Volgens mij staan wiskunde, scheikunde en informatica op de UvA ook heel goed aangeschreven.quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:31 schreef Kardash het volgende:
Same here: rechten, VU of UVA? Ik hoor dat de UVA goed is met Alfa studies, en dat beta-ers eerder thuis horen op de VU. Maar weer anderen beweren dat dit onzin is..
Duidelijkheid?
quote:Op donderdag 12 november 2009 23:40 schreef Horloge het volgende:
Als je komt om een studie te volgen, is de Vrije Universiteit een uitstekende optie. Maar wil je in Amsterdam studeren en écht van het studentenleven genieten, dan zou ik de UvA aanraden. Het lijkt triviaal, maar als je in de binnenstad zit heb je sneller de neiging om na college uit te gaan, dus heb je ook sneller en meer contact met andere mensen.
Het punt 'sfeer', daar kan ik 100% in mee gaan. De Zuidas is een verschrikkelijk deel van Amsterdam en de campus is... sfeerloos, oud, saai en lelijk. Nog een quootje uit mijn review van de VU:quote:
Als ik terugkijk had ik nooit voor de VU moeten kiezen, maar voor de UvA. (en ik had een andere opleiding moeten kiezen, dat terzijde.)quote:Op donderdag 12 november 2009 23:40 schreef Horloge het volgende:
Na college even lekker een kroegje pakken zit er niet in, want die zijn er niet in de nabije omgeving. Of je moet naar het saaie campuscafé, of naar zo'n duur yuppencafé gaan.
De gebouwen zijn verouderd, te klein en (vooral het hoofdgebouw) ontzettend deprimerend. Het is geen plek waar je graag doelloos rondhangt. Je wil er alleen zijn als het écht nodig is voor college of voor een project, daarna ga je weer naar huis. De faciliteiten zijn er ook niet naar: er zijn geen hangplekken en in het restaurant zit je ook niet relaxed.
Sfeer heeft het niet echt, maar het is wel een omgeving die zich goed leent voor afleidingsloos studeren.quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:20 schreef Horloge het volgende:
Het punt 'sfeer', daar kan ik 100% in mee gaan. De Zuidas is een verschrikkelijk deel van Amsterdam en de campus is... sfeerloos, oud, saai en lelijk. Nog een quootje uit mijn review van de VU:
Heb je na het eerste jaar geen last meer vanquote:Op donderdag 3 december 2009 22:42 schreef Meddo het volgende:
de VU is ook een zwarte universiteit, 20% allochtonen
Heb je normaal gesproken wel last van allochtonen dan?quote:Op donderdag 3 december 2009 22:48 schreef borisz het volgende:
[..]
Heb je na het eerste jaar geen last meer van
Ik zit op het AMC, dus niet echt op de UvA, maar ik merk niet zo heel veel van dat rommelige. Het is me alleen na anderhalf jaar nog steeds niet gelukt om de UvA duidelijk te maken dat mijn eerste naam niet mijn roepnaam is, maar dat is een detailquote:Op donderdag 3 december 2009 21:51 schreef Eenskijken het volgende:
Ik zit nog steeds een beetje met de keuze tussen het ''schoolse'' van de VU tegenover de vrijheid van de UVA en de administratie/warboel bij de UVA tegenover het goedgeregelde bij de VU.
Tja zelf is voor mij tot nu toe ook alles gewoon goed geregeld, nog geen een keer problemen gehad en alles verloopt prima, maar je hoort wel eens het een ander, al is dat bij elk instituut waar duizenden mensen gebruik van makenquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:17 schreef Kassaa het volgende:
Ook over de VU hoor ik heel veel over organisatorische bagger, tot het opheffen van studies aan toe. Ik ben op het AMC/UvA absoluut tevreden over hoe dingen geregeld zijn, op wat onhandigheden na.
Allochtonen he. Die moeten ook ergens studeren. Op de UvA zie je die relatief een stuk minder.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:57 schreef Merel1808 het volgende:
Typisch eigenlijk dat in dit soort topics altijd de UvA het meest geliefd schijnt te zijn, maar hoe komen al die duizenden anderen dan toch op de VU terecht?
Ik moest lachen. Bovendien zijn er ook mensen die niet op internetfora kijken voordat ze hun keuze maken. Andere mensen houden weer gewoon van degelijkheid en saaiheidquote:Op vrijdag 4 december 2009 15:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Allochtonen he. Die moeten ook ergens studeren. Op de UvA zie je die relatief een stuk minder.
Wat zie jij als "schools"? En hoe weet je dat de VU schools is?quote:
True, in zekere mate valt er wel te leven met een wat mindere organisatie. (Hoewel ik al een vervelende ervaring had op het moment dat ik me ging inschrijven bij de UvA, dat is meteen al een slecht begin.)quote:Op vrijdag 4 december 2009 04:18 schreef Choad het volgende:
Organisatorisch enzo, tja, daar zou ik niet op afgaan. Ik zou eerder afgaan op sfeer, locatie, en wat je gevoel je zegt.
Wat bedoel je precies? Mijn studie hoort ook bij de FSW, maar ik heb juist het idee dat het ontzettend los is.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:54 schreef Ryon het volgende:
De VU is - zeker binnen de sociale wetenschappen - wat strenger qua onderwijs.
Die hebben misschien hun keuze gebaseerd op studie-inhoudelijke criteria, of op bereikbaarheid (de VU is zeer goed bereikbaar vanuit de regio's Haarlem, Leiden, Alphen en Hilversum), of hebben überhaupt niet naar de UvA als alternatief gekeken.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:57 schreef Merel1808 het volgende:
Typisch eigenlijk dat in dit soort topics altijd de UvA het meest geliefd schijnt te zijn, maar hoe komen al die duizenden anderen dan toch op de VU terecht?
En dat inderdaad. Er zijn veel mensen die niet zitten te wachten op een actief studentenleven. Ik heb het idee dat dat voor veel allochtonen ook geldt (in Ad Valvas las ik een stuk over allochtonen die dat ook zeiden, onder andere omdat ze niet van het bier-cultuurtje houden).quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:05 schreef Choad het volgende:
Andere mensen houden weer gewoon van degelijkheid en saaiheid
Dat klopt wel inderdaad (ik dacht bij 'schools' eerder aan verplichte aanwezigheid en huiswerk, dat is bij mijn opleiding iig bijna niet aan de orde). Er zijn veel spoorstudenten en zoals ik eerder aangaf kom je er alleen om te studeren, iets leuks doe je ergens anders.quote:Op vrijdag 4 december 2009 15:33 schreef Choad het volgende:
[quote]Op vrijdag 4 december 2009 15:28 schreef Horloge het volgende:
Ik kreeg er gewoon een "schools" gevoel bij, 1 groot gebouw, al die studenten die naar buiten stroomden en naar dezelfde halte liepenDeed me denken aan mijn middelbare schooltijd
. Is ook maar puur een gevoel wat ik kreeg toen ik er enkele dagen geleden was
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |