abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75068342
Ik loop alweer een tijdje ziek thuis (sinds juni) met een burn-out.
Ik ga opnieuw de vraag krijgen om een integratieplan in te leveren.
Ik wil echter niet te snel beginnen (2 x 2 uur vind ik al te veel). En ik heb geen idee hoe mijn integratieplan het beste kan maken.
Kortom heeft iemand een integratieplan voor me? Ik heb wat voorbeelden nodig om de mijne op te stellen.

In mijn bedrijfsarts heb ik niet veel vertrouwen, die heeft al twee keer gevraagd om een integratieplan toen ik nog helemaal niet klaar was om te gaan werken.

Voor de duidelijkheid ik wil zelf weer aan het werk en heb echt het gevoel dat het weer mogelijk is. Maar ik weet ook dat ik het langzaam moet opbouwen om niet opnieuw ziek thuis komen te zitten.

Wie o wie kan me helpen?
  vrijdag 27 november 2009 @ 21:04:35 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_75068458
Dit zijn één van de dingen waar ik redelijk in geïnteresseerd ben. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om het te hebben, en heb over het algemeen als snel het gevoel dat men zich aanstelt als ze hierover klagen.

Als je het niet erg vind dat ik het vraag, hoe is dit zo gekomen bij je? Stress door werkdruk? Hoe heeft dit invloed op je omgang met familie en vrienden, ook al zit je nu ziek thuis? Depressiviteit?

Niet erg WGR gerelateerd, maar het intrigeert me.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_75068463
Het is toch re-integratieplan
pi_75068834
@lasTeR
Er moet heel veel gebeuren om overspannen te raken. De druppel was een project wat niet liep en waarvoor ik heel hard heb geknokt om het wel te laten slagen. Kortom te veel hooi op mijn vork.

In mijn geval was de druppel het werk zelf.
Maar ik was ook net verhuist naar een andere plaats waar ik ook mijn weg moest vinden.
Maar ook zaken uit het verleden hebben me niet echt geholpen om lekker stabiel te zijn.
Het was dus 50% mijn werk en 50% eigen input die me ziek thuis hebben laten komen te zitten.

@r_one
voor mij is het nu integreren. Re-integreren zou inhouden dat ik er weer precies hetzelfde zou instaan als voordat ik ziek ben geworden. En dat lijkt me niet handig aangezien ik dit toch echt als een les wil zien en dit nooit meer wil meemaken.
pi_75069306
quote:
In mijn bedrijfsarts heb ik niet veel vertrouwen, die heeft al twee keer gevraagd om een integratieplan toen ik nog helemaal niet klaar was om te gaan werken.
Volgens mij heb je al twee kansen gemist om een voorbeeld aan je arts te vragen.
pi_75069438
nee die heb ik niet gemist. Van het woord werk kreeg ik toen nog paniekaanvallen. Kortom dat was echt te vroeg.
De bedrijfsarts volgt alleen maar het schema en doet niets voor mij en alles voor de werkgever. Helaas bestaan dat soort mannen ook nog steeds.
pi_75069573
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:01 schreef Oceanonix het volgende:
Ik loop alweer een tijdje ziek thuis (sinds juni) met een burn-out.
Ik ga opnieuw de vraag krijgen om een integratieplan in te leveren.
Ik wil echter niet te snel beginnen (2 x 2 uur vind ik al te veel). En ik heb geen idee hoe mijn integratieplan het beste kan maken.
Kortom heeft iemand een integratieplan voor me? Ik heb wat voorbeelden nodig om de mijne op te stellen.

Voor de duidelijkheid ik wil zelf weer aan het werk en heb echt het gevoel dat het weer mogelijk is. Maar ik weet ook dat ik het langzaam moet opbouwen om niet opnieuw ziek thuis komen te zitten.

Wie o wie kan me helpen?
Je hebt toch een case-manager vanuit het bedrijf waar je werkt toegewezen gekregen als het goed is? Vanuit WvP ben je verplicht sowieso iedere 6 weken te evalueren en een plan van aanpak op te stellen. Dit gaat in samenspraak met je case-manager en dat plan neem je dan mee naar je arbo-dienst.

Belangrijke vragen zijn:
- Hoe lang zit je al ziek thuis?
- Wat is je eigen visie en heb je die al helemaal uitgedacht?
- Hoe staat je behandelaar (arts, psychiater) er in?\
- Hoe is de verstandhouding tussen jou en je werkgever nu je ziek bent?
En zo zijn er genoeg belangrijke zaken waar je over na moet denken om een goed plan op te kunnen stellen.
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_75069618
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:31 schreef Oceanonix het volgende:
nee die heb ik niet gemist. Van het woord werk kreeg ik toen nog paniekaanvallen. Kortom dat was echt te vroeg.
De bedrijfsarts volgt alleen maar het schema en doet niets voor mij en alles voor de werkgever. Helaas bestaan dat soort mannen ook nog steeds.
Aangezien de meeste van die 'mannen' betaald worden door de werkgever, is dat niet geheel verrassend. Misschien kunnen ze je bij het UWV op weg helpen?
pi_75069882
quote:
Ik neem aan dat je via je huisarts ook nog bij een psycholoog loopt. Die kan je hierbij helpen.
wat een drama toch....
pi_75069905
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:04 schreef LasTeR het volgende:
Dit zijn één van de dingen waar ik redelijk in geïnteresseerd ben. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om het te hebben, en heb over het algemeen als snel het gevoel dat men zich aanstelt als ze hierover klagen.
Ik denk dat dat de moeilijkheid is bij alle niet-fysieke klachten. Bij een gebroken been kun je een foto maken en aanwijzen "kijk, stuk". Ik denk wel dat dit soort klachten in de meeste gevallen wel degelijk echt en serieus zijn, hoewel er ongetwijfeld ook zat mensen zijn die er misbruik van maken en bij een klein beetje stress al meteen 'burnout' hebben. (net zoals er hele volksstammen zijn die bij een beetje keelpijn en een loopneus meteen griep of longontsteking hebben)

Maar goed, dit is inderdaad enigszins offtopic
  vrijdag 27 november 2009 @ 21:43:20 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75069922
Ik vraag me af of je voor zoiets niet heel goed bij een vakbond terecht kan. Ook als je daar nog niet lid van bent, zou ik er toch eens informeren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_75070037
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:34 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

Je hebt toch een case-manager vanuit het bedrijf waar je werkt toegewezen gekregen als het goed is? Vanuit WvP ben je verplicht sowieso iedere 6 weken te evalueren en een plan van aanpak op te stellen. Dit gaat in samenspraak met je case-manager en dat plan neem je dan mee naar je arbo-dienst.

Belangrijke vragen zijn:
- 1 Hoe lang zit je al ziek thuis?
- 2 Wat is je eigen visie en heb je die al helemaal uitgedacht?
- 3 Hoe staat je behandelaar (arts, psychiater) er in?\
- 4Hoe is de verstandhouding tussen jou en je werkgever nu je ziek bent?
En zo zijn er genoeg belangrijke zaken waar je over na moet denken om een goed plan op te kunnen stellen.
1 sinds juni dit jaar
2 ik dacht zelf aan 2 uur per week (ben er nu 1 x per week een uur) maar weet niet hoe snel ik bijvoorbeeld naar 2 x 2 uur kan
3 de psycholoog kan pas verder wanneer ik meer aanwezig ben op het werk. Ik vind dat ze tot nu toe goed werk heeft geleverd en me goed aan het denken gezet heeft.
4 mijn werkgever vind het alleen maar vervelend voor mij en loopt me niet te pushen.

Ja dat evalueren ken ik inmiddels. Ik vertel hoe slecht het met me gaat en toch zegt de bedrijfsarts dat ik aan het werk moest. Ik zit te denken om een paar oren aan Sinterklaas voor hem te vragen.....
Vandaar dat ik zelf met een plan wil komen waar ik achter sta en niet me laat verrassen door hem.
pi_75070147
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:43 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me af of je voor zoiets niet heel goed bij een vakbond terecht kan. Ook als je daar nog niet lid van bent, zou ik er toch eens informeren.
Ik begeleid vanuit mijn bedrijf (verzuimgerelateerde dienstverlening) nu een oud collega die heeft een advocaat van de bond.. Hij is inmiddels bijna 3 jaar ziek werkgerelateerd... Is voor 40% afgekeurd onterecht, de plannen van aanpak heeft de werkgever achteraf ongetekend ingediend bij het UWV (waardoor die jongen nu onterecht WIA heeft.. Hij heeft nog steeds een arbeidscontract bij die werkgever voor 100% En nog snapt die advo van de bond het niet... Ik ga nu voor hem een laatste voorstel indienen.. Maar de bond heb ik persoonlijk uit ervaring dus heel weinig vertrouwen in...
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_75078135
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:15 schreef Oceanonix het volgende:
@r_one
voor mij is het nu integreren. Re-integreren zou inhouden dat ik er weer precies hetzelfde zou instaan als voordat ik ziek ben geworden. En dat lijkt me niet handig aangezien ik dit toch echt als een les wil zien en dit nooit meer wil meemaken.
Nee hoor, dan heb je toch een verkeerde perceptie van het begrip "re-integratie". Zo kun je bv heel goed re-integreren in een andere functie binnen het bedrijf, in een andere werkkring, een ander takenpakket, whatever.

Re-integratie heeft uiteraard tot doel een gezonde TS die (naar vermogen en omstandigheden) weer deelneemt aan het arbeidsproces, ook op de langere termijn.

Een re-integratieplan (integratieplan zo u wilt) wordt overigens in beginsel door werkgever en werknemer gezamenlijk opgesteld waarbij de arboarts faciliterend optreedt. Daar waar de (medische) kennis van werkgever en -nemer stokt, vult de arboarts aan. Hij is immers deskundige, daar waar jullie leek zijn. Het is dus niet zo dat jij maar in je uppie een plan moet uitdokteren om aan de arboarts te overleggen.

[ Bericht 17% gewijzigd door r_one op 28-11-2009 03:59:42 ]
pi_75078142
quote:
De bedrijfsarts volgt alleen maar het schema en doet niets voor mij en alles voor de werkgever.
Welk "schema"
  zaterdag 28 november 2009 @ 06:39:13 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75078604
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 21:49 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

Ik begeleid vanuit mijn bedrijf (verzuimgerelateerde dienstverlening) nu een oud collega die heeft een advocaat van de bond.. Hij is inmiddels bijna 3 jaar ziek werkgerelateerd... Is voor 40% afgekeurd onterecht, de plannen van aanpak heeft de werkgever achteraf ongetekend ingediend bij het UWV (waardoor die jongen nu onterecht WIA heeft.. Hij heeft nog steeds een arbeidscontract bij die werkgever voor 100% En nog snapt die advo van de bond het niet... Ik ga nu voor hem een laatste voorstel indienen.. Maar de bond heb ik persoonlijk uit ervaring dus heel weinig vertrouwen in...
Het wordt mij niet duidelijk wat voor rol die advocaat speelt en wat hij volgens jou niet snapt.

Mijn advies aan TS is om eens via de vakbond informatie te vragen over hoe je zo'n re-integratie aanpakt en zo'n re-integratieplan opzet.
pi_75079505
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 06:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het wordt mij niet duidelijk wat voor rol die advocaat speelt en wat hij volgens jou niet snapt.

Mijn advies aan TS is om eens via de vakbond informatie te vragen over hoe je zo'n re-integratie aanpakt en zo'n re-integratieplan opzet.
Blijkbaar heb je geen kennis van de materie.. Anders had je uit mijn beknopte verhaal op kunnen maken dat die advocaat van de bond een flink aantal fouten maakt.. Daarbij is het verhaal erachter verder niet relevant en veel te omslachtig om hier helemaal op te schrijven het maakt slechts duidelijk hoe onkundig de bond in dit soort zaken is.

TS heeft een goed contact met de werkgever dus ook daar kan de bond niets betekenen.. Ik weet bovendien uit ervaring dat men bij de bond te weinig kennis in huis heeft om op dergelijke vragen een goed antwoord te geven... Bovendien hebben ze bij de vakbond heel veel kastjes en heel veel muren...

Zoals ik al zei en boven mij is ook een ander die het opgemerkt heeft... TS moet contact opnemen met de case-manager en middels het plan van aanpak aangeven hoe nu verder te gaan. De case-manager geeft het Plan van Aanpak aan de arbo-dienst en klaar. Mocht men er dan nog niet uitkomen kun je altijd via het UWV een deskundigen oordeel aanvragen.. Dit oordeel is helaas niet bindend maar zal bij een eventueel arbeidsconflict door een kanton-rechter wel serieus genomen worden.
  zaterdag 28 november 2009 @ 10:48:36 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75079968
Dus op grond van jouw ervaring met een advocaat van de bond trek je de conclusie dat de bond dus onkundig is in dit soort zaken.

Veel te kort door de bocht, wat mij betreft.
pi_75080894
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 10:48 schreef Lienekien het volgende:
Dus op grond van jouw ervaring met een advocaat van de bond trek je de conclusie dat de bond dus onkundig is in dit soort zaken.

Als dat de enige slechte ervaring zou zijn zou je inderdaad een punt hebben De bond is in zulke zaken gewoon niet het juiste medium om te raadplegen...Maar goed als jij vertrouwd op de bond prima

Mijn mening is dat je beter een deskundige kunt raadplegen op dat gebied en dat is in deze zeker niet de vakbond
pi_75081909
@Lienekien:
Ik kan de hetgeen OpperTokkie uit ervaring stelt, alleen maar beamen. Uit ervaring.

De bond is leuk voor eerstelijns juridische hulp maar als het al iets complex wordt, schiet de vakbond vaak te kort. Daarnaast is het niet ondenkbaar dat er soms nog andere factoren meespelen, zoals (toekomstige) onderhandelingsposities met werkgevers.
pi_75093906
Wat ik ken is het plan van aanpak. Dat wordt door de bedrijfsarts geschreven. Met ongeveer de termijnen waarop het een en ander kan, volgens de arts, dus weer starten met werk en vandaaruit naar je oude baan toe. De tijden zijn niet heilig. Hangen erg van persoonlijke situatie af.

Een re-integratieplan maak je samen met je werkgever/case-manager.
Gewoonlijk is het starten: 2 keer 2uur per week
Na weekje of 2 : 2 keer 3 uur per week
Dan na 2 weken : 3 keer 3 uur per week.

Waarbij je moet onthouden dat als het niet gaat je rustig een stapje terug mag of langer op bv 2 keer 2 uur staan.
Uiteindelijk is het wel de bedoeling dat je probeert je uren op te bouwen. Ik moet zeggen, ik vond dat ook heel erg eng. Ik dacht 2 keer 3 uur is veel te veel. De wetenschap dat ik weer terug kon naar 2 keer 2 uur heeft mij enorm geholpen. En viel bij mij de 2 keer 3 uur echt wel mee.

Hopelijk heb je nu een idee wat de bedoeling is. En je kunt de tijden veranderen die ik genoemd heb.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 28 november 2009 @ 21:06:21 #22
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75094899
Heb je begeleiding van een arbeidsdeskundige? die van mij helpt me om langzaamaan de juiste stappen te nemen om uiteindelijk weer in t werkproces te komen
sterkte iig
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:27:51 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75095592
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 10:48 schreef Lienekien het volgende:

Bij een standaard re-itegratietraject komt geen advocaat om de hoek kijken. In genoemde situatie zal ws. iets meer aan de hand zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 28 november 2009 @ 21:28:24 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75095617
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 21:06 schreef Ynske het volgende:
Heb je begeleiding van een arbeidsdeskundige? die van mij helpt me om langzaamaan de juiste stappen te nemen om uiteindelijk weer in t werkproces te komen
sterkte iig
Een arbeidsdeskundige is verplicht, dus daar ga ik wel vanuit.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')