Ivan was bij geboorte 10 pond en we zijn vrij gauw op maat 2 overgestapt, maar voor die tijd zijn er toch 3 pakken of zo doorheen gegaan van maat 1 (weliswaar niet van die reusachtige pakken). Ik vermoed dus dat je ze wel op zult krijgen, maar ik zou er zeker niet meer kopen.quote:Op woensdag 2 december 2009 11:41 schreef ymme het volgende:
Hier even een dubio-post
Ik hoor hier dus eigenlijk nog niet. Maar jullie kunnen mij hier wel antwoord op geven.
Ik heb laatst 6 pakken, pampers new born maat 1 gekregen (dat is tot 5 kilo).
Nu heb ik zojuist een groei echo gehad en daaruit bleek dat ons kind, boven het gemiddelde zat.
Schatting ongeveer 8 pond (dus 4 kilo).
Volgens mij heb ik nu dus veel te veel luiers maat 1
Of gebruik je zoveel luiers, dat deze de eerst (week, weken? Hoe lang doet een baby ongeveer over 1 kilo)wel opkomen.
Hier gaat alles met vlekken standaard in de biotex, daarna smeer ik de vlekken in met ossengal en vervolgens was ik op 60 graden. Het enige wat ik er niet uit heb gekregen zijn rode vlekken van een fruithapje in een wit slabbetje (gemaakt door mijn neefjequote:Op woensdag 2 december 2009 11:29 schreef Vicky het volgende:
[..]
niet denkik
of proberen met vanish of ossegal
Hehe, precies. Dank voor de tip! Dat gaat me veel wasleed besparen.quote:Op woensdag 2 december 2009 11:29 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Tip: koop niet te veel witte/ lichte kleding![]()
O ja en schaf een paar silly Billyz aan![]()
[ afbeelding ]
Ik ben erop gaan letten en het klopt nog ookquote:"Uit onderzoek is gebleken dat baby's communiceren met 5 woorden. Deze woorden zijn reflexen en hebben ze meegekregen bij de geboorte. Wanneer je als ouder niet naar deze reflexen luistert, verdwijnen ze na een maand of drie.Neh: "Ik heb honger" en gaat vaak samen met zuigen en sabbelen Ohw: "Ik ben moe" Heh: "Ik voel me ongemakkelijk". Je baby kan het dan koud of warm hebben of een natte luier. Eair: "Ik doe een drukje". Je baby heeft last van krampjes. Eh: "Ik moet een boertje"
Deze woordjes zitten in de beginfase van het huilen.
Verdomd!quote:Op woensdag 2 december 2009 14:08 schreef Xenia het volgende:
Ik las laatst in de babygids het volgende:
[..]
Ik ben erop gaan letten en het klopt nog ook![]()
quote:Op woensdag 2 december 2009 22:20 schreef oeke het volgende:
Hoe is het nu met Esmee? Hopelijk ligt ze lekker te slapen, en is haar temperatuur weer normaal.
Mijn lactatiekundige vertelde toen ook dat er zoveel verschillen zijn per land voor wat betreft krampjes veroorzakende middelen. In Amerika mogen vrouwen bv soms geen sla eten omdat dat krampjes zou veroorzaken. En hier bv weer geen knoflook terwijl dat in andere landen juist weer helemaal geen probleem isquote:Op woensdag 2 december 2009 22:39 schreef Asyniur het volgende:
Heb vanavond voorlichting gehad van een diėtiste/lactatiekundige over (borst)voeding van baby.
Ze noemde ook krampjes waarbij ze aangaf dat die het gevolg zijn van nog niet voldoende gerijpte darmpjes. Waarom baby's vooral 's avonds krampjes hebben? Dan hebben veel melksuikers van de gehele dag zich opgehoopt en daar krijgen ze krampjes van. Volgens haar had het niks te maken met wat je eet/drinkt.ter info c.q. steuntje in de rug
quote:Op woensdag 2 december 2009 22:47 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Mijn lactatiekundige vertelde toen ook dat er zoveel verschillen zijn per land voor wat betreft krampjes veroorzakende middelen. In Amerika mogen vrouwen bv soms geen sla eten omdat dat krampjes zou veroorzaken. En hier bv weer geen knoflook terwijl dat in andere landen juist weer helemaal geen probleem is
Ja precies...quote:Op woensdag 2 december 2009 22:51 schreef miss_sly het volgende:
En mijn lk vertelde dan weer dat krampjes werkelijk zelden kwamen van iets dat de moeder gegeten had, behalve in het geval van een zware allergie bij de baby.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |