De F&F SC loopt volgens mij harder dan deze de laatste tijdquote:Op dinsdag 24 november 2009 22:57 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Er werd gepleit voor het opdelen van de SC in twee SC's, omdat het altijd over verschillende dingen ging. Iemand opperde om maar naar F&F te gaan, omdat het daar rustig was. We zijn vast aan het oefenen
Jaquote:Op dinsdag 24 november 2009 23:08 schreef Adelante het volgende:
[..]
De F&F SC loopt volgens mij harder dan deze de laatste tijd
Zo'n lijnbus?quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
Er reed trouwens een bus aan recht voor mijn neus toen ik aangaf erin te willen. Met de kinderen
De oudste vond het heel onbeleefd
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja.
Dat was echt stom. Hij had best even kunnen wachten
quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:14 schreef Broekpaling het volgende:
4EBE zou nog een konijn aan een lijn posten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, maar dit staat op mn ipod en ik kan die foto niet plaatsen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:14 schreef Broekpaling het volgende:
4EBE zou nog een konijn aan een lijn posten.
quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:15 schreef Devvie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Ow, "knagert" staat erSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Ik zat laatst in een bus die bijna alle haltes voorbij reed, onder het mom van: ik ben te laat.
Ik ben dan ook een tijdje niet geweestquote:Op dinsdag 24 november 2009 23:08 schreef Adelante het volgende:
[..]
De F&F SC loopt volgens mij harder dan deze de laatste tijd
Slaap lekker!quote:
Maak hier:quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:32 schreef Hoogstaande het volgende:
Godver, moet nog 700 woorden typen en heb geen zin om me te verdiepen
quote:
Dat is mn opdrachtquote:Aanpak
Je gaat voor een aantal nieuwssites kijken in hoeverre de gebruiker inhoud kan aanleveren, veranderen en waarderen. Dit doe je aan de hand van een model van mediawetenschapper Axel Bruns. Uiteindelijk bekritiseer je dit model op basis van je bevindingen.
Lees eerst het artikel van Bruns. Op pagina 145–146 van Flew staat dat Bruns een continuüm van nieuwssites heeft gemaakt. Op pagina 146 van Flew vind je er een vereenvoudigd model van (fig. 8.1). In het artikel van Bruns vind je een uitgebreide versie van het model (fig. 1).
De opdracht bestaat uit drie stappen. In het eerste deel ga je de sites toetsen aan de kenmerken uit het model van Bruns (2003, fig.1). In het tweede deel ga je aan de hand van deze kenmerken de sites proberen te plaatsen in het continuüm en beargumenteer je of het een goed model is. Vervolgens vergelijk je dit model met dat van Mark Deuze (zoals uitgewerkt in Flew p.146-147) en geef je specifieke aanbevelingen om het model te verbeteren. In het derde deel lees je de tekst van Alfred Hermida over Twitter en beschrijf je wat hij toevoegt aan de modellen van Bruns en Deuze.
quote:Inleiding
In deze tekst ga ik online nieuwssites analyseren aan de hand van de modellen en teksten van Bruns, Deuzer en Hermida. Dit doe ik in drie stappen. De nieuwssites die ik ga analyseren zijn onder andere: GeenStijl, NuJij, Buurtlink etc. Ook Twitter behandel ik, deze site komt in stap drie aan de orde.
Als eerst analyseer ik de sites aan de hand van kenmerken uit het model van Bruns. In dit model zet Bruns het continuüm van nieuwssites uiteen.
Daarna vergelijk ik het model van Bruns met het model van Deuze en zet ik de verschillen en overeenkomsten uiteen.
Ten slotte betrek ik de tekst van Alfred Hermida over Twitter in mn analyse en geef ik aan wat Hermida toevoegt aan de modellen van Bruns en Deuze.
Oh wacht, ik heb toch niets beters te doen, ik fiks dat wel ff voor je.quote:
tmdrquote:
quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:36 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Oh wacht, ik heb toch niets beters te doen, ik fiks dat wel ff voor je.
Stiekem hoopte je dat wel te bereiken met het plaatsen van die opdracht!quote:
Ja, ik ga er natuurlijk vanuit dat jullie allemaal de benodigde teksten binnen jullie bereik hebben ja, uiteraard!quote:Op dinsdag 24 november 2009 23:46 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Stiekem hoopte je dat wel te bereiken met het plaatsen van die opdracht!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |