abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75083974
Hallo,

Ik ben bezig met het schrijven van mijn ondernemersplan en ik wil graag weten wat een beroepsaansprakelijkheid verzekering ongeveer moet kosten.

Omdat ongeveer alle verzekering maatschappijen aan komen met adviseurs en ik daar nu net nog even geen zin in heb dacht ik zal het hier eens vragen.

Ter informatie:
Ik ben een sofware engineer die part time wil starten met een bedrijf. Een VOF met 2 personen om precies te zijn. Wij verwachten in het eerste jaar een omzet te halen van +/- 10.000 euro (niet erg veel dus). Wel moet dit in het 2e jaar bijna verdubbeld zijn (+/- 18.000). Voor alle overige informatie stel gerust je vragen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
pi_75084212
typ gewoon eens AVB offerte in google in. vul hun vragenlijsten in waarbij ze verschillende vragen stellen en je weet het.

AVP is gemakkelijk. AVB hangt af tegen welk risico jij je wilt verzekeren. (vermogen,aansprakelijkheid derden,verkeerd advies gegeven).
  zaterdag 28 november 2009 @ 14:49:52 #3
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_75084243
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:38 schreef FFraak het volgende:
Voor alle overige informatie stel gerust je vragen.
Beetje hetzelfde idee als een gesprek met een adviseur dus. Maar dan op een forum waar het maar de vraag is wie je gesprekspartner is. Ga gewoon naar een verzekeraar en laat je daar eens informeren. Zeker voor een verzekering als dit lijkt me dat aan te raden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 28 november 2009 @ 17:07:29 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75087777
Waarom niet gewoon met een adviseur praten? Die kan je toch echt de meest gerichte informatie geven terwijl hier op een forum iedereen alles kan neerkwakken wat ze willen zonder dat je weet of het correct is of niet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_75087804
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:48 schreef morpheus_at_work het volgende:
typ gewoon eens AVB offerte in google in. vul hun vragenlijsten in waarbij ze verschillende vragen stellen en je weet het.

AVP is gemakkelijk. AVB hangt af tegen welk risico jij je wilt verzekeren. (vermogen,aansprakelijkheid derden,verkeerd advies gegeven).
Even voor de volledigheid: een AVB is iets anders dan een BAV. De eerste dekt aansprakelijkheidsschades doordat je bij het uitoefenen van je beroep iets omgooit bij je klant. (net als de AVP)

De BAV (beroepsaansprakelijkheid) zorgt voor dekking bij schade dóór je bedrijfsuitoefening (verkeerd advies bijv.)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_75141227
AVB: hoofdzakelijk personen- zaakschade e.d.
BAV: hoofdzakelijk vermogensschade

Grtz
Wanneer jij denkt gelijk te hebben, vooral blijven volhouden!
Ik weet wel beter............
pi_75143548
*weg*

[ Bericht 93% gewijzigd door Five_Horizons op 30-11-2009 20:12:26 ]
pi_75156389
Het is mij duidelijk dat het op deze manier vragen geen zin heeft en ik idd toch echt met een adviseur zal moeten gaan praten.

Zal iets meer toelichten waarom ik het op deze manier geprobeerd heb. Ik moet mijn ondernemersplan in eerste instantie schrijven voor school en wou wat tijd besparen om op deze manier een indicatie van de kosten te krijgen.

Toch bedankt voor jullie antwoorden.

P.s.
Uiteraard zou ik nooit bij het echt starten genoegen nemen met alleen deze informatie maar voor nu was dit voldoende geweest.
pi_75157832
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:45 schreef FFraak het volgende:
Het is mij duidelijk dat het op deze manier vragen geen zin heeft en ik idd toch echt met een adviseur zal moeten gaan praten.

Zal iets meer toelichten waarom ik het op deze manier geprobeerd heb. Ik moet mijn ondernemersplan in eerste instantie schrijven voor school en wou wat tijd besparen om op deze manier een indicatie van de kosten te krijgen.

Toch bedankt voor jullie antwoorden.

P.s.
Uiteraard zou ik nooit bij het echt starten genoegen nemen met alleen deze informatie maar voor nu was dit voldoende geweest.
Het is een prima vraag. Ondernemingsplannen en de informatie daarvoor vind je juist o.a. in specifieke fora als [WGR]. Dat één enkele user daar niet mee om kan gaan is zijn probleem. (sterker: ik heb voor mijn ondernemingsplan óók delen van m'n informatie uit [WGR])
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')