abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75110286
Wat me opvalt als men over Indo's/Indische Nederlanders spreek,men over de Indonesier heeft...
Zoals laats Minister Vder Laan sprak over dat de integratie van de Indonesier wel goed verlopen is,enz.....
En ook hier in de forum lees ik over de Indonesier(s).....En toch wordt er vaak uitgelegd wat de Indo eigenlijk is,ook hier in deze forum.

Ze Zijn de minst begrepen groep van Nederland.Ze zitten hier al ongeveer 50 or 40 jaar(hele kleine groep iets langer)En nog steeds weet men niet van hun achtergrond......

Ik vraag me af als er een immigratie geweest zou zijn van echte Indonesiers naar Nederland zou er dan nog een sprake zijjn van integratie?Ik denk voor de meesten niet.Ongeveer 90% van de Indonesiër/Inlander sprak geen Nederlands en ongeschoold.De overige echte Indonesier ongeveer 10% had direct met de Nederlanders te maken of was van goed afkomst,enz.

Daarentegen de Indo/Indische Nederlander zijn Indo-Europeanen dus gemengde afkomst,westers opgevoed.Land waar hun Opa,Vader,Grootmoeder,Moeder,Voorouders vandaan komen.

Dan is het toch oneerlijk om tegenover Marokkanen,Turken,enz,te zeggen dat die groep wel goed is geintegreerd dan kunnen jullie dat ook.....
  zondag 29 november 2009 @ 15:11:49 #2
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_75110346
Wie niet kan integreren, zou niet moeten emigreren.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_75110853
Edit.ok

[ Bericht 91% gewijzigd door denz09 op 29-11-2009 15:39:59 ]
pi_75110874
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:11 schreef mazaru het volgende:
Hoezo? Ze krijgen hier gratis geld, geef ze eens ongelijk.
pi_75110936
Mijn Indonesische familie is 45 jaar geleden naar Nederland gekomen. Ze zijn volledig geintegreerd, naar school gegaan, etc etc.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_75111017
En nog iets de Indo/Indische Nederlander waren officeel Nederlands of wel Nederlands Staatsburger in Nederlands-Indie/Indonesie.
De meeste Indonesiers waren dat niet,wel onderdaan maar geen Nederlander.

Hey Mazara
quote:
De meeste gastarbeiders waren helemaal niet van plan om te blijven dus waarom integreren.
pi_75111139
DjjinN,je Indonesische of Indische familie?
pi_75111160
Ik denk dat je mensen verwart met het gebruik van zowel 'Indo's', 'Indische Nederlander' en 'Indo-Europeanen'. Zegt toch gewoon 'Indo's', dan snapt iedereen wat je bedoelt.

De inlandse bevolking van Indonesië had weinig keuze destijds, hè. De Hollanders kwamen daar en hoppa, het was ineens hún gebied. De mensen aldaar moesten zich wel aanpassen en (tegen de tijd dat ze in de jaren 50 naar Nederland kwamen) pasten ze zich al generaties aan aan een andere cultuur. Niet zo gek dat ze zo goed geïntegreerd zijn in Nederland.

Maar wil je 't nu eigenlijk hebben over Indo's of over Marokkanen en Turken?
(Un)masking for the greater good.
pi_75111294
Marokkanen zijn moslims, de Indo's die in Nederland gevestigd zijn voornamelijk christenen of atheisten.

Moslims passen zich veel moeilijker aan dan andere bevolkingsgroepen.
pi_75111377
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:39 schreef Noordin het volgende:
DjjinN,je Indonesische of Indische familie?
Mijn vaders kant is Indonesisch, mijn moeders kant Nederlands
Dat maakt mij dus een Indo
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_75111486
Dat is niet oneerlijk om te zeggen, maar op zijn hoogst zou je kunnen zeggen dat ze nog wat meer tijd moeten hebben. Toen een indo het land in kwam was het ook niet direct allemaal koek en ei.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_75111577
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:35 schreef Noordin het volgende:
De meeste gastarbeiders waren helemaal niet van plan om te blijven dus waarom integreren.
Waarom zouden ze dan blijven.
pi_75111616
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:44 schreef Muzz_ het volgende:
Marokkanen zijn moslims, de Indo's die in Nederland gevestigd zijn voornamelijk christenen of atheisten.

Moslims passen zich veel moeilijker aan dan andere bevolkingsgroepen.
en dat is niet alleen tussen christenen en moslims , moslims hebben in veel gebieden in problemen met andere geloofsstromingen.

Indo's hebben ook in het begin problemen gekend zeker toen de molukkers zich niet begrepen cq gehoord voelde.
pi_75111678
quote:
Ik denk dat je mensen verwart met het gebruik van zowel 'Indo's', 'Indische Nederlander' en 'Indo-Europeanen'. Zegt toch gewoon 'Indo's', dan snapt iedereen wat je bedoelt.

De inlandse bevolking van Indonesië had weinig keuze destijds, hè. De Hollanders kwamen daar en hoppa, het was ineens hún gebied. De mensen aldaar moesten zich wel aanpassen en (tegen de tijd dat ze in de jaren 50 naar Nederland kwamen) pasten ze zich al generaties aan aan een andere cultuur. Niet zo gek dat ze zo goed geïntegreerd zijn in Nederland.

Maar wil je 't nu eigenlijk hebben over Indo's of over Marokkanen en Turken?
Nou als ik zeg Indo dan denk iedereen Indonesier.Tegenwoording noemen Indonesiers zich ook Indo....
Maar ik bedoel mensen van gemengde afkomst de Indo-Europeanen of ook wel Indische Nederlanders.

Datz niet helemaal waar.Ze hebben minder moeite omdat ze de Nederlandse cultuur al hebben.Ze vormden een aparte groep tegenover de Indonesiër.

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat als hier gesproken wordt over Indonesiers of Indo's dan bedoelen ze eigenlijk mensen van gemengde afkomst:de Indo of de Indische Nederlander,enz.
We praten dan niet over de echte Indonesiers.
pi_75111738
De indiers zijn goed geintegreerd. De cijfers tonen dit aan. En betrekkelijk snel ook, binnen 1 generatie.

We zitten nu al met de zesde generatie marrokanen die volgens de cijfers afwijkend gedrag vertonen ten opzichte van de autochtoon.

Hoe dat komt?

Ik kan 1 ding bedenken dat voor ELKE etnische groep geld.

Indo's vermengden zich met nederlanders.

Marrokanen TROUWEN NIET met nederlanders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zijn we niet goed genoeg voor ofzo.

Affijn, trek je conclusies.
pi_75111842
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:40 schreef Natalie het volgende:
Dat is precies wat ik wilde zeggen, en los van die intergratie, Indo's kunnen altijd nog dat argument erbij halen wanneer het geklaag weer in opmars is. Het is een beetje vergelijkbaar met buitenlanders die Nederland voor zichzelf claimen, en allemaal mensen maar klagen, terwijl dat best wel hypocriet is gezien de geschiedenis van de Nederlandse natie.
pi_75111914
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:59 schreef RaXz het volgende:

[..]

Het is een beetje vergelijkbaar met buitenlanders die Nederland voor zichzelf claimen, en allemaal mensen maar klagen, terwijl dat best wel hypocriet is gezien de geschiedenis van de Nederlandse natie.
Wat een gezwets. Nederland heeft nooit de behoefte gehad indonesie te koloniseren- men werkte liever samen met de indonesische adel om het land te besturen ten bate van economisch gewin.

Dat heeft niks te maken met voor zichzelf claimen- de eerste die dat roept moeten ze in de noordzee uit een vliegtuig gooien
pi_75111925
quote:
Op zondag 29 november 2009 15:56 schreef WAARHEID het volgende:
De indiers zijn goed geintegreerd. De cijfers tonen dit aan. En betrekkelijk snel ook, binnen 1 generatie.

We zitten nu al met de zesde generatie marrokanen die volgens de cijfers afwijkend gedrag vertonen ten opzichte van de autochtoon.

Hoe dat komt?

Ik kan 1 ding bedenken dat voor ELKE etnische groep geld.

Indo's vermengden zich met nederlanders.

Marrokanen TROUWEN NIET met nederlanders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zijn we niet goed genoeg voor ofzo.

Affijn, trek je conclusies.
Ik ben het met je eens
pi_75111984
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:02 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens
Volgens groen-links moeten we gewoon even geduld hebben.

Tja op deze manier kan je er nog eens 250 jaar voor uittrekken.
Is dat eerlijk tegenover ons in het nu?
Tegenover onze kinderen in het straks?
Later, later, later - denkt links dat wij kleine kinderen zijn ofzo die je met vage beloftes koest kan houden daar waar onrecht ons deel is?!
pi_75112068
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:02 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens
Ik niet. Je ziet ze wel "mengen". Bovendien lijkt het me bij lange na niet genoeg alleen dat als gradratie voor integratie te gebruiken.
  zondag 29 november 2009 @ 16:07:20 #21
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_75112079
quote:
Op zondag 29 november 2009 @ 15:55 schreef Noordin het volgende:

Nou als ik zeg Indo dan denk iedereen Indonesier.Tegenwoording noemen Indonesiers zich ook Indo....
Maar ik bedoel mensen van gemengde afkomst de Indo-Europeanen of ook wel Indische Nederlanders.
Indo's dus
En gewoon gebruiken, hoor. Dat sommige andere mensen niet snappen wat er met 'Indo' bedoelt wordt, ach, die houd je toch altijd. Er heel veel uitleg aan besteden en ook nog met drie verschillende benamingen komen maakt het alleen maar ingewikkeld. Zelf al snap je wél wat er bedoeld wordt
quote:
Datz niet helemaal waar.Ze hebben minder moeite omdat ze de Nederlandse cultuur al hebben.Ze vormden een aparte groep tegenover de Indonesiër.
Niet tegenover, hoor.
Tenminste, zo heb ik mijn familie er nooit over horen praten (en zo denk ik er zelf ook niet over)
En da's ook meteen het verschil tussen het integreren van Indo's in Nederland en Turken en Marokkanen in Nederland: de Indonesiër mengde zich met Nederlanders. Bij Turken en Marokkanen komt het nog erg vaak voor dat ze trouwen met mensen van hun eigen afkomst. Ik kan me voorstellen dat dat zeker invloed heeft op de mate waarop je 'aangepast' ben aan de Nederlandse cultuur.
quote:
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat als hier gesproken wordt over Indonesiers of Indo's dan bedoelen ze eigenlijk mensen van gemengde afkomst:de Indo of de Indische Nederlander,enz.
We praten dan niet over de echte Indonesiers.
Nee, doen we ook niet.
Maar als ik eerlijk ben hoor ik ook zelden iemand praten over Indonesiërs. Als zijnde: de volbloed Indonesiër. Ik hoor hier in Nederland voornamelijk over Indo's, en dat zijn dan ook ook - veruit in de meeste gevallen - mensen die daadwerkelijk van gemengd bloed zijn. (En ook heel goed weten wat het verschil is, for that matter)
pi_75112099
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:02 schreef WAARHEID het volgende:

[..]

Wat een gezwets. Nederland heeft nooit de behoefte gehad indonesie te koloniseren- men werkte liever samen met de indonesische adel om het land te besturen ten bate van economisch gewin.

Dat heeft niks te maken met voor zichzelf claimen- de eerste die dat roept moeten ze in de noordzee uit een vliegtuig gooien
Je doet je naam in ieder geval geen eer aan.
pi_75112143
Dat de indo's minder moeite hadden komt ook doordat ze de NLstaatsburgerschap hebben en Nederlands of Europees bloed hebben,dus meer verbondenheid met Nederland.

De volbloed of de echte Indonesier heeft dat niet en Marrokaan ook niet.
  zondag 29 november 2009 @ 16:11:26 #24
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_75112187
quote:
Op zondag 29 november 2009 @ 15:47 schreef DjinN het volgende:

[..]

Mijn vaders kant is Indonesisch, mijn moeders kant Nederlands
Dat maakt mij dus een Indo
Bij mij andersom
Mams is van gemengd bloed. (Heb van haar moeder de stamboom deels uitgezocht en heb zowaar een huwelijksakte in handen waarop gesproken wordt over een 'inlandse vrouw'. Heeft ook geen achternaam en alles. Dat zal wel een volbloed Indonesiër zijn)

M'n vaders familie is Nederlands/Duits
pi_75112190
quote:
Op zondag 29 november 2009 16:07 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Je doet je naam in ieder geval geen eer aan.
-weg; beetje normaal doen graag-

Daar barst het van op Fok- mijn minarettenverbod topic verdwijnt ook zomaar, vreemde zaak.

[ Bericht 6% gewijzigd door BrandX op 29-11-2009 16:22:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')