Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)de-Voedselbank.dhtmlquote:Vlees offerfeest voor de Voedselbank
AMSTERDAM - Veel moslims doneren de komende dagen tijdens het offerfeest een deel van het vlees van hun offerfeestmaaltijd aan arme mensen. De Samenwerkende Moslim Hulporganisaties (SMHO) zamelt het vlees in. Verwerkt tot houdbare worsten wordt het vlees via de Voedselbank en de Stichting Resto VanHarte verspreid.
Veel moslims laten een schaap slachten met het offerfeest. ANPHet islamitische offerfeest begint vrijdag. Tijdens dit feest wordt herdacht dat de profeet Ibrahim (Abraham) bereid was zijn zoon te offeren aan God.
De organisatie van de inzameling gebeurt door vrijwilligers. De gelovigen wordt gevraagd om per offerdier minimaal 1 kilo vlees in te leveren bij geselecteerde slagerijen in twintig steden. Vorig jaar haalde SMHO met steun van de katholieke hulporganisatie Cordaid ruim 3000 kilo vlees op. (ANP)
Sympathiek initiatief !quote:Op woensdag 25 november 2009 19:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)de-Voedselbank.dhtml
Goede zaak mijns inziens. Een mooi symbool richting de minderbedeelden onder ons en het versterkt toch een beetje het gevoel van saamhorigheid in deze tijden van crisis!
Ik ook. Ik ben om hoor. Echt vreselijk lief dit.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:43 schreef Urquhart het volgende:
Wat lief...nu stem ik geen PVV meer
Inderdaad. Morgen ga ik moslims kussen.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:46 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ik ook. Ik ben om hoor. Echt vreselijk lief dit.
Klopt, maar meestal ging het niet naar de voedselbanken - maar direct naar de moskee (die het dan zelf verdeelde onder de armen). Nu profiteert eenieder die bij de voedselbanken eten haalt.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:53 schreef Stakky het volgende:
Moslims doen dit al jaren. Is een onderdeel van het offerfeest.
Dat als je een schaap laat slachten 1 deel voor de familie/vrienden is. 1 deel voor het eigen gezin en 1 deel voor de armen / minder bedeelden.
Leuk voor je, een vriendin van mij is vorige week verkracht door een blanke... en nu? gast, doe maar eens ontopic, prima idee die ik velen met kerst nog niet zie nadoen.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:39 schreef GasTurbine het volgende:
En morgen wordt Meike weer aangerand in de metro omdat ze een vuile hoerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr is.
Doneren ze varkensvlees?quote:Op woensdag 25 november 2009 19:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)de-Voedselbank.dhtml
Goede zaak mijns inziens. Een mooi symbool richting de minderbedeelden onder ons en het versterkt toch een beetje het gevoel van saamhorigheid in deze tijden van crisis!
quote:
Nog zo eenquote:
het was dan ook een vriendin, wijsneus.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Jaaaaaaa hoor, alsof jij vrienden hebt.
Schiet mij maar lek, maar wat een complete mongool was die Ibrahim/Abraham.quote:Tijdens dit feest wordt herdacht dat de profeet Ibrahim (Abraham) bereid was zijn zoon te offeren aan God.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |