quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:11 schreef dvr het volgende:Dan heb je het verkeerd gelezen - hij waarschuwt lezers juist om niet meer van hun geld in aandelen te steken dan ze zich, met het oog op mogelijke neerwaartse klappen, kunnen permitteren.
"But here it comes-Few people should put ALL their money in stocks. Whether you choose to place 90% of your assets or 40% of your assets in stocks should be based largely on how much pain you can take on the downside."Anyway, nee, ikzelf sta nog aan de zijlijn en ik vrees dat dat nog even gaat duren.
Hehe, ik heb dat inderdaad verkeerd gelezen. k denk dat het grootste gedeelte van de mensen nog steeds hun geld in aandelen zal steken als ze dit soort dingen lezen. Bizarre hoge rendementen, termen als magische formule etc. Maarja dat voldoet allemaal aan de grote meute investeerders die nipt break even draait.
Ik heb wat aandelen proberen te zoeken die ongeveer voldoen aan de methode maar ik zie er weinig bijzonders aan, hebben zeker geen goed rendement gedraaid en ik zie ze zeker in de toekomst niet veel rendement maken. De enige correlatie die ik zie is dat met een hoge return on capital en hoge earnings yield dat ze inderdaad ondergewaardeerd
lijken.. (duh!)
Ik steek liever tijd in het opzoeken van kleine bedrijven in specifieke sectoren in emerging markets die floreren. Zodat je ook niet tig tal aandelen in je portefeuille nodig hebt. Als je een smallcap aandeel had gekozen in de chinese autoindustrie het laatste jaar had je een gemiddeld rendement behaald van ong. 371% terwijl als je 1 van de grote auto bedrijven had gekozen had je gemiddeld 20% behaald op jaar basis. En dat cijfer is ook nog eens erg troebel want als Ford er niet in zat was het nog veel lager geweest.
![]()
Het enige waar ik op verdeel is de total return op 1 jaar basis. Dan komen vanzelf al die kleine vage bedrijfjes boven water. En vanaf daar flink gaan filteren. Dan nog even kijken of ze financieel hun driften financieel kunnen volhouden, in ieder geval een profit margin boven gemiddeld de sector zitten en alles verdelen op return on assets
Dan krijg je al snel aandelen zoals Great Wall Motorway, Jia Sheng, Minth Group etc. Het grootste nadeel is dat toekomst verwachting van deze bedrijven niet goed is. Minstens de helft van de bedrijven gaat kopje onder of wordt overgenomen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.