abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 december 2009 @ 15:53:56 #276
6941 APK
Factual, I think.
pi_75411913
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:40 schreef Klonk het volgende:

het is idd wat meer werk nu, maar goed je kunt nog steeds je dingen vinden en anders gebruik je gewoon google: filetype torrent: naam van de serie als zoekopdracht geven
Dan heb je wel meer kans dat je een fake binnenhaalt, toch?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_75411962
Wel ze moesten de torrent bestanden verwijderen die naar illegale content verwijzen. Door ipv torrent files DHT linkjes aan te bieden en geen eigen tracker meer te draaien blijven ze nu weer buiten schot. Ze zitten nu in de overgangsfase bieden zowel de torrent als DHT link aan. In maart stoppen ze gewoon met het torrent bestand aanbieden en kan iedereen gewoon door downloaden.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  Moderator dinsdag 8 december 2009 @ 15:55:56 #278
236264 crew  capricia
pi_75412002
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:39 schreef OldJeller het volgende:
capricia, die site heeft straks waarschijnlijk minder aanbod, vandaar..

Eens, en daarom moet je het zo snel mogelijk doen!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75412086
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:55 schreef switchboy het volgende:
Wel ze moesten de torrent bestanden verwijderen die naar illegale content verwijzen. Door ipv torrent files DHT linkjes aan te bieden en geen eigen tracker meer te draaien blijven ze nu weer buiten schot. Ze zitten nu in de overgangsfase bieden zowel de torrent als DHT link aan. In maart stoppen ze gewoon met het torrent bestand aanbieden en kan iedereen gewoon door downloaden.
Ah, oké. Bedankt voor de uitleg.

Dus ze blijven gewoon alles aanbieden ook na 1 Maart 2010.
  dinsdag 8 december 2009 @ 16:11:07 #280
6941 APK
Factual, I think.
pi_75412630
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:55 schreef switchboy het volgende:

Zijn dat die magnet links?
pi_75412772
jup, als je een recente torrentcliënt hebt gaat die dan de torrent downloaden via DHT en ook andere peers via DHT zoeken. Dus is een tracker niet meer nodig. En is TPB alleen nog maar een indexing site.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:21:11 #282
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_75419143
Ik ken het wereldje wel, en de private trackers en heb een idee wat de scene is, maar ik heb nooit geweten wat DHT inhoudt en wat dit nu betekent in TPB's geval.
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:25:44 #283
6941 APK
Factual, I think.
pi_75419319
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:21 schreef Mirel het volgende:
Ik ken het wereldje wel, en de private trackers en heb een idee wat de scene is, maar ik heb nooit geweten wat DHT inhoudt en wat dit nu betekent in TPB's geval.
Gewoon op dat magneetje onder de titel klikken.
  woensdag 9 december 2009 @ 20:31:47 #284
87680 Mirel
pi_75458682
Ik ben geinteresseerd in hoe het werkt.
pi_75459296
Hoe DHT werkt?
Ik ben niet heel goed thuis in de techniek achter bittorrent, maar volgens mij werkt het ongeveer zo:
Normaal download je een .torrent bestand en opent die in een client. De client maakt vervolgens verbinding met een of meerdere trackers (info staat in het torrent bestand). De tracker houdt bij welke computers op dat moment online zijn en brengt die in contact met elkaar. Je download wel direct bij een andere computer en niet via de tracker. Bij DHT ontbreekt de tracker en is elke computer zelf eigenlijk tracker.
De piratebay heeft nu magnet links toegevoegd aan de website, en die bevatten alleen de hashcode van een bepaald bestand. Die download je en vervolgens ga je via DHT het bestand downloaden.
Edit: ik zie net dat een magnetlink ook trackerinformatie kan bevatten.

Geen .torrent bestand en geen tracker betekent dat de Piratebay weinig illegaals meer doet. Tenminste dat denken ze, want ook het aanbieden van die magnet links zou als inbreukmakend gezien kunnen worden. Kijk de zoekmp3 zaak maar. Alleen zijn we dan wel weer een rechtzaak verder.
-
pi_75459486
http://en.wikipedia.org/wiki/Distributed_hash_table

Maar echt goed werkt het volgens mij niet...
  woensdag 9 december 2009 @ 21:25:27 #287
87680 Mirel
pi_75460795
Ik weet nog vroeger toen ik net begon op private trackers, en nog moest kutten met ports (had dat vreemd genoeg alleen met Het Net ADSL járen terug), dat in de FAQ van veel sites stond dat DHT uit moest staan in m'n client.
pi_75461250
Dit soort ontwikkelingen zetten alleen maar aan tot onderzoek in en ontwikkeling van nog betere gedecentraliseerde en versleutelde P2P-technieken. De platen- en filmmaatschappijen wensen zich niet aan te passen aan veranderende omstandigheden, maar de internetcommunity is daar juist erg goed in.
pi_75461404
quote:
Op woensdag 9 december 2009 21:25 schreef Mirel het volgende:
Ik weet nog vroeger toen ik net begon op private trackers, en nog moest kutten met ports (had dat vreemd genoeg alleen met Het Net ADSL járen terug), dat in de FAQ van veel sites stond dat DHT uit moest staan in m'n client.
Dat klopt, want een private tracker wil graag dat jij jouw uitgaande verkeer ook besteed aan personen van die private tracker, en niet naar willekeurige andere internetters.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')