Een stuk kleiner en platter denk ik.. en stiller..quote:Op zaterdag 28 november 2009 13:52 schreef Leintjeuh het volgende:
Gelukkig heeft Sunny een ander kaasplankje dan ik
Oeh, ik heb acuut zin in een harinkje!quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:05 schreef golfer het volgende:
Ik heb trek in iets visserig, maar weet nog niet wat.
Ga straks maar even langs het viswinkeltje in het dorp om wat inspiratie op te doen.
Vrouw 1, vrouw 2 en vrouw 3.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:04 schreef Duderella het volgende:
En ik heb eindelijk, na veertien jaar, een naam bedacht voor mijn lievelingskat. Ze heet Sofie! Denk ik nu. Misschien vind ik het morgen weer niks. Maar het arme beest staat al veertien jaar bekend als Poes 2. En soms dan heb ik het opeens, maar dan is ze een uur later weer helemaal anders en dan past het niet meer.
Nog een reden om niet aan kinderen te beginnen. Kind 1, Kind 2
quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:04 schreef Duderella het volgende:
En ik heb eindelijk, na veertien jaar, een naam bedacht voor mijn lievelingskat. Ze heet Sofie! Denk ik nu. Misschien vind ik het morgen weer niks. Maar het arme beest staat al veertien jaar bekend als Poes 2. En soms dan heb ik het opeens, maar dan is ze een uur later weer helemaal anders en dan past het niet meer.
Nog een reden om niet aan kinderen te beginnen. Kind 1, Kind 2
Ze reageert overal en nergens op. Meestal komt er zoiets als Slofmoffie uit mijn mond, als ik heel erg veel van haar hou. En De Man noemt haar Poet. Ze kijkt heel vreemd, als ik haar nu aanspreek met Sofie. Misschien is ze meer een Sofia. Of toch gewoon een Sloefpoefie. Keuzes, keuzes.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:07 schreef DarkElf het volgende:
poes 2ach als je haar al zolang kent en ze erop reageert is t goed toch hoewel sofie ook leuk is hoor.
lekker dat getut dude, waar gaan jullie eten?
quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:09 schreef DarkElf het volgende:
en mijn nefje vindt zoiets ook niet raar, onze pers weet hij niet van wat het is dus die heet gewoon Pol. Maar die andere herkent hij als poes dus dat is poes. Zeggen we: pol is ook een poes hoor. Zegt hij nee. Dus tis poes en pol voor hem
Bellefleur vind ik een hilarisch goede poezennaam!quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:13 schreef borisz het volgende:
Bellefleur reageert ook op Poes dus ja.
officieel is het Ixiolirions moondancer (jaja hij heeft een stamboom) maar afgekort is het gewoon Pollewopquote:Op zaterdag 28 november 2009 14:14 schreef Duderella het volgende:
[..]Cute!
Pol is ook leuk trouwens! Oeh maar meer voor een mannenpoes misschien.
Fietjequote:Op zaterdag 28 november 2009 14:15 schreef Sunnythesun het volgende:
Wij hadden Poes en Fietje. Fietje was de oudste, zo genoemd door het dochtertje van mijn moeders beste vriendin. Die wilde haar eerst Helge noemen, naar haar broertje, maar het poesje was een meisje. Dus heeft ze haar Fidessa genoemd, naar haarzelfEn Fidessa werd altijd Fietje genoemd dus de poes ook
manchegoquote:Op zaterdag 28 november 2009 14:17 schreef Sunnythesun het volgende:
Niemand kaastips voor me trouwens?? Ik ga zo shoppen...
quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:20 schreef DarkElf het volgende:
[..]
officieel is het Ixiolirions moondancer (jaja hij heeft een stamboom) maar afgekort is het gewoon Pollewop
(snollekop, trollekop, pol enzo luistert hij ook naar)
Een stukje Texelse schapenkaas! Heel zacht van smaak!quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:17 schreef Sunnythesun het volgende:
Niemand kaastips voor me trouwens?? Ik ga zo shoppen...
het roept zo moeilijk: Ixiolirions Moondancer!!! eten!quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:21 schreef Duderella het volgende:
[..]
![]()
Oh, die had ik erin gehouden hoor!
Hmm, de kaasboer heeft meestal wel schapenkaas (alleen wellicht niet Texelse..) maar dan moet ik er thuis maar niet bij zeggen dat het schaap is, dikke kans dat het dan ineens niet lekker gevonden wordt..quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:21 schreef Duderella het volgende:
[..]
Een stukje Texelse schapenkaas! Heel zacht van smaak!
Hoe spreek je dat eerste überhaupt uit? Luksiolierions?quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:22 schreef DarkElf het volgende:
[..]
het roept zo moeilijk: Ixiolirions Moondancer!!! eten!
Ja, weet ik wel.. Doet ie ook graag idd. Maar ik vind het ook leuk om van jullie tips te krijgenquote:Op zaterdag 28 november 2009 14:23 schreef Duderella het volgende:
Sun, een beetje kaasboer vind het leuk om je te adviseren hoor, voor een kaasplankje. En dan mag je ook stukjes proeven!
iksiolierionsquote:Op zaterdag 28 november 2009 14:24 schreef Duderella het volgende:
[..]
Hoe spreek je dat eerste überhaupt uit? Luksiolierions?
Gewoon niet zeggen. Het ziet er namelijk uit (die Texelse) als doodnormale kaas. Ik hou helemaal niet van schapensmaak, maar dit kaasje is heerlijk.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:23 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hmm, de kaasboer heeft meestal wel schapenkaas (alleen wellicht niet Texelse..) maar dan moet ik er thuis maar niet bij zeggen dat het schaap is, dikke kans dat het dan ineens niet lekker gevonden wordt..
idd naar een goeie kaasboer gaan, dan krijg je soms hele verrassende kaasjes meequote:Op zaterdag 28 november 2009 14:24 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, weet ik wel.. Doet ie ook graag idd. Maar ik vind het ook leuk om van jullie tips te krijgen
quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:16 schreef Duderella het volgende:
[..]
Bellefleur vind ik een hilarisch goede poezennaam!Ook omdat jij het altijd zo keurig voluit gebruikt.
"Bellefleur ligt weer op de verwarming te slapen."
Dan zie ik altijd je Haagse tante voor me of zo, die dan gestrekt gaan op de verwarming.![]()
L'amusequote:Op zaterdag 28 november 2009 14:25 schreef DarkElf het volgende:
[..]
idd naar een goeie kaasboer gaan, dan krijg je soms hele verrassende kaasjes mee
quote:
quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:26 schreef Duderella het volgende:
[..]Geweldig! En dan je oppas op het hart drukken: wel aanspreken met zijn naam hoor! Dat is heel belangrijk, dat we daar consequent in zijn!
Ik ben dol op kaas, maar heb er eigenlijk de ballen verstand van.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:24 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, weet ik wel.. Doet ie ook graag idd. Maar ik vind het ook leuk om van jullie tips te krijgen
'hele goeie' is hier relatief hoor.. het is maar een middelmatig Twents dorp waar ik woon, en ik was niet van plan half Overijssel te doorkruisen eigenlijk.. Dus ik doe het er mee. Keuze is dus ook niet heel groot (helaas) maar hij heeft wel wat liggen verder..quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:25 schreef DarkElf het volgende:
[..]
idd naar een goeie kaasboer gaan, dan krijg je soms hele verrassende kaasjes mee
Port doe ik alleen mezelf een (enorme) lol mee, maar doe ik ja. En ik heb een uienmarmelade gekregen die er heel lekker bij moet zijn..quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:28 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik ben dol op kaas, maar heb er eigenlijk de ballen verstand van.Dus verder dan de Tesselse tip kom ik niet.
O en mik lekker wat druiven en walnoten/dadels bij je kaasplankje. En een lekker portje of dessertwijn.
Wat leuk! Mijn ouders hadden ooit een siamees, die ook mee uit wandelen ging in het bos, elke zondag.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:25 schreef borisz het volgende:
[..]Nou ja ze lijkt soms wel op deze karakter uit Astrix en Obelix. [ afbeelding ]
Haar broertje Astrix heeft ze maar een paar jaar mee samengewoond, omdat die niet houdbaar was in de flat waar wij toen woonden. +- 14 jaar geleden hebben we het dan over. Astrix had een stuk meer ruimte in Amerongen wat hij nodig had. De beestenpopulatie schijnt in het Amergonse bos wel flink uitgedund te zijnAstrix is inmiddels niet meer zo wild als vroeger, die is inmiddels aan een oog blind en is laatst geopereerd aan kanker, operatie gelukt en ze hebben hem geopereerd omdat het verder nog een prima beest was die nog een aantal jaar mee kan.
Het leuke was van Astrix is dat je dan in het bos rustig een rondje kon maken van een paar kilometer en dat die kat gewoon de hele tijd meeliep. Die was gemaakt voor dat bos.
Het zijn kabeljauwhaasjes geworden die ik even met kruiden en bloem ga bakken en vergezeld laat gaan van krieltjes met rozemarijn en zeezout uit de oven en zeekraal.quote:Op zaterdag 28 november 2009 14:05 schreef golfer het volgende:
Ik heb trek in iets visserig, maar weet nog niet wat.
Ga straks maar even langs het viswinkeltje in het dorp om wat inspiratie op te doen.
Ik heb die vent nooit vertrouwd met al die kinderen op schootquote:Op zaterdag 28 november 2009 13:54 schreef Sunnythesun het volgende:
Wehehe komische krantenkop in de Tubantia vandaag:
'Sinterklaas rukt op Duits grensgebied'
Aaaaahhh!! Schiet ze af!!!!!![]()
De nieuwe website van Lámuse al bekeken?quote:
En volgens mij vindt meer dan de helft van de kinderen het nog eng ookquote:Op zaterdag 28 november 2009 15:24 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb die vent nooit vertrouwd met al die kinderen op schoot
Zo hey, dat klinkt fijn, Sunny! En manchego is een goed ideequote:Op zaterdag 28 november 2009 15:31 schreef Sunnythesun het volgende:
Zo, mijn oogst is ook binnen: mooie dunne entrecotes van de slager, fles goeie port en de kaasjes van de kaasboer (brie, een rossig huiskaasje, mooie roquefort en manchego) en de rest van de appie..
Ja, misschien dat Thijs hem zelfs lust. Ik vond hem erg lekker met proeven iig..quote:Op zaterdag 28 november 2009 15:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo hey, dat klinkt fijn, Sunny! En manchego is een goed ideeLekkere pittige, maar ook zachte smaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |