abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75052733
Vorig jaar op 15 december trad ik bij mijn huidige werkgever in dienst.
Eind december kreeg ik toen ruim 70% van het fulltime salaris voor een maand uitbetaald.
Nu neemt onze klant mij dit jaar per 15 december over, waardoor ik van twee werkgevers salaris krijg uitbetaald eind December. Kun je op de één of adnere manier berekenen wat je krijgt voor een halve maand fulltime?

Van mijn oude werkgever krijg ik dus uitbetaald op fulltime basis voor de periode 1 t/m 14 december.
Van mijn nieuwe werkgever het zelfde idee, maar dan van 15 t/m 31 december.

Kan ik nu op 2x zo'n 70% van een maandsalaris rekenen? Of hoe moet ik dat zien?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 27 november 2009 @ 13:07:02 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75052796
Ik denk dat je twee keer de helft krijgt.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_75052812
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:05 schreef opinionr het volgende:
Vorig jaar op 15 december trad ik bij mijn huidige werkgever in dienst.
Eind december kreeg ik toen ruim 70% van het fulltime salaris voor een maand uitbetaald.
Nu neemt onze klant mij dit jaar per 15 december over, waardoor ik van twee werkgevers salaris krijg uitbetaald eind December. Kun je op de één of adnere manier berekenen wat je krijgt voor een halve maand fulltime?

Van mijn oude werkgever krijg ik dus uitbetaald op fulltime basis voor de periode 1 t/m 14 december.
Van mijn nieuwe werkgever het zelfde idee, maar dan van 15 t/m 31 december.

Kan ik nu op 2x zo'n 70% van een maandsalaris rekenen? Of hoe moet ik dat zien?
2x 70% zou 140% zijn, dus dat kun je sowieso vergeten. En mocht het te hoog uitvallen, kun je in januari een correctie verwachten. Veel meer dan 100% (bij elkaar opgeteld) zal het niet worden, vrees ik...
pi_75052826
Vraag het aan de afdeling personeelszaken.
pi_75052862
Delen door de helft.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_75052961
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:07 schreef Sjeen het volgende:
Ik denk dat je twee keer de helft krijgt.
das wel vervelend als je maar een kwart van je salaris krijgt
  Licht Ontvlambaar vrijdag 27 november 2009 @ 13:13:50 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75053015
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:12 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Da's het risico van halverwege de maand overstappen naar een andere werkgever he
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_75053023
Ja twee keer de helft.
Waarom kreeg ik vorig jaar dan 70% en is daar nooit een correctie op toegepast?
Kan het te maken hebben met dat je anders onder een minimum komt?
pi_75053107
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:14 schreef opinionr het volgende:
Ja twee keer de helft.
Je kunt er vanuitgaan dat het vorig jaar teveel betaalde gewoon bij je uitdiensttreding wordt verrekend.
Waarschijnlijk kwam het destijds gewoon beter uit om je 70% te betalen, bijv. omdat ze dan een salarisperiode niet hoeften te splitsen.
pi_75053803
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:14 schreef opinionr het volgende:
Ja twee keer de helft.
Wacht even, dan kijk ik in mijn glazen bol

Het beste kun je aan je oude en nieuwe werkgever vragen wat je aan loon kunt verwachten. En ik zou niet over die 70% van vorig jaar beginnen. Ik denk dat je een half maandsalaris van je oude werkgever meekrijgt (plus opgebouwd vakantiegeld en niet opgenomen vrije dagen) en een half maandsalaris bij je nieuwe werkgever. Anders zou het elke maand van baan wisselen wel erg aantrekkelijk worden.
pi_75054098
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:37 schreef DennisBoom het volgende:

[..]

Wacht even, dan kijk ik in mijn glazen bol

Het beste kun je aan je oude en nieuwe werkgever vragen wat je aan loon kunt verwachten. En ik zou niet over die 70% van vorig jaar beginnen. Ik denk dat je een half maandsalaris van je oude werkgever meekrijgt (plus opgebouwd vakantiegeld en niet opgenomen vrije dagen) en een half maandsalaris bij je nieuwe werkgever. Anders zou het elke maand van baan wisselen wel erg aantrekkelijk worden.
Ik heb het zojuist even een mijn nieuwe werkgever gevraagd.
Die zegt dat normaliter per de 15e iets meer dan de helft wordt genomen.
Ze suggereerden dat het vorig jaar misschien wat hoger uitviel omdat ze een eindejaarsuitkering hadden meebetaald, maar zei daarbij dat dit los van elkaar uitbetaald zou moeten worden.
Bij mijn nieuwe werkgever moet ik in elk geval rekenen op zo'n 55 a 60% van het maandsalaris.
Ik kreeg de tip mee om bij mijn oude werkgever geen slapende honden wakker te maken
pi_75112588
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 13:12 schreef Salatrel het volgende:

[..]

2*0,5 =/= 0,25
2*0,5 = 1

Ik hoop niet dat jij ooit de salarisadministratie doet bij een van m'n (toekomstige) werkgevers.

Dat je de eerste keer 70% kreeg van je normale netto salaris heeft te maken met de heffingskortingen. Als je maar een half bruto salaris krijgt, krijg je in verhouding een veel grotere heffingskorting.
Waar je even op moet letten, is of zometeen niet bij beide werkgevers de heffingskorting wordt toegepast over de maand december. Gebeurt dat wel, dan heb je aardige kans dat je de belastingdienst een paar honderd euro schuldig bent die je mag aftikken bij je belastingaangifte over 2009.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')