeding van baby.
    Ze noemde ook krampjes waarbij ze aangaf dat die het gevolg zijn van nog niet voldoende gerijpte darmpjes. Waarom baby's vooral 's avonds krampjes hebben? Dan hebben veel melksuikers van de gehele dag zich opgehoopt en daar krijgen ze krampjes van. Volgens haar had het niks te maken met wat je eet/drinkt.
    ter info c.q. steuntje in de rug
      woensdag 2 december 2009 @ 22:43:46 #170
    164686 _Bar_
    Carpe Diem
    pi_75230638
    Het gaat met ups en downs maar er komen heel langzaamaan steeds meer ups

Beterschap voor Esmee Stieme
    Kobus alweer bijna 6 maand sjonge wat gaat het snel !
    Niels en krampjes
    en hiep hiep voor Tess
    Lars

Be hoe gaat het met jou kleine grote beer?

Innepin hoe is het nu met Willow? nog van die rare huiltjes en temp schommelingen gehad?
    Miss Senna alweer wat rustiger?
    Herinnering is een vorm van ontmoeting.
    pi_75230790
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 22:39 schreef Asyniur het volgende:
    Heb vanavond voorlichting gehad van een diėtiste/lactatiekundige over (borst)voeding van baby.
    Ze noemde ook krampjes waarbij ze aangaf dat die het gevolg zijn van nog niet voldoende gerijpte darmpjes. Waarom baby's vooral 's avonds krampjes hebben? Dan hebben veel melksuikers van de gehele dag zich opgehoopt en daar krijgen ze krampjes van. Volgens haar had het niks te maken met wat je eet/drinkt.ter info c.q. steuntje in de rug
    Mijn lactatiekundige vertelde toen ook dat er zoveel verschillen zijn per land voor wat betreft krampjes veroorzakende middelen. In Amerika mogen vrouwen bv soms geen sla eten omdat dat krampjes zou veroorzaken. En hier bv weer geen knoflook terwijl dat in andere landen juist weer helemaal geen probleem is
      Moderator woensdag 2 december 2009 @ 22:51:12 #172
    5428 crew  miss_sly
    pi_75230978
    En mijn lk vertelde dan weer dat krampjes werkelijk zelden kwamen van iets dat de moeder gegeten had, behalve in het geval van een zware allergie bij de baby.

Fijn dat het steeds een beetje beter gaat, Bar
    Stiemie, naar dat Esmee ineens verhoging had. Gewoon lekker vaak eventjes kijken of ze nog lekker slaapt
    Tess ontslagen bij de ka
    voor het genezen handje van Ko en dat jullie ons topic bijna gaan verlaten.

Verder voor iedereen die het kan gebruiken, happy en verliefd is en mooie foto's enzo!

Met Senna gaat het een stuk beter, ze is vrijwel beter eigenlijk. Terwijl ik dat tik komt er weer eens een heel akelig hoestje uit haar kamertje, maar dat gebeurt gelukkig echt nog maar een heel enkel keertje op een dag.
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
      donderdag 3 december 2009 @ 08:08:48 #173
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_75236760
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 22:47 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Mijn lactatiekundige vertelde toen ook dat er zoveel verschillen zijn per land voor wat betreft krampjes veroorzakende middelen. In Amerika mogen vrouwen bv soms geen sla eten omdat dat krampjes zou veroorzaken. En hier bv weer geen knoflook terwijl dat in andere landen juist weer helemaal geen probleem is
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 22:51 schreef miss_sly het volgende:
    En mijn lk vertelde dan weer dat krampjes werkelijk zelden kwamen van iets dat de moeder gegeten had, behalve in het geval van een zware allergie bij de baby.
    Ja precies...
    Die krampjes zijn gewoon ten gevolge van onrijpe darmen in combinatie met opeenhoping van onverteerde melksuikers van de hele dag. Daarom zijn ze vaak 's avonds. Maar omdat wij 's avonds ook warm eten, hebben mensen de link gelegd dat het komt door wat je als moeder eet. Maar dat klopt dus helemaal niet.

En wisten jullie dat een pasgeboren baby een maagje heeft ter grootte van een kleine knikker (=ongeveer 5-7ml)? Na 3-4 dagen is het een grote knikker en na 8 dagen een pingpongballetje (=50ml).
    Vraag je je bijna af waarom je zoveel eten tegelijk in zo'n babietje moet stouwen...
    pi_75237112
    Jaaaaa hooor, die kleine is een nachtje uit logeren geweest. Pruttelde een keer om half 5, speen erin en om half 7 wilde ze NU een fles... .
    En gisteren overdag had ze ook al een keer 3 !!!!! uur geslapen achter elkaar.
    Ben benieuwd of ze dat thuis ook gaat doen dan... Ga haar zo weer ophalen.
    Fake it till you make it...
    pi_75237134
    He Oeke, moet je al bijna door naar het volgende topic? Jeetje wat gaat het snel, die kleine Ko alweer een halfjaar. Ik zal je missen hier, vind je altijd zo lief en op iedereen reagerend persoontje!

Hoe is Esmee de nacht doorgekomen Stiemie?

Miss, fijn dat Senna weer zo goed als beter is. Was wel even knokken he, een ziek kindje.

Bar, heerlijk om te lezen, dat er steeds meer ups komen bij Roy, eindelijk he, erg fijn voor jullie!

Vicky, wat een heerlijk smeermonster heb je, en goed dat je niet meer met Tess naar de kinderarts hoeft! Ik zal trouwens de verzendkosten van de pucka even overmaken...denk dr net aan!

Lars slaapt weer lekker door, had na de behandeling van de osteo weer een paar nachten dat hij een flesje wou snachts, en die krijgt hij ook als hij wakker wordt, maar nu is het weer lekker doorslapen. Laatste fles tegen 23.30 uur en dan horen we hem tegen 6.30 uur weer, dan ligt ie geluidjes te maken uhuhuh....LIEF!
    Hij is nu standaard zo'n anderhalf uur wakker en wil dan wel weer slapen.
    Mijn vriend haalt en brengt Meike vandaag naar oma, dan kan Lars gewoon zijn ritme volgen. Dan heb ik maar geen auto, als het droog is gaan we nog een eindje wandelen in de draagdoek.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')