abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:15:37 #1
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_74881375
Vorig jaar oktober heb ik een woning gekocht van een starters bouwproject. Het bouwproject zou kerst 2009 klaar zijn. Tot de dag van vandaag zijn ze nog steeds niet begonnen. Er zijn wat problemen met vergunningen en met de buurt. Nu ben ik in maart 2009 bij de notaris geweest. En in de papieren staat dat als er na 9 maanden nog steeds niet gebouwd is dat ik dan onder het contract uit kan gaan. Nu ben ik hierover aan het denken want in mei 2010 komt er pas een nieuwe vergunning en dan moet er nog gebouwd worden ( en dat is niet eens zeker) Mijn zin is helemaal op. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat krijg je aan kosten terug? En ik vraag het aan jullie dus ga nu niet zeiken dat ik dat naar de projectontwikkelaar ofzo moet gaan om dat te vragen. Alvast bedankt.
Look who's back in the wrong place at the right time
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:25:21 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74881666
Ten eerste: enorm kut voor je....
Ten tweede: heb je al contact met de notaris gehad?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  vrijdag 20 november 2009 @ 12:42:50 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74882219
Je vraagt het aan ons, maar wij zijn niet degene die dat weten. Ga eens naar de projectontwikkelaar of de notaris voor meer informatie.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_74883136
Lees je contract, daar staat vast alles in. Maar als ik een gokje mag doen, behalve de koopsom (die je neem ik aan nog niet betaald hebt) krijg je niets terug denk ik.
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:59:28 #5
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_74884739
Het zou handig zijn dat er iemand is die in hetzelfde schuitje heeft gezeten.

Ik betaal sinds april bouwrente. Sinds september krijgen we een deel van de kosten terug van de projectontwikkelaar, maar lang niet alles. Erg klote allemaal want het zag er allemaal zo leuk uit, veel kopers ( 30 kopers van de 45 app en dat is veel in deze crisistijd). De projectontwikkelaar is hier ook de dupe van.
  vrijdag 20 november 2009 @ 14:00:21 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74884766
Wat is de reden dat het niet doorgaat? Ben je op de hoogte gehouden van de " voortgang" in het project?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 20 november 2009 @ 14:12:23 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74885175
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:15 schreef tomegel het volgende:
Vorig jaar oktober heb ik een woning gekocht van een starters bouwproject. Het bouwproject zou kerst 2009 klaar zijn. Tot de dag van vandaag zijn ze nog steeds niet begonnen. Er zijn wat problemen met vergunningen en met de buurt. Nu ben ik in maart 2009 bij de notaris geweest. En in de papieren staat dat als er na 9 maanden nog steeds niet gebouwd is dat ik dan onder het contract uit kan gaan. Nu ben ik hierover aan het denken want in mei 2010 komt er pas een nieuwe vergunning en dan moet er nog gebouwd worden ( en dat is niet eens zeker) Mijn zin is helemaal op. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat krijg je aan kosten terug? En ik vraag het aan jullie dus ga nu niet zeiken dat ik dat naar de projectontwikkelaar ofzo moet gaan om dat te vragen. Alvast bedankt.
Ik ken iemand die in hetzelfde schuitje zat. Die eiste (want contract is contract) dat zijn woning alsnog gebouwd zou worden. De projectontwikkelaar bood hem toen een aanzienlijk bedrag, maar dat heeft hij geweigerd. Met als gevolg dat die woning dus alsnog gebouwd is.

Vergeet niet dat jou wanneer jij onder het contract uit zou willen, ook een flinke poot uitgetrokken kon worden. Dus ik zou in eerste instantie eisen dat het huis gebouwd werd, en dan een goed bod om het af te zeggen (50.000 of iets dergelijks) accepteren. Dan heb je er nog iets aan gehad.
The End Times are wild
pi_74885517
Dus je kan onder je contract uit.
Kijk in het contract of daar nog iets staat over kosten. En bekijk ook welke kosten je hebt gemaakt.

Verder kun je kijken op de website www.veh.nl
  vrijdag 20 november 2009 @ 20:13:50 #9
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_74895985
Nou het bouwbedrijf kan er niks aan doen. Die willen graag bouwen. Maar de gemeente heeft fouten gemaakt. Die hebben een vergunning afgegeven. Toen zijn de woningen verkocht en daarna is de vergunning weer ingetrokken. Er staat een LPG tankstation te dicht bij het gebouw, gevaar op ontploffing. Ook wat buurtbewoners klaagde over te weinig parkeergelegenheden (dit is inmiddels opgelost) Maar als er pas in mei 2010 een nieuwe vergunning komt (waar weer bezwaar op gemaakt kan worden) dan kan het nog lang duren en ik ben het wachten zat. Er komt nu een nieuw bouwproject hier in de buurt waar ik ook wel interesse in heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')