abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74995029
Extra update:
- Zover 100 procent zeker is heeft ze 2 weken bij een mannetje gezeten bij vorige eigenaar daar voor weet hij niet.
Ik kan haar buik ook opzij leggen zeg maar? -
[size=3]Ik heb een super lieve cavia via Marktplaats.
Gratis, en in de buurt. Heb haar gehaald als vriendje voor mijn konijn. (Ja, mensen raden dit af, maar het was mijn enige oplossing dus geen gezeur blabla - doe dat maar via pb.)
De man van wie ik haar heb had via de dierenwinkel 2 cavia's genomen, 2 vrouwtjes werd hem verteld. Maar het bleken dus 1 mannetje & vrouwtje te zijn. Weet niet hoe lang ze bij elkaar gezeten hebben, maar genoeg tijd om gedekt te worden lijkt me.
Ik wist dat ze zwanger zou kunnen zijn, mij lijkt het super leuk ooit een nestje te zien groot worden, heb genoeg kooien over, en de tijd, en de mogelijkheid om een jonkie of twee eventueel zelf er bij te houden.
Ben alleen geen voorstander van 'oeps' nestjes want die zitten al heel veel in opvangen, en er zijn al genoeg caviaatjes die een warm huisje willen, maar als het al eenmaal zo is waarom dan niet..
Wilde aan jullie vragen of jullie misschien via deze foto's zouden kunnen zien of er misschien wat in dr buikie zit,
en hoeveel kost een echo?
Heb helaas geen weegschaal maar ga deze week er eentje halen, want met een konijn & cavia is het handig ze soms te wegen![/size]

Vanaf de bovenkant van de cavia.

Zijkant van de cavia.

Dit is een van haar tepels,
nu zie je dat ze best langwerpig zijn, is dit een teken dat ze misschien dragend is of dat ze wel ooit al nest gehad heeft? Jammer dat de foto onduidelijk is maar het rose is de tepel.

Heb de vorige eigenaar nu nog gevraagd hoe oud ze eigenlijk is en hoe lang ze bij het mannetje gezeten heeft. Hoop dat ze nog niet 1 jaar is, ivm. bekken.

Heb reactie van vorige eigenaar binnen. Ze heeft 2 weken bij het mannetje gezeten. Misschien zelfs langer in de winkel weet ik dus niet, leeftijd is onbekend maar ze heeft witte tandjes.

25 NOV 09

[ Bericht 99% gewijzigd door Bumbaluutje op 25-11-2009 18:03:38 ]
  woensdag 25 november 2009 @ 17:56:20 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_74995123
IK DENK HET WEL!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_74995165
Nee, dit is overduidelijk een oorontsteking.
0 topics op naam. 14.gif
  woensdag 25 november 2009 @ 17:58:33 #4
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_74995192
Het zal ook eens niet 'n wachtwoord zijn
Ik ben lelijk.
  woensdag 25 november 2009 @ 18:01:02 #5
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74995258

[ Bericht 100% gewijzigd door Brainfish op 25-11-2009 18:11:04 (niet terzake doende :')) ]
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74995350
Oepssss.
Nu staat ie dr wel.
  woensdag 25 november 2009 @ 18:10:10 #7
271538 Brainfish
Vis met borsthaar
pi_74995526
Ah, nu verklaart het een boel. Ik dacht weer zo'n ONZ topic.
It's fun to lose.
And to pretend.
pi_74995697
Het ziet er wel naar uit ja !
pi_74995703
Je kan dat zo niet zien, Soms wel, maar sommige cavia's hebben gewoon een dikke buik) je kunt het wel voelen na een tijdje. Dan zitten er een soort knikkertjes in, als je voorzichtig voelt met je vingers, kun je dus kleine balletjes voelen zitten.
Anders even wachten, dan voel je ze op een gegeven moment bewegen als je haar vast hebt met je handen om dr buik.

een echo is nergens voor nodig normaal gesproken.

Gewoon even wachten lijkt me t meest logisch
compact en kleverig.
pi_74995924
quote:
Vanaf de bovenkant van de cavia.

Zijkant van de cavia.
Ik mis nog een vooraanzicht en dwarsdoorsnede.
pi_74996319
Ze is of te dik of werkelijk zwanger...zekerheid heb je als je de jongen ziet bewegen...zie je ineens aan de zijkant je cavia een stuk breder worden alsof Alien er elk moment kan uitkomen. . Ik heb het zelf twee keer meegemaakt (twee verschillende dieren zwanger uit de dierenwinkel meegekregen), kan leuk zijn maar hou moedertje wel goed in de gaten dat ze melk produceert voor de jongen. Tweede keer ging dat bij mij mis, moeder kreeg baarmoederontsteking en overleefde dat niet (was veel te jong voor een nestje) en toen heb ik de jongen zelf moeten grootbrengen en dat lijkt leuk maar is het niet
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_74998966
Tandkleur zegt niets over leeftijd. Een caaf van 7 heeft dezelfde tanden als een caaf van 1.

Aan haar buik te zien is ze inderdaad zwanger. Is ze wel jonger dan 1 jaar? Als ze ouder zijn dan een jaar en nog geen nestje hebben gehad is de kans op complicaties erg groot.

Aan de tepels kun je niets zien, beertjes en zeugjes hebben tepels en deze zijn soms nog precies hetzelfde op de dag dat ze gaat bevallen als voordat de zwanger zijn. Vaak worden ze wel iets groter, maar daar kun je weinig uit herleiden. Melk geven doen ze pas op zijn vroegst enkele uren voor de bevaling maar meestal pas enkele uren na de bevalling.

Een echo is niet nodig, een zwangere dame moet je zo min mogelijk vervoeren ivm stress. Daarbij moet haar buikje strak kaal worden geschoren om wat te zien en dat is alles behalve prettig voor een cavia. En waarom zou je? Dat ze zwanger is kun je zo wel zien en als het goed is ook voelen, die jonkies komen vanzelf en daar kun je weinig aan veranderen.

Verder is het belangrijk dat je na de bevalling binnen 3 weken de geslachten van de jonkies weet, je kunt ze al direct na de geboorte seksen als je wat ervaring hebt maar handiger is het om een ervaren fokker in de buurt (alsjeblieft geen dierenwinkel) het te laten controleren, zie ook www.fokkerskaart.nl .

En het is ook handig om te zorgen dat je wat dingen in huis hebt voor als het mis gaat bij de bevalling. Utero Vetsem is een ideaal midden bij weeėnzwakte (het is geen vervanger van een professionele weeėnopwekker, maar de moeite waard als je geen da kunt bereiken) en reinigt de baarmoeder ne afloop van een (zware) bevalling. Piggu Nurse is ook een zeer nuttig product als je zeug zwangerschapsvergiftiging krijgt om haar op conditie te houden voor een keizersnede en om haar energie hoog te houden en de weerstand wat groter. Deze producten zijn bij www.knoevelshop.nl te krijgen.

Succes!
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 25 november 2009 @ 20:47:05 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75000160
Als het beeske in verwachting is, mogen wij dan namen verzinnen?
pi_75000231
tvp voor meer cavia-tepels

pi_75000475
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:47 schreef Boca_Raton het volgende:
Als het beeske in verwachting is, mogen wij dan namen verzinnen?
Ga je gang
  woensdag 25 november 2009 @ 20:57:49 #16
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_75000575
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:55 schreef Bumbaluutje het volgende:

[..]

Ga je gang
Ja... ik heb wel een naam voor eentje: Poppetje. Zou dat mogen?
pi_75000581
Laten we eerst eens hopen dat ze het overleeft
pi_75000643
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:58 schreef zoeperzazke het volgende:
pi_75000853
quote:
Op woensdag 25 november 2009 20:58 schreef zoeperzazke het volgende:
Van waar deze reactie?
pi_75003684
Omdat een ongepland cavianestje niet alleen maar leuk is, maar je geeft zelf aan dat je niet weet hoe oud de cavia is en om je dan nu druk te maken om babynamen is gewoon ongepast, het is geen gemakkelijke klus om gezond en wel door een bevalling te komen en dat is nu de eerste prioriteit mag ik hopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')