staat er toch duidelijk?quote:Op woensdag 25 november 2009 22:08 schreef junkiexp het volgende:
In mijn studiovereenkomst staat :
De werknemer betaalt de vergoeding terug als de studie niet met succes wordt afgerond. Ook indien de werknemer voortijdig stopt met de studie, tijdens de studie uit dienst treedt of het diploma binnen redelijke tijd niet behaalt, dient hij de ontvangen vergoeding terug te betalen.
Als mijn contract niet wordt verlengd, dan hoef ik het toch niet terug te betalen ?
En als ik bijvoorbeeld mijn jaarcontract wordt verlengd met 3 maanden, en ik accepteer dat niet, moet ik het dan terugbetalen ?
quote:tijdens de studie uit dienst treedt
In principe is die 3 maanden verlenging gewoon een nieuw contract voor 3 maanden.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:08 schreef junkiexp het volgende:
De werknemer betaalt de vergoeding terug als de studie niet met succes wordt afgerond. Ook indien de werknemer voortijdig stopt met de studie, tijdens de studie uit dienst treedt of het diploma binnen redelijke tijd niet behaalt, dient hij de ontvangen vergoeding terug te betalen.
Als mijn contract niet wordt verlengd, dan hoef ik het toch niet terug te betalen ?
En als ik bijvoorbeeld mijn jaarcontract wordt verlengd met 3 maanden, en ik accepteer dat niet, moet ik het dan terugbetalen ?
eerste geval hoef je niets terug te betalen. in 2de geval ook niet want je gaat opnieuw een verbintenis met elkaar aan op nieuwe condities.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:08 schreef junkiexp het volgende:
en als je ontslagen wordt? Zeg door de kredietcrisis (dus niet omdat je niet functioneert), wat dan?quote:Op woensdag 25 november 2009 23:03 schreef sanger het volgende:
Wanneer je uit dienst treedt is dat op jouw verzoek. Als je contract niet verlengd wordt doet je werkgever je geen nieuw voorstel.
Dan hoeft het niet..quote:Op woensdag 25 november 2009 23:12 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
en als je ontslagen wordt? Zeg door de kredietcrisis (dus niet omdat je niet functioneert), wat dan?
Niet zozeer, maar elke kantonrechter zal oordelen dat het beeindigen van de overeenkomst de werknemer niet aan te rekenen valt.quote:
Ik heb er al mee ingestemd, alleen het moment is aangekomen dat ik deze firma ga verlatenquote:Op woensdag 25 november 2009 22:15 schreef ChefSjef het volgende:
Eerste geval weet ik niet. In tweede geval moet je sowieso wel betalen lijkt me want dan is het je eigen keuze. Ik zou voorstellen aan je werkgever om een en ander wat duidelijker te formuleren in de studieregeling voordat je daarmee instemt.
Maar wanneer treed ik uit dienst ?quote:
Deze afspraken staan niet mijn huidige contract, maar in een aparte studio overeenkomst.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
In principe is die 3 maanden verlenging gewoon een nieuw contract voor 3 maanden.
Je oude contract heb je voldaan dus ontslaat jou van het terug betalen.
Zoals boven omschreven heb ik er reeds mee ingestemd.quote:Op woensdag 25 november 2009 22:32 schreef Spiegelei het volgende:
Ik zou het wel wat duidelijker laten opstellen voor wat betreft als ze jou ontslaan of geen nieuw contract aanbieden voordat je je studie hebt voltooid.
Mag jij trouwens meteen na het behalen van je papiertje ontslag nemen zonder iets van kosten terug te moeten betalen?
Ik had een aflopende regeling dat ik een deel (aflopend in 3 jaar) moest terugbetalen als ik kort na het bepalen van m;n diploma weg zou gaan. Vind ik ook wel logisch, ze hebben toch geinvesteerd in kennis en als je dan klaar bent en je vertrekt meteen hebben ze het voor de concurrent zitten financieren.
Overigens is er bij mij wel overeengekomen dat ik niets hoeft terug te betalen als het initiatief om het dienstverband te beeindigen van de werkgever af komt. Wel zo duidelijk vind ik,
Dan mag je de kosten dus terug gaan betalen! Of je moet zijn ontslagen, geen nieuw contract hebben gekregen. Eigen keuze om weg te gaan, dan mag je betalenquote:Op donderdag 26 november 2009 11:37 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik heb er al mee ingestemd, alleen het moment is aangekomen dat ik deze firma ga verlaten.
[..]
Maar wanneer treed ik uit dienst ?
Als ik zelf het bedrijf verlaat, of bij onverwijtbaar ontslag bijvoorbeeld ?
[..]
Deze afspraken staan niet mijn huidige contract, maar in een aparte studio overeenkomst.
Dus die vlieger gaat niet op ben ik bang.
[..]
Zoals boven omschreven heb ik er reeds mee ingestemd.
Ik moet na het halen van mijn papiertje nog één jaar blijven.
Ga ik eerder weg moet ik het naar ratio terugbetalen.
Ik ga nu zelfs weg zonder dat ik het volledig heb afgerond....
Je zei hierboven "Ik ga nu zelfs weg zonder dat ik het volledig heb afgerond...."quote:Op maandag 14 december 2009 14:22 schreef junkiexp het volgende:
Mijn contract wordt per 31-12 niet meer verlengd, dus het is heel simpel, ik hoef die kosten niet meer terug te betalen.
In principe wilden ze me nog een contract geven van 3 maanden, maar omdat ik nu zelf heb aangegeven dat ik ander werk aan het zoeken ben vervalt die mogelijkheid van hun kant.quote:Op maandag 14 december 2009 15:03 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Je zei hierboven "Ik ga nu zelfs weg zonder dat ik het volledig heb afgerond...."
Dat je contract niet wordt verlengd is toch wat anders dan zelf weg gaan?
Of wordt je contract niet verlengd omdat je hebt aangeven per einde contract weg te gaan?
Dus geen verlenging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |