abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 november 2009 @ 14:01:55 #201
862 Arcee
Look closer
pi_75141992
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:59 schreef TeringHenkie het volgende:
ING staat nu echt op instapniveau, hopelijk blijft dat nog een paar weekjes zo, dan ga ik er op marge in
Waarom stap je dan nu niet in?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75142049
Ik denk dat ik de shorts er maar uit gooi, zit relatief weinig beweging achter, geneuzel over Dubai ben ik nu wel goed zat, heb eigenlijk geen idee hoe we op amerika gaan reageren.

Grafiek van de futures van de Donnie Jay 30
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75142068
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:50 schreef SeLang het volgende:
Hij vertelde me ook dat de ramp in New Orleans zijn denken nogal heeft beinvloed, omdat toen bleek dat een samenleving binnen slechts een paar uur helemaal kan disintegreren van een normale ordelijke burgerlijke woonwijk naar totale anarchie met gewapende bendes die de boel plunderen. Iets dergelijks zou ook kunnen gebeuren tijdens een verregaande financiele crisis (banken failliet etc). Geeft inderdaad stof tot nadenken...
Ik ben het helemaal met hem eens. Het afgelopen jaar, toen het zo fout ging met AIG en de beurs, heb ik hetzelfde scenario voor ogen gehad, met de beelden van Katrina! Zonder eigen tuin / voedselvoorziening ben je in zo'n geval aan het tuig overgeleverd. Het wrange was overigens dat er in het geval van Katrina juist keihard werd opgetreden tegen mensen die een wapen hadden om hun bezittingen te beschermen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_75142141
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:00 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

in theorie dan
Klopt, want ik heb er geen 200k staan, maar SeLang heeft natuurlijk wel gelijk. Ik heb er ook wel een bedrag staan om een verlies tegen te gaan, en elke keer als SeLang het heeft over destructief handelen, ja .. dan blijf ik natuurlijk wel oppassen. Ik laat mijn verliezen heus niet oplopen tot tientallen duizenden euro's. Ik besef ook wel dat ik de wetten van wiskunde tegen me heb.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  maandag 30 november 2009 @ 14:07:21 #205
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75142188
Ik weet niet wat het is met Japanners, maar om een of andere reden hebben die altijd een kamikaze mentaliteit. Kun je de oorlog niet winnen, dan vlieg je je tepletter tegen een vijandig schip. Lukt het niet op het werk, dan werk je tot middernacht en in weekenden, etc.

De economie werkt kennelijk ook zo. Gewoon meer schulden er tegenaan gooien en hopen dat het werkt (ondanks bewezen niet-succes in de afgelopen 20 jaar...)
quote:
Japan kondigt extra stimuleringsmaatregelen aan

(Novum/Dow Jones) - De Japanse overheid heeft maandag extra stimuleringsmaatregelen aangekondigd van ten minste EUR20 miljard ter ondersteuning van de economie en om de gevolgen van de stijgende yen aan te pakken. De maatregelen zullen betrekking hebben op het lopende fiscale jaar, dat loopt tot eind maart 2010.

'De overheid dient beleidsmaatregelen te nemen in het licht van de stijgende yen en de gevolgen daarvan voor de aandelenkoersen, en is van plan om niet minder dan Y2,7 biljoen (ten minste EUR20,6 mrd)' te investeren, stelt overheidswoordvoerder Hirofumi Hirano.

De Japanse aandelenkoersen zijn in de afgelopen weken getroffen door een sterke yen, die vorige week de hoogste koers ten opzichte van de Amerikaanse dollar aantikte in veertien jaar. Een dure yen treft de Japanse exporteurs doordat hun producten duurder worden in het buitenland en de dollarwinsten lager uitvallen wanneer ze worden omgezet in de Japanse munteenheid.

De Gouverneur van de Bank of Japan, Masaaki Shirakawa, liet maandag tevens weten dat de centrale bank de economische impact van de sterkere yen nauwgezet in de gaten houdt, waarmee de bank aangeeft klaar te staan om samen te werken met de overheid om een stagnatie van het economische herstel te voorkomen.

Nieuws.nl
Uitgegeven op Maandag 30 november 2009 om 09:07:33
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_75142260
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:07 schreef SeLang het volgende:
Ik weet niet wat het is met Japanners, maar om een of andere reden hebben die altijd een kamikaze mentaliteit. Kun je de oorlog niet winnen, dan vlieg je je tepletter tegen een vijandig schip. Lukt het niet op het werk, dan werk je tot middernacht en in weekenden, etc.

De economie werkt kennelijk ook zo. Gewoon meer schulden er tegenaan gooien en hopen dat het werkt (ondanks bewezen niet-succes in de afgelopen 20 jaar...)
[..]

[ afbeelding ]
Jullie hadden het net over het faillissement van de VS, maar wat gebeurt er eigenlijk als Japan failliet gaat? Is dat niet net zo erg?
  maandag 30 november 2009 @ 14:12:11 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75142321
De stemming is hier weer opperbest! Vergaat de wereld vandaag niet, dan tenminste morgen toch!

(Ik had ook wat extra voedsel op de plank toen in maart de crisis op haar hoogtepunt was, dat geringe renteverlies had ik daar wel voor over)

Ik verwacht dat we als WS opent gewoon weer naar groen gaan.
The End Times are wild
  maandag 30 november 2009 @ 14:12:55 #208
251438 Mertofzo
ffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuu
pi_75142342
Het GDP van Amerika is 3 keer zo groot dan die van Japan.
pi_75142358
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een voordeel van Japanners tegenover Amerikanen is dat ze niet zo dol zijn op kopen op afbetalingen en dergelijke! Hun consumeer gedrag is significant anders! (dat is direct ook 1 van de weinige positieve zaken van Japan)
  maandag 30 november 2009 @ 14:13:25 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75142363
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:10 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Jullie hadden het net over het faillissement van de VS, maar wat gebeurt er eigenlijk als Japan failliet gaat? Is dat niet net zo erg?
200% van het BNP is niet zó groot, zeker niet als de rente zo laag is. Vergelijk het met het nemen van een hypotheek, dat mocht je doen tot 8x je inkomen (jouw BNP). Dit is slechts een factor 2.
The End Times are wild
  maandag 30 november 2009 @ 14:13:34 #211
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75142367
Klassiek plaatje

Mijn reisverslagen
pi_75142388
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:12 schreef Mertofzo het volgende:
Het GDP van Amerika is 3 keer zo groot dan die van Japan.
So? Japan is altijd nog wel 2e op die ranking ..
pi_75142428
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:12 schreef LXIV het volgende:
De stemming is hier weer opperbest! Vergaat de wereld vandaag niet, dan tenminste morgen toch!

(Ik had ook wat extra voedsel op de plank toen in maart de crisis op haar hoogtepunt was, dat geringe renteverlies had ik daar wel voor over)

Hmm, je bevestigd wel mijn vermoeden, zit er ook over na te denken om de shorts de deur uit te gooien en dan long te gaan zitten voor de rest van de middag.
pi_75142489
quote:
Op maandag 30 november 2009 13:58 schreef SeLang het volgende:
De marge dient alleen maar om de bank te beschermen tegen bewegingen binnen één dag. De marge die je zelf moet aanhouden om te voorkomen dat je je account opblaast ligt natuurlijk vele malen hoger.
Voor de trades van SE zou je minimaal zo'n £200k moeten aanhouden (en meer als je de posities overnight aanhoudt).
Het ging me vooral om de marge die de bank vraagt. Met stop loss kun je uiteraard je eigen risico afdekken.
pi_75142492
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

So? Japan is altijd nog wel 2e op die ranking ..
Vandaar mijn vraag. Daarbij zie ik niet in wat het consumptiegedrag van de burgers te maken heeft met de schulden van de overheid. Goed, het eerste zorgt voor het inkomen. Maar als de rentelasten hoger worden dan het inkomen, kunnen de burgers nog zo zuinig zijn, maar Japan is dan (financieel) doomed.
  maandag 30 november 2009 @ 14:17:55 #216
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75142502
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:10 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het belangrijke voordeel dat Japan heeft is dat de schulden worden gefinancieerd door de eigen spaarders. In tegenstelling tot de VS die vooral door het buitenland worden gefinancieerd.

Dus in Japan maakt de samenleving schulden terwijl diezelfde samenleving dat financiert. Hoelang dat nog kan blijven is natuurlijk de vraag.

Een default van Japan zou ook een ramp zijn, maar valt niet te verwachten. Echter grote valuta en rentebewegingen zijn goed mogelijk en kunnen ook veel schade aanrichten.
Mijn reisverslagen
pi_75142563
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:17 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Het ging me vooral om de marge die de bank vraagt. Met stop loss kun je uiteraard je eigen risico afdekken.
Welke marges had je zelf dan verwacht? In de trend van .. ?
  maandag 30 november 2009 @ 14:19:45 #218
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75142571
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:17 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Pas op he, een stoploss garandeert niet dat je die prijs ook krijgt.
Mijn reisverslagen
pi_75142631
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Welke marges had je zelf dan verwacht? In de trend van .. ?
Ik had totaal geen idee.
pi_75142650
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:19 schreef SeLang het volgende:

[..]

Pas op he, een stoploss garandeert niet dat je die prijs ook krijgt.
Oi! Praat me er niet van zeg! Wat een boel geflikflooi hebben we daar al niet mee gehad! Mensen die rustig de zaal uitlopen uitgaande van het feit dat de stoploss zekerheid garandeert, ze terugkomen ze een groot rood kruis zien bij hun order bevestiging, en dat de trade lekker door ging lopen ...
pi_75142695
Shorts verkocht en heb direct longs aangeschaft, die longs kunnen wel elk moment de deur worden uitgeflikkerd
  maandag 30 november 2009 @ 14:24:18 #222
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75142722
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:12 schreef LXIV het volgende:

het gaat al rap die kant op iig.
pi_75142962
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

......... maar nog niet voldoende
pi_75143125
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:31 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

......... maar nog niet voldoende
.. maar wel voldoende om .. blauwe cijfertjes te zien op de long positie..

En enigszins de confirmatie van LXIV ook gebruikt
  maandag 30 november 2009 @ 14:40:32 #225
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75143267
quote:
'ING en Aegon van belang voor wereldwijde stabiliteit, internationaal toezicht nodig'

De Nederlandse fianncials ING en Aegon staan op een lijst van 30 mondiaal opererende financiele instellingen die van belang zijn voor de stabiliteit van het wereldwijde financiële systeem.

Nog niet openbaar
Dit schrijft de Britse krant Financial Times op basis van een nog niet geopenbaard document van de Financial Stability Board (FSB). De FSB is een internationale organisatie die het toezicht op de financiële sector moet hervormen. De organisatie werd eerder dit jaar opgezet door de G20, de bijeenkomst van de leiders van de twintig grootste economieën van de wereld. De FSB bestaat uit vertegenwoordigers van centrale banken en toezichthouders van de G20-landen.

Banken en verzekeraars
Naast de Nederlandse bank en verzekeraar ING en verzekeraar Aegon, staan nog 28 financiële concerns op de lijst. Het zijn grote banken en verzekeraars uit Noord-Amerika, het Verenigd Koninkrijk, Japan, Zwitserland, Frankrijk, Spanje, Italië en Duitsland. Het zijn met name banken die op de lijst staan: 24. Er staan 6 verzekeraars op.

De 30 banken en verzekeraars die niet om mogen vallen:
Banken

US
Bank of America Merrill Lynch
Citigroup
Goldman Sachs
JPMorgan Chase
Morgan Stanley

Canada
Royal Bank of Canada

VK
Barclays
HSBC
Royal Bank of Scotland
Standard Chartered

Zwitserland
Credit Suisse
UBS

Frankrijk
BNP Paribas
Société Générale

Spanje
BBVA
Santander

Japan
Mitsubishi UFJ
Mizuho
Nomura
Sumitomo Mitsui

Italie
Banca Intesa
UniCredit

Duitsland
Deutsche Bank

Nederland
ING

verzekeraars
Aegon
Allianz
Aviva
Axa
Swiss Re
Zurich

© RTLZ.nl
Mooi, maar we die dan internationaliseren ipv nationaliseren?
Mijn reisverslagen
  maandag 30 november 2009 @ 14:54:08 #226
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75143742
quote:
Prijzen eurozone stijgen

30 november 2009, 11:17 | ANP
BRUSSEL (AFN) - De prijzen in de eurozone lagen in november 0,6 procent hoger dan in dezelfde maand in 2008. Dit bleek maandag uit een eerste raming van het inflatiecijfer door het Europese bureau voor de statistiek Eurostat.

De stijging was groter dan verwacht. Analisten rekenden gemiddeld op een prijsstijging met 0,4 procent. Vorige maand was nog sprake van een daling met 0,1 procent.
Inflatie! Omhoog met die rente!
Mijn reisverslagen
  maandag 30 november 2009 @ 15:03:31 #227
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75144104
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mooi, maar we die dan internationaliseren ipv nationaliseren?
dus ABN-AMRO, Rabobank en SNS mogen vallen?
  maandag 30 november 2009 @ 15:08:17 #228
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75144284
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:03 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

dus ABN-AMRO, Rabobank en SNS mogen vallen?
Kennelijk
Mijn reisverslagen
  maandag 30 november 2009 @ 15:09:04 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75144317
Gauw iedereen z'n geld eruit trekken dan maar!
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 november 2009 @ 15:17:47 #230
862 Arcee
Look closer
pi_75144634
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:24 schreef Lemans24 het volgende:
Eerder het tegenovergestelde nu.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 30 november 2009 @ 15:34:37 #231
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75145218
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:17 schreef Arcee het volgende:

[..]

Eerder het tegenovergestelde nu.
Reactie op de DJ is een puntje eraf. Niet heel heftig vooralsnog.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 november 2009 @ 15:34:39 #232
862 Arcee
Look closer
pi_75145220
WS opent 0.3% in de min.
pi_75145249
Een unieke dag vandaag, al mijn beslissingen die ik heb genomen zijn goed uitgepakt.

Vanochtend short posities gekocht om na tweeën te verkopen met winst.
Gelijk daar achteraan call optie en die ook weer verkocht met (minimale) winst en zit nu al vanaf 3 uur short en ook dat dreigt goed uit te komen.
  maandag 30 november 2009 @ 15:42:25 #234
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75145485
W vormig herstel na 15:30...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 november 2009 @ 15:43:40 #235
862 Arcee
Look closer
pi_75145532
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:35 schreef m0m0 het volgende:
en zit nu al vanaf 3 uur short en ook dat dreigt goed uit te komen.
Oh?

S&P inmiddels groen.
  maandag 30 november 2009 @ 15:46:39 #236
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75145644
ongelooflijk mooie W zelfs!
pi_75146322
Voor mijn gevoel is het WWWWW de afgelopen minuten. Weinig richtingzoekend.
pi_75146373
Amerika toch lekker in de plus. Die zullen we dadelijk dus ook wel gaan zien.
  maandag 30 november 2009 @ 16:11:40 #239
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75146583
De DJ is al maanden niet realistisch meer, eigenlijk moeten we die gewoon loslaten.

of de VS moet herstellen en de rest van de wereld niet, natuurlijk...
pi_75147288
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:11 schreef Lemans24 het volgende:
De DJ is al maanden niet realistisch meer, eigenlijk moeten we die gewoon loslaten.

of de VS moet herstellen en de rest van de wereld niet, natuurlijk...
Ach, ik denk maar zo: De klap zal in de VS straks veel harder aankomen
pi_75147619
Groen
pi_75148326
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

.. maar wel voldoende om .. blauwe cijfertjes te zien op de long positie..
[ afbeelding ]

En enigszins de confirmatie van LXIV ook gebruikt
Mijn long positie is inmiddels al vertienvoudigd Net op het juiste moment mijn shorts verkocht .. en daarna mijn longs gekocht!
pi_75148349
quote:
Op maandag 30 november 2009 14:23 schreef sitting_elfling het volgende:
Shorts verkocht en heb direct longs aangeschaft, die longs kunnen wel elk moment de deur worden uitgeflikkerd
  maandag 30 november 2009 @ 16:51:18 #244
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75148485
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mijn long positie is inmiddels al vertienvoudigd Net op het juiste moment mijn shorts verkocht .. en daarna mijn longs gekocht!
Je miljoen komt in de buurt.

Grappig hoe de aex weer braaf de VS volgt.
Bedankt Hans.
  maandag 30 november 2009 @ 16:51:18 #245
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75148486
quote:

[..]

de 2 ton is nu wel binnen...
pi_75148504
quote:

[..]

Zo'n uitspraak kan iedereen doen. Met zo'n uitspraak kun je alle kanten namelijk op
pi_75148830
We lezen het vanavond wel in z'n blog
pi_75148858
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:59 schreef tjoptjop het volgende:
We lezen het vanavond wel in z'n blog
Blog? Link?
pi_75148934
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Blog? Link?
Zie siggie, denk ik
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 november 2009 @ 17:07:31 #250
862 Arcee
Look closer
pi_75149152
WS alles weer rood. Toch een rode dag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')