Ik ben niet aan de pil, dat scheelt, maar met Sint Janskruid moet je geloof ik heel erg uitkijken... Ik ga even googlen, dankjewelquote:Op zondag 29 november 2009 12:23 schreef Vandaag... het volgende:
St Janskruid werkt erg goed bij een vriendin van mij.
Het vermindert wel de werking van andere medicijnen en van de pil.
St Janskruid zorgt ervoor dat de lever sneller gifstoffen afbreekt, dus ook medicijnen. Do the math.quote:Op zondag 29 november 2009 12:24 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ik ben niet aan de pil, dat scheelt, maar met Sint Janskruid moet je geloof ik heel erg uitkijken... Ik ga even googlen, dankjewel
Bij menstruatieklachten helpt GLA idd nog beter dan visolie, de reden dat ik toch visolie aandraag is dat dat voor veel meer dingen in je lichaam goed is en omdat de meeste mensen daar echt een flink tekort aan hebben. Een combinatie van beiden is ook prima.quote:Op zondag 29 november 2009 12:29 schreef Twizu het volgende:
Teunisbloemolie (GLA) schijnt goed te helpen bij PMS. Verder is het ook heel goed voor de huid.
Ja, daar wilde ik nog op reageren idd, hoe kom je erbij dat visolie zo goed is? Heb je daar bronnen van? Kijk, ik heb ook geen bronnen dat B6 helpt behalve dat het bij mij en mn moeder zeker helpt tegen de PMS.quote:Op zondag 29 november 2009 13:15 schreef loveli het volgende:
Dat is vitamine B6, vrouwen die aan de pil zijn hebben een latent vit B6 gebrek en daar krijgen ze PMS van. Bij vrouwen met een natuurlijke cyclus ligt het wat anders.
Niets tegen B6 overigens! Het hele hormoonstelsel is vrij complex en ook daar spelen B vitamines een rol. Ik blijf erbij dat de basis in de vetzuren ligt.
Tegen PMS zou ik het niet aanraden, maar St Janskruid een behoorlijk zwaar medicijn noemen?? Het versnelt de werking van je lever, waardoor je lichaam sneller ontgift wordt. Het ruimt op in je lijf, je voelt je minder depressief.quote:Op zondag 29 november 2009 13:38 schreef Lano het volgende:
Sint-Janskruid zou ik niet aan beginnen, dat word geslikt tegen depressies, en werkt net zo goed als anit-depressiva oftewel het zijn behoorlijk zware medicijnen die idd niet zomaar ingenomen kunnen worden.
Er zijn wel simpelere pilletjes tegen te koop, gewoon de apotheek of de DA binnenlopen.
De pil zorgt voor een B6 tekort. B6 speelt een rol bij heel veel processen in je lichaam, ook bij de hormoonhuishouding. Daarom hebben o.a. jij en je moeder baat bij B6 (sterker nog, de meeste mensen zullen er baat bij hebben, dat terzijde).quote:Op zondag 29 november 2009 13:18 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ja, daar wilde ik nog op reageren idd, hoe kom je erbij dat visolie zo goed is? Heb je daar bronnen van? Kijk, ik heb ook geen bronnen dat B6 helpt behalve dat het bij mij en mn moeder zeker helpt tegen de PMS.Maar wilde toch weten of je daar bronnen van had aangezien daar zoveel over gezegd wordt de laatste tijd
Ik accepteer het deels, maar dit is gewoon echt niet normaal meer. Mijn vriend haalt zn schouders op en zegt: ach, kan gebeuren... Maar dat kan ik niet, als ik iets minder gezellig ben dan normaal, of gewoon wat chagrijnig en emotioneel, dan kan ik daar best mee leven, maar ik vind het vreselijk om zo ontzettend onredelijk te zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 14:26 schreef ondeugend het volgende:
Accepteren dat je een kutwijf bent die week helpt al een stuk altijd.
Verder lekker toegeven dus.
Interessant!quote:Op zondag 29 november 2009 14:33 schreef loveli het volgende:
[..]
De pil zorgt voor een B6 tekort. B6 speelt een rol bij heel veel processen in je lichaam, ook bij de hormoonhuishouding. Daarom hebben o.a. jij en je moeder baat bij B6 (sterker nog, de meeste mensen zullen er baat bij hebben, dat terzijde).
Als je gaat googelen naar vetzuren en PMS kom je meestal uit op GLA (gamma linoleenzuur, dat is een omega-6). De reden dat ik visolie erbij haal, is omdat met de huidige voeding elk lichaam daar te weinig van krijgt. En symproombestrijding kan helpen, maar als je de basis goed opbouwt (dus voldoende visolie/omega-3 toevoegen), zijn er ook geen symptomen meer te bestrijden. We krijgen in verhouding veel meer omega-6 binnen dan gewenst (en vooral linolzuur), waardoor de balans niet meer goed is. We hebben wel omega-6 nodig, maar wel in verhouding met omega-3.
Ik heb snel een paar linkjes voor je gegoogled, er is veeeel meer te vinden en ook is er wetenschappelijk onderzoek gedaan (dubbelblind, placebogecontroleerd enzo):
http://www.vettefeiten.nl/soorten-vetzuren.html
http://mens-en-gezondheid(...)-vetzuren-3-6-9.html
http://www.columbusei.info/index.php?option=com_content&task=view&id=70&Itemid=103
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |