TS eet vleesquote:
Bij een kip de strot doorsnijden lijkt me wel lastigquote:Op vrijdag 27 november 2009 08:38 schreef AlligatorNL het volgende:
![]()
Als boeren kippen enz. slachten, snijden ze ook de strot door of hakken de kop eraf. So what?
dat doen ze met een hakbijlquote:Op vrijdag 27 november 2009 08:38 schreef AlligatorNL het volgende:
![]()
Als boeren kippen enz. slachten, snijden ze ook de strot door of hakken de kop eraf. So what?
Denken dat mensen op die manier slachten vanwege een God.quote:Op vrijdag 27 november 2009 08:51 schreef Zapper het volgende:
En dat allemaal voor een God die niet bestaat
FAIL!
Ze slachten voor hun medemens. Hoorde vanmorgen toevallig op de radio dat 1/3 van het vlees voor jezelf is, 1/3 voor de buren en 1/3 voor kennissen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 08:51 schreef Zapper het volgende:
En dat allemaal voor een God die niet bestaat
FAIL!
En die buren geven het weer voor 1/3 aan de buren (jij dus) en 1/3 aan kennissen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 08:56 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Ze slachten voor hun medemens. Hoorde vanmorgen toevallig op de radio dat 1/3 van het vlees voor jezelf is, 1/3 voor de buren en 1/3 voor kennissen.
Dat heb je niet in Belgiequote:
Eh, sorry hoor, maar er worden kalkoenen geofferd bij thanksgiving. Ik weet niet waar jij vandaan hebt dat het om schapen gaat, maar je vergist je.quote:Op vrijdag 27 november 2009 08:35 schreef 3keernix het volgende:
Waarom geen konijnen maar schapen? Ik weet dat het er een schaap in de plaats kwam zodat hij zijn eigen zoon niet op hoefde te offeren maar er de keeldoorsnijden is zo bruut![]()
Klacht: De niet humane manier waarop schaapjes de hemel in worden geholpen
Het versterkt de sociale banden.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:01 schreef de_boswachter het volgende:
M.a.w. wat heeft verdelen dan voor een zin
quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:19 schreef zovty het volgende:
[..]
Het versterkt de sociale banden.
Whutwhutwhutwhut zovty, bedoel je dan dat het om het sociale en symbolische aspect gaat en niet alleen om het vreten an zich? Bedoel je dat er een diepere gedachte achter zit en dat het niet om het vreten an sich gaat? Bedoel je dat dan? Dus het heeft een betekenis, net als kerstmis dat vroeger had voor ollanders? Voordat kerst een commerciele familieverplichting werd? Is dat wat je bedoelt??
Ja, dat bedoel ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |