abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75032379

Wie kent deze helden nog? Wat waren dat prachtige boeken

Voor de niet-kenners (en nostalgie) even het volgende:
quote:
Adriaan en Olivier zijn het schelmenduo uit een negental romans van Leonhard Huizinga. Hun favoriete hobby is het parkeren van hun cabriolet in de gevel van het raadhuis van het pittoreske stadje Rittenburg. Vijf van de negen boeken uit de "Adriaan en Olivier"-reeks beginnen dan ook met:

Het was in het allerholst van de nacht. Twee grote volle manen stonden met verwijtende gezichten aan de hemel.
"Hoe hard rijden we nu?" vroeg ik.
"Zesennegentig," zei Adriaan en draaide achteloos het stuur drie keer rond.
"Waar rijden we nu?" vroeg ik.
"Om de markt in Rittenburg," zei Adriaan.
"Rittenburg is een schilderachtig stadje," zei ik. "Het bezit een fraai middeleeuws stadhuis met een monumentale trap."
"Nee," zei ik toen het lawaai was opgehouden, "het BEZAT een fraai middeleeuws stadhuis. Kijk nou toch eens wat je gedaan hebt. Je kunt toch niet met een automobiel deze monumentale trap op."

De tweeling raakt in de meest bizarre situaties verzeild. De serie wordt meestal geschreven vanuit het perspectief van Olivier. Adriaan neemt slechts zelden de pen op.
Zeuren is het mooiste wat er is!
pi_75032422
Ik niet

[ Bericht 57% gewijzigd door naatje_1 op 26-11-2009 20:43:52 (SWJ deed me inzien :7) ]
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  Moderator donderdag 26 november 2009 @ 20:43:21 #3
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_75032423
Nog nooit van gehoord
F.K.A. SuperwormJim
pi_75032437
ik niet

-edit- ook geen behoefte aan
zo niet, dan toch
  donderdag 26 november 2009 @ 20:48:06 #5
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_75032592
heb ze ooit wel eens gelezen - maar ja - voor wat boeken betreft een slecht geheugen / dus weet echt niet meer wat ik er van vond...
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  donderdag 26 november 2009 @ 21:39:59 #6
280269 yuxunquan
http://goednl.blogspot.com/
pi_75034894
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:43 schreef SuperwormJim het volgende:
Nog nooit van gehoord
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: