Voor de reacties van collega's ben ik eigenlijk minder bang dan van leerlingen. Lekker laten gaan is makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op zondag 29 november 2009 17:55 schreef Dennis101 het volgende:
Lekker laten gaan, lijkt me echt geen goed idee. Zal je toch wel een beetje vreemd worden aangekeken door je collega's als die erachter komen.
Stoppen met les geven als je dit na je leerlingen voelt(en nee ik bedoel het niet hatelijk).Maar tis geen gezonde verhouding.En haar gewoon laten gaanquote:Op zondag 29 november 2009 17:54 schreef Favorieten het volgende:
Dag allemaal,
Ik zit met de volgende situatie en weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Misschien dat hier een paar goede ideeen over zijn.
Nou gaat het mij niet om de vraag of een relatie tussen leerling en leraar kan, want dat kan en mag niet. De situatie is dat ik docent ben op een middelbare school en al ongeveer een jaar een leerlinge toch wel erg leuk vindt. Het leeftijdsverschil is 8 jaar voor diegene die het willen weten. Nou kan ik natuurlijk niet verder gaan dan gewoon leraar-leerling relatie zolang zij op school zit. Maar zij gaat dit jaar eindexamen doen dus als het goed loopt is zij na de zomer van school. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik na school met haar in contact blijf? Maar is dit ook wel verstandig? Ons kent ons, en al snel weet de hele school het. En is dat dan erg?
Dus eigenlijk is mijn vraag: wat zou jij doen?
Betekent dat je daar niet erg voor open staat. Als je geen relatie met haar wil gebeurt zoiets ook niet. Denk na, voorkom gedonder en doe het niet!quote:Op zondag 29 november 2009 17:57 schreef Favorieten het volgende:
[..]
Lekker laten gaan is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik zou me bedenken dat zij 18 is, waarschijnlijk het studentenleven ingaat en het sowieso lastig gaat worden om een relatie te behouden met iemand in een hele andere levensfase. Komt als complicerende factor nog bij dat jullie eerst in een hele andere verhouding tot elkaar stonden en jij het misschien wel een beetje onder de pet wil houden.quote:Op zondag 29 november 2009 17:54 schreef Favorieten het volgende:
Dus eigenlijk is mijn vraag: wat zou jij doen?
Waarom niet, als twee mensen elkaar leuk vinden dan moet je daar niet tegen in gaan.quote:Op zondag 29 november 2009 18:02 schreef Divel het volgende:
[..]
Betekent dat je daar niet erg voor open staat. Als je geen relatie met haar wil gebeurt zoiets ook niet. Denk na, voorkom gedonder en doe het niet!
Idd.quote:Op zondag 29 november 2009 18:03 schreef Lano het volgende:
t ligt ook met name aan de leeftijd(ook geestelijk) denk, is het een vwo leerling en is ze dus ong 18? als ze afstudeerd, of zit ze op het vmbo en is ze 15/16?
Er staat nergens dat de leerlinge gek is op hem.quote:Op zondag 29 november 2009 18:06 schreef denz09 het volgende:
[..]
Waarom niet, als twee mensen elkaar leuk vinden dan moet je daar niet tegen in gaan.
8 jaar leeftijd verschil is helemaal niet erg. Iedereen boven de 18 moet dat zelf weten.
jullie staan nog altijd boven priestersquote:Op zondag 29 november 2009 18:10 schreef Buitendam het volgende:
Door types als jij zakt het aanzien van de leerkracht als een malle.
Misselijk figuur.
Types als TS zorgen ervoor dat het een ferme concurrentiestrijd wordt tussen ons en de holy guys.quote:Op zondag 29 november 2009 18:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
jullie staan nog altijd boven priesters
18 en 26 kan best. Maar de vraag is natuurlijk of zij jou wel leuk vindt? Ik zou iig niet met haar gaan flirten of laten merken dat je haar leuk vindt totdat ze klaar is met haar school, mits ze zelf laat merken dat ze jou leuk vindt, maar alsnog zou ik wachten met een relatie.quote:Op zondag 29 november 2009 18:14 schreef Favorieten het volgende:
Ter informatie: zij is 18 doet vwo.
Dat er gedoe van komt lijkt mij bijna logisch. Maar het is de vraag in welke mate. Ik heb het idee dat dit in het begin behoorlijk wat zal zijn maar na verloop van tijd neemt dit wel weer af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |