Maar ja, probleem blijft zoals vaak; bewijs het maar??quote:Nov. 24 (Bloomberg) -- Adrian Gibbs, the virologist who said in May that swine flu may have escaped from a laboratory, published his findings today, renewing discussion about the origins of the pandemic virus.
The new H1N1 strain, which was discovered in Mexico and the U.S. in April, may be the product of three strains from three continents that swapped genes in a lab or a vaccine-making plant, Gibbs, and fellow Australian scientists wrote in Virology Journal. The authors analyzed the genetic makeup of the virus and found its origin could be more simply explained by human involvement than a coincidence of nature.
Their study, published in a free, online journal reviewed by other scientists, follows debate among researchers six months ago, when Gibbs asked the World Health Organization to consider the hypothesis. After reviewing Gibbs’ initial three-page paper, WHO and other organizations concluded the pandemic strain was a naturally occurring virus and not laboratory-derived.
“It is important that the source of the new virus be found if we wish to avoid future pandemics rather than just trying to minimize the consequences after they have emerged,” Gibbs and colleagues John Armstrong and Jean Downie said in today’s eight- page study.
Gibbs and Armstrong are on the emeritus faculty at the Australian National University in Canberra and Downie is affiliated with the Centre for Infectious Diseases and Microbiology Laboratory Services at Sydney’s Westmead Hospital, according to the study.
While the exact source of the new H1N1 strain is a mystery, their research has “raised many new questions,” they said. The authors compared the genetic blueprints of flu strains stored in the free database Genbank and found the pandemic virus’s nearest ancestors circulate in pigs.
‘Simplest Explanation’
While migratory birds may have acted as conduit for their convergence, human involvement in bringing them together is “by far the simplest explanation,” Gibbs said in a telephone interview today.
Gibbs wrote or coauthored more than 250 scientific publications on viruses, mostly pertaining to the plant world, during his 39-year career at the Australian National University, according to biographical information on the university’s Web site.
“Knowing Adrian Gibbs, he will have thought through it pretty logically and come to that conclusion,” Lance Jennings, a clinical virologist with Canterbury Health Laboratories in Christchurch, New Zealand, said in a telephone interview. “It’s up to someone else to try and prove it or disprove it.”
Beetje tuinhek herhalen?quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:28 schreef krakkemieke het volgende:
Waarom zou de simpelste verklaring de waarheid zijn?
Ja ok maar wanneer zijn maatje Dick Cheney bv ook veel geld verdiende door de oorlog tegen Irak: http://nl.wikipedia.org/wiki/Halliburtonquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:46 schreef dramatiek het volgende:
Het maken in een laboratorium van een virus en eventuele fouten die daar mbt veiligheid gemaakt kunnen zijn, is wel iets anders dan opzettelijk een virus maken, aandelen kopen en de boel dan verspreiden. Het eerste lijkt me in ieder geval waarschijnlijker dan het tweede. Beetje bmw om dat te denken. Wanneer je een x miljoen op je bank hebt staan heb je natuurlijk ook heel wat aandelen hier en daar .
Dat is idd ook een goede om af te vragenquote:Op dinsdag 24 november 2009 21:28 schreef krakkemieke het volgende:
Is ook slim entrepeneurschap. Je creëert een probleem en biedt als monopolist de oplossing aan. Vaak zitten dit soort lieden hoog in de boom, so there is nothing you can do about it.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:09 schreef Bastian het volgende:
Gezien de samenstelling van Influenza lijkt het me idd sterk dat het zomaar ontstaan is.
Ik denk wel dat het laboratorium werk is!
Je had volgens mij eerst de varkenspest, toen de Vogelpest/griep, er was geen combinatie tussen de twee. Nu dus een drievoud combinatie, begonnen in Mexico, gelukkig nog niet echt erg dodelijk.. Mocht het gaan muteren zijn de inentingen die we krijgen, waardeloos.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:27 schreef krakkemieke het volgende:
Ik kan het verkeerd hebben.....
Maar al jaren geleden, was er al sprake van een virus met een varken-vogel-mens combinatie.
Juist door die combinatie kon een nieuw virus ontstaan.
En nu is het helemaal nieuw dat die combinatie er is?
Juist door de combinatie met een varkensvirus kon het vogelvirus op mensen overgedragen worden.
Dan moeten ze volgens mij eerst muggen kweken die in de hele wereld kunnen overleven en ook nog een goed werkend vaccin fabriceren.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:43 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens mij valt er meer geld te verdienen aan iets als dengue, nu in opmars in Mexico.
Behalve dat er voor dengue niet echt een vaccin is en je gewoon moet uitziekken. Ook leven die muggen (zoals hierboven al gemeld) niet overal ter wereld.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:43 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens mij valt er meer geld te verdienen aan iets als dengue, nu in opmars in Mexico.
Artikelquote:THREE Australian experts are making waves in the medical community with a report suggesting swine flu may have developed because of a lab error in making vaccines.
Volgens mij is er nog geen vaccinatie tegen aids. Ik snap je argument dus niet.quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:47 schreef Intuit het volgende:
[..]
Je had volgens mij eerst de varkenspest, toen de Vogelpest/griep, er was geen combinatie tussen de twee. Nu dus een drievoud combinatie, begonnen in Mexico, gelukkig nog niet echt erg dodelijk.. Mocht het gaan muteren zijn de inentingen die we krijgen, waardeloos.
Je zou zelfs kunnen denken dat juist door inentingen, net zoals het aids virus, het sterke gedeelte overleefd - immuun wordt voor een groot gedeelte, juist door onze voorzorgsmaatregelen, je een virus creëert wat veel sterker wordt uiteindelijk? Het sterkste blijft over zeg maar... en dus gevaarlijker uiteindelijk.
Dit laatste is een theorie/idee, vanwege het aids virus dat nu in het nieuws is, het nu sterker lijkt te worden, vanwege de medicijnen> het sterkste blijft over /wordt immuun voor aids bestrijdingen en gevaarlijker..
Goh wat leuk, die Gibbs wordt ook al in het artikel in de OP genoemd.quote:
Dengue was een voorbeeld. Als er genoeg patienten zijn is er genoeg geld te verdienen als er een vaccin gemaakt kan worden.quote:Op woensdag 25 november 2009 14:32 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Behalve dat er voor dengue niet echt een vaccin is en je gewoon moet uitziekken. Ook leven die muggen (zoals hierboven al gemeld) niet overal ter wereld.
Mwah, volgens mij zou er ook al iets beters voor malaria zijn als het ook in Europa en in de USA een probleem zou zijn.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:11 schreef krakkemieke het volgende:
Dengue was een voorbeeld. Als er genoeg patienten zijn is er genoeg geld te verdienen als er een vaccin gemaakt kan worden.
quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:16 schreef APK het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij zou er ook al iets beters voor malaria zijn als het ook in Europa en in de USA een probleem zou zijn.
Dat is niet wat hij beweert. Als je de oorzaak (de bron) van het virus wil achterhalen ga je op deze manier te werk (zoals een dokter ook diagnoses stelt): de meest voor-de-hand-liggende verklaring word eerst onderzocht, als dat het niet blijkt te zijn, ga je naar de minder waarschijnlijke oorzaken kijken.. Zo heb je de grootste kans om zo snel mogelijk de oorzaak te vinden. Het feit dat menselijk handelen de meest voor-de-hand-liggende oorzaak is, is al nieuws op zich, als de kans voor deze 3 ! virussen om zich op deze manier te muteren in de mexicaanse griep zeer gering is. Echter als jij je niet kunt voorstellen dat bepaalde overheden bedrijven inhuren om te experimenteren (voor welk doeleinde dan ook) met virussen, dan zul jij die kans wellicht (nog) kleiner inschatten. Voor alle duidelijkheid: ik heb het hier niet over een schuldvraag. Het virus zou namelijk ook per ongeluk uit een laboratorium ontsnapt kunnen zijn.quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:28 schreef krakkemieke het volgende:
Eens.., echter jou bericht is net achterhaald:quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:16 schreef APK het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij zou er ook al iets beters voor malaria zijn als het ook in Europa en in de USA een probleem zou zijn.
Mooi dat dat nu massaal in Afrika en Azie gebruikt wordt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:07 schreef Stigmator het volgende:
[..]
Eens.., echter jou bericht is net achterhaald:
http://www.kennislink.nl/(...)gen-malaria-mogelijk
malaria was vroeger ook in Nederland endemisch. Laatste geval 1958 Wij hebben alleen de muggen kapot gemaakt.quote:Op zaterdag 28 november 2009 20:16 schreef APK het volgende:
[..]
Ja en als de WHO DDT niet kapotgemaakt had was het probleem al veel eerder opgelost...quote:Op zondag 29 november 2009 00:48 schreef switchboy het volgende:
[..]
malaria was vroeger ook in Nederland endemisch. Laatste geval 1958 Wij hebben alleen de muggen kapot gemaakt.
Oh, en om ontopic te blijven: H1N1 is in 76 ook al eens ontsnapt. Toch ?quote:Op zondag 29 november 2009 11:38 schreef Cortina het volgende:
[..]
Ja en als de WHO DDT niet kapotgemaakt had was het probleem al veel eerder opgelost...
Waarom zou dit dan niet gefabriceerd zijn ?quote:The 1976 swine flu outbreak, also known as the swine flu fiasco, or the swine flu debacle, was a strain of H1N1 influenza virus that appeared in 1976. Infections were only detected from January 19 to February 9, and were not found outside Fort Dix.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |