thx goede tip. Er zijn best wel wat mensen die dit document moeten gaan invullen. Veel mensen hebben macro's uitstaan vermoed ik. Ik heb het nu opgelost door een lege regel toe te voegen. Dan pakt hij hem ook niet mee.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:11 schreef DaFan het volgende:
Plak dit in VBA editor - ThisWorkbook:
[ code verwijderd ]
Dan zet ie m automatisch uit als iemand het bestand opent.
je kan dan werken met de formule isfout en als. Iets als =als(isfout(som(g10+I10));"nog geen waarde of 0";G10+I10) of met de formula isgetal. Dan wordt het zoiets als =ALS(EN(ISGETAL(G10);ISGETAL(G11));G10+G11;"nog geen waarde ingevuld").quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:17 schreef mirelia het volgende:
Ik heb in een sheet de volgende formule staan =SUM(G10+I10). maar omdat gevraagde cellen nog leeg zijn geeft deze cel nu #VALUE! aan en dat vind ik er niet uitzien. wat kan je daar aan veranderen?
ofquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:32 schreef jakees het volgende:
[..]
je kan dan werken met de formule isfout en als. Iets als =als(isfout(som(g10+I10));"nog geen waarde of 0";G10+I10) of met de formula isgetal. Dan wordt het zoiets als =ALS(EN(ISGETAL(G10);ISGETAL(G11));G10+G11;"nog geen waarde ingevuld").
De engelse formule namen moet je even zelf opzoeken op http://www.applewood.nl/forms/3000/FRM-004/index.asp.
s6
Ja ik zou zeggen dat die cellen G10/G11 formules of vlookups bevatten die nog geen waarde hebben of een waarde in de trand van #NB of tekstueel iets. Weet jij wanneer er #VALUE in een kolom komt? Dat is volgens mij niet als je een optelsom doet met lege cellen. Dan komt er gewoon 0 te staan.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:43 schreef qu63 het volgende:
[..]
of
ALS(OF(G10="";G11="");"leeg";G10+G11)
Volgens mij wel in de laatste versie van Office.quote:Op woensdag 13 januari 2010 08:17 schreef jakees het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Als het Xlsm is dan is het een macro of zo?
wie ik?quote:Op woensdag 13 januari 2010 08:35 schreef DaFan het volgende:
Jakees heeft gelijk, waarschijnlijk geeft een van de twee cellen al een error. Anders wordt een lege cel gewoon als 0 behandeld, en heeft de formule van joooo-pi dus geen nut.
Mirelia: Waarom gebruik je SUM(G1+F1). Dat is overbodige tekens gebruiken. "G1+F1" volstaat, óf SUM(G1;F1), maar das alleen handig als je een langere range hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |