quote:
Op vrijdag 20 november 2009 12:15 schreef tomegel het volgende:Vorig jaar oktober heb ik een woning gekocht van een starters bouwproject. Het bouwproject zou kerst 2009 klaar zijn. Tot de dag van vandaag zijn ze nog steeds niet begonnen. Er zijn wat problemen met vergunningen en met de buurt. Nu ben ik in maart 2009 bij de notaris geweest. En in de papieren staat dat als er na 9 maanden nog steeds niet gebouwd is dat ik dan onder het contract uit kan gaan. Nu ben ik hierover aan het denken want in mei 2010 komt er pas een nieuwe vergunning en dan moet er nog gebouwd worden ( en dat is niet eens zeker) Mijn zin is helemaal op. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat krijg je aan kosten terug? En ik vraag het aan jullie dus ga nu niet zeiken dat ik dat naar de projectontwikkelaar ofzo moet gaan om dat te vragen. Alvast bedankt.
Ik ken iemand die in hetzelfde schuitje zat. Die eiste (want contract is contract) dat zijn woning alsnog gebouwd zou worden. De projectontwikkelaar bood hem toen een aanzienlijk bedrag, maar dat heeft hij geweigerd. Met als gevolg dat die woning dus alsnog gebouwd is.
Vergeet niet dat jou wanneer jij onder het contract uit zou willen, ook een flinke poot uitgetrokken kon worden. Dus ik zou in eerste instantie eisen dat het huis gebouwd werd, en dan een goed bod om het af te zeggen (50.000 of iets dergelijks) accepteren. Dan heb je er nog iets aan gehad.