Dan ben je alsnog een groot deel van je geld kwijt aan belasting omdat het dan inderdaad als schenking gezien wordt.quote:Op zondag 29 november 2009 16:50 schreef bijderechter het volgende:
zet het op een spaarrekening van iemand anders, die je vertrouwd natuurlijk (ouders, schoonouders etc.)
Alleen zal het dan wel als gift gezien worden,,
quote:Op zondag 29 november 2009 17:08 schreef Simplicity het volgende:
Het probleem is dus eigenlijk 15.000 euro teveel...
Kan je toch gewoon opnemen bij de bank? probleem opgelost.
De ontvanger betaald dan belasting over de schenking, en als het geld terug moet, moet er weer belasting over worden betaald, zo blijft er weinig van over.quote:Je kan het ook versturen naar familie als gift... betaal je een gedeelte geen belasting over en over de rest 5% als je het voor dit jaar afhandeld.
Goud is gewoon vermogen.quote:Je kan er eventueel ook goud van kopen (toch een soort van beleggen, maar het levert allicht meer op dan 15.000 euro zonder rente in je matras)
Investeren in een huis wordt ook gezien als vermogen. Uitgeven is inderdaad een goed ideequote:Verder kan je gewoon toch wat in je huisje investeren, of alvast wat spullen kopen die je nodig verwacht te hebben...
quote:Het is maar 15.000 euro, je doet net ofdat je een ton kwijt moet zien te raken...
quote:Op zondag 29 november 2009 17:15 schreef mazaru het volgende:
15.000 euro opmaken. En als hij dat heel moeilijk vind, wil ik wel helpen hoor
Nadeel 2: Ook box 3 (vermogen).quote:Op zondag 29 november 2009 17:25 schreef vuilcontainer het volgende:
je kan het ook in klein onroerend goed investeren, zoals een garagebox of parkeerplaats. Over het algemeen zijn dat redelijk waardevaste investeringen. (Nadeel: overdrachtsbelasting)
Denk je werkelijk dat ze naar jou toe komen om te vragen waar je dat hebt gelaten?quote:Er is dan wel een kans dat de BD dat opmerkt
Naja, je kan natuurlijk ook elke maand van diegene 1.000 euro in het handje terug krijgen.quote:De ontvanger betaald dan belasting over de schenking, en als het geld terug moet, moet er weer belasting over worden betaald, zo blijft er weinig van over.
Klopt, maar als jij dat gewoon met los geld koopt en het gewoon in de kast legt weet niemand dat :pquote:Goud is gewoon vermogen.
klopt, maar hij heeft eigenlijk maar 15.000 euro teveel, waardoor hij die huurtoeslag niet krijgt.quote:Op zondag 29 november 2009 17:34 schreef vuilcontainer het volgende:
Trouwens als je het slim geregeld hebt met die 35.000euro dan krijg je minstens 1100euro spaarrente per jaar, dat haalt het toch niet bij of staat max gelijk aan de huurtoeslag?!
De vraag is alleen of hij de spaarrente (waarschijnlijk 400-500euro) die hij dan mist bij 15.000euro kan compenseren met die paar tientjes per maand aan huurtoeslag. Immers, bij een huur van 325euro kan nooit een heel groot bedrag aan huurtoeslag toegekend worden.quote:Op zondag 29 november 2009 17:35 schreef Simplicity het volgende:
[..]
klopt, maar hij heeft eigenlijk maar 15.000 euro teveel, waardoor hij die huurtoeslag niet krijgt.
Moet je de rente over 15.000 berekenen, niet over 35.000 :p
Vergeet ook niet dat je over die 15000 euro ook nog 1,2% belasting mag betalen. Dus met de huidige rentestanden hou je momenteel niet veel over aan rente. Maar uitgeven puur om een paar euro huurtoeslag te krijgen zou ik sowieso niet doen.quote:Op zondag 29 november 2009 17:52 schreef vuilcontainer het volgende:
[..]
De vraag is alleen of hij de spaarrente (waarschijnlijk 400-500euro) die hij dan mist bij 15.000euro kan compenseren met die paar tientjes per maand aan huurtoeslag. Immers, bij een huur van 350euro kan nooit een heel groot bedrag aan huurtoeslag toegekend worden.
Eens.quote:Op zondag 29 november 2009 17:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat je over die 15000 euro ook nog 1,2% belasting mag betalen. Dus met de huidige rentestanden hou je momenteel niet veel over aan rente. Maar uitgeven puur om een paar euro huurtoeslag te krijgen zou ik sowieso niet doen.
Best asociaal eigenlijk, dan wordt er dus meer dan 1 keer belasting over geheven.quote:Op zondag 29 november 2009 16:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan ben je alsnog een groot deel van je geld kwijt aan belasting omdat het dan inderdaad als schenking gezien wordt.
Logisch toch, er vind 2x een schenking plaats.quote:Op zondag 29 november 2009 18:22 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Best asociaal eigenlijk, dan wordt er dus meer dan 1 keer belasting over geheven.
Moest daar niet staan 'laat hem een auto kopen'' i.p.v. 'koop een auto'? Woepsie TS heeft zich per ongeluk verluldquote:En graag geen flauwekul van koop een auto of geef het aan mij.
Dat was niet eens nodig om te weten dat TS en die maat gewoon dezelfde persoon zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 18:58 schreef Cahir het volgende:
[..]
Moest daar niet staan 'laat hem een auto kopen'' i.p.v. 'koop een auto'? Woepsie TS heeft zich per ongeluk verluld.
Dat ja.quote:Op zondag 29 november 2009 18:54 schreef Furia het volgende:
Je hebt recht op huurtoeslag als je aan een aantal eisen voldoet en 'je maat' voldoet niet aan al die eisen. Gewoon jammer voor hem. Laat hem die spaarcenten gebruiken om zijn eigen broek op te houden, in plaats van een ander dit voor hem te laten doen.
Ten eerste, ik heb een huis gekocht dus heb niks met huurtoeslag te maken. Ten tweede ik zou graag wilen dat ik 35.000 euro spaargeld had. En idd dat topic over zorgtoeslag daar was ik mee bezig en toen kwam ik met die maat van mij ergens terecht over huurtoeslag.quote:Op zondag 29 november 2009 17:19 schreef karr-1 het volgende:
Ik denk dat TS aan het rondshoppen is om zoveel mogelijk toeslag te krijgen overal
Zorgtoeslag bij overstappen zorgverzekeraar?
Oww, jawel, want, nogmaals, dan kan er 2x schenkingsrecht gaan worden betaald over dat bedrag als je het niet opgeeft aan de BD.quote:Op zondag 29 november 2009 21:39 schreef tomegel het volgende:
[..]
Ten eerste, ik heb een huis gekocht dus heb niks met huurtoeslag te maken. Ten tweede ik zou graag wilen dat ik 35.000 euro spaargeld had. En idd dat topic over zorgtoeslag daar was ik mee bezig en toen kwam ik met die maat van mij ergens terecht over huurtoeslag.
Maar het idee om het bij zn vader op de bank te zetten is geen slecht plan.
Zo te lezen woon je nog niet in je koopwoning, dus dan zul je nu wel huren.quote:Op zondag 29 november 2009 21:39 schreef tomegel het volgende:
[..]
Ten eerste, ik heb een huis gekocht dus heb niks met huurtoeslag te maken. Ten tweede ik zou graag wilen dat ik 35.000 euro spaargeld had. En idd dat topic over zorgtoeslag daar was ik mee bezig en toen kwam ik met die maat van mij ergens terecht over huurtoeslag.
Maar het idee om het bij zn vader op de bank te zetten is geen slecht plan.
Preciesquote:Op zondag 29 november 2009 22:15 schreef Svyatagor het volgende:
Hij kan ook een normale baan zoeken waarbij hij die huur van 325 gewoon kan ophoesten. Bovendien: huursubsidie is voor mensen die het nodig hebben, niet de mensen die 35k op de bank hebben staan.
Tja, het zal je verbazen, maar er bestaan nog mensen met normen en waardenquote:
Als de belastingdienst het niet vertrouwt, kunnen ze wel degelijk vragen waar het geld is gebleven. En met "ik heb een nieuwe auto gekocht" kom je niet ver als je nog steeds dezelfde auto op naam hebt.quote:Op zondag 29 november 2009 17:30 schreef Simplicity het volgende:
Denk je werkelijk dat ze naar jou toe komen om te vragen waar je dat hebt gelaten?
Zijn toch wel genoeg smoesjes te vinden om je daar onderuit te lullen? oude lening bij familie betaald, nieuw interieur, misschien nieuwe auto etc?
Gewoon een paar jaar laten staan daar inderdaad...quote:Op zondag 29 november 2009 23:36 schreef fratsman het volgende:
Gewoon een tijdje bij z'n ouders parkeren.
Doe niet zo nodeloos pretentieus, alsof iedereen met een andere mening een of ander asociaal persoon is.quote:Op zondag 29 november 2009 23:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja, het zal je verbazen, maar er bestaan nog mensen met normen en waarden![]()
Daar gaat het topic over, en als je wilt miepen doe je dat lekker ergens anders.quote:Daarbij een legale manier om je geld weg te sluizen is er dus nagenoeg niet.
Jij komt hier miepen dat hier moraalridders zitten...quote:Op zondag 29 november 2009 23:53 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Doe niet zo nodeloos pretentieus, alsof iedereen met een andere mening een of ander asociaal persoon is.
[..]
Daar gaat het topic over, en als je wilt miepen doe je dat lekker ergens anders.
Volgens mij zoekt TS juist een legale manier, en daarnaast is fraude wat de belastingdienst betreft natuurlijk een erg rekbaar begrip.quote:Op zondag 29 november 2009 23:54 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jij komt hier miepen dat hier moraalridders zitten...En het heeft geen zak met asociale personen te maken, maar dit komt neer op fraude.
De legale manieren zijn gegeven, verder is het zoeken naar manieren om de belasting te ontduiken, en dat is zeker niet de bedoeling van WGR.quote:Op maandag 30 november 2009 00:29 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Volgens mij zoekt TS juist een legale manier, en daarnaast is fraude wat de belastingdienst betreft natuurlijk een erg rekbaar begrip.
De reden dat ik een opmerking maak over het moraalriddergedrag hier is omdat dat niet de bedoeling is in WGR.
het gaat over huurtoeslag...quote:Op maandag 30 november 2009 00:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De legale manieren zijn gegeven, verder is het zoeken naar manieren om de belasting te ontduiken, en dat is zeker niet de bedoeling van WGR.
Het gaat over hoe 15.000 euro weg te werken voor de belasting, om vervolgens recht te hebben op huurtoeslag.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |