abonnement Unibet Coolblue
pi_79364931
De afstand die men aflegd is een ( deel van ) parabool en die wordt gemeten. Voor het bouwen van schanzen is de horizontale afstand en de verticale val wel van groot belang mbt veiligheid.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_79367944
Mooi zo'n WK skivliegen.

Schlierenzauer verzekert zich van eremetaal, en misschien gaat ie zelfs Malysz voorbij.
pi_79367982
Malysz valt zelfs van het podium.

Ammann. Wereldtitel voor de Zwitser. Schlierenzauer zilver en brons voor Jacobsen.
pi_79368075
Het werelrecord van Bjørn Einar Romøren (239 meter) staat nog. Wat een zieke afstand was dat.

Onvoorstelbaar seizoen voor Ammann. Twee olympische titels, wereldbeker, wereldtitel skivliegen. Het enige wat ie nog mist is de vierschansen-eindzege.

De prijs voor de meest lachwekkende zonnebril verdient ie ook.
  maandag 22 maart 2010 @ 01:29:22 #255
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_79435751
Schlierenzauer springt er nog 231 in de laatste sprong van het seizoen
Goud in de landenwedstrijd uiteraard naar de Oostenrijkers.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_79436882
En het seizoen zit er dan ook weer op.

Het seizoen van Ammann, zonder enige twijfel. Hoewel ook Schlierenzauer, Kofler, Morgenstern en Malysz goede prestaties lieten zien.
pi_85137938
Kick

Nykanen riskeert celstraf

Die gast is behoorlijk hopeloos geworden.

Zomer GP's zijn trouwens ook weer volop bezig.
pi_85303331
Er is een mooi boek verschenen enkele jaren in het Duits. Grüsse aus die Hölle. Geeft een goede blik in de persoon Nykaenen.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_89260127
Nieuw seizoenskickje met de groetjes van Harri Olli.



Artikel op AD.nl
pi_90590603
Wat een oneerlijke wedstrijd in Oberstdorf. Ze moeten dat quali skippen echt verbieden, hierdoor mist nu bijvoorbeeld Larinto (winnaar QF!!) de finaleronde :N Dit kwam door de compleet veranderde wind (van -3.5 naar +4.0) waardoor hij niet in de top 5 van het loserklassement kwam. Ahonen en Malysz hebben geluk, die zitten er net bij als lucky losers. De Duitsers hadden uiteraard ook geluk bij een ongeluk(kige wind), de drie slechtste winnaars waren Hocke, Schmitt en Schoft. Morgenstern was wel geweldig goed met een wind van +4.0 toch naar de top van het klassement.

Peter van Hal (als je hier echt meeleest): waarom noem je elke verliezer een lucky loser? Lucky zijn alleen de 5 verliezers die toch doorgaan. Ook weet je van elke loser die actueel 6e of lager staat in het loserklassement al dat-ie niet doorgaat. Als je een beetje oplet weet je dus na de sprong gelijk dat bepaalde springers niet in de finale zullen komen. Van iemand die al 100 jaar commentaar geeft mag je dit toch wel verwachten. Over kromme zinnen waarvan het begin en het eind niet met elkaar in verband staan en niet bestaande bruggetjes zal ik maar alleen achter de tv zeuren want dat is toch een gebed zonder eind. ;)
pi_90592865
Ruime winst voor Morgenstern, met ruim 16 punten voorsprong eigenlijk de enige favoriet voor de tournee.
pi_90594601
Morgenstern is inderdaad in topvorm.
pi_90671455
De term Lucky Loser heb ik niet verzonnen deze komt van de FIS en deze hebben wij over te nemen. Verder hebben wij geen online info in 1 oog opslag wel te verstaan over wie 6e 7e etc etc staat in het Luckyloser klassement.
Niet eerlijk bestaat in de sport niet. Als je deelneemt heb je te springen met de regels die gelden. Zo niet ??? Dan moet je wat anders gaan doen. Tijdens de Tournee springen we in KO dat weet iedereen sinds 1996. Verder is Skispringen een buitensport. daar hoort wind bij. Deze wordt enigzins gecorrigeerd. Niet dat het nu geheel transparant is, maar het is een stap in de goede richting. Zodra het mogelijk is om op de CM te bepalen waar de springer landt zullen wij Bv de Juryleden gaan missen als kiespijn. de bende van 5 heeft meer invloed dan welke wind of KO systeem dan ook.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_90673460
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:29 schreef petervanhal het volgende:
De term Lucky Loser heb ik niet verzonnen deze komt van de FIS en deze hebben wij over te nemen. Verder hebben wij geen online info in 1 oog opslag wel te verstaan over wie 6e 7e etc etc staat in het Luckyloser klassement.
Niet eerlijk bestaat in de sport niet. Als je deelneemt heb je te springen met de regels die gelden. Zo niet ??? Dan moet je wat anders gaan doen. Tijdens de Tournee springen we in KO dat weet iedereen sinds 1996. Verder is Skispringen een buitensport. daar hoort wind bij. Deze wordt enigzins gecorrigeerd. Niet dat het nu geheel transparant is, maar het is een stap in de goede richting. Zodra het mogelijk is om op de CM te bepalen waar de springer landt zullen wij Bv de Juryleden gaan missen als kiespijn. de bende van 5 heeft meer invloed dan welke wind of KO systeem dan ook.
De term lucky loser is prima, het gaat er mij om dat niet elke loser 'lucky' is. ;) Een oplettende commentator kent het puntentotaal van de 5e loser zodat elke volgende verliezer ingeschat kan worden: wel of geen kans op de finale. Valt me trouwens tegen van Eurosport dat er geen monitor is met actuele informatie uit de wedstrijd.
Ik moet zeggen dat ik erg verbaasd was dat Malysz met zijn 4.5 meter minder dan Ahonen vóór Janda/Ahonen (met gelijk puntentotaal) kwam. Ik snap ook niet waarom dit duo beide naar de finaleronde mocht - zodat er 31 finalisten waren; ik dacht dat bij een gelijke stand de kwalificatieuitslag doorslaggevend was? Achter de tv dacht ik dat Malysz dus niet door zou gaan maar ik heb niet precies gezien hoeveel de jurywaarderingen afweken. Opvallend gedrag in de jurering roept vraagtekens op, vond het wel goed dat daar tijdens de wedstrijd notie van werd genomen (met het opvallend laag beoordelende Duitse jurylid). Ik denk dat het aanblijven van een jury veel meer traditie is dan een gebrek aan techniek, volgens mij is het prima mogelijk om de afstanden nauwkeuriger (op de cm) te bepalen.

Hoe wordt de wind op dit moment gecorrigeerd? Bedoel je dat springers soms even moeten wachten voor ze de schans af mogen of houdt de jury er misschien rekening mee bij de beoordeling?
pi_90674093
De manier van info verstrekking vanuit de Fis(livescoring) is wat aan de oude kant. Dit ligt 100% niet aan mijn werkgever.
De - en + scores geven de correctie aan in punten mbt de gemaakte sprong en genoten wind voor -en nadeel.>>Dit is dus verwarrend.
Dit zien wij net als jullie ook maar 1 maal in beeld.
Ahonen en Janda waren Puntgelijk in de 1e ronde in het LL klassement en dus gingen er 6 door ipv 5. Een uitzonderingetje !!!!
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_90706037
Hey mede-Fokkers!!!

laten wij hopen dat het maar een mooi skispringjaar mag worden.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
  zaterdag 1 januari 2011 @ 13:43:04 #267
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_90707001
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 13:10 schreef petervanhal het volgende:
Hey mede-Fokkers!!!

laten wij hopen dat het maar een mooi skispringjaar mag worden.
Wat dat betreft heeft Mart Smeets het zonet nog niet helemaal begrepen.
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 januari 2011 @ 15:00:36 #268
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_90709195
30 vd 50 zijn gesprongen. Om 15:15 gaan we evt verder.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_90710468
Edit:

Toch winst Ammann

[ Bericht 87% gewijzigd door Drassss op 01-01-2011 15:52:41 ]
pi_90711067
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:35 schreef petervanhal het volgende:
De manier van info verstrekking vanuit de Fis(livescoring) is wat aan de oude kant. Dit ligt 100% niet aan mijn werkgever.
De - en + scores geven de correctie aan in punten mbt de gemaakte sprong en genoten wind voor -en nadeel.>>Dit is dus verwarrend.
Dit zien wij net als jullie ook maar 1 maal in beeld.
Ahonen en Janda waren Puntgelijk in de 1e ronde in het LL klassement en dus gingen er 6 door ipv 5. Een uitzonderingetje !!!!
Waarom werd die uitzondering gemaakt? Want in de uitzending werd genoemd dat de kwalificatie-uitslag bepalend was en daarin was Janda beter.

Sinds wanneer worden die wind- en vertrekpuntcorrecties toegepast? En hoe worden ze berekend? Het zou wel iets eerlijker moeten zijn omdat er iets van de windinvloed wordt opgeheven maar het is op deze manier echt wel een black box voor de kijker. Ook jammer en vreemd dat telkens bij de tweede springer de jurywaarderingen niet worden getoond. Dit is trouwens al langer zo bij de tournee. Er komt natuurlijk wel veel info tegelijk voorbij in het scoreframe door de KO-structuur maar juist bij de betere springers die voor de overwinning meedoen zijn die scores belangrijk en dan zien we ze niet.

Mart Smeets heeft de jaarwisseling inderdaad niet aangegrepen om niet meer voor de kijker te spreken met zijn "nooit geven wij iets om skispringen behalve op 1 januari" of iets dergelijks. |:(
pi_90711070
Pfffffffffffffffffffffffff Garmisch is en blijft een zware bevalling!!!!!!!
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_90711214
Beetje jammer van de omstandigheden, maar goed. De spanning is weer terug.

Trouwens, geen Evert op de NOS. Dat is heiligschennis!
pi_90711469
@12 Laten we het een slip of the tonge noemen. Ik heb het later gecorrigeerd. >>> Janda

De wind en startbalk correctie is een factor per m/s danwel per meter met de balk. Dit is vorig jaar uitgeprobeerd en "goed"bevonden door d FiS. Veel info maakt het minder transparant , dat ben ik met je eens.
De grafics krijgen wij van ZDF/ARD/ORF. Wij hebben bijna geen eigen producties en daar dus geen invloed op.
De mathematische doorberekening levert wel meer tempo op en dus minder langdradige wedstrijden. Of het helemaal fair is betwijfel ik ook om dat de factor gevoel erg groot is en niet te berekenen valt. Bij gelijke windrichtingen is het best ok als je doorberekend. 1,2 of 1,7 m/s wind in de rug is voor de aller grootsten merkbaar. Zelf had ik meer met andere zaken te doen dan met de wind. Bij verschillende windrichtingen heb je zeker te dealen met het eerder genoemde gevoel.
1 ding is zeker. De sport is in ontwikkeling. Er gebeurd veel om geen wedstrijden meer in beeld te brengen van 3,5 -5 uur, maar of het allemaal helemaal juist is ................... Het is en blijft mensen werk en daar wel eens iets mis.
Verder is NL geen skispring beminnend land. Er is maar een hand vol beoefenaars en ex-beoefenaars als ik en dat zal wellicht altijd zo blijven.
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_90716433
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:15 schreef petervanhal het volgende:
@12 Laten we het een slip of the tonge noemen. Ik heb het later gecorrigeerd. >>> Janda

De wind en startbalk correctie is een factor per m/s danwel per meter met de balk. Dit is vorig jaar uitgeprobeerd en "goed"bevonden door d FiS. Veel info maakt het minder transparant , dat ben ik met je eens.
De grafics krijgen wij van ZDF/ARD/ORF. Wij hebben bijna geen eigen producties en daar dus geen invloed op.
De mathematische doorberekening levert wel meer tempo op en dus minder langdradige wedstrijden. Of het helemaal fair is betwijfel ik ook om dat de factor gevoel erg groot is en niet te berekenen valt. Bij gelijke windrichtingen is het best ok als je doorberekend. 1,2 of 1,7 m/s wind in de rug is voor de aller grootsten merkbaar. Zelf had ik meer met andere zaken te doen dan met de wind. Bij verschillende windrichtingen heb je zeker te dealen met het eerder genoemde gevoel.
Weet je ook naar welke wind precies gekeken wordt? Is dat een snelheid op een bepaald moment op een bepaalde plaats zodat er maar 1 factor is die de correctie bepaalt of gaan er meerdere snelheidsparameters in een uitgebreider model? Want je hebt inderdaad met verschillende soorten wind te maken en ook heel veel variaties in richting, plaats (vanaf de afsprong tot het landen en zelfs de invloed van de wind op de afsprongsnelheid) en tijd (omdat een sprong geen momentopname is). De invloed van de wind is daarmee een complex dynamisch systeem. Er is vermoedelijk voor een simpel model gekozen waarvan je kunt zeggen "beter dan niks" maar in zo'n model zitten zoveel aannames waarvan het realiteitsgehalte betwist kan worden dat je je moet afvragen of het wel zo'n goed idee is om op die manier kunstmatig het resultaat te beïnvloeden. Ik vind het goed dat er wordt nagedacht over manieren om de sport te verbeteren en het resultaat 'eerlijker' te maken maar je moet in mijn ogen wel terughoudend zijn met suboptimale ingrepen die het resultaat niet voor iedereen op dezelfde wijze beïnvloeden, zeker als de transparantie naar de toeschouwers en daarmee de beleving afneemt. Je kunt een sprong minder goed beoordelen dan voorheen omdat je de correctiecijfers af moet wachten. Ik zag correcties van zo'n 25 punten langskomen, dat is bijna 14 meter! Waar zit je dan naar te kijken..? Het enige voordeel voor de (duur van de) uitzending is dat niet alle sprongen over hoeven als de balk verplaatst wordt maar we zagen vandaag dat het geen garantie is voor een onverstoord programma.

Hoe is nu trouwens met Larinto? Als fan van de Finse ploeg vond ik het natuurlijk erg jammer dat zijn verste sprong van de dag niet beloond werd met een mooie klassering. Het zit hem niet mee deze tournee. Hopelijk kan hij mee blijven doen en nog een goed resultaat neerzetten. Wel leuk dat de spanning voor de eindzege terug is door de mindere sprong van Morgenstern. Hij en Ammann verdienen beiden zeker een tournee op het palmares.

@Leatherface: volgens mij deed Kloosterboer het al voor de derde keer ;) Ik mis Evert ook wel een beetje maar alle clichés over de puntentelling en het wereldrecord van Romoeren komen toch wel voorbij. En ook in de nieuwe uitspraak van Adam Malysz [Mawwiesj] loopt hij met de troepen mee ;) Hij zal dat wel een keer in een interview gezegd hebben zeker, anders moeten we vrezen dat de trend om namen opeens anders uit te spreken uit de voetbalwereld is overgewaaid ;)
pi_90716794
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 16:08 schreef Leatherface het volgende:
Beetje jammer van de omstandigheden, maar goed. De spanning is weer terug.

Trouwens, geen Evert op de NOS. Dat is heiligschennis!
Klopt vorig jaar ook al niet. Met Ayold Kloosterboer is ook niets mis, alleen dat hij nogal eens wat saai is. En idd het hele uitleggen van het spelletje krijg je natuurlijk elke nieuwsjaarsdag te horen op de NOS.

Geen idee trouwens waar die 'traditie' vandaan komt om Garmisch Partenkirchen zo uitgebreid live te verslaan en om daarna van de andere 3 wedstrijden geeneens een samenvatting uit te zenden...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')