Hoezo? Ze krijgen hier gratis geld, geef ze eens ongelijk.quote:Op zondag 29 november 2009 15:11 schreef mazaru het volgende:
Wie niet kan integreren, zou niet moeten emigreren.
De meeste gastarbeiders waren helemaal niet van plan om te blijven dus waarom integreren.quote:Wie niet kan integreren, zou niet moeten emigreren.
Mijn vaders kant is Indonesisch, mijn moeders kant Nederlandsquote:Op zondag 29 november 2009 15:39 schreef Noordin het volgende:
DjjinN,je Indonesische of Indische familie?
Waarom zouden ze dan blijven.quote:Op zondag 29 november 2009 15:35 schreef Noordin het volgende:
De meeste gastarbeiders waren helemaal niet van plan om te blijven dus waarom integreren.
en dat is niet alleen tussen christenen en moslims , moslims hebben in veel gebieden in problemen met andere geloofsstromingen.quote:Op zondag 29 november 2009 15:44 schreef Muzz_ het volgende:
Marokkanen zijn moslims, de Indo's die in Nederland gevestigd zijn voornamelijk christenen of atheisten.
Moslims passen zich veel moeilijker aan dan andere bevolkingsgroepen.
Nou als ik zeg Indo dan denk iedereen Indonesier.Tegenwoording noemen Indonesiers zich ook Indo....quote:Ik denk dat je mensen verwart met het gebruik van zowel 'Indo's', 'Indische Nederlander' en 'Indo-Europeanen'. Zegt toch gewoon 'Indo's', dan snapt iedereen wat je bedoelt.
De inlandse bevolking van Indonesië had weinig keuze destijds, hè. De Hollanders kwamen daar en hoppa, het was ineens hún gebied. De mensen aldaar moesten zich wel aanpassen en (tegen de tijd dat ze in de jaren 50 naar Nederland kwamen) pasten ze zich al generaties aan aan een andere cultuur. Niet zo gek dat ze zo goed geïntegreerd zijn in Nederland.
Maar wil je 't nu eigenlijk hebben over Indo's of over Marokkanen en Turken?
Dat is precies wat ik wilde zeggen, en los van die intergratie, Indo's kunnen altijd nog dat argument erbij halen wanneer het geklaag weer in opmars is. Het is een beetje vergelijkbaar met buitenlanders die Nederland voor zichzelf claimen, en allemaal mensen maar klagen, terwijl dat best wel hypocriet is gezien de geschiedenis van de Nederlandse natie.quote:Op zondag 29 november 2009 15:40 schreef Natalie het volgende:
De inlandse bevolking van Indonesië had weinig keuze destijds, hè. De Hollanders kwamen daar en hoppa, het was ineens hún gebied. De mensen aldaar moesten zich wel aanpassen en (tegen de tijd dat ze in de jaren 50 naar Nederland kwamen) pasten ze zich al generaties aan aan een andere cultuur. Niet zo gek dat ze zo goed geïntegreerd zijn in Nederland.
Wat een gezwets. Nederland heeft nooit de behoefte gehad indonesie te koloniseren- men werkte liever samen met de indonesische adel om het land te besturen ten bate van economisch gewin.quote:Op zondag 29 november 2009 15:59 schreef RaXz het volgende:
[..]
Het is een beetje vergelijkbaar met buitenlanders die Nederland voor zichzelf claimen, en allemaal mensen maar klagen, terwijl dat best wel hypocriet is gezien de geschiedenis van de Nederlandse natie.
Ik ben het met je eensquote:Op zondag 29 november 2009 15:56 schreef WAARHEID het volgende:
De indiers zijn goed geintegreerd. De cijfers tonen dit aan. En betrekkelijk snel ook, binnen 1 generatie.
We zitten nu al met de zesde generatie marrokanen die volgens de cijfers afwijkend gedrag vertonen ten opzichte van de autochtoon.
Hoe dat komt?
Ik kan 1 ding bedenken dat voor ELKE etnische groep geld.
Indo's vermengden zich met nederlanders.
Marrokanen TROUWEN NIET met nederlanders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zijn we niet goed genoeg voor ofzo.
Affijn, trek je conclusies.
Volgens groen-links moeten we gewoon even geduld hebben.quote:
Ik niet. Je ziet ze wel "mengen". Bovendien lijkt het me bij lange na niet genoeg alleen dat als gradratie voor integratie te gebruiken.quote:
Indo's dusquote:Op zondag 29 november 2009 @ 15:55 schreef Noordin het volgende:
Nou als ik zeg Indo dan denk iedereen Indonesier.Tegenwoording noemen Indonesiers zich ook Indo....
Maar ik bedoel mensen van gemengde afkomst de Indo-Europeanen of ook wel Indische Nederlanders.
Niet tegenover, hoor.quote:Datz niet helemaal waar.Ze hebben minder moeite omdat ze de Nederlandse cultuur al hebben.Ze vormden een aparte groep tegenover de Indonesiër.
Nee, doen we ook niet.quote:Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat als hier gesproken wordt over Indonesiers of Indo's dan bedoelen ze eigenlijk mensen van gemengde afkomst:de Indo of de Indische Nederlander,enz.
We praten dan niet over de echte Indonesiers.
Je doet je naam in ieder geval geen eer aan.quote:Op zondag 29 november 2009 16:02 schreef WAARHEID het volgende:
[..]
Wat een gezwets. Nederland heeft nooit de behoefte gehad indonesie te koloniseren- men werkte liever samen met de indonesische adel om het land te besturen ten bate van economisch gewin.
Dat heeft niks te maken met voor zichzelf claimen- de eerste die dat roept moeten ze in de noordzee uit een vliegtuig gooien
Bij mij andersomquote:Op zondag 29 november 2009 @ 15:47 schreef DjinN het volgende:
[..]
Mijn vaders kant is Indonesisch, mijn moeders kant Nederlands
Dat maakt mij dus een Indo
-weg; beetje normaal doen graag-quote:Op zondag 29 november 2009 16:07 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Je doet je naam in ieder geval geen eer aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |