abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77324872
Ben nog altijd druk bezig met de studie keuze (Master life science: leiden, Master bio-informatics Wageningen of Master Moleculaire levens wetenschappen Nijmegen).

In het kader daarvan vorige week een afspraak gehad met een studie-coordinator in het Huygensgebouw in Nijmegen.
Mooi pand op zich wel. Speelse indeling. Ademde een positieve sfeer uit

Aangezien van alle uni's tot nu toe het Radboud het beste antwoord op mijn mails en de beste indruk maakt gaat het waarschijnlijk de opleiding MLW worden bij jullie

Alleen kan iemand mij die bushalte voor het Huygensgebouw uitleggen. Een eeuwigheid staan wachten maar geen bus gezien. Uiteindelijk maar naar een andere halte gelopen
Profiel opgeheven.
pi_77324927

ehm. Hoe laat stond je daar? En was het die tegenover het Linnaeus? (de blokkendoos) of die recht voor de hoofdingang van het Huygens? Want de lijnbus (10) die stopt daar niet, die rijdt een ander rondje.
Ja doei.
pi_77324972
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:32 schreef motorbloempje het volgende:

ehm. Hoe laat stond je daar? En was het die tegenover het Linnaeus? (de blokkendoos) of die recht voor de hoofdingang van het Huygens? Want de lijnbus (10) die stopt daar niet, die rijdt een ander rondje.
Die recht voor het Huygens. Rond een uur of 14:30. Dus ja dat verklaard een hoop
Profiel opgeheven.
pi_77324984
ja, daar stoppen maar 2 bussen, 1 en 3 geloof ik, en die rijden allebei maar eens in het half uur.
Ja doei.
pi_77325040
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:34 schreef motorbloempje het volgende:
ja, daar stoppen maar 2 bussen, 1 en 3 geloof ik, en die rijden allebei maar eens in het half uur.
Maar behalve dat heb ik geen klachten

Stuk beter dan in Leiden qua pand en lokatie. En in Wageningen sta je in het midden van nergens tussen de koeien
Profiel opgeheven.
pi_77325081
Nijmegen heeft een heerlijke beta, ik baal een beetje dat ik er niet meer rondloop (tenminste, dit jaar nog als bestuur, maar volgend jaar alleen Erasmusgebouw nog eigenlijk...) Heerlijke sfeer, leuke mensen.
Ja doei.
pi_77325148
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
Nijmegen heeft een heerlijke beta, ik baal een beetje dat ik er niet meer rondloop (tenminste, dit jaar nog als bestuur, maar volgend jaar alleen Erasmusgebouw nog eigenlijk...) Heerlijke sfeer, leuke mensen.
Was ook deels doorslaggevend. De opleiding leek ook gewoon veel meer gestructureerd (doordacht) en ik heb ook het gevoel dat op het gebied van Life science Nijmegen een erg goede reputatie heeft.
Wat voor bestuurswerk deed je daar als ik vragen mag?
Profiel opgeheven.
pi_77325167
ik doe nu voorzitter zijn van Thalia, van Informatica en Informatiekunde.
Ja doei.
pi_77325264
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
ik doe nu voorzitter zijn van Thalia, van Informatica en Informatiekunde.
Okee leuk, wauw en voorzitter ook nog eens hehe!
En nog ambities om verder te gaan na volgend jaar? (dan klaar met je Bachelor Engels toch?) of ga je dan op reis met manlief?
Profiel opgeheven.
pi_77325337
Haha, nee. Dan heb ik hopelijk pas mijn propedeuse Engels. Ben net overgestapt, daarom doe ik ook nog bestuur. Vanaf volgend jaar dus fulltime studeren, bachelor Engels inkoppen en dan even kijken waar mijn master heen gaat. Wil graag naar de UK, maar da's heel duur, en beurzen zijn niet dekkend. Dus zal moeten kijken of dat mogelijk is.

Wereldreis met manlief gaat pas plaatsvinden als we daar genoeg geld voor hebben, en sowieso pas na mijn afstuderen incl. master dus voorlopig is het enkel plannen maken en ideeen opdoen!

Ga je overigens verhuizen? Of word je zo'n spoorknor?
Ja doei.
pi_77325475
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:46 schreef motorbloempje het volgende:
Haha, nee. Dan heb ik hopelijk pas mijn propedeuse Engels. Ben net overgestapt, daarom doe ik ook nog bestuur. Vanaf volgend jaar dus fulltime studeren, bachelor Engels inkoppen en dan even kijken waar mijn master heen gaat. Wil graag naar de UK, maar da's heel duur, en beurzen zijn niet dekkend. Dus zal moeten kijken of dat mogelijk is.

Wereldreis met manlief gaat pas plaatsvinden als we daar genoeg geld voor hebben, en sowieso pas na mijn afstuderen incl. master dus voorlopig is het enkel plannen maken en ideeen opdoen!

Ga je overigens verhuizen? Of word je zo'n spoorknor?
Je zou het in het noorden van Groot Britannië moeten zoeken, leven is daar iets goedkoper ten opzichte van het zuiden van de UK

Máár in ieder geval het (uitstekende) voornemen om ook een master te doen Plannen is toch al het halve plezier hehe

Ik word een autotuffert Heb een Toyota Corolla Terra op het oog die op LPG rijd en daarmee hoop ik de kosten enigzins redelijk te houden. Maar het spoorknorren is zeker wel mijn failback
Profiel opgeheven.
pi_77325508
auto sterkte op de A50

enneh.. het is niet het levensonderhoud wat duur is (naar het noorden ga ik toch we), maar vooral het collegegeld
Ja doei.
pi_77325667
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:50 schreef motorbloempje het volgende:
auto sterkte op de A50

enneh.. het is niet het levensonderhoud wat duur is (naar het noorden ga ik toch we), maar vooral het collegegeld
Ik weet het

Weet het niet helemaal zeker maar is het niet zo dat je binnen de EU kan studeren voor het collegegeld wat voor jouw thuisland geldt? Of is dat alleen wanneer je een opleiding in Nederland doet en vakken / een periode in het buitenland. Iemand anders misschien die het weet hier in het topic?
Profiel opgeheven.
pi_77325709
Niet als je zelf je master uitzoekt zeg maar.

Als je het via de universiteit doet, als deel van je bachelor ofzo, dan kan het wel. Maar als je het los doet dan moet je het volle pond ( ) betalen
Ja doei.
pi_77325712
Het laatste wat jij zegt @ Bierie
pi_77326009
yay, weer een goed tentamencijfer

en dus weer een vak gehaald
Ja doei.
pi_77335192
Weet iemand trouwens of ze in Nijmegen en specifiek bij de master MLW ook wel eens gebruik maken van videocolleges?
Profiel opgeheven.
pi_77337349
het gebeurt wel eens bij Informatica en Informatiekunde, maar niet standaard.
Ja doei.
pi_77339586
Bij rechten was het altijd in het eerste jaar, dan zat collegezaal 1 al helemaal vol en dan kon je in collegezaal 5 het via de video volgen.. Heb het nog nooit gedaan.. Blijkbaar was het ook altijd erg irritant. Soms had je van die docenten die buiten beeld liepen, en het was natuurlijk nooit stil
pi_77340782
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:28 schreef Yashaaaaa het volgende:
Bij rechten was het altijd in het eerste jaar, dan zat collegezaal 1 al helemaal vol en dan kon je in collegezaal 5 het via de video volgen.. Heb het nog nooit gedaan.. Blijkbaar was het ook altijd erg irritant. Soms had je van die docenten die buiten beeld liepen, en het was natuurlijk nooit stil
Mja, zelfde geldt voor bedrijfskunde (het eerste jaar althans).

Vooral in het begin van het jaar toen er nog niet veel mensen uitgevallen waren én iedereen ook nog braaf naar de hoorcolleges ging, zat de hoofdzaal inderdaad vol en werd er dus een videozaal ingezet. Heb twee keer een college gevolgd in zo'n videozaal en ik doe het nooit meer in ieder geval.
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:04:34 #121
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77341331
Hebben ze die beelden niet ook online gegooid dan? Dat is veel handiger voor studenten. Op de UvA had ik een vak waarbij ze dat altijd deden, ik ben er erg over te spreken.
pi_77341693
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:04 schreef Horloge het volgende:
Hebben ze die beelden niet ook online gegooid dan? Dat is veel handiger voor studenten. Op de UvA had ik een vak waarbij ze dat altijd deden, ik ben er erg over te spreken.
Precies de reden dat ik het vroeg. Soms komt het gewoon veel beter uit als je zelf kan beslissen wanneer je vanuit huis het videocollege volgt dan dat je ergens op een specifieke tijd in een collegezaal moet zitten.
Profiel opgeheven.
pi_77343143
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:04 schreef Horloge het volgende:
Nope... Dat zou inderdaad veel handiger zijn geweest.

Wel heb ik één vak gehad waarvan ze de audio-opnamen van elk college online hebben gezet, maar dat is bij mij meer uitzondering dan regel in ieder geval. (en alleen audio is ook wat minder prettig dan een video lijkt me)
pi_77361771
vindt het huygens gebouw maar klote hoor
zit je rustig in college komt er iemand voorbij op hakken, lijkt wel of er een hele meute langs komt.
En verder altijd koud in de kantine/bieb, raar systeem hebben ze daar
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:31:13 #125
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77371991
Way to go, Radboud Universiteit!

Na 5 maanden touwtrekken ben ik eindelijk voor de juiste opleiding ingeschreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')