Alsof iedereen daar aan body building doetquote:Op dinsdag 1 december 2009 00:39 schreef zkr600 het volgende:
[..]
Het probleem is dat iedereen een eigen standaard heeft voor de definitie van overgewicht. Zelfs binnen het medisch vak, verschillen de experts van mening.
Bovendien, als iemand dik gespierd is, dan kan je zeggen dat hij/zij overgewichtig is aan de hand van de een of andere definitie, maar je moet ook naar het vetgehalte kijken oftwel BMI percentage. Pas dan weet je met zekerheid hoe het met die iemand echt zit.
Ik weet dat Amerikanen aan veel sporten doen, en weightlifting daar is erg populair. Er is ook daar veel verachting voor zulke zwaarlijvige gasten, en er wordt ook met hen voldoende gespot.
Wél kan je zeggen overigens dat het een dom volk is, maar zo slecht qua uiterlijk en gezondheid zijn ze ook niet.
Ik wou je zeggen dat het niet eens om bodybuilders of dergelijke gaat,quote:Op dinsdag 1 december 2009 00:41 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Alsof iedereen daar aan body building doet, nee die cijfers zijn gebaseerd op mensen die echt overgewicht hebben, en niet op het randje van zitten.
Wat te zwaar en echt overgewicht is iets heel anders, en volgens mij hebben ze het daar over mensen met een bmi vanaf 30. Maar dat weet ik niet 100% zeker, meen het te hebben gelezen in een onderzoek.quote:Op dinsdag 1 december 2009 00:50 schreef zkr600 het volgende:
[..]
Ik wou je zeggen dat het niet eens om bodybuilders of dergelijke gaat,
maar mensen die te zwaar worden gelezen op de weegschaal gewoon vanwege
het getal dat wordt weergegeven.
Onder hun kleren wordt ook niet gekeken, en ze zijn bestempeld als overgewichtig.
Ik ben zelf 92 kilo maar alleen 180 cm. Als je mij daarop zou oordelen, ben ik te zwaar,
Maar ik heb een platte buik, en al het gewicht zit in mijn armen en benen in de vorm van harde spieren.
En de meeste van die enquetes, of onderzoeken, of wat dan ook zijn gebaseerd op dat soort vage definities helaas.
Je moet rekening houden dus met al de factoren voordat je tot een conclusie overgaat.
okquote:Op dinsdag 1 december 2009 00:52 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Wat te zwaar en echt overgewicht is iets heel anders, en volgens mij hebben ze het daar over mensen met een bmi vanaf 30. Maar dat weet ik niet 100% zeker, meen het te hebben gelezen in een onderzoek.
Wat een goede toevoegingquote:
Aan wie is dit gericht?quote:Op dinsdag 1 december 2009 01:33 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Als je ook maar een beetje medisch ingesteld bent, snap je ook wel dat heel gespierde types niet in de bmi-regels vallen. Dat is algemeen bekend. Echter, maar een paar procent van de bevolking zal foutief in de overgewicht catergorie (BMI boven de 25) vallen omdat ze gespierd zijn. Bij de overige 95-98% oid is een bmi echt wel overgewicht....
WTF dit met dit topic te maken heeft, s mij vrij onduidelijk, maar ik had wel zin om dit even op te helderen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |