abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 november 2009 @ 20:24:01 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_75120472
Protest aantekenen tegen de TT mag onderbouwd bij de modjes in Feedback .

Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)

Poll: Wat is de beste ST serie?
  • TOS
  • TNG
  • DS9
  • VOY
  • ENT
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    Poll: Wie is de beste captain?
  • Kirk
  • Picard
  • Sisko
  • Janeway
  • Archer
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    Poll: Welke serie zag je het eerst?
  • TOS
  • TNG
  • DS9
  • VOY
  • ENT
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    Poll: Hoe oud ben je?
  • Jonger dan 20
  • Tussen 20-30
  • Ouder dan 30
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    Poll: Wat is je geslacht?
  • Vrouw
  • Man
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier

    [ Bericht 22% gewijzigd door Seven. op 30-11-2009 14:58:54 (Polls toegevoegd) ]
  • Resistance is futile.
      zondag 29 november 2009 @ 20:24:33 #2
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75120502
    Ik kón het gewoon niet laten.
    Resistance is futile.
    pi_75120698
    de reeks met Picard was het best.
    I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
    I write erotic novels for children.
      zondag 29 november 2009 @ 20:30:22 #4
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75120766
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:28 schreef UncleErnie het volgende:
    de reeks met Picard was het best.
    Nietes, het staat toch in de TT?
    Resistance is futile.
      Boks-Chick zondag 29 november 2009 @ 20:30:50 #5
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_75120800
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:28 schreef UncleErnie het volgende:
    de reeks met Picard was het best.
    op de laatste twee seizoenen na ben ik het met je eens. De laatste twee seizoenen vond ik het wel heel erg moraliserend worden.
    lolwut
    pi_75120889
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:30 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Nietes, het staat toch in de TT?
    Maar BrandX is het met mij eens. Daarbij ben ik het ook met jou eens, BrandX. Maar ik heb de neiging enkel het best van een serie te herinneren. De slechte seizoenen vergeet ik dus
    I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
    I write erotic novels for children.
      zondag 29 november 2009 @ 20:33:23 #7
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75120962
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:30 schreef BrandX het volgende:

    [..]

    op de laatste twee seizoenen na ben ik het met je eens. De laatste twee seizoenen vond ik het wel heel erg moraliserend worden.
    BrandX, wat doe je?
    Resistance is futile.
      zondag 29 november 2009 @ 20:34:04 #8
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75121006
    Anyways, ik ga weer verder met DS9. Ik kijk nu gemiddeld 3 afleveringen per dag.
    Resistance is futile.
    pi_75121019
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:28 schreef UncleErnie het volgende:
    de reeks met Picard was het best.
    Eens. Ben nu bezig met seizoen 5 van TNG.
    In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
    How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
      Boks-Chick zondag 29 november 2009 @ 20:34:41 #10
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_75121046
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:33 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    BrandX, wat doe je?
    Ik vond VOY ook erg leuk hoor, maar when it comes down to it, vond ik STNG net effe leuker.
    lolwut
      Boks-Chick zondag 29 november 2009 @ 20:35:26 #11
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_75121090
    oh en picard is gewoon super om naar te kijken. In X-men vind ik hem ook geweldig
    lolwut
      zondag 29 november 2009 @ 20:35:27 #12
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75121092
    Hey, steeds meer dames in dit topic!
    Resistance is futile.
      zondag 29 november 2009 @ 20:36:29 #13
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75121147
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:35 schreef BrandX het volgende:
    oh en picard is gewoon super om naar te kijken. In X-men vind ik hem ook geweldig
    Ja. . In het vorige topic kwam de stem van Sisko trouwens ook naar voren. Kun je je voorstellen dat zo iemand 's morgens zachtjes in je oren 'good morning' zegt?
    Resistance is futile.
    pi_75121162
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:35 schreef Seven. het volgende:
    Hey, steeds meer dames in dit topic!
    Hé!
    I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
    I write erotic novels for children.
      Boks-Chick zondag 29 november 2009 @ 20:39:16 #15
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_75121299
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:36 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Ja. . In het vorige topic kwam de stem van Sisko trouwens ook naar voren. Kun je je voorstellen dat zo iemand 's morgens zachtjes in je oren 'good morning' zegt?
    wie biedt?
    lolwut
      zondag 29 november 2009 @ 20:44:33 #16
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75121581
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 20:39 schreef BrandX het volgende:

    [..]

    wie biedt?
    En dan een kusje op je oor, nog even spoonen . Beetje uitslapen en dan wéér wakker worden door Sisko die je een ontbijtje op bed brengt. .

    En toen kwam Jake binnenvallen . Hoewel, Dax mag dit alles óók bij mij doen. Seven... Nah, lekker wijf maar er moet wel een beetje genegenheid bij komen kijken.
    Resistance is futile.
      zondag 29 november 2009 @ 21:01:01 #17
    44552 Black_Ninja
    Ninja's bestaan!
    pi_75122586
    kan iemand mij uitleggen wat er nou eigenlijk mis is met enterprise?
    Domo Arigato!
      Boks-Chick zondag 29 november 2009 @ 21:01:43 #18
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_75122621
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 21:01 schreef Black_Ninja het volgende:
    kan iemand mij uitleggen wat er nou eigenlijk mis is met enterprise?
    Wat mij betreft niets. Ik baal nog steeds dat die serie gestopt is. Vond het spannend, onderhoudend en toffe personages.
    lolwut
      zondag 29 november 2009 @ 21:04:56 #19
    44552 Black_Ninja
    Ninja's bestaan!
    pi_75122802
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 21:01 schreef BrandX het volgende:

    [..]

    Wat mij betreft niets. Ik baal nog steeds dat die serie gestopt is. Vond het spannend, onderhoudend en toffe personages.
    Dan ligt het dus niet aan mij

    Heb ze zo'n beetje allemaal nu wel gezien maar zit nu ook weer naar wat afleveringen te kijken
    Domo Arigato!
      zondag 29 november 2009 @ 21:12:39 #20
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_75123236
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 21:01 schreef Black_Ninja het volgende:
    kan iemand mij uitleggen wat er nou eigenlijk mis is met enterprise?
    helemaal niets. Misschien hooguit wat kleine dingetjes. Goed ook dat ze probeerde bepaalde verhaallijnen die inconsequent waren in de verschillende series probeerde recht te breien.
    We were to understand there would be pie and punch?
    pi_75123386
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 21:01 schreef Black_Ninja het volgende:
    kan iemand mij uitleggen wat er nou eigenlijk mis is met enterprise?
    De temporal cold war, voor de rest vond ik het wel goed.
    pi_75123415
    Leugens in de TT, star trek next generation is veel beter. VOY is voor niet trekkies misschien wel toegankelijker maar zeker niet beter.
    ijs_beer fan!
    pi_75124385
    tvp en ff m'n eigen youtube ST filmpje spammen

      zondag 29 november 2009 @ 21:35:58 #24
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75124619
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 21:16 schreef NanKing het volgende:
    Leugens in de TT, star trek next generation is veel beter. VOY is voor niet trekkies misschien wel toegankelijker maar zeker niet beter.
    Resistance is futile.
      zondag 29 november 2009 @ 21:37:39 #25
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75124709
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 21:31 schreef STING het volgende:
    tvp en ff m'n eigen youtube ST filmpje spammen



    Dit is de eerste stap. Stap 2 is dat je in je eigen kelder een studio na gaat bouwen en scenes na gaat spelen. Stap 3 is je eigen Star Trek film.
    Resistance is futile.
    pi_75124802
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 21:37 schreef Seven. het volgende:

    [..]



    Dit is de eerste stap. Stap 2 is dat je in je eigen kelder een studio na gaat bouwen en scenes na gaat spelen. Stap 3 is je eigen Star Trek film.
    Ik heb geen kelder
    pi_75124878
    Toch bestaan er wel leuke hobbyisten films, waar ze ook verschillende series elkaar laten ontmoeten

      Boks-Chick zondag 29 november 2009 @ 21:41:06 #28
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_75124923
    er was een user die een Star Trek youtube fimpje had gemaakt met enterprise en de muziek van Muse - sing for absolution eronder, heel gaaf gemaakt was die! ff kjken of ik hem kan vinden
    lolwut
    pi_75125017
    Dit vind ik trouwens een van de mooiste Star Trek tributes
    Oh wacht, om ff in Seven haar termen te praten, Dit IS de beste Star Trek tribute


    pi_75125135
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 21:16 schreef NanKing het volgende:
    Leugens in de TT, star trek next generation is veel beter.
      Boks-Chick zondag 29 november 2009 @ 21:45:26 #31
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_75125185
    kan het niet vinden stond volgens mij ook niet op youtube, maar op zijn eigen site, nu ik er over na denk. Was wel een user van hier.
    lolwut
    pi_75125717
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 21:42 schreef STING het volgende:
    Dit vind ik trouwens een van de mooiste Star Trek tributes
    Oh wacht, om ff in Seven haar termen te praten, Dit IS de beste Star Trek tribute



    Idd wel aardig, maar Seven kan 'm niet kijken. Zitten hier en daar wat spoilers in.
    pi_75126155
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 21:42 schreef STING het volgende:
    Dit vind ik trouwens een van de mooiste Star Trek tributes
    Oh wacht, om ff in Seven haar termen te praten, Dit IS de beste Star Trek tribute




    Met de muziek uit een van de allerbeste aflevering van TNG.
    pi_75126938
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 21:01 schreef Black_Ninja het volgende:
    kan iemand mij uitleggen wat er nou eigenlijk mis is met enterprise?

    De eerste twee seizoenen spraken niet aan met die temporal cold war. De bad guys waren gewoon te onbekend, zoals veel aliens die je zag. In de latere seizoenen is de kwaliteit trouwens flink vooruit gegaan, maar het was al te laat. Daarnaast was er eigenlijk een overkill aan Star Trek geweest. DS9 en VOY overlapten elkaar samen met enkele bioscoopfilms. Ook wilden veel fans niet terug in de tijd. Star Trek is altijd over de toekomst gegaan, over een verre toekomst. Ik ben heel benieuwd of er ooit nog een nieuwe serie komt.
      maandag 30 november 2009 @ 00:49:20 #35
    176873 marcel-o
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_75132002
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 21:01 schreef Black_Ninja het volgende:
    kan iemand mij uitleggen wat er nou eigenlijk mis is met enterprise?
    Enterprice met de Xindi meesterlijk seizoen
    de rest van de serie was niet zoveel aan
    Voor de rest: Voyager
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
      maandag 30 november 2009 @ 01:47:20 #36
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75132701
    Ze zijn allemáál goed. Discussie is zinloos.

    Voyager was goed in het wij vs hunniegevoel, DS9 was goed in het duistere en TNG was natuurlijk de rode draad.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_75135338
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 01:47 schreef GasTurbine het volgende:
    Ze zijn allemáál goed. Discussie is zinloos.
    Discussie over wat het beste is, is inderdaad futilezinloos, aangezien over smaak simpelweg niet te twisten valt
    quote:
    Voyager was goed in het wij vs hunniegevoel, DS9 was goed in het duistere en TNG was natuurlijk de rode draad.
    TNG en de rode draad?
    Van alle series was TNG juist heel episodical, met een minimale story-arc.
    Bij DS9 komt dit wel sterk naar voren. Dit vind ik dan ook een groot pluspunt.
    Voyager zit er een beetje tussenin.
    pi_75138020
    VOY is zeker niet de beste serie, dat was DS9, puur vanwege karakterontwikkeling en storyline die duidelijk veel beter en uitgebreider zijn dan bij VOY (wat overigens zeker niet slecht was, behoudens een paar afl. uit met name seizoen 1 en 2).

    Echter TNG (niet de eerste seizoenen) was het meest "Star Trek": ontdekken, enge dingen tegenkomen, mysteries in de ruimte etc.: avontuur!

    Toch blijft m'n favoriet DS9. Heerlijke sfeer. Het voelt gewoon alsof je er bent en alsof het echt bestaat, zo goed is het neergezet. Bij TNG en vooral VOY is dat een stuk minder...
    Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
      maandag 30 november 2009 @ 12:14:05 #39
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75138891
    En ziedaar, een stelling in de TT en direct nieuwe posters.
    Resistance is futile.
    pi_75139101
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 12:14 schreef Seven. het volgende:
    En ziedaar, een stelling in de TT en direct nieuwe posters.
    Liever een kwalitatieve discussie met weinig mensen dan een zinloze discussie met veel mensen.
      maandag 30 november 2009 @ 12:55:37 #41
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75139886
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 12:20 schreef STING het volgende:

    [..]

    Liever een kwalitatieve discussie met weinig mensen dan een zinloze discussie met veel mensen.
    Ik vind deze discussie behoorlijk zinvol tot nu toe. Ook wel overtuigende argumenten gehoord. Ik zal vanavond eens een poll maken.
    Resistance is futile.
    pi_75140923
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 12:20 schreef STING het volgende:

    [..]

    Liever een kwalitatieve discussie met weinig mensen dan een zinloze discussie met veel mensen.

    Bepaalde stellingen over bijvoorbeeld de kwaliteit van een serie kunnen je zelf ook aan het denken zetten over die serie.

    Ik hoopte bijvoorbeeld dat mijn opmerking "DS9 is de beste serie maar TNG is de beste Star Trek" wel wat los zou maken.

    Een forum is er verder toch om te discussiëren?
    Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
    pi_75140959
    Deep sleep nine, ja .

    Of doelde je op andere reacties?
    ijs_beer fan!
    pi_75141446
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 13:31 schreef Sorcerer8472 het volgende:

    [..]

    Bepaalde stellingen over bijvoorbeeld de kwaliteit van een serie kunnen je zelf ook aan het denken zetten over die serie.

    Ik hoopte bijvoorbeeld dat mijn opmerking "DS9 is de beste serie maar TNG is de beste Star Trek" wel wat los zou maken.

    Een forum is er verder toch om te discussiëren?


    Achteraf gezien zou je kunnen stellen dat DS9 de blauwdruk is van Battlestar Galactica. Ze zijn beide erg donker en wat meer real life, qua karakterontwikkeling.
      maandag 30 november 2009 @ 14:05:56 #45
    69357 R-Mon
    jong en dynamisch
    pi_75142139
    DS9 heeft de beste battles





    Alhoewel VOY ook een goeie heeft



    tjokvol spoilers natuurlijk
    <tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
      maandag 30 november 2009 @ 14:50:20 #46
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75143599
    Zie OP voor polls.

    [ Bericht 66% gewijzigd door Seven. op 30-11-2009 14:59:29 ]
    Resistance is futile.
      maandag 30 november 2009 @ 14:51:20 #47
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75143641
    Oh, wacht. Even aanpassen .
    Resistance is futile.
    pi_75143686
    Goede poll
    ijs_beer fan!
      maandag 30 november 2009 @ 14:54:21 #49
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_75143756
    DS9 was echt "as the world turns" in space, zeker de eerste seizoenen . Dat gejank met die O'brian en zijn mokkel, tief toch op met me .

    TNG en VOY zijn sterk, ENT beviel me ook wel. TOS vind ik te knullig om naar te kijken, bite me puristen .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_75143829
    * NanKing bites.

    TOS is wel grappig maar echt serieus neem ik 't ook niet
    ijs_beer fan!
      maandag 30 november 2009 @ 14:57:56 #51
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75143894
    Nou, stemmen maar!
    Resistance is futile.
      maandag 30 november 2009 @ 15:00:30 #52
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_75143981
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 14:56 schreef NanKing het volgende:
    * NanKing bites.

    TOS is wel grappig maar echt serieus neem ik 't ook niet
    Nee, het is echt gewoon te gedateerd. natuurlijk heb ik er wel op de een of andere manier "respect" voor, maar ik ga er toch echt niet naar kijken .

    Ik vind de eerste seizoenen van TNG al behoorlijk gedateerd overkomen . Maar die gaan nog wel .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_75144081
    Heb je de films wel gezien? Of vond je de eerste paar films ook niks .

    Ik vind TOS vooral wel grappig om te zien omdat je een beetje kunt kijken wat er nu allemaal 'uitgekomen' is en natuurlijk om Spock .
    ijs_beer fan!
      maandag 30 november 2009 @ 15:04:21 #54
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_75144134
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 15:02 schreef NanKing het volgende:
    Heb je de films wel gezien? Of vond je de eerste paar films ook niks .

    Ik vind TOS vooral wel grappig om te zien omdat je een beetje kunt kijken wat er nu allemaal 'uitgekomen' is en natuurlijk om Spock .
    Films zijn wel redelijk te doen nog .

    ja, maar er is in de loop van de jaren zoveel bijgekomen wat er toen gebeurd is .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_75144862
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 13:31 schreef Sorcerer8472 het volgende:

    [..]

    Bepaalde stellingen over bijvoorbeeld de kwaliteit van een serie kunnen je zelf ook aan het denken zetten over die serie.

    Ik hoopte bijvoorbeeld dat mijn opmerking "DS9 is de beste serie maar TNG is de beste Star Trek" wel wat los zou maken.

    Een forum is er verder toch om te discussiëren?
    Tuurlijk is een forum voor het voeren van discussies, maar een discussie over "cola is lekkerder dan fanta" is natuurlijk zinloos, net zoals wat het "beste" is. Een discussie over special effects of acteerwerk is natuurlijk wat anders, daar kun je nog discussieren over feiten en ligt het een stuk minder aan persoonlijke smaak.
      maandag 30 november 2009 @ 15:31:10 #56
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75145091
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 15:24 schreef STING het volgende:

    [..]

    Tuurlijk is een forum voor het voeren van discussies, maar een discussie over "cola is lekkerder dan fanta" is natuurlijk zinloos, net zoals wat het "beste" is. Een discussie over special effects of acteerwerk is natuurlijk wat anders, daar kun je nog discussieren over feiten en ligt het een stuk minder aan persoonlijke smaak.
    Ja, maar cola ís ook lekkerder dan Fanta.
    Resistance is futile.
    pi_75145186
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 15:31 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Ja, maar cola ís ook lekkerder dan Fanta.
    Eens. Slotje
      maandag 30 november 2009 @ 15:34:22 #58
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75145209
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 15:33 schreef STING het volgende:

    [..]

    Eens. Slotje
    Niet voor je op ALLE polls gestemd hebt in de OP.
    Resistance is futile.
    pi_75145314
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 15:34 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Niet voor je op ALLE polls gestemd hebt in de OP.
    Maak ik zelf nog wel uit, mevr. tertiary adjunct of unimatrix 01.
      maandag 30 november 2009 @ 15:38:01 #60
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75145334
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 15:37 schreef STING het volgende:

    [..]

    Maak ik zelf nog wel uit, mevr. tertiary adjunct of unimatrix 01.
    Mot ik je assemeleruh?
    Resistance is futile.
    pi_75145389
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 15:38 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Mot ik je assemeleruh?
    Assimilate this!
      maandag 30 november 2009 @ 15:40:59 #62
    259412 Seven.of.Nine
    Seven volstaat. :*
    pi_75145444
    We are Borg. Your biological and technological distinctiveness will be added to our own. You will be assimilated. Resistance is futile.
    Resistance is futile
      maandag 30 november 2009 @ 15:41:36 #63
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75145462
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 15:40 schreef Seven.of.Nine het volgende:
    We are Borg. Your biological and technological distinctiveness will be added to our own. You will be assimilated. Resistance is futile.
    Resistance is futile.
      maandag 30 november 2009 @ 15:43:16 #64
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75145514
    Idee voor een nieuwe serie is een gigantische oorlog tussen de Borg en de Federation. En dan vanuit verschillende basissen, zodat het meer uit admirals en captainsoogpunt geschreven wordt. En dan moeten kiezen tussen assimilatie of deelnemen aan de Dominion of zo.
    Resistance is futile.
      maandag 30 november 2009 @ 15:44:23 #65
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75145559
    Dus dan heb je Starfleet Headquarters, een oorlogsschip, een Space station, een paar wormholes. Cardassians die ineens vriendjes worden met Federation en Klingons etc.
    Resistance is futile.
      maandag 30 november 2009 @ 15:48:44 #66
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75145720
    De machtsbalans in de 4 kwadranten volledig verstoord of zoiets.
    Resistance is futile.
    pi_75145817
    Mijn vriendin is trouwens een uberstartreknerd, ze heeft een tattoo met idic teken .
    ijs_beer fan!
      maandag 30 november 2009 @ 15:51:31 #68
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75145842
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 15:50 schreef NanKing het volgende:
    Mijn vriendin is trouwens een uberstartreknerd, ze heeft een tattoo met idic teken .
    Foto? Wat is dat teken?
    Resistance is futile.
      maandag 30 november 2009 @ 15:52:19 #69
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75145873


    Zoiets?
    Resistance is futile.
      maandag 30 november 2009 @ 15:53:04 #70
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75145895
    Ghe, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die een dikke tattoo van één van de schepen op hun rug hebben of zo.
    Resistance is futile.
    pi_75145918
    quote:
    he Vulcan IDIC is an abbreviation for Infinite Diversity in Infinite Combinations, the basis of Vulcan philosophy, celebrating the vast array of variables in the universe. In the Vulcan language, the term for IDIC is Kol-Ut-Shan. (VOY: "Gravity")
    IDIC symbols were in use at least as early as the 4th century AD, as one appeared on Surak's katric ark. (ENT: "The Forge")
    In 2154, T'Les smuggled a holographic map to her daughter T'Pol inside an IDIC medallion pendant. (ENT: "The Forge")
    On formal occasions, Spock wore his IDIC medallion (in pin form) as part of his dress uniform. During a dinner function aboard the Enterprise, Dr. Miranda Jones had noticed Spock's Vulcan IDIC pin on his dress uniform. She inquired if it was to serve as a reminder to Jones that as a Vulcan, Spock could mind-link with the Medusans far better than she could. Spock noted, on the contrary, that he donned it to honor Dr. Jones and her achievements. (TOS: "Is There in Truth No Beauty?")


    Solok sporting Logicians teamwear
    Vulcan IDIC pins were considered collectible merchandise in the retail markets of the 24th century, not easily acquired in the Bajor sector. In late 2370, Quark listed Vulcan IDIC pins as plausible items that he could sell over the monitors on board of Deep Space 9 if given permission by Commander Benjamin Sisko. Including IDIC pins, other collectibles Quark listed that he could sell at a significant discount included Andorian jewelry and Bolian crystalsteel. (DS9: "The Jem'Hadar")
    The Logicians, an all Vulcan baseball team formed from members of the crew of USS T'Kumbra, featured the Vulcan IDIC on their ball caps. (DS9: "Take Me Out to the Holosuite")
    edit Background


    The IDIC on Surak's katric ark
    The invention of the IDIC by Gene Roddenberry was rumored to have caused friction between him and Leonard Nimoy, who saw it as a cheap ploy to sell replica merchandise to fans.
    In the IDIC seen from the 4th century, the triangle portion is perfectly vertical and elongated, in contrast to the angle it is displayed at in the 22nd century forward. This may lend credence to the fan theory that the triangle represents the peak of Mount Seleya with the large circle depicting Vulcan's sun (which may be 40 Eridani A) behind it.
    A wall decoration displayed in the Vulcan High Command in "Awakening" and "Kir'Shara" was sold in the It's A Wrap! auctions. The image, resembling a vertical IDIC, had the auction description "the panels form an image of the sun rising over Mount Seleya". [1]


    maar dan gewoon zwart
    ijs_beer fan!
    pi_75145929
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 15:52 schreef Seven. het volgende:
    [ afbeelding ]

    Zoiets?
    Yup maar dan wel mooier en meer 3D .
    ijs_beer fan!
      maandag 30 november 2009 @ 15:56:27 #73
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75145997
    Best tof eigenlijk . Al zou ik nooit iets Vulcans laten tattooëren. Misschien een combadge op mijn tiet of zo.
    Resistance is futile.
    pi_75153037
    Misschien zou de volgende serie over een ander ras moeten gaan. Mischien over de Klingons.
    pi_75154493
    Toch jammer dat jullie zo neerkijken op TOS.
    OK, het is niet meer van deze tijd, maar indertijd in de sixties heb ik er met open mond naar gekeken; het was voor die tijd echt heel wat!. En het is en blijft de 'root of it all'.

    En toen ik de nieuwe film zag, dacht ik wel 'oh ik moet al die ouwe afleveringen weer een keer terugzien'* (gelukkig heb ik ze allemaal). Juist om goed te zien hoe goed ze geprobeerd hebben om trouw te blijven aan het echte Trek gevoel en aan de karakters.

    Dus een beetje meer 'eerbied' voor good old TOS mag wel wat mij betreft , als trekker van het 1e uur (en nog een vrouw ook)
      maandag 30 november 2009 @ 19:17:31 #76
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75154886
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 18:40 schreef YellowBlacks het volgende:
    Misschien zou de volgende serie over een ander ras moeten gaan. Mischien over de Klingons.
    Wordt lastig identificeren voor mensen. Dit idee zou het nooit halen in de praktijk.
    Resistance is futile.
      maandag 30 november 2009 @ 19:18:21 #77
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75154937
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 19:10 schreef idic het volgende:
    Toch jammer dat jullie zo neerkijken op TOS.
    OK, het is niet meer van deze tijd, maar indertijd in de sixties heb ik er met open mond naar gekeken; het was voor die tijd echt heel wat!. En het is en blijft de 'root of it all'.

    En toen ik de nieuwe film zag, dacht ik wel 'oh ik moet al die ouwe afleveringen weer een keer terugzien'* (gelukkig heb ik ze allemaal). Juist om goed te zien hoe goed ze geprobeerd hebben om trouw te blijven aan het echte Trek gevoel en aan de karakters.

    Dus een beetje meer 'eerbied' voor good old TOS mag wel wat mij betreft , als trekker van het 1e uur (en nog een vrouw ook)
    U heeft gelijk , maar toch is TOS gewoon te gedateerd om nog veel waarde te hebben in deze tijden. Over 20 jaar weer of zo.
    Resistance is futile.
    pi_75156162
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 19:17 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Wordt lastig identificeren voor mensen. Dit idee zou het nooit halen in de praktijk.
    Klopt. Je zal dan telkens andere verhalen krijgen. Zo is het lstig om mensen aan de serie te binden.

    Ze kunnen natuurlijk wel een serie maken over time travel.
    pi_75157052
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 19:40 schreef YellowBlacks het volgende:
    Ze kunnen natuurlijk wel een serie maken over time travel.
    Oh please god no, no more time travel
      maandag 30 november 2009 @ 20:00:49 #80
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75157116
    Er worden een paar typische karakters uitbelicht in een rustige atmosfeer bij starfleet, op Kronos, bij de Dominion en bij de Romulans. Hell, zelfs de Kazon misschien.

    Hierna komen er van alle uithoeken van het universum distress signals. Eén der buitenste outposts van starfleet wordt vernietigd door een armada van verschillende, nieuwe rassen. De diplomatieke interactie tussen de volkeren staat vooral centraal. Starfleet, de Klingons en de Romulans mobiliseren en stellen een gezamelijke vloot samen die naar de rand van de melkweg een grootscheepse aanval uitvoeren. Hier blijkt dat de nieuwe rassen geen kwaad in de zin hebben. Het zijn vluchtelingen uit het Andromedastelsel. (s01e01) Ze hebben hun huis en haard verlaten en willen nu in de Melkweg wonen, en samen met de oorspronkelijke bewoners zich wapenen tegen de onvermijdelijke inval van de vijand der vijanden. (s01e02 t/m 08) Die vijand is een kruising tussen Species 8472, vijandige Caretakers en de borg. (of iets wat even sterk is) Samen met de nieuwe rassen die zich infiltreren binnen de bestaande hiërarchieën wordt er een verdedigingsplan gemaakt en elk pietlutterig planeetje in de melkweg waar ooit aandacht aan is besteedt in ENT, TNG, TOS, DS9 en VOY wordt bij de Federation gevoegd. (s01e08 t/m e10) Maar met de rassen die aan zijn komen zetten is te onvoorzichtig gehandeld en er ontstaan meningsverschillen. Er ontstaat een burgeroorlog binnen de federation van alle melkwegcivilizaties met 2 strijdende kampen. Het blijkt dat de gemeenschappelijke vijand geinfiltreerd is in alle civilizaties van belang, waarna onze hoofdpersonen dat complot bloot leggen. (s01e10 t/m season finale )
    In seizoen 2 maken we pas echt kennis met de vijand (hierna andromeda's (werktitel)) en de eerste scout vessels worden gespot. s02e01 staat dan ook in het belang van een half-defecte scout vessel die door onze alliantie (hierna Federation) te pakken moet zien te worden om onderzocht te kunnen worden. Langzaamaan wapenen verscheidende facties zich binnen starfleet (maquis is veranderd in een soort-van-pascifistische nationalistische beweging die niet blij zijn met de nieuwkomers) om een tweede burgeroorlog te willen starten. Als die samenkomen met een vloot nabij een astroïdenveld slaat het noodlot toe. Een vijandige vloot met Andromeda's uncloackt en vernietigt de complete vloot met Maquis. (hoe ironisch.)

    Door de sterke geheimhouding binnen de Maquis (soort van Freemasons) wordt het verlies niet opgemerkt. Alleen een aantal hooggeplaatsten worden gemist. Uiteraard lassen onze hoofdpersonen een onderzoek in en komen tot de schrikbarende ontdekking dat er zich een gigantisch wrakstuk-gebied binnen die astroïdenbelt bevindt. De enige levenden hier zijn een paar Talaxians, gedirigeerd door Ferengi die de wrakstukken in factorijen omsmelten en verwerken om door te verkopen. Ze zijn totaal niet geïntresseerd in het verhaal erachter. Het stereotype van de Talaxians komt hier mooi in naar voren. Door corrupte leiders die de massa niet ongerust willen maken binnen de Federation wordt er niks aan de verkregen informatie gedaan en er worden geen fondsen vrijgemaakt (bureaucratisch conflict) om de Talaxians te compenseren waarna de Talaxians en Ferengi de laatste bewijsstukken vernietigen en omsmelten.

    Admiraal Sisko leest een maand daarna (ofzo) een verklaring voor bij een herdenking van Wolf 359 (soort van herdenking van WO2 tussen Polen en Duitsland) waarbij veel hooggeplaatsten zijn van allerlei volkeren. Uiteraard voel je hem al aankomen, de Andromeda's ontcloacken en ontvoeren alle leiders. Maar op een gegeven moment uncloakt er een 2e vloot. Een vloot uit de toekomst na de Temporal Cold war. (of een vloot uit een derde sterrenstelsel)
    De Andromeda's ontkomen en er wordt samen met de tijdsreizigers/3e sterrenstelselmensen een plan gesmeedt om Andromeda binnen te vallen en te bevrijden en de immigranten hun thuis terug te geven.
    En daar, midden in open space, ontstaat de series finale. De eindbattle.


    Tot zover mijn schrijfskillz
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      maandag 30 november 2009 @ 20:37:42 #81
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75158966
    Wat me aanspreekt is de vluchtelingentoestroom. Men zou er een soort Rwanda/Congo gebeuren van kunnen maken. In een ander quadrant (Rwanda) zorgen outlaws zoals de Maquis met overheidssteun voor een massale uittocht naar het Alpha quadrant (Congo). Federation kán wel ingrijpen maar doet het niet wegens economisch niet belangrijk genoeg en ver-van-mijn-bedshow, totdat ze er niet meer onderuit kunnen en de dreiging naar het Alpha quadrant over zal slaan. In de consternatie komen genocidairs en vluchtelingen terecht in dezelfde kampen. Men probeert de diplomatieke wegen. Later worden op een belangrijke bijeenkomst álle belangrijke leiders omgebracht waardoor er in het alpha quadrant een machtsvacuüm ontstaat. Federatie dondert als een kaartenhuis in elkaar. De oorlog barst los. Vele politici worden omgebracht, burgers krijgen ernstig te lijden, aarde wordt aangevallen door een voormalige bondgenoot. Iedereen strijdt voor zich. Ergens halverwege de serie staat een groep mensen op die toch verschillende bondgenoten weten te maken en stukje bij beetje wordt een nieuwe federatie opgebouwd die eindigt met het verenigen van alle rassen in alle 4 quadranten, hiervoor zal echter wel één slecht ras volledig uitgeroeid moeten worden.

    Ik vind overigens dat de Vulcans hierin een leidende rol moeten krijgen, zij zijn de universele scheidsrechters. Ik vind dat ook Q en Caretakers hierin een rol van belang moeten krijgen. Eventueel zouden zij degene kunnen zijn die de outlaws ertoe aanzetten een vluchtelingenstroom op gang te brengen.

    Hierin zouden dan de politieke spelletjes uit DS9 moeten zitten, samen met de duistere sfeer in de eerste seizoenen van deze nieuwe serie. De nieuwe technologieën zoals die opgedaan worden in VOY evenals de sterke rode draad. En van elk interessant ras 1 good guy en 1 bad guy die een prominente rol speelt, die elkaar tegenwerken tot op het bot.

    Nou nog een nieuwe titel bedenken.

    [ Bericht 7% gewijzigd door Seven. op 30-11-2009 20:44:40 ]
    Resistance is futile.
      maandag 30 november 2009 @ 21:16:48 #82
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75160784
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 20:37 schreef Seven. het volgende:
    Wat me aanspreekt is de vluchtelingentoestroom. Men zou er een soort Rwanda/Congo gebeuren van kunnen maken. In een ander quadrant (Rwanda) zorgen outlaws zoals de Maquis met overheidssteun voor een massale uittocht naar het Alpha quadrant (Congo). Federation kán wel ingrijpen maar doet het niet wegens economisch niet belangrijk genoeg en ver-van-mijn-bedshow, totdat ze er niet meer onderuit kunnen en de dreiging naar het Alpha quadrant over zal slaan. In de consternatie komen genocidairs en vluchtelingen terecht in dezelfde kampen. Men probeert de diplomatieke wegen. Later worden op een belangrijke bijeenkomst álle belangrijke leiders omgebracht waardoor er in het alpha quadrant een machtsvacuüm ontstaat. Federatie dondert als een kaartenhuis in elkaar. De oorlog barst los. Vele politici worden omgebracht, burgers krijgen ernstig te lijden, aarde wordt aangevallen door een voormalige bondgenoot. Iedereen strijdt voor zich. Ergens halverwege de serie staat een groep mensen op die toch verschillende bondgenoten weten te maken en stukje bij beetje wordt een nieuwe federatie opgebouwd die eindigt met het verenigen van alle rassen in alle 4 quadranten, hiervoor zal echter wel één slecht ras volledig uitgeroeid moeten worden.

    Ik vind overigens dat de Vulcans hierin een leidende rol moeten krijgen, zij zijn de universele scheidsrechters. Ik vind dat ook Q en Caretakers hierin een rol van belang moeten krijgen. Eventueel zouden zij degene kunnen zijn die de outlaws ertoe aanzetten een vluchtelingenstroom op gang te brengen.

    Hierin zouden dan de politieke spelletjes uit DS9 moeten zitten, samen met de duistere sfeer in de eerste seizoenen van deze nieuwe serie. De nieuwe technologieën zoals die opgedaan worden in VOY evenals de sterke rode draad. En van elk interessant ras 1 good guy en 1 bad guy die een prominente rol speelt, die elkaar tegenwerken tot op het bot.

    Nou nog een nieuwe titel bedenken.
    Ik ben gewoon bang dat dit een te kort verhaal is. Hier kan je hoogstens 3 seizoenen mee onderweg met de hedendaagse (veeleisende) seriekijker. Want het moet een verhaal zijn wat aanslaat bij het hedendaagse publiek. Als je de focus te veel legt op genocide krijg je zo'n Bajorverhaal waar er telkens groepen in de slachtofferrol schuilen.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      maandag 30 november 2009 @ 21:55:27 #83
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75162433
    Seizoen 1: focus op vluchtelingen
    Seizoen 2: focus op de gevolgen van de moord op de leiders
    Seizoen 3: focus op de oorlog die uitbreekt
    Seizoen 4: focus op de groep die opstaat
    Seizoen 5: focus op de groep die aanhangers verzamelt
    Seizoen 6: focus op de tweedeling die ontstaat in de vier quadranten door het ontstaan van nieuwe macht
    Seizoen 7: focus op de eindbattle
    Resistance is futile.
      maandag 30 november 2009 @ 21:59:56 #84
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75162616
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 21:55 schreef Seven. het volgende:
    Seizoen 1: focus op vluchtelingen
    Seizoen 2: focus op de gevolgen van de moord op de leiders
    Seizoen 3: focus op de oorlog die uitbreekt
    Seizoen 4: focus op de groep die opstaat
    Seizoen 5: focus op de groep die aanhangers verzamelt
    Seizoen 6: focus op de tweedeling die ontstaat in de vier quadranten door het ontstaan van nieuwe macht
    Seizoen 7: focus op de eindbattle
    Een heel seizoen focussen op een eindbattle of op een beginnede oorlog is een lastiger karwei dan je denkt hoor.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_75176842
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 15:40 schreef Seven.of.Nine het volgende:
    We are Borg. Your biological and technological distinctiveness will be added to our own. You will be assimilated. Resistance is futile.
    We are Borg. You can keep your biological and technological distinctiveness to yourself because Janeway made us pussies. We are afraid of spiders. Please, don't hurt us!
    pi_75177110
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 19:10 schreef idic het volgende:
    Toch jammer dat jullie zo neerkijken op TOS.
    OK, het is niet meer van deze tijd, maar indertijd in de sixties heb ik er met open mond naar gekeken; het was voor die tijd echt heel wat!. En het is en blijft de 'root of it all'.

    En toen ik de nieuwe film zag, dacht ik wel 'oh ik moet al die ouwe afleveringen weer een keer terugzien'* (gelukkig heb ik ze allemaal). Juist om goed te zien hoe goed ze geprobeerd hebben om trouw te blijven aan het echte Trek gevoel en aan de karakters.

    Dus een beetje meer 'eerbied' voor good old TOS mag wel wat mij betreft , als trekker van het 1e uur (en nog een vrouw ook)

    TOS is overigens opnieuw uitgebracht met volledig nieuwe special effects en nieuwe muziek. Dan nog blijft het erg gedateerd, maarja dat mag natuurlijk ook. TOS hoort voor mij ook niet echt bij het Star Trek universum. Het staat gewoon te ver van me af.
    pi_75177351
    Zag gisteren nog een stukje van Andromeda. Een serie gebaseerd op een idee van Roddenberry, maar wat is die serie eigenlijk een regelrechte belediging naar Roddenberry. Het ziet er werkelijk niet uit. Door de zeer lage produktiewaarden kon ik het niet aanzien. Bijna nog beroerder dan de VX in Babylon 5, terwijl B5 inmiddels al een oude serie is.
    pi_75177408
    DS9, die ga ik allemaal maar eens downloaden en kijken wat een genot om naar te kijken was dat altijd
    Ja doei.
    pi_75177575
    Uiteraard, is the Next Generation de beste, maar ik vind eigenlijk alle series wel gaaf
    en dat er een nieuwe ST serie moet komen zijn we denk ik allen mee eens. Naar mijn menig zou die nieuwste serie over de time wars moeten gaan, want bij de laatste ST serie was het ook een belangrijke onderwerp

    Hail to the Trekkies
    Ik wilde naamloos geboren worden
    en naamloos sterven
    niets anders dan een zucht
    en een vonk is mn ziel
      dinsdag 1 december 2009 @ 12:22:11 #90
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_75177774
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 14:54 schreef HeatWave het volgende:
    DS9 was echt "as the world turns" in space, zeker de eerste seizoenen . Dat gejank met die O'brian en zijn mokkel, tief toch op met me .

    TNG en VOY zijn sterk, ENT beviel me ook wel. TOS vind ik te knullig om naar te kijken, bite me puristen .
    Deze man. Hij weet het.

    Star Trek draait om ontdekking van de ruimte, to boldly go, niet to boringly stay. Misschien dat Voyager daar nog wel iets beter in was dan TNG, maarja, die had geen Picard.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_75177891
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 12:22 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Deze man. Hij weet het.

    Star Trek draait om ontdekking van de ruimte, to boldly go, niet to boringly stay. Misschien dat Voyager daar nog wel iets beter in was dan TNG, maarja, die had geen Picard.
    Amen, en ik geef toe dat ik ook politiek erg beïnvloed ben door de series, je weet wel "the Federation" en zo
    Ik wilde naamloos geboren worden
    en naamloos sterven
    niets anders dan een zucht
    en een vonk is mn ziel
      dinsdag 1 december 2009 @ 14:07:02 #92
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_75181329
    tvp voor thuis
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_75181759
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 12:22 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Deze man. Hij weet het.

    Star Trek draait om ontdekking van de ruimte, to boldly go, niet to boringly stay. Misschien dat Voyager daar nog wel iets beter in was dan TNG, maarja, die had geen Picard.
    Vindt jij
    Ik vind het allebei leuk, ik vind de meeste TNG episodes leuk en het doorlopende van DS9 vind ik ook erg vermakelijk. Ieder wat wils. VOY is een soort TNG met een dikkere rode draad, nl. hun reis naar huis. In TNG komen ze een beetje op random places terecht.
    pi_75181778
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 12:10 schreef motorbloempje het volgende:
    DS9, die ga ik allemaal maar eens downloaden en kijken wat een genot om naar te kijken was dat altijd
    Download dan gelijk Babylon 5
    pi_75186889
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 15:24 schreef STING het volgende:

    [..]

    Tuurlijk is een forum voor het voeren van discussies, maar een discussie over "cola is lekkerder dan fanta" is natuurlijk zinloos, net zoals wat het "beste" is. Een discussie over special effects of acteerwerk is natuurlijk wat anders, daar kun je nog discussieren over feiten en ligt het een stuk minder aan persoonlijke smaak.
    Het ging mij dus juist om de dingen die tijdens het discussiëren naar boven komen: waaróm vind je iets beter? Iemand met een andere mening kan je daardoor juist aan het denken zetten en dingen laten zien die je anders niet had gezien.
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 13:44 schreef Big-Ern het volgende:

    [..]

    Achteraf gezien zou je kunnen stellen dat DS9 de blauwdruk is van Battlestar Galactica. Ze zijn beide erg donker en wat meer real life, qua karakterontwikkeling.
    Ik ben dan ook een enorm BSG-liefhebber ook! BSG is echter wat donkerder en heeft minder 'uitzicht'. DS9 heeft een idealistische idee die onder alles doorloopt en mooi afsteekt tegen al het slechte dat er omheen gebeurt...
    Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
      dinsdag 1 december 2009 @ 16:51:56 #96
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_75187138
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 12:22 schreef speknek het volgende:

    [..]

    Deze man. Hij weet het.

    Star Trek draait om ontdekking van de ruimte, to boldly go, niet to boringly stay. Misschien dat Voyager daar nog wel iets beter in was dan TNG, maarja, die had geen Picard.
    Maar wel Seven

    Voor mij blijven de afleveringen met The Borg bovenaan staan als het om enige ST gaat. Dus de series waar die in voorkomen staan bij mij hoger dan de andere series. Bij VOY was er ook nog een spanningsveld tussen de 2 groepen aan boord (tenminste in het eerste jaar vooral). Iets wat de serie iets meer diepte gaf dan TOS.
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind
    Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
    pi_75187679
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 16:46 schreef Sorcerer8472 het volgende:

    [..]

    Het ging mij dus juist om de dingen die tijdens het discussiëren naar boven komen: waaróm vind je iets beter? Iemand met een andere mening kan je daardoor juist aan het denken zetten en dingen laten zien die je anders niet had gezien.
    [..]
    Daar is inderdaad niets mis mee.
    Ik vind het alleen erg arrogant en kinderachtig als iemand roept dat iets goed slecht is.
    Het is een mening, geen feit.
    pi_75188574
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 14:21 schreef STING het volgende:

    [..]

    Download dan gelijk Babylon 5

    Alleen interessant als iemand door de inmiddels behoorlijk achterhaalde special effects heen kan kijken.
    pi_75188773
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 17:28 schreef Big-Ern het volgende:

    [..]

    Alleen interessant als iemand door de inmiddels behoorlijk achterhaalde special effects heen kan kijken.
    Very true.. en seizoen 1 wat dat betreft
    pi_75188894
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 17:32 schreef STING het volgende:

    [..]

    Very true.. en seizoen 1 wat dat betreft

    De effecten kwamen nog uit een Commodore Amiga computer. Vond ik wel een geinig weetje.
      dinsdag 1 december 2009 @ 20:08:09 #101
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_75194594
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 12:10 schreef motorbloempje het volgende:
    DS9, die ga ik allemaal maar eens downloaden en kijken wat een genot om naar te kijken was dat altijd
    Ik heb alle seizoenen van ds9 achter elkaar gekeken 1 a 2 per dag begin dit jaar. Wat jammer toen het gedaan was

    TNG moet ik eigenlijk ook weer eens allemaal kijken in de goeie volgorde alhoewel ik daarvan de meeste meerdere keren op tv heb gezien.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      dinsdag 1 december 2009 @ 20:14:20 #102
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_75194902
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 17:28 schreef Big-Ern het volgende:

    [..]

    Alleen interessant als iemand door de inmiddels behoorlijk achterhaalde special effects heen kan kijken.
    Had ik geen probleem mee. Vind babylon5 de beste sci-fi serie die er is. Iedere aflevering leverde veel vragen op en beantwoorde er ook een aantal. Het bleef zo lang allemaal zo mysterieus. Erg goed verhaal. Toen ik vorig jaar alle afleveringen nog eens heb gekeken las ik ook na iedere aflevering de ep summary van de lurkers guide http://www.midwinter.com/lurk/countries/us/eplist.html . Daarin kwamen dingen na voor waar ik zelf niet eens aan gedacht had.

    TOS vanaf seizoen 1 eens geprobeerd te kijken maar kwam er niet doorheen na aflevering 5. Ik ben er niet mee opgegroeid dus het was me te out-dated.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      woensdag 2 december 2009 @ 15:05:27 #103
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_75212758
    Ik was wel benieuwd naar die fan made series. Er zijn er best een hoop van. Kwam deze van nederlandse makelij tegen:
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_75284325
    quote:
    Op woensdag 2 december 2009 15:05 schreef mirved het volgende:
    Ik was wel benieuwd naar die fan made series. Er zijn er best een hoop van. Kwam deze van nederlandse makelij tegen:

    Hoe knap ook gedaan met de weinige middelen die ze tot hun beschikking hebben, het ziet er allemaal erg knullig uit.
      vrijdag 4 december 2009 @ 15:00:42 #105
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75284415
    quote:
    Op vrijdag 4 december 2009 14:58 schreef Big-Ern het volgende:

    [..]

    Hoe knap ook gedaan met de weinige middelen die ze tot hun beschikking hebben, het ziet er allemaal erg knullig uit.
    Ik moest vooral lachen om het acteerwerk.
    Resistance is futile.
    pi_75286053
    Durf het bijna niet te vragen, maar iemand misschien een idee of er plannen/geruchten zijn voor een nieuwe serie?
    <a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
    <a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
      vrijdag 4 december 2009 @ 15:50:21 #107
    69357 R-Mon
    jong en dynamisch
    pi_75286224
    Dacht het niet, wel plannen voor nog 2 films.
    <tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
      vrijdag 4 december 2009 @ 17:33:27 #108
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_75289669
    quote:
    Op vrijdag 4 december 2009 14:58 schreef Big-Ern het volgende:

    [..]

    Hoe knap ook gedaan met de weinige middelen die ze tot hun beschikking hebben, het ziet er allemaal erg knullig uit.
    Idd respect voor de moeite die hier in gaan en dat ze het nog tot ene aardige kwaliteit kunnen brengen maar met zo een cast zonder acteer talent valt het toch niet te kijken.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      vrijdag 4 december 2009 @ 18:43:55 #109
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75291574
    quote:
    Op vrijdag 4 december 2009 17:33 schreef mirved het volgende:

    [..]

    Idd respect voor de moeite die hier in gaan en dat ze het nog tot ene aardige kwaliteit kunnen brengen maar met zo een cast zonder acteer talent valt het toch niet te kijken.
    De sjuttel is biejing ettèkt!

    Resistance is futile.
      vrijdag 4 december 2009 @ 18:46:25 #110
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75291662
    Resistance is futile.
      vrijdag 4 december 2009 @ 18:50:05 #111
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75291799
    Maar wel vette animaties.

    I'm teluhpettik .
    Resistance is futile.
    pi_75310967
    quote:
    Op vrijdag 4 december 2009 15:46 schreef metallicattim het volgende:
    Durf het bijna niet te vragen, maar iemand misschien een idee of er plannen/geruchten zijn voor een nieuwe serie?

    Ja, er zijn geruchten geweest omtrent een serie. Zal kijken of ik het terug kan vinden.
    pi_75311144
    Bryan Fuller Wants To Mount
    A New STAR TREK TV Series!!

    I am – Hercules!!


    "I told my agent and told the people of J.J. Abrams' team I want to create another 'Star Trek' series and have an idea that I’m kicking around," acclaimed TV writer Bryan Fuller said in an IF Magazine story posted March 2. "I would love to return to the spirit of the old series with the colors and attitude. I loved 'Voyager' and 'Deep Space Nine,' but they seem to have lost the ‘60s fun and I would love to take it back to its origin."

    I learned this thanks to a Friday post in James Hibberd’s Live Feed, and found myself pondering Fuller’s intent.

    Fuller’s a giant Trek nerd who began his TV career writing on “Deep Space Nine” and “Voyager” (before moving on to create “Dead Like Me,” “Wonderfalls” and “Pushing Daisies”) so his interest wasn’t a surprise.

    I was wondering more about premise. If Abrams’ fast-approaching Kirk-Spock movie proves as big a hit as everybody thinks it will be, that means sequels, and that means the further 23rd century adventures of Kirk and Spock wouldn’t likely be headed for live-action TV. Would the new series take place in the late 24th century era of Old Spock, several years subsequent to the events of “Nemesis”?

    “I would love to do it in the same era as the J.J. Abrams movie, but on another starship on a completely different adventure,” Fuller tells Ain’t It Cool. “But it really is a dream and there is nothing official about it at all.”

    There are rumors afloat that Abrams asked for a two-year “freeze” that would keep any “Trek” TV show off the air until at least 2011, but Abrams told Hibberd that his movie contract afforded him “no veto power” over any proposed TV series. (I’m not sure how much of a impediment a two-year freeze would be anyway, since my understanding is Fuller is contracted with “Heroes” producer NBC Universal until the end of 2010.)

    One catalyst that could help garner support for a series is Abrams' longtime best friend Greg Grunberg, an actor who played a major role in “Company Man,” the Fuller-scripted first-season “Heroes” episode widely regarded as the series’ finest hour.

    Coincidentally, I’ve just seen “Cold Snap,” the first Fuller-scripted episode of “Heroes” since “Company Man.” The hilarious, harrowing and propulsive “Snap,” which airs on NBC Monday, is easily the best episode of the series since “Company Man,” and another major episode for Grunberg’s character, Matt Parkman.


    http://www.aintitcool.com/?q=node/40515
      zaterdag 5 december 2009 @ 13:51:15 #114
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75312798


    Ik wilde juist verder de toekomst in!
    Resistance is futile.
    pi_75313273
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 13:51 schreef Seven. het volgende:


    Ik wilde juist verder de toekomst in!
    Inderdaad, dat eeuwige nostalgische gezeur van de oudere trekkies
    pi_75313621
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 13:51 schreef Seven. het volgende:


    Ik wilde juist verder de toekomst in!

    Helemaal mee eens. Let wel, dit zijn voorstellen en proefballonnen die op worden gelaten he. Las ook al een gerucht uit 2006 waarin een serie stond beschreven die net na 'Nemesis' moest afspelen.
      zaterdag 5 december 2009 @ 14:34:45 #117
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75313897
    Ik wil eigenlijk een eeuw na VOY of zoiets.
    Resistance is futile.
    pi_75313953
    Ze moeten met elke nieuwe serie steeds verder de toekomst in. Ze kunnen wel een keer een aflevering met time-travel doen.

    Met elke nieuwe serie nieuwe technologie en nieuwe rassen.
    pi_75318387
    Absoluut, ik zie ook liever een serie in de toekomst, na VOY.

    Nu is het zo'n rare gewaarwording, ze zitten in de nieuwe film ( en ook in de TV serie Enterprise ) een paar 100 jaar terug in de toekomst t.o.v. de andere TV series, maar het ziet er allemaal veel moderner uit... Gedeeltelijk door de special effects, maar ook hoe alles vormgegeven is. Ik zie dan liever de toekomst.
    <a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
    <a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
      zaterdag 5 december 2009 @ 18:05:37 #120
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75319347
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 17:26 schreef metallicattim het volgende:
    Absoluut, ik zie ook liever een serie in de toekomst, na VOY.

    Nu is het zo'n rare gewaarwording, ze zitten in de nieuwe film ( en ook in de TV serie Enterprise ) een paar 100 jaar terug in de toekomst t.o.v. de andere TV series, maar het ziet er allemaal veel moderner uit... Gedeeltelijk door de special effects, maar ook hoe alles vormgegeven is. Ik zie dan liever de toekomst.
    Goeie ondertitel .

    En ja, het irritante van terug gaan in de tijd is dat de kijker alles al weet en je kunt dan alleen nog maar een prestatie neerzetten door enorm goede acteerprestaties, special effects en scripts. Maar er valt niets nieuws meer te ontdekken in de verhaallijnen zelf.
    Resistance is futile.
    pi_75321713
    Wehe, nee niet zo goed meer, want ze hebben me uit de band geschopt haha, thx dat je me eraan herrinerd, heb het meteen weggehaald
    <a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
    <a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
      zaterdag 5 december 2009 @ 20:46:55 #122
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75323210
    Laatste aflevering seizoen 5.

    * Seven. klikt op play.
    Resistance is futile.
      zaterdag 5 december 2009 @ 22:12:49 #123
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75325148
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Resistance is futile.
      woensdag 9 december 2009 @ 17:23:47 #125
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75452188
    Ik sla alle fillers van DS9 nu over.

    Alles dat te maken heeft met Bashir, O'Brien en Worf dus.
    Resistance is futile.
      woensdag 9 december 2009 @ 19:45:14 #126
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_75456899
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 17:23 schreef Seven. het volgende:
    Ik sla alle fillers van DS9 nu over.

    Alles dat te maken heeft met Bashir, O'Brien en Worf dus.
    Ik heb vrijwel elke DS9 aflevering met plezier gekeken.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_75458093
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 19:45 schreef mirved het volgende:

    [..]

    Ik heb vrijwel elke DS9 aflevering met plezier gekeken.
    Seven heeft een afkeer tegen mannen
    pi_75459373
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 17:23 schreef Seven. het volgende:
    Ik sla alle fillers van DS9 nu over.

    Alles dat te maken heeft met Bashir, O'Brien en Worf dus.
    Stop dan maar meteen met kijken, want dan mis je al de helft.
    "Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
    Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
    pi_75463038
    Ben DS9 maar weer gaan kijken. Ik ben nu bij seizoen 2 episode 33. Vond Armagaddon Game toch erg goed.
    pi_75463531
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 22:20 schreef YellowBlacks het volgende:
    Ben DS9 maar weer gaan kijken. Ik ben nu bij seizoen 2 episode 33. Vond Armagaddon Game toch erg goed.
    Da's knap, want die heeft maar 26 episodes
    "Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
    Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
    pi_75463986
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 22:31 schreef MrData het volgende:

    [..]

    Da's knap, want die heeft maar 26 episodes
    Ik tel vanaf het begin vanaf seizoen 1.
    pi_75468498
    Deep space nine is nou de enige van de series die ik niet kan waarderen

    De rest wel
      donderdag 10 december 2009 @ 01:06:39 #133
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75469325
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 20:17 schreef STING het volgende:

    [..]

    Seven heeft een afkeer tegen mannen
    De mannen van DS9 zeker. Ik moet wel toegeven dat ik de actrices zeker veel meer waardeer.
    quote:
    Op woensdag 9 december 2009 20:47 schreef MrData het volgende:

    [..]

    Stop dan maar meteen met kijken, want dan mis je al de helft.
    Misschien later nog.
    Resistance is futile.
      donderdag 10 december 2009 @ 01:45:22 #134
    17829 Lone_Gunman
    Badda Bing Badda Bang
    pi_75469956
    Ik keek laatst naar een aflevering van DS9 - 'The Magnificent Ferengi' en het viel me nu pas op dat Iggy Pop er een gastrol in had, en niet zo'n kleine ook Hij speelde Yelgrun, een Vorta. Hilarische aflevering trouwens:

    - Quark en Rom die in een maintenance tube op DS9 de verkeerde afslag nemen om vervolgens rechstreeks in Sisko's kantoor uit te komen waarop Sisko heel droog vraagt: "May I help You gentlemen?"

    - Rom die zichzelf en de rest voorstelt aan Kievan

    - Tijdens de simulatie een van de Ferengi 'per ongeluk' Moogi neer schiet




    Trouwens waar ik ook best laat achter kwam is dat er in VOY een kleine cameo van Koning Abdullah II van Jordanie (toen nog prins) voor kwam. In seizoen 2, de aflevering Investigations




    Wel grappig al die 'verassingen'

    [ Bericht 4% gewijzigd door Lone_Gunman op 10-12-2009 13:23:39 ]
    "Go Ahead, Make My Day !!"
      donderdag 10 december 2009 @ 02:03:39 #135
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75470142
    Die heb ik overgeslagen, binnenkort eens kijken.

    Verder is de aflevering waarin Sisko een schrijver in de jaren 50 is ook tof, daarin komen alle acteurs zonder hun maskers voor in andere personages, echt tof!
    Resistance is futile.
      donderdag 10 december 2009 @ 02:05:57 #136
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_75470170
    Is DS-9 een beetje leuk? Dat is eigenlijk de enige Star Trek serie die ik nooit heb gekeken. Waarom? Ik heb geen flauw benul.

    Kijken, Ja/nee?
      donderdag 10 december 2009 @ 02:12:18 #137
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75470224
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 02:05 schreef feelsgoodman het volgende:
    Is DS-9 een beetje leuk? Dat is eigenlijk de enige Star Trek serie die ik nooit heb gekeken. Waarom? Ik heb geen flauw benul.

    Kijken, Ja/nee?
    Ja. Maar bereid je voor op heel veel saaiheid de eerste 4 seizoenen. Eigenlijk vind ik het vanaf seizoen 5 pas interessant worden maar nu vind ik de rode draad zó prachtig dat ik alle fillers oversla.
    Resistance is futile.
      donderdag 10 december 2009 @ 02:19:58 #138
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_75470274
    Meh. Hoezo, zijn ze saai? Is er vooral geen duidelijke verhaallijn aanwezig of is de verhaallijn gewoon niet interessant? Zolang het niet filler op filler is lukt het mij vaak wel om er doorheen te komen.
      donderdag 10 december 2009 @ 02:29:54 #139
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75470337
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 02:19 schreef feelsgoodman het volgende:
    Meh. Hoezo, zijn ze saai? Is er vooral geen duidelijke verhaallijn aanwezig of is de verhaallijn gewoon niet interessant? Zolang het niet filler op filler is lukt het mij vaak wel om er doorheen te komen.
    Nee, de verhaallijn is gewoon zo spannend dat ik wil weten hoe het afloopt. Hier en daar pak ik een filler mee.
    Resistance is futile.
      donderdag 10 december 2009 @ 02:32:55 #140
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_75470359
    Awsumz. Vannacht maar even een download aanzetten dan.
    pi_75472688
    Tsja, 'filler' episodes...als je het zo bekijkt is zowat elke Voyager aflevering een filler episode. Ook de afleveringen waar niet direct iets met het hoofdverhaal gebeurt zijn de moeite waard, zoals The Magnificent Ferengi. Als je die gaat overslaan mis je gewoon een hoop, want daarin worden de karakters juist ontwikkeld. En dat is nou juist een van de sterke punten van DS9, zelfs minor karakters als Weyoun en Garak krijgen aandacht.
    "Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
    Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
    pi_75476565
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 02:05 schreef feelsgoodman het volgende:
    Is DS-9 een beetje leuk? Dat is eigenlijk de enige Star Trek serie die ik nooit heb gekeken. Waarom? Ik heb geen flauw benul.

    Kijken, Ja/nee?

    Ja, Star Trek op zijn best. Die fillers zijn er zeker, maar die zijn er in alle Trek-series wel. Gewoon kijken dus.
    pi_75496957
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 02:29 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Nee, de verhaallijn is gewoon zo spannend dat ik wil weten hoe het afloopt. Hier en daar pak ik een filler mee.
    Dus je zit elke afl. 10 minuten te kijken, totdat duidelijk wordt dat het een filler is en dan zet je 'm af? Das toch geen kijken
      donderdag 10 december 2009 @ 22:53:27 #144
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75500778
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 21:20 schreef DappereDodo77 het volgende:

    [..]

    Dus je zit elke afl. 10 minuten te kijken, totdat duidelijk wordt dat het een filler is en dan zet je 'm af? Das toch geen kijken
    Op surfthechannel.com krijg je een korte summary zonder plot.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Resistance is futile.
    pi_75502507
    odo en nerys vond ik dan wel weer kut.

    Garak was mijn favo personage
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      vrijdag 11 december 2009 @ 12:54:36 #146
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_75513906
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 21:01 schreef Black_Ninja het volgende:
    kan iemand mij uitleggen wat er nou eigenlijk mis is met enterprise?
    Dat vraag ik me ook nog steeds af. destijds niet echt gekeken, maar kan de herhalingen op Sci-Fi echt wel waarderen.

    Alleen erger ik me ontzettend aan dat Aziatische wijf. Wat is dat een slechte actrice zeg, en een enorm zeikerig personage.
    batman!
      vrijdag 11 december 2009 @ 13:19:42 #147
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_75514724
    Mis met Enterprise? Niets. Had de serie meer potentie? Jazeker. Al de negativiteit over Enterprise is nogal invalide, de serie is anders dan de gemiddelde Star Trek serie, een stuk meer mainstream naar mijn inziens, maar niet per definitie inferieur of slechter dan zijn voorgangers.

    Het is anders, en zeker wel vermakelijk. Daarnaast ook wat toegankelijker voor de gemiddelde kijker.

    *fgm begint vanavond aan DS-9*

    [ Bericht 3% gewijzigd door feelsgoodman op 11-12-2009 13:24:53 ]
    pi_75515303
    Waarom Enterprise niet succesvol was, is een beter vraag. Waren het de onbekende badguys uit de eerste seizoenen? Zat men gewoon niet op een prequel te wachten? Of was men Trek-moe door al de series en films?
      vrijdag 11 december 2009 @ 13:39:24 #149
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_75515484
    VOY

    Met die over dramatische "captain" Janeyway die achterlijke beslissingen neemt door haar emoties waardoor de hele crew daar de dupe van is

    Sisko FTW!
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
      vrijdag 11 december 2009 @ 13:53:41 #150
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_75516021
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 12:54 schreef thingamajig het volgende:

    [..]

    Dat vraag ik me ook nog steeds af. destijds niet echt gekeken, maar kan de herhalingen op Sci-Fi echt wel waarderen.

    Alleen erger ik me ontzettend aan dat Aziatische wijf. Wat is dat een slechte actrice zeg, en een enorm zeikerig personage.
    Hoax!!

    want:

    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
      vrijdag 11 december 2009 @ 14:55:20 #151
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75518440
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 13:39 schreef jpg97 het volgende:
    VOY

    Met die over dramatische "captain" Janeyway die achterlijke beslissingen neemt door haar emoties waardoor de hele crew daar de dupe van is

    Sisko FTW!
    Kop dicht! Janeway is veel sterker en vindingrijker dan Sisko.
    Resistance is futile.
    pi_75518545
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 13:39 schreef jpg97 het volgende:
    VOY

    Met die over dramatische "captain" Janeyway die achterlijke beslissingen neemt door haar emoties waardoor de hele crew daar de dupe van is

    Sisko FTW!

    En die space-gnoom Neelix dan!

      vrijdag 11 december 2009 @ 14:59:26 #153
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75518618
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 14:57 schreef Big-Ern het volgende:

    [..]

    En die space-gnoom Neelix dan!

    [ afbeelding ]
    Niemand irritanter dan Bashir.
    Resistance is futile.
      vrijdag 11 december 2009 @ 15:04:51 #154
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_75518821
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 14:55 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Kop dicht! Janeway is veel sterker en vindingrijker dan Sisko.
    Ja 1x per maand ja
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
      vrijdag 11 december 2009 @ 15:57:46 #155
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_75520872
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 14:59 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Niemand irritanter dan Bashir.
    Neelix is toch wel de meest irritante/useless character in star trek ooit. Echt zo'n beetje als jarjar binks in star wars was.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
    pi_75520949
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 14:59 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Niemand irritanter dan Bashir.
    Ga nou maar eerst DS9 afkijken (en niet de helft overslaan) en zeg me dan dat Bashir geen baas is!
    "Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
    Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
      vrijdag 11 december 2009 @ 16:05:01 #157
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_75521144
    Bashir is zeker een baas!
    Hij batst gewoon die Ezri Dax
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
      vrijdag 11 december 2009 @ 20:13:59 #158
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_75529331
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 14:59 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Niemand irritanter dan Bashir.
    vast wel een ergere te vinden.

    En trouwens, je snapt ondertussen ook wel waarom Bashir is zoals hij is. Geen idee of ze dat trouwens vanaf het begin zo geschreven of dat ze het later er in hadden gedaan om hem wat meer 'kloppend' te maken.
    We were to understand there would be pie and punch?
    pi_75534693
    Bashir
      vrijdag 11 december 2009 @ 22:46:58 #160
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75535524
    Bashir

    Kes
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      zaterdag 12 december 2009 @ 12:01:53 #161
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75544960
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 16:05 schreef jpg97 het volgende:
    Bashir is zeker een baas!
    Hij batst gewoon die Ezri Dax
    SPOILER DAN!!!!

    Resistance is futile.
      zaterdag 12 december 2009 @ 12:03:59 #162
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75545008
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 15:59 schreef MrData het volgende:

    [..]

    Ga nou maar eerst DS9 afkijken (en niet de helft overslaan) en zeg me dan dat Bashir geen baas is!
    Ik hoop dat hij sterft, wat een kutacteur!
    Resistance is futile.
    pi_75546358
    Bashir

    Neelix

    Dax
    pi_75546517
    quote:
    Niemand irritanter dan Bashir.
    Ech wel....



    Troll....
      zaterdag 12 december 2009 @ 13:13:10 #165
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75546668
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 13:07 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:

    [..]

    Ech wel....

    [ afbeelding ]

    Troll....
    Maar toch is het een uitstekende actrice! Het feit dat je je irriteert aan haar betekent wel dat ze een goede prestatie neerzet. Bashir zet een slechte rol op een slechte manier neer. Hij heeft ook geen leuke opmerkingen of zo.
    Resistance is futile.
    pi_75547272
    Ja of niet
      zaterdag 12 december 2009 @ 16:54:12 #167
    159979 G.Fawkes
    Libera eas de ore leonis!
    pi_75552258
    Zouden we ooit nog getrakteerd worden op een nieuwe star trek serie?

    Over VOY: Het hele goodie two shoes is een beetje irritant. Maar het is kijkbaar
    pi_75552549
    DS9!
      zaterdag 12 december 2009 @ 18:04:33 #169
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75554349
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 13:37 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:
    Ja of niet
    Ja. Toch wel. De dokter in VOY bijvoorbeeld is monsterlijk irritant, zelfde type als Bashir eigenlijk. Maar hij komt wél overtuigend over.
    Resistance is futile.
      zaterdag 12 december 2009 @ 18:05:16 #170
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75554356
    Ik zou wel eens een VOY docter-achtig type als kapitein willen zien!

    Eens een kapitein die niet op handen gedragen wordt.
    Resistance is futile.
      zaterdag 12 december 2009 @ 19:11:07 #171
    17829 Lone_Gunman
    Badda Bing Badda Bang
    pi_75556320
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 18:05 schreef Seven. het volgende:
    Ik zou wel eens een VOY docter-achtig type als kapitein willen zien!

    Eens een kapitein die niet op handen gedragen wordt.
    Over kapitein gesproken: de afleveringen waarin hij van EMH een ECH wordt zijn wel leuk en 'Message In A Bottle' waarin hij met die maffe doctor de Prometheus bestuurt
    "Go Ahead, Make My Day !!"
      zaterdag 12 december 2009 @ 19:51:24 #172
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75557547
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 19:11 schreef Lone_Gunman het volgende:

    [..]

    Over kapitein gesproken: de afleveringen waarin hij van EMH een ECH wordt zijn wel leuk en 'Message In A Bottle' waarin hij met die maffe doctor de Prometheus bestuurt
    [ afbeelding ]
    Ghe, zeker toffe aflevering. Dialogen zijng geweldig in die aflevering. De aflevering waarin de dokter gemonitored wordt door een Malon terwijl hij in gedachten de Borg verslaat en alle vrouwen versierd, supergaaf! Emergency Holographic Commanding officer .
    Resistance is futile.
    pi_75560358
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 18:04 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Ja. Toch wel. De dokter in VOY bijvoorbeeld is monsterlijk irritant, zelfde type als Bashir eigenlijk. Maar hij komt wél overtuigend over.

    De Doc is inderdaad geweldig. Een zeer geslaagd personage. Ook leuk om te zien in de allerbeste Star Trek-film!
      zaterdag 12 december 2009 @ 21:34:16 #174
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75560823
    Ik denk dat wel vaststaat dat VOY de beste dokter heeft. Phlox, Crusher, ze kunnen écht niet tegen hem op. Sterker nog, ik vind hem 1 van de sterkste personages uit alle Star Trek series, betere acteur dan Janeway ook.

    Favoriete personages:
    Doctor
    Quark
    Janeway
    Seven
    Kira
    Picard
    Sisko
    Resistance is futile.
      zaterdag 12 december 2009 @ 22:18:22 #175
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_75562242
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 21:34 schreef Seven. het volgende:
    Ik denk dat wel vaststaat dat VOY de beste dokter heeft.
    Hij ging al de eerste aflevering dood.
    We were to understand there would be pie and punch?
      zaterdag 12 december 2009 @ 23:24:42 #176
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_75564558
    Even een vraagje tussendoor. Ik ben zojuist begonnen aan het eerste seizoen en zo ver bevalt het mij wel. Ik irriteer mij alleen mateloos aan het acteerwerk of eerder het missen daarvan van de heer Sisko. Bijvoorbeeld de scene waar hij zijn vrouw kwijt raakt, afschuwelijk natuurlijk, maar echt beschamend hoe slecht die scene wel niet is.

    Desalniettemin een toffe serie tot nu toe. Ik ben alleen benieuwd of de lijn qua acteer prestaties nog wat omhoog loopt? Als ik het bijvoorbeeld met andere Star Trek series vergelijk (TNG, Voyager) valt het mij toch wel duidelijk op dat het hier echt ver onder de maat zit.
      zondag 13 december 2009 @ 10:06:56 #177
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75570710
    Leukste acteurs om naar te kijken:
    Doctor, Picard, Data, Worf, Quark.

    Acteurs waar ik spontane buikloop van krijg:
    Die Winn Adami, Kira, Kes, Will en Bev CRUSHER ,
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_75572469
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 23:24 schreef feelsgoodman het volgende:
    Even een vraagje tussendoor. Ik ben zojuist begonnen aan het eerste seizoen en zo ver bevalt het mij wel. Ik irriteer mij alleen mateloos aan het acteerwerk of eerder het missen daarvan van de heer Sisko. Bijvoorbeeld de scene waar hij zijn vrouw kwijt raakt, afschuwelijk natuurlijk, maar echt beschamend hoe slecht die scene wel niet is.

    Desalniettemin een toffe serie tot nu toe. Ik ben alleen benieuwd of de lijn qua acteer prestaties nog wat omhoog loopt? Als ik het bijvoorbeeld met andere Star Trek series vergelijk (TNG, Voyager) valt het mij toch wel duidelijk op dat het hier echt ver onder de maat zit.
    Het is lang geleden dat ik de pilot heb gezien maar ik kan me echt geen beschamend acteerwerk herinneren, helemaal niet in vergelijking met bijvoorbeeld de eerste 2 seizoenen TNG. Brooks acteert op een manier die gewoon anders is dan bijvoorbeeld Mulgrew, vooral later in de serie komt hij meer commanderend (als dat een woord is) over.

    Het enige advies is dat ik nieuwe DS9 kijkers kan geven is: BLIJVEN KIJKEN! Ja, er zitten in het begin wat suffe episodes tussen, maar als je je daaraan gaat ophangen kan ik je wel een lijst zo lang als m'n arm geven van vergelijkbare episodes van de andere series. De serie ontwikkelt zich tot de serie met de tofste karakters, groot overkoepelend verhaal en de meeste actie en spectakel.
    "Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
    Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
      zondag 13 december 2009 @ 12:00:04 #179
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_75572527
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 23:24 schreef feelsgoodman het volgende:
    Even een vraagje tussendoor. Ik ben zojuist begonnen aan het eerste seizoen en zo ver bevalt het mij wel. Ik irriteer mij alleen mateloos aan het acteerwerk of eerder het missen daarvan van de heer Sisko. Bijvoorbeeld de scene waar hij zijn vrouw kwijt raakt, afschuwelijk natuurlijk, maar echt beschamend hoe slecht die scene wel niet is.

    Desalniettemin een toffe serie tot nu toe. Ik ben alleen benieuwd of de lijn qua acteer prestaties nog wat omhoog loopt? Als ik het bijvoorbeeld met andere Star Trek series vergelijk (TNG, Voyager) valt het mij toch wel duidelijk op dat het hier echt ver onder de maat zit.
    Als seizoen 1 je al bevalt, staat je nog een hoop leuks te wachten! Persoonlijk vond ik DS9 pas echt leuk worden in de wat latere seizoenen... maar om die (goed) te begrijpen, is er wel wat kennis uit de eerste seizoenen nodig.
    batman!
      zondag 13 december 2009 @ 12:04:50 #180
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_75572646
    Favoriete personages:





    batman!
      zondag 13 december 2009 @ 12:07:09 #181
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_75572706
    Irritantste personages:





    batman!
      zondag 13 december 2009 @ 12:08:40 #182
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_75572739
    Sowieso, Voyager was een serie met heel sterke (Tom Paris, The Doctor, Tuvok) en hele slechte (Neelix, Kes, Harry Kim) personages...
    batman!
      zondag 13 december 2009 @ 12:54:48 #183
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75574127
    Maar toch moet je beseffen dat er geen Tom Paris is als er geen Harry Kim is en er geen Tuvok is als er geen Janeway is.
    Hetzelfde met Data en LaForge.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      Boks-Chick zondag 13 december 2009 @ 13:04:07 #184
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_75574381
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 12:54 schreef GasTurbine het volgende:
    Maar toch moet je beseffen dat er geen Tom Paris is als er geen Harry Kim is en er geen Tuvok is als er geen Janeway is.
    Hetzelfde met Data en LaForge.
    true, maar neelix en kes (kes helemaal ) zijn overbodige personages gebleken. Ze hadden hun rol/functie in het eerste stuk, maar werden snel geforceerd in de verhalen gepropt. Vind ik dus.
    lolwut
      zondag 13 december 2009 @ 13:04:12 #185
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_75574385
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      Boks-Chick zondag 13 december 2009 @ 13:06:06 #186
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_75574434
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 13:04 schreef Re het volgende:
    [ afbeelding ]
    oh die vind ik altijd wel grappig het slaat zo nergens op, die 'verhaal'lijn zowel in STNG als STV niet, dat het door het absurde voor mij erg grappig wordt
    lolwut
      zondag 13 december 2009 @ 13:09:36 #187
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75574549
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 13:04 schreef BrandX het volgende:

    [..]

    true, maar neelix en kes (kes helemaal ) zijn overbodige personages gebleken. Ze hadden hun rol/functie in het eerste stuk, maar werden snel geforceerd in de verhalen gepropt. Vind ik dus.
    Ook de reden dat ik die twee niet opnoem
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      zondag 13 december 2009 @ 13:11:03 #188
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75574617
    Alhoewel Neelix wel een toevoeging is, sowieso in de eerste 3 seizoenen. Kennis van het quadrant, een kok om eten te maken (ipv Whoopi Goldberg in TNG om drankjes in te schenken ) en had zo nu en dan ook een leuke inbreng (morale officer , Tuvix _! )
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      Boks-Chick zondag 13 december 2009 @ 13:14:26 #189
    118131 BrandX
    BoksChick & CoffeeAddict
    pi_75574731
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 13:11 schreef GasTurbine het volgende:
    Alhoewel Neelix wel een toevoeging is, sowieso in de eerste 3 seizoenen. Kennis van het quadrant, een kok om eten te maken (ipv Whoopi Goldberg in TNG om drankjes in te schenken ) en had zo nu en dan ook een leuke inbreng (morale officer , Tuvix _! )
    mjah, de eeste twee seizoenen wel. Maar daarna werd hij snel overbodig. Zat mogelijkheden gehad om een nieuwe personage (minder kinderachtig en fout naief figuur) te introduceren die een toffe moraalofficier zou kunnen zijn
    Neelix had van mij beperkt mogen worden vanaf S3 tot de kok die af en toe voorbij wandelt. Hij ging ook regelmatig mee op missies later, waarvan ik dacht why, what the fuck for?
    lolwut
      zondag 13 december 2009 @ 13:15:48 #190
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75574785
    Alhoewel ik het wel jammer vind dat er bij VOY nooit rolletjes zijn weggelegd voor terugkerende personages (lt. Ayala en die Chinees in de transporterroom na Seska) terwijl ze praktisch dezelfde functie op het schip hebben als bijvb. Harry Kim en Tom Paris. Als Janeway in haar kamertje zit en het schip wordt aangevallen door een stelletje Kazon moet ze zelf naar de brug komen of wordt ze geïnformeerd door Chakotay (die daar schijnbaar ook 24/7 zit)
    Ook wanneer het schip in een ruimtelijke vervorming zit en alle gangen naar elkaar toelopen wordt Ayala door Tuvok als commanding officer aangesteld maar schijnbaar zit Ayala als commanding officer ook een flinke tijd in z'n neus te peuteren.

    Just my two cents.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      zondag 13 december 2009 @ 13:25:54 #191
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_75575159
    Sowieso, moraalofficier. Dat is toch de rol van de captain?
    batman!
      zondag 13 december 2009 @ 13:26:05 #192
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_75575165
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 13:15 schreef GasTurbine het volgende:
    Alhoewel ik het wel jammer vind dat er bij VOY nooit rolletjes zijn weggelegd voor terugkerende personages (lt. Ayala en die Chinees in de transporterroom na Seska) terwijl ze praktisch dezelfde functie op het schip hebben als bijvb. Harry Kim en Tom Paris. Als Janeway in haar kamertje zit en het schip wordt aangevallen door een stelletje Kazon moet ze zelf naar de brug komen of wordt ze geïnformeerd door Chakotay (die daar schijnbaar ook 24/7 zit)
    Ook wanneer het schip in een ruimtelijke vervorming zit en alle gangen naar elkaar toelopen wordt Ayala door Tuvok als commanding officer aangesteld maar schijnbaar zit Ayala als commanding officer ook een flinke tijd in z'n neus te peuteren.

    Just my two cents.
    Huh
    batman!
      zondag 13 december 2009 @ 13:37:51 #193
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75575570
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 23:24 schreef feelsgoodman het volgende:
    Even een vraagje tussendoor. Ik ben zojuist begonnen aan het eerste seizoen en zo ver bevalt het mij wel. Ik irriteer mij alleen mateloos aan het acteerwerk of eerder het missen daarvan van de heer Sisko. Bijvoorbeeld de scene waar hij zijn vrouw kwijt raakt, afschuwelijk natuurlijk, maar echt beschamend hoe slecht die scene wel niet is.

    Desalniettemin een toffe serie tot nu toe. Ik ben alleen benieuwd of de lijn qua acteer prestaties nog wat omhoog loopt? Als ik het bijvoorbeeld met andere Star Trek series vergelijk (TNG, Voyager) valt het mij toch wel duidelijk op dat het hier echt ver onder de maat zit.
    Eens. Sisko wordt beter maar dat duurt een tijdje. De enige die in DS9 direct in zijn rol zit is Quark.

    Pas vanaf seizoen 5 wordt het écht leuk, vanaf seizoen 6 kun je gewoon niet meer stoppen.
    Resistance is futile.
      zondag 13 december 2009 @ 15:36:07 #194
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75579734
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 13:26 schreef thingamajig het volgende:

    [..]

    Huh
    Als de 'main crew' de brug verlaat blijven er toch altijd mensen staan? Nou, daar zijn er een paar van die constant terugkeren gedurende alle seizoenen. De enige zinnen van die personen zijn 'Ai sir' en 'Yes captain' of 'Mhmmhmmm' (heel zacht geroezemoes)


    Ayala.

    Ayala met een andere steeds-terugkerend figuur.


    Ayala in z'n maquis oufit.


    Hij heeft in meer afleveringen meegespeeld dan Jeri Ryan/Seven of Nine (120 in totaal)

    [ Bericht 34% gewijzigd door GasTurbine op 13-12-2009 15:50:38 ]
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      zondag 13 december 2009 @ 15:42:51 #195
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_75579925
    je bedoelt de 'redshirts'?
    We were to understand there would be pie and punch?
      zondag 13 december 2009 @ 15:47:35 #196
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75580092
    Seizoen 6 van DS9 afgelopen!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Resistance is futile.
      zondag 13 december 2009 @ 15:56:24 #197
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_75580390
    Ik heb maar 1 vraagje 7.. Weet je dat wel zeker?
    We were to understand there would be pie and punch?
      zondag 13 december 2009 @ 16:00:30 #198
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_75580494
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 15:36 schreef GasTurbine het volgende:

    [..]

    Als de 'main crew' de brug verlaat blijven er toch altijd mensen staan? Nou, daar zijn er een paar van die constant terugkeren gedurende alle seizoenen. De enige zinnen van die personen zijn 'Ai sir' en 'Yes captain' of 'Mhmmhmmm' (heel zacht geroezemoes)

    [ afbeelding ]
    Ayala.
    [ afbeelding ]
    Ayala met een andere steeds-terugkerend figuur.

    [ afbeelding ]
    Ayala in z'n maquis oufit.


    Hij heeft in meer afleveringen meegespeeld dan Jeri Ryan/Seven of Nine (120 in totaal)
    Ja, en wat vindt je daar precies jammer aan dan? Dat zij nooit meer tekst en props hebben gekregen?
    batman!
      zondag 13 december 2009 @ 16:44:54 #199
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75581727
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 16:00 schreef thingamajig het volgende:

    [..]

    Ja, en wat vindt je daar precies jammer aan dan? Dat zij nooit meer tekst en props hebben gekregen?
    Ja dat vind ik jammer. Het zou wel het 'we zijn alleen in de Delta Quadrant' gevoel versterken, als je ze meer dan 10 regels in totaal geeft, en dat ze ook in de pap te brokkelen hebben. En ik vind het gewoon jammer dat er onverwachte dingen altijd gebeuren wanneer de main crew op de brug zit (of chakotay iig )

    Mooi voorbeeld vind ik dan ook gewoon die aflevering van die ruimtelijke vervorming. Ze zitten in warp en Tuvok zit als main character in z'n eentje op de brug in de captains' seat. Normaal scannen ze hele dagen vooruit op planeten en nebulae maar nu ziet onze wonderlijke tuvok de vervorming via de viewscreen.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      zondag 13 december 2009 @ 16:51:50 #200
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75581935
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 15:56 schreef mvt het volgende:
    Ik heb maar 1 vraagje 7.. Weet je dat wel zeker?
    Ja.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Resistance is futile.
      zondag 13 december 2009 @ 16:53:03 #201
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75581977
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 16:00 schreef thingamajig het volgende:

    [..]

    Ja, en wat vindt je daar precies jammer aan dan? Dat zij nooit meer tekst en props hebben gekregen?
    Net als Morn, die heeft ook nooit tekst. Maar ik zal niet zeggen dat ik dat jammer vind.
    Resistance is futile.
      zondag 13 december 2009 @ 16:55:07 #202
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75582037
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 16:44 schreef GasTurbine het volgende:

    [..]

    Ja dat vind ik jammer. Het zou wel het 'we zijn alleen in de Delta Quadrant' gevoel versterken, als je ze meer dan 10 regels in totaal geeft, en dat ze ook in de pap te brokkelen hebben. En ik vind het gewoon jammer dat er onverwachte dingen altijd gebeuren wanneer de main crew op de brug zit (of chakotay iig )

    Mooi voorbeeld vind ik dan ook gewoon die aflevering van die ruimtelijke vervorming. Ze zitten in warp en Tuvok zit als main character in z'n eentje op de brug in de captains' seat. Normaal scannen ze hele dagen vooruit op planeten en nebulae maar nu ziet onze wonderlijke tuvok de vervorming via de viewscreen.
    Ja OK, het is misschien niet altijd even realistisch. Maar om de verhaallijnen niet te ingewikkeld te maken, gebeurt de good stuff alleen als de captain of de commander op de bridge is. Zelfde in DS9 en TNG. Ze hebben maar 45 minuten per aflevering natuurlijk.
    Resistance is futile.
      zondag 13 december 2009 @ 17:00:00 #203
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75582184
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 16:55 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Ja OK, het is misschien niet altijd even realistisch. Maar om de verhaallijnen niet te ingewikkeld te maken, gebeurt de good stuff alleen als de captain of de commander op de bridge is. Zelfde in DS9 en TNG. Ze hebben maar 45 minuten per aflevering natuurlijk.
    True. Maar TNG en DS9 hebben niet te maken met 150 man in totaal (ze kunnen bevoorraad etc. worden) Maar als je dan toch 3 personages hebt van alle drie meer dan 100 afleveringen en in totaal 15 zinnen tekst...

    Het tegenovergestelde heb je met andere karakters die je nooit hebt gezien, één aflevering in de spotlights en voor de rest ook nooit meer voorkomt.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      zondag 13 december 2009 @ 17:00:33 #204
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75582204
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 16:53 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Net als Morn, die heeft ook nooit tekst. Maar ik zal niet zeggen dat ik dat jammer vind.
    Dat is overigens het geniale aan Morn
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      zondag 13 december 2009 @ 17:07:31 #205
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_75582404
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 16:51 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Ja.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    We were to understand there would be pie and punch?
    pi_75582762
    Als we het toch over onlogische dingen in het Star Trek-universum hebben. Ik heb ook nooit begrepen dat bij de away-missies de halve brug dus de seniorenstaf mee moet. Gebeurt ze iets dan is het hele schip onbestuurbaar.
      zondag 13 december 2009 @ 17:18:26 #207
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_75582826
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 17:17 schreef Big-Ern het volgende:
    Als we het toch over onlogische dingen in het Star Trek-universum hebben. Ik heb ook nooit begrepen dat bij de away-missies de halve brug dus de seniorenstaf mee moet. Gebeurt ze iets dan is het hele schip onbestuurbaar.
    Zelfde als in CSI, waar het halve CSI team als eerste naar binnen stormt bij een inval en daarna pas de politie: anders is het niet leuk om te kijken
    batman!
      zondag 13 december 2009 @ 17:29:21 #208
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75583224
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 17:17 schreef Big-Ern het volgende:
    Als we het toch over onlogische dingen in het Star Trek-universum hebben. Ik heb ook nooit begrepen dat bij de away-missies de halve brug dus de seniorenstaf mee moet. Gebeurt ze iets dan is het hele schip onbestuurbaar.
    Klopt. In feite zou er met awaymissions 1 officer aanwezig moeten zijn en verder alleen maar ensigns en cadets.
    Resistance is futile.
      zondag 13 december 2009 @ 17:37:21 #209
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75583533
    En Neelix
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      zondag 13 december 2009 @ 17:37:50 #210
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_75583547
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 17:29 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Klopt. In feite zou er met awaymissions 1 officer aanwezig moeten zijn en verder alleen maar ensigns en cadets.
    Sterker nog, bij verkenningsmissies zou er naar mijn inzicht zelfs maar 1 lower-ranking officer mee moeten en verder alleen maar ensigns en cadets. Maar nee, meestal gaat de captain of de 1st officer mee...
    batman!
      zondag 13 december 2009 @ 17:38:47 #211
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75583581
    Ik snap ook niet wat een persoon als Tom Paris (schepen besturen) in awaymissions doet.
    Hij is impulsief, heeft semi-grappige oneliners en kan een flinke lading alienvrouwen bevruchten.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      zondag 13 december 2009 @ 17:46:59 #212
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75583854
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 17:38 schreef GasTurbine het volgende:
    Ik snap ook niet wat een persoon als Tom Paris (schepen besturen) in awaymissions doet.
    Hij is impulsief, heeft semi-grappige oneliners en kan een flinke lading alienvrouwen bevruchten.
    Nou ja, dan ken hij zijn looks nog eens tentoonstellen. Hij is tenslotte de playboy on board.
    Resistance is futile.
    pi_75584006
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 17:37 schreef thingamajig het volgende:

    [..]

    Sterker nog, bij verkenningsmissies zou er naar mijn inzicht zelfs maar 1 lower-ranking officer mee moeten en verder alleen maar ensigns en cadets. Maar nee, meestal gaat de captain of de 1st officer mee...
    Dat lijkt me ook geen goed idee, want een Data / LaForge combinatie zal vast meer uitkomen dan een stel kadetten. Er is ook een richtlijn die zegt dat captains niet meemogen met een away team, zoals Riker vaak genoeg gemeld heeft. Maar Picard lapte dat dan gewoon aan z'n laars
    "Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
    Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
      zondag 13 december 2009 @ 18:10:48 #214
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75584542
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 17:46 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Nou ja, dan ken hij zijn looks nog eens tentoonstellen. Hij is tenslotte de playboy on board.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      zondag 13 december 2009 @ 19:08:29 #215
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75586340
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 18:10 schreef GasTurbine het volgende:

    [..]
    What?
    Resistance is futile.
      zondag 13 december 2009 @ 19:30:50 #216
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_75587106
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 11:57 schreef MrData het volgende:

    [..]

    Het is lang geleden dat ik de pilot heb gezien maar ik kan me echt geen beschamend acteerwerk herinneren, helemaal niet in vergelijking met bijvoorbeeld de eerste 2 seizoenen TNG. Brooks acteert op een manier die gewoon anders is dan bijvoorbeeld Mulgrew, vooral later in de serie komt hij meer commanderend (als dat een woord is) over.

    Het enige advies is dat ik nieuwe DS9 kijkers kan geven is: BLIJVEN KIJKEN! Ja, er zitten in het begin wat suffe episodes tussen, maar als je je daaraan gaat ophangen kan ik je wel een lijst zo lang als m'n arm geven van vergelijkbare episodes van de andere series. De serie ontwikkelt zich tot de serie met de tofste karakters, groot overkoepelend verhaal en de meeste actie en spectakel.
    Idd die scenes van sisqo als hij emotioneel wilt doen zijn echt tenenkrommend. Zelfs laat in de serie.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      zondag 13 december 2009 @ 19:33:29 #217
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75587209
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 19:30 schreef mirved het volgende:

    [..]

    Idd die scenes van sisqo als hij emotioneel wilt doen zijn echt tenenkrommend. Zelfs laat in de serie.
    Klopt, de aflevering waarin Jake en Kira bezeten zijn door de prophets bijvoorbeeld, Jake gaat dan bijna dood omdat Sisko niet ingreep. Hij doet dan een beetje emo en dat gaat hem niet al te best af.

    Janeway in emotionele scenes daarentegen: . Als Kes van boord gaat. Of als Seven aangeeft dat Voyager nu haar collective is. .
    Resistance is futile.
      zondag 13 december 2009 @ 20:42:18 #218
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_75590191
    wat een onzin. In "the visitor" bijvoorbeeld, en die aflevering dat ie een schrijver in de jaren 50 speelt zijn geniaal. Avery Brooks
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
      zondag 13 december 2009 @ 20:46:40 #219
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_75590427
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 20:42 schreef jpg97 het volgende:
    wat een onzin. In "the visitor" bijvoorbeeld, en die aflevering dat ie een schrijver in de jaren 50 speelt zijn geniaal. Avery Brooks
    Ik heb het over emotionele scenes niet over zijn algemene acteer prestaties.

    edit: Nu ik terugdenk aan die jaren 50 aflevering dan is er ook toch zo'n stuk dat hij door aan het draaien is en de racisme niet pikt. Dat is een goed voorbeeld van dat slecht emo acteerwerk.
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      zondag 13 december 2009 @ 20:52:45 #220
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75590738
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 20:42 schreef jpg97 het volgende:
    wat een onzin. In "the visitor" bijvoorbeeld, en die aflevering dat ie een schrijver in de jaren 50 speelt zijn geniaal. Avery Brooks
    Vond ik totáál niet overtuigend!
    Resistance is futile.
      zondag 13 december 2009 @ 20:54:22 #221
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75590832
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 20:46 schreef mirved het volgende:

    [..]

    Ik heb het over emotionele scenes niet over zijn algemene acteer prestaties.

    edit: Nu ik terugdenk aan die jaren 50 aflevering dan is er ook toch zo'n stuk dat hij door aan het draaien is en de racisme niet pikt. Dat is een goed voorbeeld van dat slecht emo acteerwerk.
    Die ja, gewoon lachwekkend! Of Jake die achterblijft op DS9 als de dominion het inneemt, sloeg ook nergens op eigenlijk. Kwam gewoon totaal niet geloofwaardig over als vader.
    Resistance is futile.
      zondag 13 december 2009 @ 21:03:40 #222
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75591304
    In real life hebben Bashir en Kira trouwens een kind met elkaar, ze zijn 4 jaar getrouwd geweest. Nana Visitor is trouwens al een oud wijf, van mijn moeders leeftijd.
    Resistance is futile.
      zondag 13 december 2009 @ 21:20:23 #223
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_75592301
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 20:46 schreef mirved het volgende:

    [..]

    Ik heb het over emotionele scenes niet over zijn algemene acteer prestaties.

    edit: Nu ik terugdenk aan die jaren 50 aflevering dan is er ook toch zo'n stuk dat hij door aan het draaien is en de racisme niet pikt. Dat is een goed voorbeeld van dat slecht emo acteerwerk.
    Is dat niet in American History X?
    batman!
    pi_75593027
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 20:42 schreef jpg97 het volgende:
    wat een onzin. In "the visitor" bijvoorbeeld, en die aflevering dat ie een schrijver in de jaren 50 speelt zijn geniaal. Avery Brooks

    Precies. Helemaal met je eens.
      zondag 13 december 2009 @ 22:06:01 #225
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75594845
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 21:20 schreef thingamajig het volgende:

    [..]

    Is dat niet in American History X?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


    [ Bericht 4% gewijzigd door Seven. op 13-12-2009 22:12:48 ]
    Resistance is futile.
      zondag 13 december 2009 @ 22:09:29 #226
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75595045
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 22:06 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Nee, die aflevering is het einde van seizoen 6. Dat blijkt later ook onderdeel te zijn van de visioenen die hij van de prophets krijgt.
    Kedeng. Fuck de spoilers..
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
      zondag 13 december 2009 @ 22:13:13 #227
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75595293
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 22:09 schreef GasTurbine het volgende:

    [..]

    Kedeng. Fuck de spoilers..
    jpg begon!
    Resistance is futile.
      maandag 14 december 2009 @ 10:13:47 #228
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_75605169
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 22:13 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    jpg begon!
    Spoilers over een serie uit 1997

    Dukat is in elk geval nog steeds een bad-ass motherfucker in seizoen 7.

    En die discussie over de logica achter de acties van Sisko come on...

    Alsof die Janeway niet constant de VERKEERDE beslissingen neemt, waardoor Voyager niet eerder terug was. En dan dat hele emo gedoe met seven of nine.... Lekker jezelf en jouw levenswijze opdringen aan een drone die dat helemaal niet wilt
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
      maandag 14 december 2009 @ 15:46:06 #229
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75615469
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 10:13 schreef jpg97 het volgende:

    [..]

    Spoilers over een serie uit 1997

    Dukat is in elk geval nog steeds een bad-ass motherfucker in seizoen 7.

    En die discussie over de logica achter de acties van Sisko come on...

    Alsof die Janeway niet constant de VERKEERDE beslissingen neemt, waardoor Voyager niet eerder terug was. En dan dat hele emo gedoe met seven of nine.... Lekker jezelf en jouw levenswijze opdringen aan een drone die dat helemaal niet wilt
    Nee, maar ze is nu eenmaal bevrijd van the collective dus dan kon het ook moeilijk anders. En nee, ze neemt vaker goede beslissingen dan de verkeerde. Zeikstraal. Alsof de Kazon dan dat array maar in handen hadden moeten krijgen. Hoe dan ook, je loopt lekker te trollen. Jij jouw mening, ik de mijne. Ik heb tóch gelijk.
    Resistance is futile.
    pi_75615655
    My daddy is stronger than your daddy
      maandag 14 december 2009 @ 15:59:04 #231
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75615937
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 15:51 schreef STING het volgende:
    My daddy is stronger than your daddy
    Ik sluit trouwens niet uit dat ik Picard uiteindelijk beter ga vinden dan Janeway. Maar goed, hij is dan ook een zeer sterke acteur.
    Resistance is futile.
      maandag 14 december 2009 @ 16:08:35 #232
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_75616214
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 15:59 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Ik sluit trouwens niet uit dat ik Picard uiteindelijk beter ga vinden dan Janeway. Maar goed, hij is dan ook een zeer sterke acteur.
    Dát ben ik dan wel met je eens.

    maar niet beter dan Sisko
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
    pi_75619895
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 15:59 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Ik sluit trouwens niet uit dat ik Picard uiteindelijk beter ga vinden dan Janeway. Maar goed, hij is dan ook een zeer sterke acteur.


    Ik verwonder me altijd waarom hij niet meer goede rollen aangeboden heeft gekregen. Hij heeft in tenenkrommende producties gespeeld buiten Star Trek en X Men, Patrick Stewart onwaardig.
    pi_75620836
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 17:50 schreef Big-Ern het volgende:

    [..]

    Ik verwonder me altijd waarom hij niet meer goede rollen aangeboden heeft gekregen. Hij heeft in tenenkrommende producties gespeeld buiten Star Trek en X Men, Patrick Stewart onwaardig.
    Hij heeft ook nog in Dune gespeeld. Star Trek acteurs hebben nu eenmaal last van hun 'Star Trek stempel'.

    Bijna geen enkele acteur heeft naast Star Trek iets anders kunnen doen.
    pi_75620889
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 17:50 schreef Big-Ern het volgende:

    [..]

    Ik verwonder me altijd waarom hij niet meer goede rollen aangeboden heeft gekregen. Hij heeft in tenenkrommende producties gespeeld buiten Star Trek en X Men, Patrick Stewart onwaardig.
    Volgens mij richt hij zich ook meer op theater, Shakespeare e.d.
      maandag 14 december 2009 @ 19:56:18 #236
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_75624720
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 17:50 schreef Big-Ern het volgende:

    [..]

    Ik verwonder me altijd waarom hij niet meer goede rollen aangeboden heeft gekregen. Hij heeft in tenenkrommende producties gespeeld buiten Star Trek en X Men, Patrick Stewart onwaardig.
    Hij doet ook de stem van het hoofd van de CIA in American Dad
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      maandag 14 december 2009 @ 20:02:56 #237
    272427 thingamajig
    tananananananananana
    pi_75625034
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 19:56 schreef mirved het volgende:

    [..]

    Hij doet ook de stem van het hoofd van de CIA in American Dad
    En de episode van Extras met Patrick Stewart was geweldig (maar okee, geen filmrol).

    Vooral deze scene is echt briljant:



    batman!
      dinsdag 15 december 2009 @ 01:03:15 #238
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_75637797
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:23 schreef STING het volgende:

    [..]

    Volgens mij richt hij zich ook meer op theater, Shakespeare e.d.
    Hij heeft via die hoek zijn rol in Dune gekregen. Had een rol, flinke pruik op en speelde de sterren van de hemel. Ideaal voor Dune dus. Zelfs toen zijn pruik af ging.
    We were to understand there would be pie and punch?
    pi_75655094
    quote:
    En de episode van Extras met Patrick Stewart was geweldig (maar okee, geen filmrol).

    Vooral deze scene is echt briljant:




    Roflpantoffel
      woensdag 16 december 2009 @ 15:13:01 #240
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_75689848
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
    pi_75703734
    LOL

    Der zit tenminste nog 1 Star Trek film in
    <a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
    <a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
    pi_75730814
    De beste serie is imo DS9. De eerste 2 seasons zijn een beetje zwakjes maar daarna zit er een goed verhaal in de gehele serie. Dit gaat gewoon vele male dieper dan bv. Voyager die voornamelijk uit fillers bestaat met een paar relevante episodes er tussen (die overigens wel erg sterk zijn). En dan heb je ook nog Neelix... B'Elanna was daarin tegen wel ok.

    Maarja :



    Beste captain is imo Picard, voornamelijk vanwege de humor (pro Frankrijk enzo altijd ). Slechtste vind ik denk ik toch wel Janeway. Alle captains zijn vervelend ethisch correct maar Janeway komt daarmee als een zeikwijf over .

    Toch maar is Voyager weer kijken .

    [ Bericht 2% gewijzigd door LeDrol op 17-12-2009 15:43:18 ]
      donderdag 17 december 2009 @ 15:34:09 #243
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75731686
    Het einde van DS9 seizoen 7 nadert voor mij.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Resistance is futile.
    pi_75748813
    TNG > Voyager > Enterprise > ST original series > DS9
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
      donderdag 17 december 2009 @ 23:54:25 #245
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75751960
    quote:
    Op vrijdag 11 december 2009 16:05 schreef jpg97 het volgende:
    Bashir is zeker een baas!
    Hij batst gewoon die Ezri Dax
    Nietes! Ik zag net dat Worf haar gepaald heeft!
    Resistance is futile.
      vrijdag 18 december 2009 @ 01:02:13 #246
    228569 feelsgoodman
    esse est percipi
    pi_75753821
    OMG SPOILERS
      vrijdag 18 december 2009 @ 01:04:48 #247
    167595 mirved
    Infobesitas
    pi_75753877
    TNG > DS9 > Voyager > Enterprise > TOS
    Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
      vrijdag 18 december 2009 @ 01:56:41 #248
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_75754863
    quote:
    Op donderdag 17 december 2009 23:54 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Nietes! Ik zag net dat Worf haar gepaald heeft!
    ja daarna
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
      vrijdag 18 december 2009 @ 21:21:57 #249
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75784270
    En nu:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Resistance is futile.
      vrijdag 18 december 2009 @ 22:35:21 #250
    17829 Lone_Gunman
    Badda Bing Badda Bang
    pi_75787551
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 21:21 schreef Seven. het volgende:
    En nu:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Oh ja door deze lui:

    Alleen dan met helms op ... en met een ingebouwde vocoder
    "Go Ahead, Make My Day !!"
      vrijdag 18 december 2009 @ 23:11:39 #251
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75789282
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 22:35 schreef Lone_Gunman het volgende:

    [..]

    Oh ja door deze lui: [ afbeelding ]

    Alleen dan met helms op ... en met een ingebouwde vocoder


    Dat wist ik nog niet.
    Resistance is futile.
      vrijdag 18 december 2009 @ 23:12:31 #252
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75789316
    Volgende OP moet spoilerverplichting bevatten.
    Resistance is futile.
      zaterdag 19 december 2009 @ 00:03:47 #253
    17829 Lone_Gunman
    Badda Bing Badda Bang
    pi_75791590
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 23:11 schreef Seven. het volgende:

    [..]



    Dat wist ik nog niet.
    Oeps dacht dat je dat al wist

    Sorry
    "Go Ahead, Make My Day !!"
    pi_75791688
    Star Trek.

    Voor het eerst aan het herkijken. Het jeugdsentiment. Ben nu halverwege S2 van voyager en halverwege 3 van ds9. Vond vroeger ds9 stukken toffer dan voyager maar moet er nu best doorheen bijten. Maar volgens mij moet en van voyager en van ds9 het meeste moois nog komen.
    niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
    pi_75791713
    quote:
    Op vrijdag 18 december 2009 23:12 schreef Seven. het volgende:
    Volgende OP moet spoilerverplichting bevatten.
    Toch wel ja.
    niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
      zaterdag 19 december 2009 @ 08:16:48 #256
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75796999
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 00:06 schreef LostFormat het volgende:
    Star Trek.

    Voor het eerst aan het herkijken. Het jeugdsentiment. Ben nu halverwege S2 van voyager en halverwege 3 van ds9. Vond vroeger ds9 stukken toffer dan voyager maar moet er nu best doorheen bijten. Maar volgens mij moet en van voyager en van ds9 het meeste moois nog komen.
    VOY wordt al helemaal tof vanaf de laatste aflevering van seizoen 3.
    Resistance is futile.
    pi_75798440
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 08:16 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    VOY wordt al helemaal tof vanaf de laatste aflevering van seizoen 3.
    Narcist
      zaterdag 19 december 2009 @ 15:06:43 #258
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_75804590
    DS9 wordt het vetst vanaf die aflevering dat ze de Jem Hadar ontmoeten, en dat vortawijfje die witte bollen uit haar nek kan schieten ( )
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
      zaterdag 19 december 2009 @ 16:09:29 #259
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75806221
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 15:06 schreef jpg97 het volgende:
    DS9 wordt het vetst vanaf die aflevering dat ze de Jem Hadar ontmoeten, en dat vortawijfje die witte bollen uit haar nek kan schieten ( )
    Welk seizoen was dat?
    Resistance is futile.
    pi_75808204
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 16:09 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Welk seizoen was dat?
    Begin seizoen 3 komt voor het eerst Vorta in beeld.
      zaterdag 19 december 2009 @ 17:47:42 #261
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_75808990
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 17:21 schreef YellowBlacks het volgende:

    [..]

    Begin seizoen 3 komt voor het eerst Vorta in beeld.
    laatste aflevering seizoen 2
    We were to understand there would be pie and punch?
    pi_75809212
    Ik heb heel die nieuwste serie gemist. Enterprise ofzo? Hoe is die?
    niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
      zaterdag 19 december 2009 @ 18:07:52 #263
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75809582
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 17:55 schreef LostFormat het volgende:
    Ik heb heel die nieuwste serie gemist. Enterprise ofzo? Hoe is die?
    Soundtrack: vreselijk
    Captain: niet echt sterk, wel leuk hondje
    Crew: lekkere vulcan, op zich wel redelijk toffe personages
    Verhaallijn: in eerste instantie kut. Latere seizoenen ineens behoorlijk tof.
    Zwakte: speelt te vroeg in de tijd, waardoor de kijker niets nieuws te zien krijgt maar de personages wel alles nog moeten leren. Dit is vooral het eerste seizoen.

    Best de moeite waard, maar vergelijk het niet met TNG, VOY of DS9, want zó enorm tof is het ook weer niet.
    Resistance is futile.
      zaterdag 19 december 2009 @ 19:32:12 #264
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75812504
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Resistance is futile.
      zaterdag 19 december 2009 @ 19:47:30 #265
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75812969
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Resistance is futile.
      zaterdag 19 december 2009 @ 19:55:51 #266
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75813262
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Resistance is futile.
      zaterdag 19 december 2009 @ 19:56:32 #267
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75813285
    En dan nu, de op één na laatste! Maar eerst pissen, ik moet al drie kwartier.
    Resistance is futile.
      zaterdag 19 december 2009 @ 21:41:16 #268
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75816901
    Het is afgelopen.

    Major spoiler-alert!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Eindconclusie: weinig verrassend en toch een prachtig spektakel! Een Star Trek waardig einde!
    Resistance is futile.
    pi_75817135
    Nu kun je beginnen aan de DS9 relaunch boeken serie
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      zaterdag 19 december 2009 @ 21:52:42 #270
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_75817274
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 21:48 schreef Johnny Blaze het volgende:
    Nu kun je beginnen aan de DS9 relaunch boeken serie
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ik ga beginnen aan TNG. Maar misschien toch eerst nog de DS9 fillers. Trouwens, je spoiler: voorspelbaar. Sisko zei dat ten slotte ook tegen Kasidy.
    Resistance is futile.
      zaterdag 19 december 2009 @ 23:27:02 #271
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_75820551
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 17:55 schreef LostFormat het volgende:
    Ik heb heel die nieuwste serie gemist. Enterprise ofzo? Hoe is die?
    Werd pas echt sterk toen de meeste mensen al waren afgehaakt. Dus een goed einde, maar toch gecancelled
    We were to understand there would be pie and punch?
    pi_75824688
    Algehele conclusie is volgens mij toch wel dat bij elke serie de eerste seizoenen minder sterk zijn als de volgende daarna.

    Dus niet te snel afhaken en lekker blijven kijken
    <a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
    <a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
    pi_75825872
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 23:27 schreef mvt het volgende:

    [..]

    Werd pas echt sterk toen de meeste mensen al waren afgehaakt. Dus een goed einde, maar toch gecancelled

    Met die vreemde TNG aflevering als slot-episode.
      zondag 20 december 2009 @ 22:10:01 #274
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_75856616
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 17:55 schreef LostFormat het volgende:
    Ik heb heel die nieuwste serie gemist. Enterprise ofzo? Hoe is die?
    Niet bijzonder.
    Als echt fan moet je ze natuurlijk allemaal gezien hebben, maardit voegt weinig toe.
    Al vond ik het blauwe ras wel leuk.
    *O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
    Insanity is heritable. You get it from your children.
    Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
    If you can't beat them, confuse them.
    pi_75857495
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 21:52 schreef Seven. het volgende:

    [..]

    Ik ga beginnen aan TNG. Maar misschien toch eerst nog de DS9 fillers. Trouwens, je spoiler: voorspelbaar. Sisko zei dat ten slotte ook tegen Kasidy.
    Jammer dat je de fillers niet hebt gekeken. Door die fillers krijgen de karakters veel meer diepgang en vaak zitten er goeie afleveringen tussen.

    TNG zijn alleen maar fillers.
    pi_75858065
    ik vond de next generation (dat tussen kirk periode en picard) inzat niet zo boeiend/

    Voyager en Picard vond ik de leukste afleveringen hebben. Deep space nine vond ik minder. Het beste vond ik de momenten waarin Q verscheen en de borgafleveringen.

    ik vond per toeval de Q afleveringen in een bundel (geselecteerd door ST-fans) en dat was leuk om ze achter elkaar te kijken.


    [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2009 23:20:10 ]
      zondag 20 december 2009 @ 22:44:17 #277
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75858560
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 22:34 schreef SolidasRock het volgende:
    ik vond de next generation (dat tussen kirk periode en picard) inzat niet zo boeiend/
    Picard = Next Generation.

    Jij bedoelt ST: Enterprise?
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_75858980
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 22:44 schreef GasTurbine het volgende:

    [..]

    Picard = Next Generation.

    Jij bedoelt ST: Enterprise?
    ST: Enterprise speelt zich af voor Kirk.
    Periode tussen Kirk en Picard is alleen de film ST: Generations
    pi_75859041
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 22:25 schreef YellowBlacks het volgende:

    [..]

    Jammer dat je de fillers niet hebt gekeken. Door die fillers krijgen de karakters veel meer diepgang en vaak zitten er goeie afleveringen tussen.

    TNG zijn alleen maar fillers.
    TNG is een episodical serie. Alleen bij een serie met een doorlopend verhaal, zoals DS9, kan er sprake zijn van fillers
    pi_75859290
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 22:52 schreef STING het volgende:

    [..]

    ST: Enterprise speelt zich af voor Kirk.
    Periode tussen Kirk en Picard is alleen de film ST: Generations
    St: Generations speelt zich af na TNG.

    Tis wel een vreemde vergelijking. Je gaat nu een film vergelijken met een serie.
    pi_75859325
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 22:54 schreef STING het volgende:

    [..]

    TNG is een episodical serie. Alleen bij een serie met een doorlopend verhaal, zoals DS9, kan er sprake zijn van fillers
    Dat weet ik, maakte ook alleen maar een grapje.
    pi_75859394
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 22:58 schreef YellowBlacks het volgende:

    [..]

    St: Generations speelt zich af na TNG.

    Tis wel een vreemde vergelijking. Je gaat nu een film vergelijken met een serie.
    Generations begint in de periode vlak na Kirk en voor Picard.
    En gaat daarna over naar het TNG tijdperk.
    pi_75859402
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 22:59 schreef YellowBlacks het volgende:

    [..]

    Dat weet ik, maakte ook alleen maar een grapje.
    Nou vooruit
    pi_75859537
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 23:01 schreef STING het volgende:

    [..]

    Generations begint in de periode vlak na Kirk en voor Picard.
    En gaat daarna over naar het TNG tijdperk.
    Nee, dit speelt zich af na TNG tijdperk.
    pi_75860336
    Sorrie, ff overnieuw:

    ik vond de enterprise met jonathan archer niet zo boeiend. En die met James Kirk, daar genoot ik vroeger nogal van maar nu niet meer, het ziet er te nep uit. Zoals die enorme oording van Spock waarmee hij berichten afluisterde.

    Voyager en Next generation vond ik de leukste afleveringen hebben. Deep space nine vond ik minder. Het beste vond ik de momenten waarin Q verscheen en de borgafleveringen.

    ik vond per toeval de Q afleveringen in een bundel (geselecteerd door ST-fans) en dat was leuk om ze achter elkaar te kijken.

    Overigens over Spock gesproken. Ik keek gisteravond een aflevering van Fringe en ik weet zeker of ik eet mijn schoen op, die man die Spock speelde zit ook in Fringe maar is wel tig jaren ouder geworden. Of heb ik het mis?
    pi_75860539
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 23:04 schreef YellowBlacks het volgende:

    [..]

    Nee, dit speelt zich af na TNG tijdperk.
    Zucht.
    Ze noemen het ook wel het TNG tijdperk, aangezien het om de TNG crew gaat.
    pi_75860569
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 23:19 schreef SolidasRock het volgende:
    Overigens over Spock gesproken. Ik keek gisteravond een aflevering van Fringe en ik weet zeker of ik eet mijn schoen op, die man die Spock speelde zit ook in Fringe maar is wel tig jaren ouder geworden. Of heb ik het mis?
    Welke Spock bedoel je?
    Degene uit de film Star Trek (2009) of uit de oude films/jaren 60 serie?
    pi_75860780
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 23:24 schreef STING het volgende:

    [..]

    Welke Spock bedoel je?
    Degene uit de film Star Trek (2009) of uit de oude films/jaren 60 serie?
    Die samen met william shatner speelde.
    pi_75860864
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 23:24 schreef STING het volgende:

    [..]

    Zucht.
    Ze noemen het ook wel het TNG tijdperk, aangezien het om de TNG crew gaat.
    Waarschijnlijk miscommunicatie. Generation speelt zich vooral af na de TNG serie.
    pi_75861001
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 23:29 schreef SolidasRock het volgende:

    [..]

    Die samen met william shatner speelde.
    Je hebt gelijk ja, hij speelt in een paar eps van Fringe
    Cool, die episodes moet ik dus nog zien
      zondag 20 december 2009 @ 23:46:07 #291
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_75861614
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 16:44 schreef GasTurbine het volgende:

    [..]

    Ja dat vind ik jammer. Het zou wel het 'we zijn alleen in de Delta Quadrant' gevoel versterken.
    Het is alleen jammer dat het in de hele serie al ontbrak aan dat gevoel.
    De (veelal zwakke) alien of the week episodes hielpen zeker niet om het gevoel te kweken dat je naar een serie met een doorlopende verhaallijn keek.
    Daarnaast hadden bepalende episodes nooit gevolgen (Year of Hell bijvoorbeeld), omdat er altijd op de RESET button werd geduwd: De tijdlijn werd veranderd/hersteld waardoor een gebeurtenis nooit had plaatsgevonden.

    De volgende episode troffen we het schip en haar crew altijd weer in piekfijne conditie aan. Nergens uit bleek dat je te maken had met een gestrand schip met relatief beperkte mogelijkheden en bovendien zonder mogelijkheden tot (groot) onderhoud of fatsoenlijke bevoorrading.

    Ik had ze willen zien lijden: een rift willen zien ontstaan tussen de maquis en het starfleet personeel en ik zou graag hebben willen zien hoe ze er werkelijk álles aan moesten doen om te overleven.
    In plaats daarvan zit je de helft van de tijd te kijken naar lauwe Neelix-holodeck afleveringen die zum kotsen zijn.

    DS9's eigen Ronald D. Moore liet 10 jaar later met Battlestar Galactica zien hoe orgineel Voyager ook had kunnen zijn.
    pi_75866603
    Kleffe_Dop, daar heb je helemaal gelijk in. Ik vond het ook storend dat aan het einde van een aflevering alles weer piekfijn in orde was. Battlestar Galactica had dat beter uitgewerkt. Toch vond ik BSG geen topserie. Hij had zijn goede momenten maar vaak was de tempo ongelooflijk laag.
    pi_75866825
    Q Net de voyager aflevering met de twee q's gezien.

    Maar die fillers, wasda?
    niet de vervaarlijke schaduw
    met zijn dikke pens vol pistolen
    beiden ingevet als een locomotief onder nul
      maandag 21 december 2009 @ 09:39:38 #294
    31057 jpg97
    Otaku No Kenkyu
    pi_75868418
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 07:35 schreef LostFormat het volgende:
    Q Net de voyager aflevering met de twee q's gezien.

    Maar die fillers, wasda?
    Ongeïnspireerde bagger om een seizoen vol te krijgen.
    Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
    ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
    PieAir
    Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
    pi_75870489
    Dat is wel heel erg kort door de bocht, vaak leveren fillers ook character development op.
      maandag 21 december 2009 @ 10:52:34 #296
    158899 GasTurbine
    SEE THE PATERN ON MY COCK
    pi_75870664
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 07:35 schreef LostFormat het volgende:
    Q Net de voyager aflevering met de twee q's gezien.

    Maar die fillers, wasda?
    Een episode waar er zeg maar niets van buitenaf voorkomt, en dat de aflevering echt puur om de crew zelf draait.
    'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
    „Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
    pi_75871226
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 10:52 schreef GasTurbine het volgende:

    [..]

    Een episode waar er zeg maar niets van buitenaf voorkomt, en dat de aflevering echt puur om de crew zelf draait.
    Niet persee. In een serie met een doorlopend verhaal kun je een filler vergelijken met een losse epsiode, een op zichzelf staand verhaal; die hoeft niet persee character building als thema te hebben.
    pi_75871732
    Ik kan niet wachten tot ze TNG en vooral DS9 een volwaardige Blu-ray behandeling gaan geven net als TOS
    pi_75872598
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 11:22 schreef DSGamer het volgende:
    Ik kan niet wachten tot ze TNG en vooral DS9 een volwaardige Blu-ray behandeling gaan geven net als TOS
    Dat zou een droom zijn die uitkomt. Alleen moeten ze dan net als bij TOS alle effecten opnieuw gaan doen.
    "Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
    Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
      maandag 21 december 2009 @ 13:33:06 #300
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_75876986
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 23:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    ...
    Ik had ze willen zien lijden: een rift willen zien ontstaan tussen de maquis en het starfleet personeel en ik zou graag hebben willen zien hoe ze er werkelijk álles aan moesten doen om te overleven.
    In plaats daarvan zit je de helft van de tijd te kijken naar lauwe Neelix-holodeck afleveringen die zum kotsen zijn.

    ...
    Hear hear!
    *O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
    Insanity is heritable. You get it from your children.
    Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
    If you can't beat them, confuse them.
      maandag 21 december 2009 @ 13:50:26 #301
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_75877625
    Voyager is tof!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')